Haamutyöpaikka; StudentWork Sharper Oy?

Haamu rekryssä

Kyseinen rekryfirma on jo kesän alusta (toukokuusta?) lähtien ilmoittanut etsivänsä asiakasyritykselleen: johtavaa viestintäkonsulttia, (ensisijaisesti Tampere).
Hakuilmoitus on päivitetty lähes viikon välein pitkin kesää.
Jokainen viestinnän ammattilainen tietää, että vastaavaan työhön on hakijoita pilvin pimein - erittäin päteviä.
Miksei StudentWork Sharper Oy onnistu löytämään asiakasyritykselleen sopivaa rekrytoitavaa? On kaksi vaihtoehtoa: rekryfirma ei osaa hoitaa työtään, tai kyseessä on haamutyöpaikka.
Tämäkin, haamutyöpaikka roikkumassa, on siis yksi keino rimpuilla alalla, jossa kilpailua on runsaasti, alan firmoja aivan liikaa, ja osa näistä firmoista täysin osaamattomia työskentelemään asiakkaidensa eduksi.

10

2514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P.ökale

      Samaan kompastuin itsekin.Ei näillä henkilöstövuokraus firmoilla muuta tarvetta ole ,kun etsivän omaan "kortistoon" porukkaa.
      Parasta tälläiselle "Firmalle" on luonnollisesti ilmainen mainos samalla.

      Työ ja elinkeino ministeriössä ollaan iloisia,kun vapaita "työpaikkoja " on paljon "tarjolla",pitäisi siellä TYÖ JA ELINKEINOTOIMISTOSSAKIN herätä ja laittaa tälläiset tapaukset kuriin.Siellä ihmetellään,kun työtön ei töitä löydä.

      Työvoimatoimistossa pitäisi vaatia kunnon näyttöä työpaikan olemassaolosta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Aikuisopiskelija
    • markkinatutkimusta

      No näitä riittää!

      Eräs vuokratyönvälittäjä tarjoaa edelleen puhelinvaihteen hoitajan paikkaa, vuosi- ja kuukausikaupalla.
      Isot ryhmät ovat vkottain haastattelussa, mutta "pätevää" ei vaan millään löydy.

      Mielenkiintoista, varsinkin kun työn tekemiseen riittää selkeä ääni ja kyky palvella asiakkaita maalaisjärjellä.

      Työpaikkailmoitusten laitto pitäisi olla maksullista yrityksille.

      Lisäksi pitäisi tehdä selvitys työvoimaviranomaisille siitä, montako ihmistä on haastateltu ja kuka on valittu!
      Näin olisi pakko myös olla mustaa valkealla, että yritys on oikeasti palkannut jonkun, eikä vain tee ilmaista markkinatutkimusta.

    • Puupääpuupää

      "Ministeriön ohjeessa luetellaan hyvän työpaikkailmoituksen vaatimukset. Ilmoituksessa pitää olla muun muassa yrityksen nimi, ammattinimike, tehtävän kuvaus, erityistaidot ja työaika"

      Yllä työministeriön ohjeistus,kuitenkin vuokratyöfirmat hakevat edelleen "asiakkaalleen" työntekijöitä?

      Eikö edelleenkään ymmäretä luettua tekstiä???

    • Ossi 4v

      "Työnantaja, ilmoittaudu European Job Day: Kampus -rekrytointi- ja työelämätapahtumaan Turussa"

      Tarko-ttaaks tää nii-nku sitä ett-ä siellä voi-si oll-a todell-isia ty-önantajia?

    • vuokrakokemusta

      Olin kesällä rekryfirmassa työharjoittelussa ja se kokemus avasi silmät. Itsekin olen aina vähätellyt rekrytointiyrityksiä, mutta en enää, sillä tiedän millaista työtä se on.

      Oli puhetta, että joidenkin työpaikkojen hakuaikaa jatketaan kokoajan. Tässä muutama syy siihen: (en silti epäile, etteikö haamupaikkoja olisi olemassa)
      1. vuokratyöfirmoille on annettu ohje/suositus, että haku kestää 2 vk, jonka jälkeen sitä voi jatkaa
      2. jotkin työpaikat ovat jatkuvia hakuja, esim. keikkaluontoiset työt vaativat paljon työntekijöitä
      3. asiakasyritys tekee lopullisen valinnan ja välillä tuntuu ettei heille kelpaa mikään.. (toisin sanoen, vuokratyöfirmat tekee työn, asiakas kerää potin ja vuoratyöfirma saa paskat niskaan)
      4. on yllättävän vaikea löytää hyviä työntekijöitä, ja mikä siinä on ettei tulla edes haastatteluun, eikä ilmoiteta mitään!!! (sori vuodatus, mutta en silti ymmärrä, sillä se oli viikoittaista)

      Se mikä varmasti monia ärsyttää on myös se, ettei firman nimeä kerrota. Se on vähän kuin sikaa ostaisi säkissä.. Mutta minkäs teet, jos asiakas haluaa pysyä anonyyminä. Vielä oudompia ovat tapaukset, joissa asiakasyritys ei edes halua hakua julkiseksi, tällöin ovat vuokratyöfirman hakijarekisterit kultaa.

      Vuokratyössä on asioita, jotka eivät mene vieläkään tajuntaani. Onneksi työkokemus vähän aukaisi silmiä. Toivotan kaikille työnhakijoille onnea työnhakuun! Älkääkä olko niin julmia vuokratyöpaikkoja kohtaan! :D

      • berttsan

      • hohhoijaa

        samaa mieltä edellisen kanssa, kokemuksen syvällä rintaäänellä. En ymmärrä ihmisiä, jotka täällä valittaa keskustelupalstoilla, kun ei itse tullut valituksi tehtävään tai haastatteluun! Eihän työnhakija voi ymmärtää asiaa tuon vuokrafirman näkökulmasta, jos ei ole itse ollut työnantajan roolissa, ei sekään ole helppoa!


    • DWINGENJÖR

      Hah hah ,että oikein annettu ohjeistus että haku kestää 2vk,jonka jälkeen sitä voi jatkaa.Tässä ajassa varmasti oikea henkilö olisi hakenut työpaikkaa ja sekään ei sitä sitten saanut.

    • KYSETTAJA

      MOIKKA!

      ÄLKÄÄ KUKAAN NYT IHMEESSÄ MENKÖ TÄHÄN HUIJAUKSEEN MUKAAN!!!!
      HUONO LAFKA JA PALVELU TÄYSIN ALAARVOISTA!

      ITSE HAIN TÄMÄN KAUTTA TÖITÄ, PÄÄSIN HAASTATTELUUN JA SIELLÄ LUVATTIIN KYSEINEN PAIKKA. KUN TÄSTÄ ETENIN KOHDEYRITYKSEN (TAPAAMISEEN) NIIN PAIKKA EI OLLUTKAAN NIIN VARMA JA SANOTTIIN ETTÄ ENSI VIIKOLLA OTETAAN YHTEYTTÄ. KUN VIIKKO OLI KULUNUT OTIN ITSE YHTEYTTÄ TÄHÄN YRITYKSEEN JA SIELTÄ TULIKIN VASTAUS; VALINTAMME EI VALITETTAVASTI KOHDISTUNUT SINUUN.

      _----> SUMMA SUMMAARUM, ÄLKÄÄ LANGETKO TÄHÄN KYSEISEEN HUIJAUKSEEN !!!!!!!!

      PS. PASKA FIRMA

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1840
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1489
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1180
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      979
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      942
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      895
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      836
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe