Inhotaanko/vihataanko romaneja näin paljon?

romaninainen

aina lukiessani näitä kirjoituksia en voi muuta ku päätä pyöritellä. onkohan tuo kaikki totta mitä täällä kirjoitellaan? vai onko se kateutta? ja miksi kaaleet meette aina mukaan tuohon lapselliseen väittelyyn, eipäs joopas.. arvostelette toinen toisianne, mutta loppujen lopuksi olette kaikki ihan samalla tasolla.. jos jokaisen arvostelija täällä menisi itseensä, niin jokaine löytää itestään jotain piirteitä/tekoja mikä estää sen sormilla osoittelun.. osoittava sormi kääntyy aina itseään kohti...

53

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rommilo

      ainahan meillä on ollut näitä cheeledereitä kannustamassa,ihan totta ei pitäis antaa minkäänlaista reakointia niitten jutuille. antaa heijä puhua yksinpuhelu jos ei osaa käyttäytyä.

    • missä ovat tavat

      Chatit ylikansoitettuja romaneilla ja kyllä meno on sellaista huorittelua, tietojen kalastelua ja juoruamista. Mielikuvani romaneista on ainakin saanut täydellisen vahvistuksen, millainen kansanosa se oikein on.

      Toivon, että tulevat kokemaan vielä kovia kansanosana, sillä se uhmakas käytös, mitä heidän osiltaan on ollut nähtävissä - on kuvottavaa. Uhkailu, nimittely ja pahanpuhuminen - valehteleminen - lienevät ihan arkipäivää heille tosin.

      • romaninainen

        sen voin sanoa ihan omasta kokemuksestani, että koettu ollaan jo tuo mitä ehdotit. ja aivan syyttä. jo alakoulusta saakka oon saanut "kärsiä" siittä että oon normaalia tummempi.. ja oon aika varma, että tämä mainitsemasi uhmakas käytös on tulosta saamastaan kohtelusta. uskon näin. ja yks asia mikä on ottanut silmään on se, että nämä chatit ja keskustelu palstat jotka on osoitettuja romaneille, siellä on aika paljon valtaväestön edustajia. onkohan syynä uteliaisuus?

        ja kun asiat kärjistyy näissä saiteissa luulen syynä olevan myös tietämättömyys asioista. asiat joista ei tiedä saattaa pelottaa ja silloin käytös muuttuu suojelevaksi.. tiedä sitten miten asiat todellisuudesa ovat...


      • Minä vain
        romaninainen kirjoitti:

        sen voin sanoa ihan omasta kokemuksestani, että koettu ollaan jo tuo mitä ehdotit. ja aivan syyttä. jo alakoulusta saakka oon saanut "kärsiä" siittä että oon normaalia tummempi.. ja oon aika varma, että tämä mainitsemasi uhmakas käytös on tulosta saamastaan kohtelusta. uskon näin. ja yks asia mikä on ottanut silmään on se, että nämä chatit ja keskustelu palstat jotka on osoitettuja romaneille, siellä on aika paljon valtaväestön edustajia. onkohan syynä uteliaisuus?

        ja kun asiat kärjistyy näissä saiteissa luulen syynä olevan myös tietämättömyys asioista. asiat joista ei tiedä saattaa pelottaa ja silloin käytös muuttuu suojelevaksi.. tiedä sitten miten asiat todellisuudesa ovat...

        Osa meistä valtaväestön edustajista löytää näille palstoille ihan uteliaisuuttaan kun syystä tai toisesta haluaa oppia mustalaiskulttuurista ja hakee tietoa esim. googlella ja saa linkin tällaiseen foorumiin. Osa sitten eksyy paikalle ihan vaan haastamaan riitaa ja trollailemaan. Niinhän se taitaa netissä useimmiten mennä, että ainoastaan suljetut systeemit pysyvät riidanhaastajista vapaina. Tosin niihin ei sitten eksy rehellisesti yhteyttä etsivätkään.


