HD ja muut kromimetallipaskat vs sportit ja supermotot/ enskat..

agahaghadhahd

NONIIN TAPELKAA NIISTÄ NYT TÄSSÄ KESKUSTELUSSA MIKÄ ON PARAS JA MIKÄ EI.. kiitos. PS ei jaksa kattoo muissa keskusteluissa sitä riitaa..

55

843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mika2

      Miksi ihmeessä meidän pitäisi puolestasi tapella? en minä ainakaan viitsi. Mene itse provoamaan noihin ketjuihin jos ahistaa.

    • Mika++

      Uutisissa oli mainittu että 20-30 vuotiaita ei juuri näy motokaupoissa. Suurin asiakasryhmä ovat 5-kymppiset. Ja he ostavat matkapyöriä ja customeita. Kyykkyily on kuihtuva laji. Eli se siitä.

    • jäläs

      Käytettyjen customien kysyntä kasvanu !!
      Oisko nuo poikaaset , , että mitä miehet edellä JNE,
      Ihan pittää ulkomailta tänne tuuvva kun kysyntä
      on customeilla nii kova,mut eihän myö kuppelot
      varmmaan niitä kaikkia osteta pois.
      Taitaa myös nuorempi väki ajella,MUSTA visiiri
      silmillä,ikään kuin salaa !! Naamioituvat
      50 kuppeloiks !!
      OON kyllä samaa mieltä että paras kyykkä
      on vessan pönttö,sama asentokin jos on
      tiukka päkistettävä.
      Toiseks paras kyykkä on pusikko kyykkä, kun
      hätä yllättää customilla tuol ajellessa,
      Ku aikamies ei viiti wiippiikää rusauttaa !!

      • HALVALLA SAA

        Kyllä nyt saa pyöriä HALVALLA !


        Mutta odottakaa muutamia vuosia..kun suuret ikäryhmät ikääntyessään lopettaa ajamisen...voi juma..kyllä on harrikkaa ja muita customeita nurkat täynnä...


    • WWWWWWWWWWWWWWWWW

      Pitää varmaan paikkansa, että mitä miehet edellä, jne...
      Nykynuoret on niin lihavia ja huonokuntoisia, ettei niitä huolita edes armeijaan. Miten tällaiset rasvapallot pääsisi sporttipyörän selkään. Puhumattakaan, että sillä pitäisi ajaa. Customi on tehty juuri näitä varten. Ajoasento on sama kuin istuisi tv-tuolissa ja jalat ylettää tukevasti maahan, niin pysyy pystyssäkin. Vielä kun ne kehittäis jonkun systeemin, ettei tarttisi itse nostaa jalkaa, kun siirtää ruhonsa pyörän päälle.

    • HeH jäläs

      Nykyisten takarenkaasta muutama tuuma pois,ja ei mittää
      sissipaariloita.Ja kun vielä rasvais hyvin taka loksun
      niin kun vähän lenkottaisivat koipijaan,niin
      voisvat kävellä takapäästä suoraan satulaan !!
      Niin,ja jotenkin taittuva malliset vilkut,ettei nappase
      kulkusii !! Mut kyllä nyky tekniikalla vois taka pää
      lääkistyä niiku kameli,helpottaishan se paljon
      sekkii !! Auttas varmaan paljon myös vanhoja
      kuppeja ku leini vaivaa.Mut lonksun rasvausta
      ei vanhat kuppet tarvii,ne on sen verran
      sisukkaita.
      T. V.KUPPE (pääsen viel iha omin avuin satulaa )

    • jäläs

      HEH jotenkin mie alan pikku hiljaa ymmärtää et miks
      kyykkä pyörien ja muitte vinguttimien ja killuttimien
      kauppa takkuaa !! Eihän nämä nuoret ILKIÄ
      ostaa enää moisia vätkyttimiä ku myö
      vanhat parrat ( ikä miehet ) nauretaa kaksin kerroin
      kippurassa moisille vermeille !! Mut se on ihan
      hyvä asia,näin ne nuoremmatkii oppii ja ymmärtää
      et kun leikkiin lähtee niin kannattaa sijoittaa
      ihan oikeeseen moottori pyörään,sellaseen
      millä ei tarvi hävetä miesten seurassa.Eikä
      niitä kuutioita äkkiseltää nii hirveesti tarvihe
      olla, KUNHAN ON CUSTOM ja kromia etes
      vähäsen. Tässä on myös sivu tuotteena se
      että nuoremmatkii opii ajelemmaa
      turvallisilla ,ja hyvillä moottoripyörillä.

      • Enzz

        Jos haluaa omaan kuutiotilavuuteensa nähden naurettavan tehottoman ja hitaan moottoripyörän, jossa on huonot ajo-ominaisuudet ja joka ei ole hyvä missään ajo-olosuhteissa niin kannattaa ostaa custom-pyörä. Customissa muuten kannattaa olla kuutioita paljon, että ne kulkisivat edes siedettävästi. 600cc customit kiihtyvät suunnilleen samalla tavalla kuin täysitehoiset 2-tahti piikit.

        Verrataan suorituskyvyltään 600cc sporttipyörää ja 600cc custompyörää:

        Pyörän nimi: Yamaha YZF-R6 (sporttipyörä)
        Iskutilavuus: 599 cc
        Huipputeho: 91 kW
        Paino ajokunnossa: 189 kg
        Huippunopeus: noin 240 km/h
        Kiihtyvyys 0-100 km/h: noin 3.5 sec.

        Pyörän nimi: Honda VT 600 C Shadow VLX (custom)
        Iskutilavuus: 583 cc
        Huipputeho: 28 kW
        Kuivapaino: 199 kg
        Huippunopeus: Noin 150 km/h
        Kiihtyvyys 0-100 km/h: Noin 8 sec.

        600cc sporttipyörät voittavat helposti sekä kiihtyvyydessä että huippunopeudessa suurimman osan reilusti yli 1000cc customeistakin.


