Onko kellään tietoa mitenkä pitäs pakata japanilaisille matsutake? Jostain luin että tarvittaisiin kylmägeeliä ja styroslaatikko. Mistähän moisia varusteita kannattais hankkia ja mitä ne maksaa?
Sienten pakkaaminen Japaniin
5
255
Vastaukset
- joku vaan
Myy minulle.
Paikallisen stockmannin herkkuosaston huippuhinta ei todellakaan ole se mitä maksetaan edes parhaimmista juuri avautuvista sienistä.
Kun et kumminkaan usko niin netistä löytyy googlella hinnat mitä poimija saa.
Olen tosissani, tuotakin sientä olisi mukava maistaa.- matsukeisari
Japaniin asti et saa niitä menemään jollet osta niille kylmäkuljetusta. Ja se maksaa. Jollet ole lähettämässä 500 kiloo päivässä ni ei kannata.
joku vaan: ei todellakaan ole mukava maistaa. Maistuu ihan ihmisen vehkeeltä ja haisee vielä enemmän siltä iteltään. Tarviit Japanilaisen keittiömestarin jos aiot saada jotain irti siitä. - joku vaan
matsukeisari kirjoitti:
Japaniin asti et saa niitä menemään jollet osta niille kylmäkuljetusta. Ja se maksaa. Jollet ole lähettämässä 500 kiloo päivässä ni ei kannata.
joku vaan: ei todellakaan ole mukava maistaa. Maistuu ihan ihmisen vehkeeltä ja haisee vielä enemmän siltä iteltään. Tarviit Japanilaisen keittiömestarin jos aiot saada jotain irti siitä.Et taida tuntea sieniä.
Matsutakessa on jonkinlainen männyn- ja kanelintuoksun yhdistelmä.
Reseptejä löytyy vaikka miten paljon.
Eivät ne pohjoisessa ole edes kovin harvinaisia, kukaan ei vaan halua myydä kun luulevat niiden olevan hyvinkin arvokkaita.
Netistä löytyy googlamalla melko luotettavat hintatiedot, paras matsutake 17 euroa kilo ja parhaat tatit 7 euroa kilo. Kummatkin siis avautumattomia. - Tietoa:
joku vaan kirjoitti:
Et taida tuntea sieniä.
Matsutakessa on jonkinlainen männyn- ja kanelintuoksun yhdistelmä.
Reseptejä löytyy vaikka miten paljon.
Eivät ne pohjoisessa ole edes kovin harvinaisia, kukaan ei vaan halua myydä kun luulevat niiden olevan hyvinkin arvokkaita.
Netistä löytyy googlamalla melko luotettavat hintatiedot, paras matsutake 17 euroa kilo ja parhaat tatit 7 euroa kilo. Kummatkin siis avautumattomia.Avautumattomia tatteja ei ole. Tarkoitat varmaan ykkösluokan pieniä herkkutatteja joissa on valkoinen pillistö. Kuten tässä kuvassa:
http://www.luonnossa.com/Sienilajit/Herkkutatti/Herkkutatti_copyright_by_LuonnossaNet_067a.jpg
Kakkosluokan tatissa on kellertävä pillistö.
Kolmosluokan eli huonoimmassa on vihertävä pillistö, matoja ehkä, ja lakki jo hieman pehmentynyt. Ei kuitenkaan niin paljon että jää reilu painauma kun painaa sormella.
- joku vaan
Ainakin minä poimin tatit niin pieninä että lakki on vielä kiinni kannassa.
Ovat parempilaatuisia kuin edes nuo ykkösluokan tatit, erittäin kiinteitä.
Tuossakin tatinkuvassa oli jo madonsyömää, jos sen halkaisee niin löytyy paljon lisää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1878579
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264708- 504218
- 593762
- 513206
- 502970
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262666- 432471
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382183Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.362147