      • Kohta näette

        Tulee vielä se päivä jolloin suuri enemmistö pistää loisivat mustalaiset kuriin ja järjestykseen. Se päivä on lähellä!


      • Näin on
        Kohta näette kirjoitti:

        Tulee vielä se päivä jolloin suuri enemmistö pistää loisivat mustalaiset kuriin ja järjestykseen. Se päivä on lähellä!

        "Kohta näette", viisaita sanoja. Kun valtion kassasta rahat loppuu eikä lainaa enää oteta joutuvat romanitkin menemään töihin!


    • Erilainen .

      Eipä ne vaaleat suomalaiset yhtään sen parempia ole.

    • bajabadabbaoooooo

      Ollaan me. `Valkoisia`.

      • haukotuttaa

        Niin, mistä kohtaa, vikaiseppas peiliin nii se kertoo sinulle totuuden.

        Makaat monta tuntia auringoss että tulisit ruskeaksi , mutta miten onkaan, poltat vain itsesi ja tulet punaiseksi.


    • Poikkeuksia kaikki

      Kas vaan, heti joku romani osoitti teorian todeksi - ihan oli heti uhattava jotakuta.
      Viesti ylläpitoon ja eikun poliisin tietoon tuokin uhittelija.
      Ainut palsta muutoin, missä erikseen mainitaan, että asiaton käytös voi johtaa polisiitutkintaan. Oma laiton uhkauksesi vei sinut juuri tuohon osoitteeseen.

    • caramba XX

      Kansan puheissa olette mustalaisia -
      romani on teennäinen kaunistelu siitä.
      Mitä pahaa, on sanassa mustalainen?
      Miksi haukutte muita valkolaisiksi, taneleiksi yms ?

      • ajjajajijajiaji

        mustalaisen ymmärrän vielä siinä että kaale tarkoittaa mustaa mutta jotkut kaajeet halveksii meitä niin he kyllä on tehneet selväksi että käyttävät mustalais sanaa kin halventavasti.

        ROMANI ei ole mikään teenäinen kaunistelu, jos et tiedä niin miksi edes puhut.
        SE on meidän kieltä ja tarkoittaa jotain ei ole mitään yhteyttä Romaniaan tai Roomaan.

        meissä on niitä niikuin teissä ketkä eivät välitä toisistaan ja haukkuvat ja nimittelevät puolin ja toisin TARKOITTAAKO se että me kaikki tehdään niin??!?


      • 12+12
        ajjajajijajiaji kirjoitti:

        mustalaisen ymmärrän vielä siinä että kaale tarkoittaa mustaa mutta jotkut kaajeet halveksii meitä niin he kyllä on tehneet selväksi että käyttävät mustalais sanaa kin halventavasti.

        ROMANI ei ole mikään teenäinen kaunistelu, jos et tiedä niin miksi edes puhut.
        SE on meidän kieltä ja tarkoittaa jotain ei ole mitään yhteyttä Romaniaan tai Roomaan.

        meissä on niitä niikuin teissä ketkä eivät välitä toisistaan ja haukkuvat ja nimittelevät puolin ja toisin TARKOITTAAKO se että me kaikki tehdään niin??!?

        Omasta puolestani voin sanoa, että kun käytän sanaa mustalainen niin en käytä sitä loukkaavassa mielessä. Manne on vähän halventava termi, mutta ei sekään aina pahaa tarkoita, vaan on vähän niin kuin slangisana. En kyllä kutsuisi mustalaista manneksi päin naamaa. Tutuilta mustalaisilta olen erikseen kysynyt, että sopiiko sanoa mustalainen vai sanonko romani ja jokainen on antanut luvan sanoa mustalainen. Kyllähän sen kuulija tietää sanotaanko asia hyvällä vai pahalla, ei se niistä sanoista ole kiinni. Mielestäni sellainen liika herkkyys, että aletaan sanoja kieltää vaikka niillä ei pahaa tarkoitettaisikaan on sellaista itsensä korostamista. Aiheuttaa vain pahaa verta muissa kun pitää alkaa varoa sanomisiaan.


      • saasaasa
        12+12 kirjoitti:

        Omasta puolestani voin sanoa, että kun käytän sanaa mustalainen niin en käytä sitä loukkaavassa mielessä. Manne on vähän halventava termi, mutta ei sekään aina pahaa tarkoita, vaan on vähän niin kuin slangisana. En kyllä kutsuisi mustalaista manneksi päin naamaa. Tutuilta mustalaisilta olen erikseen kysynyt, että sopiiko sanoa mustalainen vai sanonko romani ja jokainen on antanut luvan sanoa mustalainen. Kyllähän sen kuulija tietää sanotaanko asia hyvällä vai pahalla, ei se niistä sanoista ole kiinni. Mielestäni sellainen liika herkkyys, että aletaan sanoja kieltää vaikka niillä ei pahaa tarkoitettaisikaan on sellaista itsensä korostamista. Aiheuttaa vain pahaa verta muissa kun pitää alkaa varoa sanomisiaan.

        no minua haukuttiin manneks mustalaiseks ja miksä tahansa ei se hyvältä tunnu ja sitä saa jossain vaiheessa tarpeeks,sen takia on vähän liika herkkyyttä kun joku sanoo mustalaiseks vaikka ei suoraan tahtois haukkuakkaan niin pitäis ottaa huomioon sekin puoli että jotain romaneita on haukuttu niin paljon että saattaa ottaa itteesä kun tulee mustalaiseks yms kuttumaan,ihmisiä me ollaan ja meillä on omat nimetkin. ymmärrän kyllä itelläkin on kaajeita kaverina ja ei mua haittaa jos he sanoo mustalaiseks kun tiedän että eivät haukkuma tarkoituksessa tee ja tietää ettei nyt kadulla tule ett hei mustalainen tai muuta semmosta äly vapaata..


      • sinäsinäsinä
        12+12 kirjoitti:

        Omasta puolestani voin sanoa, että kun käytän sanaa mustalainen niin en käytä sitä loukkaavassa mielessä. Manne on vähän halventava termi, mutta ei sekään aina pahaa tarkoita, vaan on vähän niin kuin slangisana. En kyllä kutsuisi mustalaista manneksi päin naamaa. Tutuilta mustalaisilta olen erikseen kysynyt, että sopiiko sanoa mustalainen vai sanonko romani ja jokainen on antanut luvan sanoa mustalainen. Kyllähän sen kuulija tietää sanotaanko asia hyvällä vai pahalla, ei se niistä sanoista ole kiinni. Mielestäni sellainen liika herkkyys, että aletaan sanoja kieltää vaikka niillä ei pahaa tarkoitettaisikaan on sellaista itsensä korostamista. Aiheuttaa vain pahaa verta muissa kun pitää alkaa varoa sanomisiaan.

        Eikö ole parempi kutsua romaniksi, kun kerta sana mustalainen liippaa niin läheltä miten sitä käyttää? Minä en itse henkilökohtaisesti pidä siitä, että esim. työpaikalla sanotaan sana mustalainen tai missään muuallakaan.

        Minäkään en tarkoita mitään pahaa, jos kutsun mustaa ihmistä neekeriksi...se on heidän mielestä kuitenkin haukkumasana. Minusta sinä et voi sitä määritellä mitä kukakin ihminen tuntee.

        Pahaa verta me aiheutetaan kuitenkin, minä en ole tehnyt mitään valtaväestölle, kuitenkin kaiken rasismin ja ennakkoluulon tuntee ja kuulee päivittäin, me ei olla roskaa. Meilläkin on nimet ja jos ei tiedä nimeltä, voi sanoa romanimies tai romaninainen, romanilapsi. Me olemme ihmisiä siinä missä muutkin kansat.

        Eikä tykätä manne-sanasta! Pitäisikö valtaväestöäkin kutsua valkolaiseksi, kun heille kuitenkin on annettu nimet ? Tai jos kutsun kaikkia valtaväestön ihmisiä nais- sekä miespuolisia Taneliksi, kyllä mekin saadaan nimitellä sitä meidän slangiksi.