      • mika2
        Enzz kirjoitti:

        Jos haluaa omaan kuutiotilavuuteensa nähden naurettavan tehottoman ja hitaan moottoripyörän, jossa on huonot ajo-ominaisuudet ja joka ei ole hyvä missään ajo-olosuhteissa niin kannattaa ostaa custom-pyörä. Customissa muuten kannattaa olla kuutioita paljon, että ne kulkisivat edes siedettävästi. 600cc customit kiihtyvät suunnilleen samalla tavalla kuin täysitehoiset 2-tahti piikit.

        Verrataan suorituskyvyltään 600cc sporttipyörää ja 600cc custompyörää:

        Pyörän nimi: Yamaha YZF-R6 (sporttipyörä)
        Iskutilavuus: 599 cc
        Huipputeho: 91 kW
        Paino ajokunnossa: 189 kg
        Huippunopeus: noin 240 km/h
        Kiihtyvyys 0-100 km/h: noin 3.5 sec.

        Pyörän nimi: Honda VT 600 C Shadow VLX (custom)
        Iskutilavuus: 583 cc
        Huipputeho: 28 kW
        Kuivapaino: 199 kg
        Huippunopeus: Noin 150 km/h
        Kiihtyvyys 0-100 km/h: Noin 8 sec.

        600cc sporttipyörät voittavat helposti sekä kiihtyvyydessä että huippunopeudessa suurimman osan reilusti yli 1000cc customeistakin.

        Vanha virsi on parempi kuin pussillinen uusia;-)


      • Mika++
        Enzz kirjoitti:

        Jos haluaa omaan kuutiotilavuuteensa nähden naurettavan tehottoman ja hitaan moottoripyörän, jossa on huonot ajo-ominaisuudet ja joka ei ole hyvä missään ajo-olosuhteissa niin kannattaa ostaa custom-pyörä. Customissa muuten kannattaa olla kuutioita paljon, että ne kulkisivat edes siedettävästi. 600cc customit kiihtyvät suunnilleen samalla tavalla kuin täysitehoiset 2-tahti piikit.

        Verrataan suorituskyvyltään 600cc sporttipyörää ja 600cc custompyörää:

        Pyörän nimi: Yamaha YZF-R6 (sporttipyörä)
        Iskutilavuus: 599 cc
        Huipputeho: 91 kW
        Paino ajokunnossa: 189 kg
        Huippunopeus: noin 240 km/h
        Kiihtyvyys 0-100 km/h: noin 3.5 sec.

        Pyörän nimi: Honda VT 600 C Shadow VLX (custom)
        Iskutilavuus: 583 cc
        Huipputeho: 28 kW
        Kuivapaino: 199 kg
        Huippunopeus: Noin 150 km/h
        Kiihtyvyys 0-100 km/h: Noin 8 sec.

        600cc sporttipyörät voittavat helposti sekä kiihtyvyydessä että huippunopeudessa suurimman osan reilusti yli 1000cc customeistakin.

        Sun pitää kirjoittaa Valtralle että niitten A72:lla ei tee mitään. Kuutioita on 3300 ja heppoja vaan 74.


      • AmericanChopper
        Enzz kirjoitti:

        Jos haluaa omaan kuutiotilavuuteensa nähden naurettavan tehottoman ja hitaan moottoripyörän, jossa on huonot ajo-ominaisuudet ja joka ei ole hyvä missään ajo-olosuhteissa niin kannattaa ostaa custom-pyörä. Customissa muuten kannattaa olla kuutioita paljon, että ne kulkisivat edes siedettävästi. 600cc customit kiihtyvät suunnilleen samalla tavalla kuin täysitehoiset 2-tahti piikit.

        Verrataan suorituskyvyltään 600cc sporttipyörää ja 600cc custompyörää:

        Pyörän nimi: Yamaha YZF-R6 (sporttipyörä)
        Iskutilavuus: 599 cc
        Huipputeho: 91 kW
        Paino ajokunnossa: 189 kg
        Huippunopeus: noin 240 km/h
        Kiihtyvyys 0-100 km/h: noin 3.5 sec.

        Pyörän nimi: Honda VT 600 C Shadow VLX (custom)
        Iskutilavuus: 583 cc
        Huipputeho: 28 kW
        Kuivapaino: 199 kg
        Huippunopeus: Noin 150 km/h
        Kiihtyvyys 0-100 km/h: Noin 8 sec.

        600cc sporttipyörät voittavat helposti sekä kiihtyvyydessä että huippunopeudessa suurimman osan reilusti yli 1000cc customeistakin.

        No joo, kyllä noi sporttipyörät kun ne on rivinelosia niin tuottaa tehoa niin paljon että voittaa saman kuutioiset customit. Customeissahan on 2-sylinterinen V-moottori. En silti sanoisi customeita hitaiksi verrattuna omaan kuutiotilavuuteensa. Esimerkiksi endurot ja supermotot ovat yksisylinterisiä ja niissä ei nyt ole tehoja paskaakaan. Kyllä esim. 600cc custom voittaa 600cc enduron ja 600cc supermoton sekä kiihtyvyydessä että huippunopeudessa.


      • Enzz
        AmericanChopper kirjoitti:

        No joo, kyllä noi sporttipyörät kun ne on rivinelosia niin tuottaa tehoa niin paljon että voittaa saman kuutioiset customit. Customeissahan on 2-sylinterinen V-moottori. En silti sanoisi customeita hitaiksi verrattuna omaan kuutiotilavuuteensa. Esimerkiksi endurot ja supermotot ovat yksisylinterisiä ja niissä ei nyt ole tehoja paskaakaan. Kyllä esim. 600cc custom voittaa 600cc enduron ja 600cc supermoton sekä kiihtyvyydessä että huippunopeudessa.

        Et taida tietää moottoripyöristä juuri mitään. 600cc customeilla häviää ihan pystyyn 600cc enduroille ja 600cc supermotoille kiihtyvyydessä. Jopa huippunopeudessakin häviää, mutta ei kovin paljoa. 600cc enduroissa ja 600cc supermotoissa on huomattavasti enemmän tehoa kuin 600cc customissa, ja ne ovat vielä huomattavasti kevyempiä. Tehopainosuhde on niissä paljon kovempi.

        Verrataan suorituskyvyltään 600cc customia, 600cc enduroa ja 600cc supermotoa:

        Pyörän nimi: Honda VT 600 C Shadow VLX (custom)
        Iskutilavuus: 583 cc
        Huipputeho: 28 kW
        Kuivapaino: 199 kg
        Huippunopeus: Noin 150 km/h
        Kiihtyvyys 0-100 km/h: Noin 8 sec.

        Pyörän nimi: KTM 640 LC4 Enduro
        Iskutilavuus: 625 cc
        Huipputeho: 37 kW
        Kuivapaino: 149 kg
        Huippunopeus: Noin 160 km/h
        Kiihtyvyys 0-100 km/h: Noin 5 sec.

        Pyörän nimi: Husqvarna 610 supermoto (supermoto)
        Iskutilavuus: 576 cc
        Huipputeho: 38.7 kW
        Kuivapaino: 142 kg
        Huippunopeus: noin 170 km/h
        Kiihtyvyys 0-100 km/h: noin 5 sec.

        Custom on kaikista moottoripyörä-tyypeistä tehottomin ja suorituskyvyttömin verrattuna omaan kuutiotilavuuteensa. Mene eri valmistajien sivuille lukemaan pyörien teknisiä tietoja ja vertaa eri tyyppisiä pyöriä toisiinsa, ja vertaa suunnilleen samaa kuutiotilavuutta olevien pyörien tehoja, muista myös verrata pyörien painoja. Siinä opit sitten ymmärtämään sen mitenkä suuria eroja samaa kuutiotilavuutta olevilla pyörillä on toisiinsa verrattuna suorituskyvyssä. Kyykky on tuollaisessa vertailussa kaikkein vahvimmilla ja custom heikoimmilla, muut ovat sieltä väliltä.


      • Mika++
        Enzz kirjoitti:

        Et taida tietää moottoripyöristä juuri mitään. 600cc customeilla häviää ihan pystyyn 600cc enduroille ja 600cc supermotoille kiihtyvyydessä. Jopa huippunopeudessakin häviää, mutta ei kovin paljoa. 600cc enduroissa ja 600cc supermotoissa on huomattavasti enemmän tehoa kuin 600cc customissa, ja ne ovat vielä huomattavasti kevyempiä. Tehopainosuhde on niissä paljon kovempi.

        Verrataan suorituskyvyltään 600cc customia, 600cc enduroa ja 600cc supermotoa:

        Pyörän nimi: Honda VT 600 C Shadow VLX (custom)
        Iskutilavuus: 583 cc
        Huipputeho: 28 kW
        Kuivapaino: 199 kg
        Huippunopeus: Noin 150 km/h
        Kiihtyvyys 0-100 km/h: Noin 8 sec.

        Pyörän nimi: KTM 640 LC4 Enduro
        Iskutilavuus: 625 cc
        Huipputeho: 37 kW
        Kuivapaino: 149 kg
        Huippunopeus: Noin 160 km/h
        Kiihtyvyys 0-100 km/h: Noin 5 sec.

        Pyörän nimi: Husqvarna 610 supermoto (supermoto)
        Iskutilavuus: 576 cc
        Huipputeho: 38.7 kW
        Kuivapaino: 142 kg
        Huippunopeus: noin 170 km/h
        Kiihtyvyys 0-100 km/h: noin 5 sec.

        Custom on kaikista moottoripyörä-tyypeistä tehottomin ja suorituskyvyttömin verrattuna omaan kuutiotilavuuteensa. Mene eri valmistajien sivuille lukemaan pyörien teknisiä tietoja ja vertaa eri tyyppisiä pyöriä toisiinsa, ja vertaa suunnilleen samaa kuutiotilavuutta olevien pyörien tehoja, muista myös verrata pyörien painoja. Siinä opit sitten ymmärtämään sen mitenkä suuria eroja samaa kuutiotilavuutta olevilla pyörillä on toisiinsa verrattuna suorituskyvyssä. Kyykky on tuollaisessa vertailussa kaikkein vahvimmilla ja custom heikoimmilla, muut ovat sieltä väliltä.

        Soon 155 Nm vääntöä 3000 kierroksella. Hypistelepä tilastoja läpi yön ja yritä löytää supermätä, jossa vastaavat speksit. Supermätä on moottoripyörä, jossa on kuutiotilavuuteensa nähden naurettavan vähän vääntöä.


      • Missäs se vääntö
        Mika++ kirjoitti:

        Soon 155 Nm vääntöä 3000 kierroksella. Hypistelepä tilastoja läpi yön ja yritä löytää supermätä, jossa vastaavat speksit. Supermätä on moottoripyörä, jossa on kuutiotilavuuteensa nähden naurettavan vähän vääntöä.

        käytännösä näkyy? Sporttikuussatanen jossa on 70nm vääntöä kiihtyy silti suurimmalla vaihteella nopeammin mihin tahansa nopeuteen asti kuin mikään ns powercustomi! Poislukien V-max ja Ehkä jopa päivitetty Rocket III,jotka ei tosin oikeita customeita olekkaan.


      • Enzz
        Mika++ kirjoitti:

        Soon 155 Nm vääntöä 3000 kierroksella. Hypistelepä tilastoja läpi yön ja yritä löytää supermätä, jossa vastaavat speksit. Supermätä on moottoripyörä, jossa on kuutiotilavuuteensa nähden naurettavan vähän vääntöä.

        Mika , et taida tietää moottoripyöristä kovin paljoa. Supermotoissa ja enduroissa on sama vääntö samalla kuutiotilavuudella kuin customeissa.

