Ollaan vuokraamassa auto Rodoksen lomalla ja haluaisimme pysähtyä Lindokseen mennessä rannalla. Onko kokemusta yo. rannoista, kumpaa suosittelet? Hyvät ja huonot puolet? Onko Tsambika kovin ruuhkainen? Pikkulapsiperhe kyseessä.
Agathi beach vaiko Tsambika beach?
5
2023
Vastaukset
- rodostrianta
Ensinnäkin jos meinaatte Lindokseen mennä, niin kannattaisi käydä ensin siellä ja takaisin tullessa pysähtyä rannalle sillä puolen päivän jälkeen Lindoksessa on pakahduttavan kuumaa. Tuolla Agathi beach:llä en ole käynyt mutta rhodesguide.com -sivustolla sen kohdalla lukee että sinne menevä tie on välttävässä kunnossa oleva hiekkatie. Tsampika on isompi, sinne on asfalttitie ja se kuuluu parhaimpiin Rodoksen rantoihin, siellä ei ole ruuhkaista edes sunnuntaisin kun kreikkalaisilla on vapaapäivä.
Tässä linkki noille rhodesguiden sivuille, niiltä löytää englanninkielentaitoinen paljon hyödyllistä tietoa : http://www.rhodesguide.com - Opas Rodoksella
Ehdottomasti Tsampika Beach. Se on saaren ainoita hiekkarantoja ja mukavan matalaa lapsiperheitä ajatellen. Tie Tsampikalle on hyvä ja selkeä löytää. Myös Lindoksessa on oma rantansa, jos siellä haluat käydä pulahtamassa. Tällä hetkellä aurinko täällä Rodoksella on todella kuuma, joten lapsiperheen kannattaa varautua kunnon määrällä aurinkorasvaa tai ajoittaa uiminen vasta myöhempään iltapäivään. Varsinkin Lindoksessa, voi kuumuus nousta jopa tuskaiseksi, mutta paikka on ehdottomasta käymisen arvoinen!
- Georgos
Teimme juuri viikko sitten maanantaina retken > Lindos > Tsambika. Nimenomaan tässä järjestyksessä kannattaa mennä. Lindos on hieno paikka nähdä, mutta kuumuus on jo puolen päivän aikaan läkähdyttävä. Auto kannattaa parkkeerata Lindoksen uimarannalle (Lindoksen "kääntöympyrän" jälkeen heti oikealle ja 500 m alas rantaan), niin voi pulahtaa veteen ennen kuin jatkaa matkaa. Agathi-rannasta meillä ei ole kokemusta, mutta Tsambika koettu pariin kertaan ja se on ehdottoman hieno ranta pientenkin lasten pulikoida. Aurinkotuolit maksavat 8 eur /pari. Rannalla on myös kahviloita, joista saa pientä murkinaa ja juotavaa.
- kohta lomalle
Kiitos vastauksistanne!
Rodostrianta: Me olemme todennäköisesti vasta lähdössä ajelemaan Lindokseen iltapäivällä lasten päiväuniaikaan ja takaisin palaamme vasta illalla. Joten meidän aikatauluumme meonomatka on varmaan parempi uintiajankohta ;) Lindos on meille jo vanhastaan tuttu; edessä on seitsemäs Rodoksenmatkamme. Tarkoituksena on kävellä hieman kaupungilla, shoppailla ja käydä syömässä...lasten ehdoilla. Siksi mm. tuo untireissu on suunnitteilla matkan varrella :) Tuo 10 min hiekkatienpätkä oli hyvä vinkki, tosin tuostakin tuntuu löytyvän netistä ristiriitaista tietoa. Mm. Finnmatkat suosittelee Agathin rantaa juuri lapsiperheille ja kertoo sinne olevan helppo päästä:
"Toinen ihana ranta, jonne kätevästi pääset vuokra-autolla, on matala ja lapsiystävällinen Agathin ranta, joka sijaitsee hieman etelämpänä."
Tuo Agathi houkuttelee juuri sen vuoksi, että kuvien perusteella se on vielä kauniimpi kuin Tsambika, rauhallisempi, pienempi, idyllisempi, lahtimaisempi jne. Muutenhan se on samanlainen matala upea hiekkaranta kuin Tsambikakin...Tsambika vaan on se ranta, jonka kaikki tietävät ja jossa halutaan käydä...
Opas Rodoksella: Agathi on samanlainen matala hiekkaranta kuin Tsambikakin, se vaan ei ole niin tunnettu (eikä siis yhtä kansoitettu ja levoton ;) Agathia mainostetaankin juuri lapsiperheille sopivana (kahluu)rantana. Lindoksen ranta on taas ihan liian täyteen tungettu meidän makuumme. Emme ole koskaan halunneet sinne mennä kahdestaan matkustaessa, saatika sitten nyt pienten lasten kanssa...Olemme tulossa Rodokselle vasta syyskuun loppupuolella, joten silloin aurinko ei ole yhtä polttavan kuuma kuin nyt, vaikka kuuma onkin ja tietty suojautumisasiat on kunnossa :) - Rodokselta palannut
Agathi beach ehdottomasta. On sama kuin Golden Beach, ihanan kultaista hiekkaa. Hyvä, matala ranta ja riittävät rantapalvelut. Ranta on paljon rauhallisempi kuin ylikansoitettu Tsambika.
Ja aamulla kannattaa mennä Lindokseen, siellä on tosi kuuma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21978Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist176877Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685