        Tässä asiassa ei ole mitään korostamista. Sinulla taitaa olla enemmän halua alistaa ihmisrotua. Antaa romaneille tuntea oikeaan kunnolla, ettet kuulu joukkoon. Ja vaikka jotkut antaa luvan käyttää sanaa mustalainen, niin kuuluu ihmistapoihin puhutella romaniksi. Näin minä näen asian ja uskallan väittää että moni muu romani.

        Riittää aivan hyvin, (kun puhuttelet romania siis) että olet normaali. Aivan kun puhuisit valtavestöön kuuluvalle ihmiselle. Ei pitäisi olla vaikeeta?


      • 8+16
        sinäsinäsinä kirjoitti:

        Eikö ole parempi kutsua romaniksi, kun kerta sana mustalainen liippaa niin läheltä miten sitä käyttää? Minä en itse henkilökohtaisesti pidä siitä, että esim. työpaikalla sanotaan sana mustalainen tai missään muuallakaan.

        Minäkään en tarkoita mitään pahaa, jos kutsun mustaa ihmistä neekeriksi...se on heidän mielestä kuitenkin haukkumasana. Minusta sinä et voi sitä määritellä mitä kukakin ihminen tuntee.

        Pahaa verta me aiheutetaan kuitenkin, minä en ole tehnyt mitään valtaväestölle, kuitenkin kaiken rasismin ja ennakkoluulon tuntee ja kuulee päivittäin, me ei olla roskaa. Meilläkin on nimet ja jos ei tiedä nimeltä, voi sanoa romanimies tai romaninainen, romanilapsi. Me olemme ihmisiä siinä missä muutkin kansat.

        Eikä tykätä manne-sanasta! Pitäisikö valtaväestöäkin kutsua valkolaiseksi, kun heille kuitenkin on annettu nimet ? Tai jos kutsun kaikkia valtaväestön ihmisiä nais- sekä miespuolisia Taneliksi, kyllä mekin saadaan nimitellä sitä meidän slangiksi.

        Tässä asiassa ei ole mitään korostamista. Sinulla taitaa olla enemmän halua alistaa ihmisrotua. Antaa romaneille tuntea oikeaan kunnolla, ettet kuulu joukkoon. Ja vaikka jotkut antaa luvan käyttää sanaa mustalainen, niin kuuluu ihmistapoihin puhutella romaniksi. Näin minä näen asian ja uskallan väittää että moni muu romani.

        Riittää aivan hyvin, (kun puhuttelet romania siis) että olet normaali. Aivan kun puhuisit valtavestöön kuuluvalle ihmiselle. Ei pitäisi olla vaikeeta?

        Ei se vaikeaa olekaan. Jutun juoni on kuitenkin se, että minä puhun niin kuin puhun ja sillä selvä. En ala sensuroida itseäni tai muutella omaa tapaani puhua vain etten loukkaisi kenenkään todellisia tai keksittyjä tuntoja. Minusta ei ole pakko pitää, jos ei halua, mutta näin minä toimin. Myöskin kiroilen aika paljon ja se loukkaa monia ihmisiä ja varsinkin pienten lasten vanhempia, mutta sellaista tämä minun ulosantini nyt vain sattuu olemaan.


      • sinäsinäsinäsinä
        8+16 kirjoitti:

        Ei se vaikeaa olekaan. Jutun juoni on kuitenkin se, että minä puhun niin kuin puhun ja sillä selvä. En ala sensuroida itseäni tai muutella omaa tapaani puhua vain etten loukkaisi kenenkään todellisia tai keksittyjä tuntoja. Minusta ei ole pakko pitää, jos ei halua, mutta näin minä toimin. Myöskin kiroilen aika paljon ja se loukkaa monia ihmisiä ja varsinkin pienten lasten vanhempia, mutta sellaista tämä minun ulosantini nyt vain sattuu olemaan.

        8 16 No tuo kertoo kaiken, olet törttöjen törppö! Hyvää päivänjatkoa vaan sinulle.


    • ss67

      mustalaisien olisi viimein katsotava peiliin te täälä elätte kun euroopan omistajat ja suomen kansan vero markoilla eli toisien työtä tekevien siivellä.olen ollut itse 21v työ elämässä mukana monissa eri alojen töissä niin yhtään mustalaista en ole nähnyt töissä aika ihmeelistä.mutta kulmilla kyllä housun puntit vipattaa ja käytäydytte röyhkeästi vielä.etenkin jälki kasvunne ovat eritäin röyhkeää porukkaa ja hyvin syötetyn näköisiä ylipainoon on.sitten ihmetelette miksi suomalaiset kammoksuu ja vihaa teitä.minkin joudun itse maksamaan asumisen ruuan ja kaiken muun mitä nyt ihminen tarvitsee omilla rahoilla ja työtä tekemällä.mutta tehän olette jopa hamekankaatkin hakeneet sosiaalitoimiston piikkiin eli veron maksajien..häpeisitte edes.

      • jooooooooooa

        suomen kansan päättäjät ne möi markkan ja muita varoja ja liittyi euroon vain että pankkiirit ja muut sijottajat on tyytyväisiä.

        ei ole mitään häpeemistä muilla kuin suomenkansan päättäjillä!

        miten te että tajua sitä vielä muka työmies olet silloin luulisi tajuavan kuka riistää ja ketä. vai elätkö kuvitelmassa että ne vero rahat menee kokonaisuudessan yhteiskunnan hyväksi???? etkö ole huomannut tai kohdannut miten oikeudet kansalaisilta viedään ja kontrolli kasvaa?


      • Näin on

        Sinäkin puhut viisaita "ss67", täysin samaa mieltä. Romanit ovat röyhkeitä kuin perkeleet mutta ei mene kauaa kun joutuvat nöyrtymään, alistumaan heitä elättävän enemmistön edessä. Heidän kissanpäivät ovat kohta ohi!


      • patsuun
        Näin on kirjoitti:

        Sinäkin puhut viisaita "ss67", täysin samaa mieltä. Romanit ovat röyhkeitä kuin perkeleet mutta ei mene kauaa kun joutuvat nöyrtymään, alistumaan heitä elättävän enemmistön edessä. Heidän kissanpäivät ovat kohta ohi!

        Kissanpäivät on kohta ohi ihan kaikilta. Seuraa Euroopan, Amerikan ja suomen hallituksen toimia, niin olet kartalla. Vyönkiristystä ja yleistä ahdinkoa luvassa runsain mitoin niin tummille kuin vaaleillekin. Onnea ja menestystä.


    • muumu-----------

      Nii, mutta miksi mustalaiset ei käy töissä? Minä en ainakaan tunne yhden yhtä, joka kävisi. Se olisi sillä jo paljon korjattu.

      • 20+14

        Mulla oli mustalainen työkaverina ja voin sanoa, että se kyllä avarsi mun maailmankuvaa aika paljon. Mustalaiset on niin pieni vähemmistö Suomessa, ettei suurin osa valkolaisista tunne heitä lainkaan. Sen takia on paljon sellaista turhaa negatiivista ihmisten välillä kun aina kuullaan vaan ne pahat jutut, mutta harvemmin niitä hyviä. Lehdessä kun ei ikinä kirjoiteta, että "rengasrikosta kärsinyt autoilija sai apua romaneilta" tai muuta vastaavaa. Sen takia ne valkolaiset, jotka eivät tunne romaneja henkilökohtaisesti muistavat vaan kaikki rikosuutiset ja vastaavat. Paljon on negatiivista romaneissa ja on itsellenikin sattunut sellaisia kokemuksia (ryöstö), mutta paljon on hyvääkin ja sitäkin olen päässyt kokemaan (apua auton kanssa).