        Verrataan 600cc customin, 600cc supermoton ja 600cc enduron vääntöä toisiinsa:

        Pyörän nimi: Honda VT 600 C Shadow VLX (custom)
        Kuutiotilavuus: 583 cc
        Vääntö: 48 Nm

        Pyörän nimi: Husqvarna 610 supermoto (supermoto)
        Kuutiotilavuus: 576 cc
        Vääntö: 52 Nm

        Pyörän nimi: KTM 640 LC4 Enduro (enduro)
        Kuutiotilavuus: 625 cc
        Vääntö: 50 Nm

        Kuten edellisestä vertailusta näkee niin suunnillen samaa kuutiotilavuutta olevilla supermotolla, endurolla ja customilla vääntö on hyvin samaa tasoa. Husqvarna 610 supermotossa on itseasiassa jopa enemmän vääntöä kuin Honda VT 600 C Shadowissa, vaikka Husqvarnassa on hitusen pienempi kuutiotilavuus. On pyörä sitten custom, kyykky, streetfighter, enduro tai supermoto, tai mikä hyvänsä, ja on siinä moottori yksi, kaksi, tai vaikka nelisylinterinen, ja on moottori sitten V- tai rivimoottori, niin vääntö on aina käytännössä sama jos vain kuutiotilavuus on sama. Custom on kaikkia muita samaa kuutiotilavuutta olevia moottoripyöriä tehottomampi, monia myös painavampi, eikä siinä ole edes vääntöä enemmän. Custom häviää joka sektorilla.


      • Mika++
        Missäs se vääntö kirjoitti:

        käytännösä näkyy? Sporttikuussatanen jossa on 70nm vääntöä kiihtyy silti suurimmalla vaihteella nopeammin mihin tahansa nopeuteen asti kuin mikään ns powercustomi! Poislukien V-max ja Ehkä jopa päivitetty Rocket III,jotka ei tosin oikeita customeita olekkaan.

        Jos on noin vähän vääntöä, niin eipä ihme kun joutuu huudattamaan. Onnettomia leluja.


      • Mika++
        Enzz kirjoitti:

        Mika , et taida tietää moottoripyöristä kovin paljoa. Supermotoissa ja enduroissa on sama vääntö samalla kuutiotilavuudella kuin customeissa.

        Verrataan 600cc customin, 600cc supermoton ja 600cc enduron vääntöä toisiinsa:

        Pyörän nimi: Honda VT 600 C Shadow VLX (custom)
        Kuutiotilavuus: 583 cc
        Vääntö: 48 Nm

        Pyörän nimi: Husqvarna 610 supermoto (supermoto)
        Kuutiotilavuus: 576 cc
        Vääntö: 52 Nm

        Pyörän nimi: KTM 640 LC4 Enduro (enduro)
        Kuutiotilavuus: 625 cc
        Vääntö: 50 Nm

        Kuten edellisestä vertailusta näkee niin suunnillen samaa kuutiotilavuutta olevilla supermotolla, endurolla ja customilla vääntö on hyvin samaa tasoa. Husqvarna 610 supermotossa on itseasiassa jopa enemmän vääntöä kuin Honda VT 600 C Shadowissa, vaikka Husqvarnassa on hitusen pienempi kuutiotilavuus. On pyörä sitten custom, kyykky, streetfighter, enduro tai supermoto, tai mikä hyvänsä, ja on siinä moottori yksi, kaksi, tai vaikka nelisylinterinen, ja on moottori sitten V- tai rivimoottori, niin vääntö on aina käytännössä sama jos vain kuutiotilavuus on sama. Custom on kaikkia muita samaa kuutiotilavuutta olevia moottoripyöriä tehottomampi, monia myös painavampi, eikä siinä ole edes vääntöä enemmän. Custom häviää joka sektorilla.

        Sama vääntö, mutta millä kierrosalueella. Saat vinkuttaa kusiaisia punarajalla, että saat saman väännön minkä customi keskikierroksilla. Kuka saatana jaksaa ajaa tourinkia kierrokset jatkuvasti 10 000 rpm. Voiko joku todella olla noin vajaa. Mikä sun älykkyysosamäärä on? Taitaa olla niin kuin Matti Nykäsellä, että ei ole mitattavissa - alaraja ei riitä.


      • kuutioina
        AmericanChopper kirjoitti:

        No joo, kyllä noi sporttipyörät kun ne on rivinelosia niin tuottaa tehoa niin paljon että voittaa saman kuutioiset customit. Customeissahan on 2-sylinterinen V-moottori. En silti sanoisi customeita hitaiksi verrattuna omaan kuutiotilavuuteensa. Esimerkiksi endurot ja supermotot ovat yksisylinterisiä ja niissä ei nyt ole tehoja paskaakaan. Kyllä esim. 600cc custom voittaa 600cc enduron ja 600cc supermoton sekä kiihtyvyydessä että huippunopeudessa.

        Mikä on saman kuutioinen...halkoja myydään kiintokuutioina, heittokuutioina ....kyllä ne silti lähtee hyvin.


      • Enzz
        Mika++ kirjoitti:

        Sama vääntö, mutta millä kierrosalueella. Saat vinkuttaa kusiaisia punarajalla, että saat saman väännön minkä customi keskikierroksilla. Kuka saatana jaksaa ajaa tourinkia kierrokset jatkuvasti 10 000 rpm. Voiko joku todella olla noin vajaa. Mikä sun älykkyysosamäärä on? Taitaa olla niin kuin Matti Nykäsellä, että ei ole mitattavissa - alaraja ei riitä.

        600cc customissa on enemmän vääntöä kuin 600cc supermotossa ja 600cc endurossa matalilla kierroksilla mutta huippuvääntö on kuitenkin sama. Kyllähän jokainen vaikka autoilua harrastanutkin tietää että kun kone on korkeampi viritteisempi vaikka 1.6 l niin matalalla kierrosluvulla ei pärjätä väännössä tehottomille 1.6 l autoille. Niinhän se on aina että mitä korkeampi viritysaste niin sitä ylemmillä kierroksilla maksimivääntö saavutetaan ja vääntö alhaisilla kierroksilla on sitä huonompi. Kuitenkin se korkeampi viritteisempi ja tehokkaampi auto on suorituskykyisempi niin kiihtyvyydessä kuin huippunopeudessa kuin se matalaviritteisempi samalla moottorin koolla oleva auto. Sen lisäksi että 600cc supermotossa ja endurossa on korkeampi viritteinen moottori kuin 600cc customissa, ovat supermoto ja enduro myös kevyempiä ja voittavat mennen tullen kiihtyvyydessä. Ne voittavat jopa huippunopeudessa.

        Mitä tuohon matka-ajoon tulee niin 600cc customilla selviää vähemmillä kierroksilla kuin 600cc supermotolla ja endurolla kun ajetaan tasaista nopeutta matka-ajoa, mutta ei supermotoja ja enduroitakaan tarvitse silti huudattaa. Sitten niillä voi kiihdyttää risteyksestä suhkot rivakasti huudattamatta niitä, koska ne ovat sen verran kevyitä painoltaan. Kaiken lisäksi ei supermotoja, enduroita, kyykkyjä, streetfightereitä tai mitään muitakaan kisaisia moottoripyöriä ole tarkoitettu matka-ajoon. Matka-ajoa varten on iso moottoriset matkapyörät eikä niitä tarvitse kierrättää juurikaan ajaessa tasaista nopeutta matka-ajoa.


    • sukisuki m 1800 r

      kyllä tommonen pikku kyykky on hieno peli jos sitä ajaa timmi mimmi nahkapuvussa,mut kun ylipainoset jätkät ajaa persepystys ja maha rullaa tankin yli ei mun mielestä voi puhua hyvännäkösestä yhdistelmästä.se on helppoa kun nykyään on isot näyteikkunat voi jokanen katsoa kun ajaa ohi onko naurettavan näkönen tuo oma yhdistelmä?mut pää sääntösesti iso mies tarvii ison pyörän ja mitä pitempää reissua tekee sitä mukavampi on iso pyörä lepposalla tv- tuoli asennolla.eihän tuo customi mikään raketti ole vaikka pöytään lyö roketti 0-100km/h 2.9sek.

      • 456gh

        Sitten kun Enzz vähän kasvaa sekä henkisesti että fyysisestikin, hän tajuaa että aikuinen mies ei R6 Jammulla tee yhtikäs mitään.
        Ei mahdu elintasovatsa Yammun kyytiin eikä taivu kuluneet polvet tarvittaville mutkille. Niskakaan ei siedä sitä rönötysasentoa. Eikä korva siedä sitä kierrosten vinkumista, sattuupi.

        Että annetaan poikasten nauttia kusiaiskyykyistään niin kauan kuin pystyvät. Lopulta vaihtuvat iän karttuessa heidänkin kyykkynsä kustomeihin.( Toisinpäin ei vaihdu koskaan.)


      • Enzz
        456gh kirjoitti:

        Sitten kun Enzz vähän kasvaa sekä henkisesti että fyysisestikin, hän tajuaa että aikuinen mies ei R6 Jammulla tee yhtikäs mitään.
        Ei mahdu elintasovatsa Yammun kyytiin eikä taivu kuluneet polvet tarvittaville mutkille. Niskakaan ei siedä sitä rönötysasentoa. Eikä korva siedä sitä kierrosten vinkumista, sattuupi.

        Että annetaan poikasten nauttia kusiaiskyykyistään niin kauan kuin pystyvät. Lopulta vaihtuvat iän karttuessa heidänkin kyykkynsä kustomeihin.( Toisinpäin ei vaihdu koskaan.)

        Minä en enää kasva mihinkään henkisesti enkä fyysisesti. Ei aikuisen miehen tarvitse olla ylipainoinen. Voi olla normaalipainoinen ja voi olla fyysisesti siinä kunnossa että pystyy ajamaan sporttipyörällä. Sitä paitsi vaikka olisikin ylipainoinen ja huonokuntoinen, niin miksi ajaa silloin customilla, kun voisi kuitenkin ajaa monilla muuntyyppisillä moottoripyörillä, kuten vaikka matkapyörillä. Juuri matkapyöriä, nakupyöriä, ja monia muitakin (jotka eivät ole kyykkyjä eivätkä customeita) voi ajaa läskimahan kanssa ja kankeilla polvilla, mutta ne kulkevat kuitenkin ihan eri tavalla kuin samaa kuutiotilavuutta olevat customit ja niissä on paremmat ajo-ominaisuudet. Se on hölmö ajatus että jos fysiikka ei riitä kyykyllä ajamiseen niin silloin täytyy ajaa customilla. Customkuskit eivät muuten ole monesti henkisesti kovinkaan korkealla tasolla. Monesti he tietävät että on saatavilla paljon parempia pyöriä kuin custom (joita he jopa pystyvät ajamaan), mutta he silti valitsevat customin että voivat leikkiä jotakin populaarikulttuurin "kovaa ja coolia moottoripyöräilijää".


