Itse käytän Mobil 1:stä
Gallup: Mitä öljyä käytät autossasi
40
9517
Vastaukset
- kulkuri
Käyttöautossa Yaccoa VX1000 ja harrasteajoneuvossa homma on mennyt tähän asti, tänä keväänä näin:
1. eka huuhtelu halpisöljyllä. (käyttöhistoriaa ei tiedossa, siksi tämä)
2. ajoa halpisöljyillä n.200km ja vaihto, piti tulla kesä jaa kuumat kelit, Ei tullut, sähän nyt tiedetään...
3. 20w-50 Shell x100 joka oli ihan puroa -> vaihto.
4. Teboil Moniaste 10w-30 -> nyt toimii.- kulkuri
Yacco WX1000 SAE5w-40
ACEA A3/B3 B4-02
API SL/CF
VW 502.00/505.00
DC 229.3
BMW Longlife 98
Porsche
- Toni
Naton ylijäämä varastosta ostettua.
Hyvää tavaraa vaan ku tietäis mitä se on mut sanoivat et jollei sitä voi käyttää niin ei sit mitään. - j.jokunen
Mobil 5w40
- Bruce
Teboil 5w-40 Diamond
- Virkamies
Sitä Hessumobiilin eko öljyä oranssisävyisellä etiketillä. Haittaakohan tuo lienee kun auton käsikirja neuvoo käyttämään 10w40 öljyä.
On muuten edullista n7€ /4 litraa- jepulis
Saattaa olla hieman liian laihaa kovalla helteellä eli alkaa näkyä öljynkulutuksena...
Onhan tuo ihan saatanan halpaa, mutta jos maksaa 10-11e/4L niin saa jo puolisynteettistä 10w-40. - ljdfns
jepulis kirjoitti:
Saattaa olla hieman liian laihaa kovalla helteellä eli alkaa näkyä öljynkulutuksena...
Onhan tuo ihan saatanan halpaa, mutta jos maksaa 10-11e/4L niin saa jo puolisynteettistä 10w-40.on joku todennut, että kalliskin öljy on halpaa, mutta osat ja työ kallista...
- Niki
on mielestäni turha paikka säästää. Itse käytän Castrollia..
Nyt kun öljyn pinta on laskenut, enkä tähän hätään löytänyt muuta, olen lisäillyt Mobilia...
Ja tässäkin tapauksessa olen käyttänyt vain täyssynteettistä, mahdollisimman kalliita ja laadukkaita öljyjä valmistajan malliston yläpäästä.. eli mitään biltemaa en autolleni syötä. - bmw 3.5
Castrol tws tai rs 10w-60 koska nämä ovat todistautuneet parhaiksi käytössä-siis myös omassa!,en osta öljyä pelkän maineen takia ellei se myös ole hyvää,mobil 5w-50 on myös ok,halvat öljyt ovat tulleet aina yhtä kalliiksi koska ne kuluvat nopeammin-laatu heikkenee.
- Bmw 3.5
että nuo öljyt ei välttämättä sovi mihintahansa koneeseen, bmw m30 kone on suunniteltu tuollaisille viskositeeteille ihanteelliseksi.
- Doch
kunnon kamaa, kunnon autoon
- manki
käytän autossani kyseistä öljyä.
- Turbo D
... nykyään TB Diamond Dieseliä. Aiemmin Mobil 1.
Ei pahaa sanaa sanottavan kummastakaan.
Vaihdoin TB:n öljyyn, koska sitä myydään myös kympin kannuissa ja silloin saa viiden litran öljytilavuuden omaavaan autoon kaksi vaihtoa. Ja ammattiliiton jäsenkortilla saa 10 % alennusta. - Turbourpo
Manoilin tuotteita
- Legacy
Mobil 1 Rally Formula 5W-50
Moottori ei syö öljyä ensimmäiseen 5000 km:in vaihdon jälkeen, mut ilmeisesti öljyn ominaisuudet heikkenevät loppua kohti, sillä hieman joutuu lisäämään ennen 10000 km:n vaihtoväliä.
Jouku toinen öljy saattas tieten kestää paremminkin, mut eipä tuosta ole ollu riesaa. Autohan on jo keski-ikää vanhempi ja reilusti ajettu, joten saahan tuo jo vähän öljyä syödäkin.- MOK
... kannata säästää. Olen käyttänyt merkkisuodatinta - halpa se ei ole, mutta varmasti paras löytyy.
- Täyssynt.
Talvella 0w40, kesällä 5w50.
- MOK
... periaate on ollut mullakin. Kun keväällä vaihdan, niin öljy on Mobil 1 5W-50 ja syksyllä 0W-40
- Vertailija
Aina kun puhutte öljylaaduista, niin voisitteko kertoa myös API-luokan...