      • metlaluutnantti

        vartiomies, siinä sinulla työ, se onkin ainoa työ mitä enään suomessa tehdään, toimistojen lisäksi.


      • minävaain

        kun menee romanina hakemaan töitä, arvaa saako töitä:)? ja tästä asiasta on kokemusta.


      • saarissss
        minävaain kirjoitti:

        kun menee romanina hakemaan töitä, arvaa saako töitä:)? ja tästä asiasta on kokemusta.

        Siihen on jokin syy.
        Mitä sinä itse ajattelisit?


      • evds
        saarissss kirjoitti:

        Siihen on jokin syy.
        Mitä sinä itse ajattelisit?

        kun meni hakemaan romanina töitä, jos heittää tuulipuvun päälle ja värjää hiukset vaihtaa nimen niin varmasti saat samasta paikasta töitä mistä romanina et saanu.
        minä en hae ikinä töitä enää ku teitte rasistit niin inhottavia asioita.


      • sdedbvbbvbvb
        minävaain kirjoitti:

        kun menee romanina hakemaan töitä, arvaa saako töitä:)? ja tästä asiasta on kokemusta.

        Minkä alan töitä sinä etsit?


      • minävaain
        saarissss kirjoitti:

        Siihen on jokin syy.
        Mitä sinä itse ajattelisit?

        niinpä, siihen on jokin syy.. kunpa itsekin sen tietäisin, mutta olen jo 15v ollut työelämässä ja olen tälläkin hetkellä.. välissä oli muutaman vuoden tauko ja onneksi hain samasta työmaalta hommia niin antoivat mulle vielä vakituisen työsuhteen..

        tässä yksi esimerkki omasta kokemuksestani.. olin työharjoittelussa yhdessä kahviossa.. työhönopastajani oli maahanmuuttaja ja hän oli oikeen mukava ihminen. sain työpäiväni tehtyä ja odotin jo innoplla seuraavaa päivää. mutta kuinka ollakkaan, sain seuraavan aamuna puhelun ettei mun pidä enään mennä sinne koska eivät halua romania sinne edes työharjoitteluun.. ja kaiken kukkuraksi, mulla oli housut jalassa.. eli pelkkä naama värkkini sai työnantakan tekemään näin.. jokin syyhen siihen on, mutten oo vie hokannut sitä. ja päätin, etten todellakaan aio vaikuttaa työnantajaan enään pukeutumisella, olen oma itseni ja jos ei kelpaa niin sitten ei voi mitään.. vai mitä itse oot mieltä? olisi ihan kiva tietää mitä ulkopuoliset asioista aattelee.. kiitos jos vastaat, saisin uuden näkökulman asioihin.. oikeen lämmintä kesän jatkoa kaikille ketjun lukeneille ja vastanneille..


      • minävaain
        sdedbvbbvbvb kirjoitti:

        Minkä alan töitä sinä etsit?

        olen myyjä ammatiltani ja keittiöalan koulutuskin on, mutta työskentelen teollisuus alalla..


      • vkkfjjffhhfjgkhjg
        minävaain kirjoitti:

        niinpä, siihen on jokin syy.. kunpa itsekin sen tietäisin, mutta olen jo 15v ollut työelämässä ja olen tälläkin hetkellä.. välissä oli muutaman vuoden tauko ja onneksi hain samasta työmaalta hommia niin antoivat mulle vielä vakituisen työsuhteen..

        tässä yksi esimerkki omasta kokemuksestani.. olin työharjoittelussa yhdessä kahviossa.. työhönopastajani oli maahanmuuttaja ja hän oli oikeen mukava ihminen. sain työpäiväni tehtyä ja odotin jo innoplla seuraavaa päivää. mutta kuinka ollakkaan, sain seuraavan aamuna puhelun ettei mun pidä enään mennä sinne koska eivät halua romania sinne edes työharjoitteluun.. ja kaiken kukkuraksi, mulla oli housut jalassa.. eli pelkkä naama värkkini sai työnantakan tekemään näin.. jokin syyhen siihen on, mutten oo vie hokannut sitä. ja päätin, etten todellakaan aio vaikuttaa työnantajaan enään pukeutumisella, olen oma itseni ja jos ei kelpaa niin sitten ei voi mitään.. vai mitä itse oot mieltä? olisi ihan kiva tietää mitä ulkopuoliset asioista aattelee.. kiitos jos vastaat, saisin uuden näkökulman asioihin.. oikeen lämmintä kesän jatkoa kaikille ketjun lukeneille ja vastanneille..