      • Mika++
        Enzz kirjoitti:

        Minä en enää kasva mihinkään henkisesti enkä fyysisesti. Ei aikuisen miehen tarvitse olla ylipainoinen. Voi olla normaalipainoinen ja voi olla fyysisesti siinä kunnossa että pystyy ajamaan sporttipyörällä. Sitä paitsi vaikka olisikin ylipainoinen ja huonokuntoinen, niin miksi ajaa silloin customilla, kun voisi kuitenkin ajaa monilla muuntyyppisillä moottoripyörillä, kuten vaikka matkapyörillä. Juuri matkapyöriä, nakupyöriä, ja monia muitakin (jotka eivät ole kyykkyjä eivätkä customeita) voi ajaa läskimahan kanssa ja kankeilla polvilla, mutta ne kulkevat kuitenkin ihan eri tavalla kuin samaa kuutiotilavuutta olevat customit ja niissä on paremmat ajo-ominaisuudet. Se on hölmö ajatus että jos fysiikka ei riitä kyykyllä ajamiseen niin silloin täytyy ajaa customilla. Customkuskit eivät muuten ole monesti henkisesti kovinkaan korkealla tasolla. Monesti he tietävät että on saatavilla paljon parempia pyöriä kuin custom (joita he jopa pystyvät ajamaan), mutta he silti valitsevat customin että voivat leikkiä jotakin populaarikulttuurin "kovaa ja coolia moottoripyöräilijää".

        Et ole koskaan kasvanutkaan henkisesti ja fyysisesti. Olet älyllisesti kehitysvammainen ja sulla on selkeästi pienille miehille tyypillinen napoleonkompleksi. Pieni mies kaikin puolin.


      • Enzz
        Mika++ kirjoitti:

        Et ole koskaan kasvanutkaan henkisesti ja fyysisesti. Olet älyllisesti kehitysvammainen ja sulla on selkeästi pienille miehille tyypillinen napoleonkompleksi. Pieni mies kaikin puolin.

        Ottaako noin tiukille että hävisit väittelyn?


      • Mika++
        Enzz kirjoitti:

        Ottaako noin tiukille että hävisit väittelyn?

        Soon yhä 155 Nm 3000 kierroksella. Sillä ei hävitä väittelyä. Mutta sulla todellakin on pienen miehen napoleonkompleksi.


      • Mika++
        Enzz kirjoitti:

        Ottaako noin tiukille että hävisit väittelyn?

        Ei kukaan täyspäinen ja kokoinen aikamies puhu mistään 600 kuutioisista. Täytyy olla todella pieni mies, jos niihin on juuttunut. Oleko kenties kääpiö?


      • mika2
        Mika++ kirjoitti:

        Ei kukaan täyspäinen ja kokoinen aikamies puhu mistään 600 kuutioisista. Täytyy olla todella pieni mies, jos niihin on juuttunut. Oleko kenties kääpiö?

        Elä nyt hyvä mies lähe tuon provon vietäväksi. Kyllähän me nyt tiedetään, että valmistaja on tehnyt jokaisen pyörän suorituskyvyn (vääntö, teho, välitykset, etc.) juuri optimaaliseksi sellaiseen ajoon, mihin se kyseinen pyörä on tarkoitettu. Eihän meillä olisi mitään valinnan varaa, jos kaikki pyörät olisi samalla sapluunalla tehtyjä.

        Urheilupyörät on vähän säpäkämpiä menijoöitä, mutta mitä sen on väliä kun semmisen voi ostaa se joka siitä tykkää. Meinaan vaan, että annetaan kunnia kaikille pyörille ja niiden kuskeille eikä anneta tommosen klopin kylvää epäsopua tänne.

        Sen kummiskin tietää, että tuolla kun on prätkät rivissä ja jätkät tupakilla siinä, niin ei tämmöset Enzz:t siellä uskalla suutaan aukoa vaan istuskelee kynsiään pureskellen datsunissaan ja tulee sitten tänne foorumille purkamaan patoutumiaan;-)


      • Mika++
        mika2 kirjoitti:

        Elä nyt hyvä mies lähe tuon provon vietäväksi. Kyllähän me nyt tiedetään, että valmistaja on tehnyt jokaisen pyörän suorituskyvyn (vääntö, teho, välitykset, etc.) juuri optimaaliseksi sellaiseen ajoon, mihin se kyseinen pyörä on tarkoitettu. Eihän meillä olisi mitään valinnan varaa, jos kaikki pyörät olisi samalla sapluunalla tehtyjä.

        Urheilupyörät on vähän säpäkämpiä menijoöitä, mutta mitä sen on väliä kun semmisen voi ostaa se joka siitä tykkää. Meinaan vaan, että annetaan kunnia kaikille pyörille ja niiden kuskeille eikä anneta tommosen klopin kylvää epäsopua tänne.

        Sen kummiskin tietää, että tuolla kun on prätkät rivissä ja jätkät tupakilla siinä, niin ei tämmöset Enzz:t siellä uskalla suutaan aukoa vaan istuskelee kynsiään pureskellen datsunissaan ja tulee sitten tänne foorumille purkamaan patoutumiaan;-)

        Provoiluun vastaaminen pitää mielen virkeänä. Muutoin olen sitä mieltä että Enzz on kuin onkin kääpiö.


    • Ei kusiaista tarvi

      huudattaa. Voi ajella suurimmalla vaihteella kuuttakymppiä ja silti lähtee siitä vetämään rivakammin kuin iso customi.

      • Mika++

        Iso customi kiipeää puuhun suurimmalla vaihteella kuudesta kympistä. Perskyykyissä on yllättävän vähän vääntöä max kierroslukuunsa nähden.


      • kireä kusiainen
        Mika++ kirjoitti:

        Iso customi kiipeää puuhun suurimmalla vaihteella kuudesta kympistä. Perskyykyissä on yllättävän vähän vääntöä max kierroslukuunsa nähden.

        kiihtyy suurimmalla vaihteella 60-140kmh 10 sec pintaan. Vtx tai Vzr 1800 häviää kusiaiselle usko huviksesi ja jos et usko,niin luepa vaikka Biken testit.


    • sukisuki m 1800 r

      ite oon ollu enduro puöräilijä henkeen ja vereen,myös matka enduro waradero 1000.ihan kivoja pelejä mut kun kävi koeajopäivillä heittään lenkin customilla ei taida olla tosiaan paluuta entiseen? "pikku kyykky on kiva kun sitä kuskaa timmi mimmi nahkapuvussa".