API-luokan perusteella on hyvä verrata eri öljyjä keskenään... Toki tiedot saa myös netistä, mutta jos on tyyliin 20 eri laatua vertailtavana, niin on helpompi, että jokainen kertoo omasta suosikistaan myös API-luokan... - ajelija
autossa tällä hetkellä moottoriöljynä Shell Helix Plus (osasynteettinen), vaihteistoöljynä Shell Donax automaattiöljyt.
- Jamppa
suurimman voiteluaineiden valmistajan täyssynteettisiin tuotteisiin, vaikka mm. mobilia jotkut mollaavat. Faktat on kuitenkin löydettävissä eri testeistä ja autourheilusta sekä käytännön kokemuksista.
Koneessa: Castrol RS 0w-40
Askissa: Castrol TAF-X 75w-90- Lisäilijä...
"Faktat on kuitenkin löydettävissä eri testeistä ja autourheilusta sekä käytännön kokemuksista."
Tähän voisi lisätä luokitukset. Niistä löytyy puolueettomien luokituslaitosten virallinen kannanotto ko. öljyn laatuun. - Jamppa
Lisäilijä... kirjoitti:
"Faktat on kuitenkin löydettävissä eri testeistä ja autourheilusta sekä käytännön kokemuksista."
Tähän voisi lisätä luokitukset. Niistä löytyy puolueettomien luokituslaitosten virallinen kannanotto ko. öljyn laatuun.tarkkoja :) No sitä saa mitä tilaa:
Kone: Castrol RS 0w-40, API SL/CF, ACEA A3/B3/B4, VW 502 00 / 505 00, BMW LongLife-01, MB 229.1, Porschen hyväksymä
Aski: Castrol TAF-X 75w-90, API GL 4/5, VW 501 50
Eiköhän noilla pääse alkuun, nyt vaan paljastu etten mä oikeasti aja lepakkoautolla vaan VAG:lla... - Lisäilijä
Jamppa kirjoitti:
tarkkoja :) No sitä saa mitä tilaa:
Kone: Castrol RS 0w-40, API SL/CF, ACEA A3/B3/B4, VW 502 00 / 505 00, BMW LongLife-01, MB 229.1, Porschen hyväksymä
Aski: Castrol TAF-X 75w-90, API GL 4/5, VW 501 50
Eiköhän noilla pääse alkuun, nyt vaan paljastu etten mä oikeasti aja lepakkoautolla vaan VAG:lla..."API SL/CF"
Vaikuttaa todella hyvältä öljyltä... Ei noita luokituksia ihan joka öljypurkista löydä... - Jamppa
Lisäilijä kirjoitti:
"API SL/CF"
Vaikuttaa todella hyvältä öljyltä... Ei noita luokituksia ihan joka öljypurkista löydä...ja hintakin on sen mukainen... Halvimmillaan oon ostanu 36 escobaria/4l. Askiin 20 escoo litra. On toi koneöljy silti vähän halvempaa kun Mobili ja onpahan yksi murhe vähemmän :)
Tosiaan suodattimet on yhtä tärkeitä kun itse öljy. Omassani käytän ainoastaan Mannia, (mm.) VAG ensiasennustuote, motonetissä noin 6 euroo kipale!
- Luokka!
Luokitukset, muistakaa luokitukset!!!
- Kyllä
Kyllä kyllä.
Tällä hetkellä viimeisin/paras on API SL.
- Tojota
En käytä moottoriöljyä ollenkaan.Toyota on niin hyvä auto ettei tarvi.API-luokitustakaan ei tällöin tarvitse ilmoittaa. Neljäs vuosi jo menossa ilman moottoriöljyä.
- Toymaatti
mitään öljyjä käytä, humpuukia kaikki tyyni. Miten muuten, ootko ajellu ilman bensaa?
Mulla kun tuppaa tulpat palamaan turhan nopeasti jos ei ole menovettä ollenkaan, ei ne kestä kun 20tkm, eikä ne mene ees TAKUUSEEN?? - Tojota
Toymaatti kirjoitti:
mitään öljyjä käytä, humpuukia kaikki tyyni. Miten muuten, ootko ajellu ilman bensaa?
Mulla kun tuppaa tulpat palamaan turhan nopeasti jos ei ole menovettä ollenkaan, ei ne kestä kun 20tkm, eikä ne mene ees TAKUUSEEN??Ajoin kerran ilmantuulilasia corrolla. oli -30 astetta. bensaa oli pakko käyttää jo loppumatkasta.
- Jalli
Tätä lientä kaadan autooni.
Kannattaa aina katsoa purkin kyljestä luokitus ja varmistaa suomeen oloihin sopivuus.
Ainakin Halpa-halli myy tampereella mineraaliöljyn api-luokituksen omaavaa 5w50 rally formulaa.