        Jokin siihen on syynä.


    • 3234

      en minäkään tunne - koskaan en ole nähnyt yhden yhtäkään koko elämäni aikana missään töissä..

      • korvessa

        Ei kai siellä korvessa missä sinäkin asustelet näy heitä. Siellä vain linnut laulaa ja kesätuuli soi.


      • ewwewe
        korvessa kirjoitti:

        Ei kai siellä korvessa missä sinäkin asustelet näy heitä. Siellä vain linnut laulaa ja kesätuuli soi.

        äiteen perä kammarissa ei niitä romaneita paljon varmasti näykkää suomalaiset peräkammari poijat ne vaan ihmettelee missä ne romanit on :D


      • adhd työnarkkari..

        millä alalla oot töissä? olen ainakin itse ollut melkeen koko nuoruus ikäni työssä ja serkkuni on muuten johtajan paikalla seurakunnassa.. jos oot sellaisella alalla missä ei romanit työskentele..


    • pussihousut töihin

      niillä on sellainen kultuuri ettei töitä voi tehdä.mutta kyllä muiden työtä tekevien vero markat kyllä kelpaa...eläin maailmassa niitä kutsutaan loiseläimiksi.

      • 1211211111112

        sitten meen töihin kun loppuu nimitteleminen.


    • totuus....

      eli jatkat leveää elämääsi työtä tekevien veronmaksajien piikkiin.mutta ajat tulevat muuttumaan rahat ei yksinkertaisesti vaan riitä..kaiken maajilman somaleille mustalaisiille jotka pitää valtion elättää kehdosta hautaan.

      • metlan tekiä

        paskat sinä mitään työtä tee. Avohoitopotilas, Tuherat jotakin jonkun kätees työntämää, että pysyisit rauhallisnea. terapiaa, sitä se sinun työsi on. Ei siitä kenellekään hyötyä ole. Löisit väliin kämmenen kasvoihis ja voihkisit taakkas alla.


    • mirkkuliini.

      uusi kansainvaellus tiedossa sitten...

      ainako lähdetään pois, jos ei saada paikallista väestöä kupata kokonaisen
      heimon osilta? opiskeleminen ja työnteko katsotaan olevan orjien hommaa..
      jos hankkisivat elannon itse muutoin, olisi aihetta räksyttää... muutoin EI.

      kyllä ne on nämä tummemmat, joiden olen kuullut nimittelyä harrastavan
      tälläkin palstalla... mutta.. kukin tapojensa mukaan.

    • wtg.
    • AnDree#

      ""Toisaalta romanilapsilla ei ole ollut tarvittavia
      kouluvalmiuksia aloittaessaan koulunkäyntiään."" Tämän otin tekstistä irti.
      Miksi muka ei ole valmiuksia? Mitä puuttuu? Avustetaan ja annetaan rahaa ja mitä vielä? Mitä pitää vielä antaa?
      Haluaisinpa tietää.
      Nyt vastauksia kehiin, kiitos!

      • voiiiii ettäääääääää

        lue tuo kohta minkä nostit esille niin monta kertaa uudestaan että tajuat siinä se on vastaus itsessään. ei viitti selvittää enää teille yksinkertasuuksille näitä asioita kun ette opi ite ajattelemaan muuten mitään, jotain maalaisjärkeä ny peliin hei.


      • minääääääääää

        anteeksi, mutta en nyt ymmärtänyt mistä otit tuon tekstin irti? siis tuosta romanomisson kirjoituksestako? en vielä lukenut sitä, mutta on totta ettei kaikilla romanitaustaisilla lapsilla ole tarvittavia valmiuksia aloittaa koulua kun pitäisi. niinkuin ei varmaan maahanmuutaja taustaisillakaan, luulisin ainakin.. syy siihen varmaan on siinä, ettei vanhemmat itse arvosta pätkääkään koulutusta.. tai vastaavaa.. sitä en usko, että rahaa siihen valmiuteen tarvitsevat. minusta tuo oli lapsellinen lause.. mutta luen nyt tuon ylläolevan tekstin ja kirjoittelen lisää..


      • robbotttti
        minääääääääää kirjoitti:

        anteeksi, mutta en nyt ymmärtänyt mistä otit tuon tekstin irti? siis tuosta romanomisson kirjoituksestako? en vielä lukenut sitä, mutta on totta ettei kaikilla romanitaustaisilla lapsilla ole tarvittavia valmiuksia aloittaa koulua kun pitäisi. niinkuin ei varmaan maahanmuutaja taustaisillakaan, luulisin ainakin.. syy siihen varmaan on siinä, ettei vanhemmat itse arvosta pätkääkään koulutusta.. tai vastaavaa.. sitä en usko, että rahaa siihen valmiuteen tarvitsevat. minusta tuo oli lapsellinen lause.. mutta luen nyt tuon ylläolevan tekstin ja kirjoittelen lisää..

        Mikseivät mustalaisvanhemmat arvosta koulutusta pätkääkään?


    • I am sorry!

      Mutta en minäkään tajua muuta kuin mitä luen. mitäs muuta siinä sanotaa.

    • romani kaalo

      Kyllä se on totta heimo sisko. Ne iinaa meitä. Ja kahtehtii.

      • zjuuli

        iinaavat..soske?


    • Tuan Jim

      Romanit eivät pitkiin. pitkiin aikoihin ole kohdanneet sellaista vihaa ja ylenkatsetta, mitä amerikan intiaanit ovat kohdanneet ja kohtaavat edelleen.
      Näiden kansojen ja heimojen välillä on muutenkin kumman paljon yhteläisyyttä, Intiianeja on aina kutsuttu puoli tosissaan serkkujen heimoiksi, ja sitä samaan voi sanoa romaneista.
      Kummankin väestön sisällä käydään katkeriakeskinäisiä tapeluja vallasta ja miehisyydestä ja kosto, ja iänikuinnen kokeilu on alituiseen esillä.
      kummatkaan kansat eivät suostu kompromissiin, eivät taivu, ja intiianien kyseessäollen, eivät edes suostu valkoisien lääkärien hoitoon, vaan vaativat oman paikalle. Sama pelko kai joka oli vanhoilla mustalaisilla, jotka pelkäsivät, valkolasilääkärin antavan käskyn hoitajalle selalisen kun: Neiti tuokaa se piikki!

    • .

      Jäitä hattuun tuan Tom! Olet nuori tai uneksija.Amerikan Intiaanit ovat harjoittaneet huilaamista koko reservaattikautensa ajan.Ruotsi on Palmen ideolokialla kerännyt monta kaupunkia siirtolaisia turvoksiin.Englannin siirtolaisten ongelma on inhottavin,Agitaattorit ovat värvänneet alaikäiset kaduille pilaamaan elämänsä,syynä hallinnon patavanhoilllisuus ja jopa kolmannen polven työttömyys mika on televisiossa(kin) lätsähuumorina.Tämä Romano palsta on minulle tapa
      purkaa omaa ketutustaan ja suosittelen muillekin!

    • Tutkintalautakunta
    • Anonyymi

      Inhotaanko/vihataanko romaneja näin paljon?

      Ronanit valitti ylelle,ettäheitä kohtaa ei esitetä myönteisiä uutisia.
      Nyt 2022 syksyllä alkaa poliisi tv näkyä kolme kertaa viikossa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      314
      3886
    2. 209
      3078
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2604
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2054
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1495
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      178
      1402
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1287
    Aihe