    • tympääntynyjäläs

      Voi hevon kuusen kikkerperi et miul on mittä täynnä noita
      super "vääntäviä ja kääntäviä" kusiais vinku leluja.
      Ne on neitokaisten seksi leluja,ja sillä selvä !!
      Mie kävin tuos viikon loppuna naapuri kylässä,
      CUSTOMILLA ,ja mie haistati pitkät huilut kaikille
      vääntämisille ja kääntämisille.
      Miu Jammussa ei käännä muu kunminä siintä
      oikeesta tupesta,ja kartaani vääntää taka läskiä
      siellä jossakin taka vasemmalla,näin yksin kertaista
      tämä "vääntäminen" ON !!
      Kierrokset siellä kolmessa tonnissa ja aina kuuluu
      se tuttu röhinä,jos iso ylämäki yllättää,niin
      vasemmalla tennarilla pykälä alaspäin,ja taas
      se sana ääni kellossa,eikä mitään VÄÄNTÄMISTÄ
      eikä KÄÄNTÄMISTÄ. Minä nautin Jammulla AJAMISESTA
      ja ympärillä olevasta maisemasta,EI sekään väännä
      eikä käännä. Uskokaa jo että kaikki kusiaiset, että
      CUSTOMilla ajavat ovat BOHEEMEJA , MOOTTORI-
      PYÖRÄILYSTÄ NAUTTIVIA FIKSUJA YKSILÖITÄ !!!!!
      Kinkut pystyssä ajavista lajitovereista en olis ihn varma,
      liekkö fiksuja ??Mutkun vääntää ja kääntää,SITÄ
      JA TÄTÄ,EIKÄ ETES KARTAANIA MITÄ VÄÄNTÄÄ VAAN
      JOTKUT KETJUT KU MOPOSSA ENNEN VANHAAN.
      MUT KYL MIUTA SIEPPAAA . . . . . . .

    • toto__

      "NONIIN TAPELKAA NIISTÄ NYT TÄSSÄ KESKUSTELUSSA MIKÄ ON PARAS JA MIKÄ EI..."

      Vissiinkää et oo motoristi ite? Paras on se mikä itellään on alla DAIJU!

    • bsa 500 single

      omalla arvoasteikolla kärkeen nousee brittipyörät ja omistajat. Täytyy todella tykätä ajamisesta jos näillä vehkeillä ajaa yhä! Monessa 30-40hp ja hieman huoltoa vaativa tekniikka.
      Nostan hattua!! Ja olen hieman kadekkin

    • retjäläs

      Kyllä !! Minäkin nostan kypärää heille jotka jaksavat
      pitää hengissä , etenkin noita vanhoja klassikko
      pyöriä !! Jawat triumpit, MZtit ynnä muut BSAaat.
      Indiat ja Uralit !!
      Tuo 30-40 HPttä on kuitenkin ihan hyvä teho MPssä
      Sillä,aikoinaan 1000KGn autoissa oli jo tehokas
      kone, jos siinä oli 80 HPtä !! TekniikanMaailma
      ja moskoviz ELITE !! (joskus 80? luvulla)
      Tosin kukaan kovaa uskaltanu sillä ajaa !!
      ( ( Ainut mikä miuta sieppaa niin on se kun nuo
      koltiaiset vänkäävät noista vääntämisistä,
      ja hirmu tehoista.
      Millä ei ole mitään pölkäsen merkitystä. ) )
      Nämä vanhat kiassikot käy ja rähisee komeesti,
      ei niidenkään kohdalla inistä mistään
      kakaroitten vääntelyistä.Ne ovat itsessään
      SE JOKIN, eikä se että montako sataa
      kaakkia on KONEESSA , ja KEULIIKO !!

    • HUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

      Huhhuh mitä settii, on se hienoo kattoo ku läskit vetää avokypärät pääs partaloistaa vaa ja rekkamiehen viiva hehkuttaa takaa. Ja pakoputkesta meinaa ripuli lentää äänest päätelle. Ku see et hyväkuntoset kaverit ajotakkeinee farkkuinee nostelee keulaa kaasust ja kattelee isoi numeroi mittaris. Suorastaa vituttaa kuunella tollasta settiä et customit ois parempii ku supermotot, endurot tai sportit... Customit on järkyttävämpää olemassakaan... Urheilullisemmat pyörät on aina ykkösiä... sit ku tee haisevat rontit viel luulette hurmaavanne naisii, joo kyllä jotain saatanan sohvaperuna juoppohuoria.. ku kunnon motoristit kattelee kisakirei...

      • eipaistarakoei

        Kuule sie koltiaine,kun meil papparaisil on siu
        ikäsii lapselapsii, just sellasii mopo ikäsii , ,
        kovia hoplaamaa . Elä sie tyttösii , , muuta ku
        lehtie kansiloist katsele . . . Ku vanhenet , ,
        Aviksee jouvvut siekii , , poika rukka . on. . KOVAA , , , ,


    • sukisuki m 1800 r

      noinhan sitä ajattelee piikki iässä mut kunhan tulet itekkin sinne 50 pintaan,muista mitä oot sanonu.

      • ukkkkeli

        EDELLYTTÄEN ETTÄ KUUKUSET EI OO JÄÄNY KUUSE OKSAA !!
        Paljo hurmata jos ääni on semmone kimakka ku nuorel pojal !!
        ( kiinalaine eunukki )


      • huuuuuuuuuuuuuuuuuuu

        Ei se ikää kato, kaikki ei vaan hallitse isoja tehomääriä. Ja pysy tehojen perässä liikakiloinee ja vammoineen. Tätä varten ovat CUSTOMIT.. se on teidän munan jatkeenne että saatte niitä repsahtaneita huoraämmiä sänkyyn...