Kun pakkasta on 10 astetta niin öljyvalo palaa sillä paskalla 5 sekuntia.
Tammer-dieselin SL/CF mobiloidilla sammuu 1.5-2.5 sekuntia startin alusta.
0w40 olisi kyllä talvella parempaa, mutta kun vaihdot osuu kevääseen ja syksyyn niin tulee 5w50 ostettua.
Vaihtovälinä pidän noin 5000-6000km matkaa.
Halpa-hallin saksalainen oksennus on -20 asteen pakkasella jähmeää kuin vaseliini...ei sellasta.
Halpa-halli on näköjään ihan huijariliike kun myyvät tuollaista sontaa asiakkailleen.- Fireblade
Moi
Hmm, kyllä tossa Pirkkalan Halpiksesta ostamassani Mobil 1 5W-50 kannussa on ainakin SL/CF luokitukset ja ACEA A3/B3 ja B4 löytyy myös noita autonvalmistajien luokituksia. Hinta muistaakseni 25.90 e. Näyttää Mobilin 10W-40 rasvassakin olevan toi SL/CF. Oliskohan jo puolisynteettistä? Hinta kuitenkin noin puolet tosta ykkösestä, siis halpiksessa.
Käyppä itse kurkkaamassa kannun kyljestä jos et usko... - lasti
Fireblade kirjoitti:
Moi
Hmm, kyllä tossa Pirkkalan Halpiksesta ostamassani Mobil 1 5W-50 kannussa on ainakin SL/CF luokitukset ja ACEA A3/B3 ja B4 löytyy myös noita autonvalmistajien luokituksia. Hinta muistaakseni 25.90 e. Näyttää Mobilin 10W-40 rasvassakin olevan toi SL/CF. Oliskohan jo puolisynteettistä? Hinta kuitenkin noin puolet tosta ykkösestä, siis halpiksessa.
Käyppä itse kurkkaamassa kannun kyljestä jos et usko...Yleensä lisään ukon diesel mersusta vaihdettua öljyä. Kone vuotaa kuin seula ja vielä polttaakin öljyä, joten mitä paksumpaa ja nokisempaa, niin sitä paremmin pysyy koneessa. Nyt takana 72 tkm vaihtamatta, pelkillä lisäyksillä, joten odotan jo jotain rikkoja. Vanhat fiestat on vain yllättävän kestäviä.
- Nuohooja...
lasti kirjoitti:
Yleensä lisään ukon diesel mersusta vaihdettua öljyä. Kone vuotaa kuin seula ja vielä polttaakin öljyä, joten mitä paksumpaa ja nokisempaa, niin sitä paremmin pysyy koneessa. Nyt takana 72 tkm vaihtamatta, pelkillä lisäyksillä, joten odotan jo jotain rikkoja. Vanhat fiestat on vain yllättävän kestäviä.
Jos nokea, eli karstaa on öljyssä niin paljon, että tikku on musta vielä pyyhkimisen jälkeenkin, niin voit olla varma, että moottorin muutkin osat on päällystetty karstalla...
Kun karstaa kertyy tarpeeksi paksu kerros, niin on mahdollista, että niistä kerrostumista alkaa lohkeilemaana irti kappaleita... Kiinteät nokimöhköleet voivat tukkia jonkin tärkeän voitelu kanavan... Kun jokin elintärkeä osa jää ilman öljyä niin tuloksena on lähes välitön koneen rikkoutuminen/vaurioituminen
Toisekseen vaihtamatta jättäminen kasaa öljyyn myös happoja, vettä, polttoaine jäämiä, yms... Kaikista näistä on selvää haittaa... Öljy vuodot sinänsä ovat itseasiassa melko harmittomia vaivoja... Mutta ne tietysti kertovat jotain koneen kunnosta...
- Teppo
...löytyy tarra, jossa valmistaja suosittelee Mobil 1 0W40.
Auto on Saab 9-5 2.0t ja öljy ko. tarran mukainen. - Rellu5L
Olen vuodesta 1982 lähtien käyttänyt pelkästään Mobil Rally Formulaa ja vaihtanut öljyt kerran vuodessa, siis Relluissa, eikä ole ollut valittamista.
- Masentaja
Ja kyllä lakkas hydraulinostimien nakutus!!
- Teboil
Teboil Diamond 5/40 Huippu Öljy
Teboil Silwer testattu itse -47 - Mitasus
Laitettiin viikko sitten öljyä Castrol RS 0w-40, API SL/CF...
Hurahti tuo edellinen vaihtoväli 21 000 km. Olikohan tuo matka liikaa?
Edellisessä autossa käytin Mobilin 0-40 w, ja hyvin toimi. Ei tarvinnut koskaan lisäillä. Vaihtoväli oli aina n. 12 000 km.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka241013- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713