Toivoisin kuulevani kokemuksianne vanhusten ateriapalveluista Riihimäellä. Tarkoitan niitä palveluja, joissa ruoka tuodaan kotiin.
Mitä se maksaa?
Pitääkö vanhuksen lämmittää ruoka itse?
Miten huolehditaan muut ateriat kuin pääateria?
vanhusten ateriapalvelu
7
1189
Vastaukset
- äidin hoitaja
Kuulemani mukaan,jos ei syö heti kun ruoka tuodaan,niin ehtiihän se jäähtyä.
Eli silloin täytyy lämmittää.
Tän hetkistä faktaa en tiedä.Tääkokemus on jo muutaman vuoden takaa.- ongelmissa
Ihmettelen todella mitä teksin. Muut (kauempana olevat) sukulaiset painostavat että pitää hankkia ateriapalvelu, koska vanhuksen paino on laskenut. Mutta Ihmettelen mitä se muuttaisi asiaa jos kumminkin pitää käydä kaikki muut ateriat ainakin katsomassa valmiiksi ja selittämässä. Tosin vanhus ei sitten tee selitysten mukaan ... Tulee kalliiksi kun ruokaa menee roskiin.
Jos tuo ateriapalvelu maksaa paljon niin senhän poisheitto vasta kalliiksi tulee.
Olemme pärjäilleet jotenkin päivästä toiseen, mutta muitten mielestä ei tarpeeksi hyvin.
Välillä hän osaa käyttää mikroa mutta välillä ei muista koko laitetta olevankaan. - Leena L-L
ongelmissa kirjoitti:
Ihmettelen todella mitä teksin. Muut (kauempana olevat) sukulaiset painostavat että pitää hankkia ateriapalvelu, koska vanhuksen paino on laskenut. Mutta Ihmettelen mitä se muuttaisi asiaa jos kumminkin pitää käydä kaikki muut ateriat ainakin katsomassa valmiiksi ja selittämässä. Tosin vanhus ei sitten tee selitysten mukaan ... Tulee kalliiksi kun ruokaa menee roskiin.
Jos tuo ateriapalvelu maksaa paljon niin senhän poisheitto vasta kalliiksi tulee.
Olemme pärjäilleet jotenkin päivästä toiseen, mutta muitten mielestä ei tarpeeksi hyvin.
Välillä hän osaa käyttää mikroa mutta välillä ei muista koko laitetta olevankaan.Kuvauksesi perusteella vanhuksesi kärsii dementiasta. Kuinka usein kaupungin kotipalvelu käy hänen taloudessaan? Vaikuttaa siltä, että tarvittaisiin sieltä apua. Kannattaa vaatia perusturvaa kartoittamaan avun tarve.
Muistihäiriö on vakava asia, ja usein ruoka jää syömättä. Itse asiassa jonkun pitäisi huolehtia siitä, että hän syö säännöllisesti. Jonkun on siis oltava läsnä ruokailun ajan.
- kokenut saman
Tuntuu tutulta tuo kohta että" kauempana asuvat sukulaiset painostavat". Minä tein aikoinaan oman pääni mukaan kun kumminkin olin se joka vanhuksen asioita hoidin. Niin ei se yksi ateria päivässä riitä, on aamu- ja iltapalat jne.
Jonkunhan ne on hoidettava jos vanhus ei itse kykene. Tai sitten käy niin kuin meillä että vanhus päätti paistaa ja keittää kaikenlaista.Onneksi ei polttanut taloa eikä itseään,mutta hellan/uunin sulake otettiin sähkökaapista pois.
Vaikea on sinun ongelmasi, mutta jätjestä asiat niinkuin itse parhaaksi näet välittämättä näistä "painostajista".
Tsemppiä!!! - aloittaja.
Olisi kumminkin kiinnostava kuulla kokemuksia tuosta ateriapalveluasiasta ja sen kustannuksista. Voisi selittääkin asiaa sukulaisille edes.
- Palveluiden hinnat
http://www.riihimaki.fi/Riihimaki/Perhe-ja-sosiaalipalvelut/Vanhuspalvelut/Palvelumaksut/
tuolta löytyy mitä maksaa mikäkin palvelu.
- sossuRMK
Aterian vio saada kotiin kuljetettuna joka päivä joko lämpimänä tai kylmänä. Ruoka tehdään sairaalan keittiössä ja tätä ovat useat vanhukset kehuneet. Jos jokin asia askarruttaa tässä tai muissa vanhustenpalveluihin liittyvissä asioissa, kannattaa kääntyä vanhusten palveluneuvojien puoleen. Heillä on puhelinaika joka arkipäivä klo. 8-11. Puhelinnumerot löytyvät Riihimäen kaupungin sivuilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?465881Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki583336- 1862729
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t122584mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132259- 292181
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/171951- 181705
- 1481379
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2751273