    • sukisuki m 1800 r

      muistaakseni piikeissä on nykyään ne tehot rajotettu aika alas jos vertaa mitä ne oli ennen rajotusta,kun piikilläkin pääsi sen kaks sataa.no eihän ne custom tyyliset vehkeet mitään tykkejä ole mut eipä niitä sellasiksi ole tarkotettukaan,rauhalliseen cruisailuun ja nautiskeluun ne on ihan kivoja ja sit joskus kun vanhenet niin huomaat et nyt sun silmissä ne 14 vuotiaat teini tytöt on makeit gimmoja nyt mut sit joskus jos pääset lähemmäs 50:vuotta huomaat et lapsiahan ne vielä on tuossa iässä.mut siitä tuo teini ikä on kivaa et kaikki on vielä niin viatonta ja arjen huolet on aika pieniä jollei sit isä annakkaan bensarahaa,eikä pääse näyttämään tytöille miten piikillä keulitaan.sillon alkaa olla maailmanloppu lähellä????????????????

      • No ei o pikillä

        ikinä päässy kahtasataa ilman todella rajua virittämistä. Jollekin Cagivalle mittasivat 170kmh joka lienee täysitehoisten vakiopiikkien ennätys.


    • janis petke

      Vai olisko asian laita niin, että eri malliset ja kokoiset prätkät on kohdistettu jollain tavoin tietyille mieltymyksille? ikää tai sukupuolta katsomatta? Kaikki ei tykkää mistään 600cc moposta joka piipaa miltei 15 000rpm. Kaikki ei tykkää isosta ja raskaasta kustom-pyörästä kun se ei ole radan nopein :) Tuosta tulikin mieleen että näissä nettifoorumeissa "asiantuntijat" meuhkaa jostain suorituskyvystä ja rataominaisuuksista, mutta moniko näistä "rr"-jannusta on ikinä käynyt edes lähelläkään moottorirataa? Kun pyörän laittaa ja sillä ajaa, niin ne lähiseutujen mutkapätkät ja maisemat on aika äkkiä kurvailtu kyllästymiseen asti, tai ainakin itselle kävi niin että mitä enemmän ja useampia vuosia on ajanut niin mieli halajaa riskiä, suht hyvää matkakumppania jolla kiva ajaa pidempiäkin matkoja. Itsellä tällä hetkellä k7 hayabusa joka ei ole radalla nopein mutta muuten hyvä pyörä.

    • sgahjrkekek

      Supermotolla radalla on tullut käytyä, piikki-iässä Tm smr 125 josta lähti 36 pollea takarenkaalta.. nyt on alla ktm smc 690 takarenkaalta lähtee se 72polleroo.. Kyllä sai customit haistella ysikasia jo piikki-iässäni. Sattu kiihtymään sen verran enemmän vaikka reilut sata heppaa vähemmän olikin.. kolmosella lähti vielä kiihdytyksessä nostaa keulaa.. katseet käänty ja HGS laulo niinku pitiki.

      • 36+100

        Missä Customissa oli yli 136hp takarengasteho?


    • kromitomi

      Taitaa triumph rocket olla lähimpänä tuota takarengastehoa. Jos gen2 V-max lasketaan mukaan niin silloin mennään reilusti yli :)

      Mainittavan arvoinen seikka että esim rocketissa vakiona on tehot rajattu..

    • Rocketin tehot

      Ei sitä tehoa ole rajoitettu kuin kolmella ekalla vaihteella. Siitä eteenpäin antaa täydet tehot. Yleensä toi on melkein kaikissa uusissa mopoissa ja useimmiten vaan osakaasuteho on rajoitettu ei oo mikää Trumpan erikoisuus.

      • MP fanaatikko

        Selvennykseksi sitten myös tietämättömille että rocketin kolme ekaa vaihdetta on rajoitettu myös siksikin ettei kuski vahingossa satuta itseään kääntäessään kaasun auki 80kmh vauhdista. Meinaan rocket 3 sutaisee rajoittamattomana vielä 80kmh vauhdista kun kaasun täräyttää auki koska tehon lisäksi siinä on aivan jumalaton alavääntö kun on niin iso moottori.


      • se se onkin hurjan
        MP fanaatikko kirjoitti:

        Selvennykseksi sitten myös tietämättömille että rocketin kolme ekaa vaihdetta on rajoitettu myös siksikin ettei kuski vahingossa satuta itseään kääntäessään kaasun auki 80kmh vauhdista. Meinaan rocket 3 sutaisee rajoittamattomana vielä 80kmh vauhdista kun kaasun täräyttää auki koska tehon lisäksi siinä on aivan jumalaton alavääntö kun on niin iso moottori.

        vaarallista jos takarengas sutaisee vähäsen!


      • MP fanaatikko
        se se onkin hurjan kirjoitti:

        vaarallista jos takarengas sutaisee vähäsen!

        Moottoripyörän ollessa normaalisti pystyssä ja suorassa ei mitään. Mutta jos sutaisu tapahtuukin moottoripyörän ollessa kallistamisen aikana...


      • MP fanaatikko
        MP fanaatikko kirjoitti:

        Moottoripyörän ollessa normaalisti pystyssä ja suorassa ei mitään. Mutta jos sutaisu tapahtuukin moottoripyörän ollessa kallistamisen aikana...

        Hups, siis: "Mutta jos sutaisu tapahtuukin moottoripyörän kallistamisen aikana... "


    • kallista huoltaa..

      On siinä kalliit männät, kun ne ovat niin isot.

    • maakotka

      Aika hauskaa hullutusta, tämä juttelu. No ihan oikeasti nyt vaikuttaa parhaalta Hyosung Aguila 650 ja se on custom. Yllätti myönteisesti kaikin tavoin. Aika hyvä on myös uudehko (ruiskukone, vähän säädelty) HD Sportster 1200. Molemmat nyt tuossa tallissa, pääsee keväällä jatkamaan testailua. Ja se tarkoittaa normaalia matkailua...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävä sinua

      Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

      Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

      Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

      Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

      Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

      Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

      johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

      Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

      Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe