Olen 60 virallisesti mutta elämäni parhaassa kunnossa. pääkopassa ikä ei tunnu eikä juuri kehossakaan. Omasta mielestäni voin kaikin puolin paremmin kuin vanhempani jne. Ja olen täysin tyytyväinen elämääni.
Haluaisin löytää jostain kaverin joka osallistuisi tavalliseen arkeen ilman mittän iskemisiä ym kynttilä illallisia siis kaverin auttamaan vähän kotitöissä ja matkaseuraa pitkille matkoille.
Osaako joku sanoa miltä palstalta voisi onnistua vai ovatko kaikki netti hommat alusta asti huono valinta.
Olen nainen, mies kuoli jokunen vuosi sitten ja avioliitto oli tosi hyvä josta olen onnellinen mutta olisi mukava jutella jollekin muullekin kun koiralle.
Eläisin mielelläni satavuotiaaksi mutta ihan sellaista puheseuraa, puutarhanhoitoa, matkustamista olisi joskus kiva jakaa jonkun kanssa.
Osaako joku antaa vihjeen mistä voisi yrittää etsiä vai ollanko me kuuskymppiset arkkukamaa täällä Suomessa?
En käytä juurikaan alkoholia, talous ok ja kaikki ok ja hyväntuulinenkin olen sellainen perussavolainen helsinkiläinen. Jos peiliin katsoo niin enemmän vaikutan noin viiskymmpiseltä.
mistä asiallista seuraa???
79
330
Vastaukset
- hyvä neuvo
Täältä ei löydy kuin huijareita, kunnon miehet on varattuja eivätkä etsi seuraa netistä.
Etsi elävästä elämästä älä nettipalstoilta.- Yksin oot sinä ihmin
Ei nyt aivan noinkaan sillä olenhan täällä minäkin.
Tosin en enää etsi seuraa netistä. Kunnon naiset ovat jo parinsa löytäneet. Tai onhan niitä muuten kunnollisia jäljellä, mutta omaishoitajaa hakeviin en ala suuremmin sekaantumaan, kaveri voin kyllä olla. Tulee liikaa kuormaa minun kannettavalkseni kun hän vanhenee ja taudit pahenee ja minun kuntoni hiipuu...
Koirallisen naisen kaveriksi en kyllä ala. Koira kertoo omistajansa luonteesta jo aika paljon. Minulle ei koskaan tule niin pottumaisia naapureita, että sen takia koiran hommaisin. - ä''''''''
Yksin oot sinä ihmin kirjoitti:
Tosin en enää etsi seuraa netistä. Kunnon naiset ovat jo parinsa löytäneet. Tai onhan niitä muuten kunnollisia jäljellä, mutta omaishoitajaa hakeviin en ala suuremmin sekaantumaan, kaveri voin kyllä olla. Tulee liikaa kuormaa minun kannettavalkseni kun hän vanhenee ja taudit pahenee ja minun kuntoni hiipuu...
Koirallisen naisen kaveriksi en kyllä ala. Koira kertoo omistajansa luonteesta jo aika paljon. Minulle ei koskaan tule niin pottumaisia naapureita, että sen takia koiran hommaisin.Joka pitää eläinmistä, on myös ihmisystävällinen, ja päinvastoin.
- koiran omistajissa
ä'''''''' kirjoitti:
Joka pitää eläinmistä, on myös ihmisystävällinen, ja päinvastoin.
on myös luonnevikasia, on kokemusta lenkkipolulta.
ei se aina ole noinkaan ä``````, lehtikirjoitteluista päätellen on koiranomistajia jotka ei välitä vaikka koira hyökkää tai haukku ohikulkijan kimppuun, jopa joskus puree, että lääkäriin on mentävä. - älä pelkää
Yksin oot sinä ihmin kirjoitti:
Koirallisen naisen kaveriksi en kyllä ala. Koira kertoo omistajansa luonteesta jo aika paljon. Minulle ei koskaan tule niin pottumaisia naapureita, että sen takia koiran hommaisin.Sinulle tuskin on tunkua koirallisista tai koirattomistakaan. On tuo ajatusmaailma senverran erikoinen!
- kokemusta on
älä pelkää kirjoitti:
Sinulle tuskin on tunkua koirallisista tai koirattomistakaan. On tuo ajatusmaailma senverran erikoinen!
et taida olla nyt rehellinen edes itsellesi, hymm
- @ Petetty @
Juoppoja ,huijareita , huonoja isiä , epäsiistejä lurjuksia , perheenjättäneitä pellejä jne
Yhtään kunnon miestä ei täällä ole . No varatut kuten k-k ,jotka eivät etsi seuraa tämäntasoisista paikoista.- Seuraa tansseista
Voin vakuttaa aloittajalle , että täältä et heitä löydä. Kaikki ovat joko kateellisia,vihaavia tai pelokkaita. Varattuja löytyy,mutta heitä ei
kimppuunne päästettä ,mustasukkaiset vaimot kyttäävät palstatyöskentelyä.
Mene tanssipaikoille,ravintoloihin ,sieltä ne miehet löytyy ja mukaan lähtevät
aivan varmasti.
- väärä paikka ilmais-
työvoiman etsintään.
Seuranhaku ilmoituksessasi ensimmäinen virhe " auttamaan kotitöissä " ei taatusti löydy ilmaistyövoimaa, vielä seuranpito liitettynä asiaan, kuka hullu alkais kotiorjaksi vielä tässä ijässä, kovin oli hämmästyttävä ilmoitus.
Tee itse kotityöt, ole rehellinen ja seurallinen ystävillesi, ilman vaatimuksia, oikea ystävyys on vapaaehtoista, ei pakotteellista.. - 1943
Sattumaa on tuo seuralaisen löytyminen. Luulen, että onnistuu paremmin oikeassa elämässä. Käy harrastuksissa, joista itse pidät, siellä on ainakin samanhenkisiä. Luulen, että tässä iässä suurin osa haluaa elää omaa elämäänsä. Minusta olisi vaikeaa kuvitella, että miesystäväni tulisi auttelemaan minua töissäni, tarvittaessa palkkaan jonkun, joka osaa. Hänellä on oma työnsä ja oma piirinsä.
Itse olen melko aktiivinen eläkeläisyhdistyksessä. Näissä tapaamisissa tutustuu myös miehiin ja virkistävää on puhella yhden sun toisen kanssa ilman sen syvempiä ajatuksia.
Jos kohdalle sattuu, niin kolahtaa. Aivan kuten nuorena. Miesystäväni kiinnostui minusta, koska kirjoittelin lehtiin hänen mielestään mielenkiintoisesti. Tapasimme kurssilla, mutta yli puoli vuotta kesti ennen kuin vakavampaa syntyi.Sen jälkeen olemme tapailleet säännöllisesti yli kolme vuotta ilman sitoumuksia.
Onnea matkaan, ei sitä koskaan tiedä...... - Matkalle mukaan
Käsittelen aloitustasi provona, mutta kysynpähän kuitenkin, tykkäät matkustelemisesta, jos nyt löydät matkaseuraa, maksatko omat matkakulusi itse?
- arkkukamaa ?
Äläs ny ! Eilen kuulin juuri, kun nainen joka myös "näyttää" viisikymppiseltä.
Miten olisi vientiä, mamu-mies (arvioitu muslimimies, ikä n. 50v ) jopa CM-marketin hyllyjen välissä oli käynyt käsiksi, ensin kyllä tiedusteli yhtä sun toista tuolta naiselta.. Suurin epäily kuulemma heräsi myöhemmin josko olisi varastanut lompakon.
NO, ONNEKSI LOMPAKKO OLI VIELÄ TALLELLA KUN MENI KASSALLE.
Et ei oo vanhemmillakaan naisilla helppoa nykyään noi kauppareissut.
Niin tämä tapaus ei sattunut pk-seudulla sit, vaan siellä missä on väkilukuun suhteutettu eniten noita mamuja Suomessa !. - muuan rinnalla
kulkija,
Kuoliko miehesi ylityöllistettynä, oliko sinulla pelkiä vaatimuksia puolisosi suhteen, annoitko itse rakkautta, kun miehesi näit sairaana avuntarpeessa, veitkö lääkäriin, olitko hänen mukana lääkärissä tukena ?
Moni mies puoliso kuolee liiallisiin vaatimuksiin, elämän taakka saattaa kasvaa liian suureksi. - itäsuomalainen..
No johan on jotain, jos oikeasti olet esittelemisen tyylinen ihminen, niin jo totta maar tuollaisella olisi vientiä joka päivä. Mutta mikä lienee sitten totuus arkieläässä, jos et löydä kaipaamaasi seuraa?
Minä vaikka olen naimisissa, enkä ole enää minkään näköinen, lässähtänyt läski, kortisoonin löpräyttämä läskiposki, mutta voi sitä miesten iskemisintoa!
Lienee se iskemisinto minun itäsuomalaisessa puheliaisuudessani.
Jos jäisin leskeksi, en varmasti tarvitsis olla ilman seuraa. Voi, kyllä niitä on leskimiehiä kunnollisiakin vielä, eivät kaikki ole juoppoja, pettureita ja perheensä jättäneitä.
Netistäkin voit löytää. Kirjeenvaihdonkautta se minäkin tämä ukkeliinin nuoruudessani nappasin. Eikä ole tarvinnut alkaa miestä vaihtamaan toiseen.- 1943
Onneksi mulla ei ole koskaan ollut miehiä ympärillä noin valtavasti. Olen huomannut myös sellaisen ilmiön, että jotkut naiset eivät edes keskustele muiden naisten kanssa, vaan keskittyvät miehille keimailuun. Omassa tapauksessani tuo menetelmä ei tuonut toivottua tulosta. Kurssilla oli paljon tosi aktiivisia naisia, mutta ystäväni ei pommittelusta huolimatta heistä kiinnostunut.
- itäsuomalainen..
1943 kirjoitti:
Onneksi mulla ei ole koskaan ollut miehiä ympärillä noin valtavasti. Olen huomannut myös sellaisen ilmiön, että jotkut naiset eivät edes keskustele muiden naisten kanssa, vaan keskittyvät miehille keimailuun. Omassa tapauksessani tuo menetelmä ei tuonut toivottua tulosta. Kurssilla oli paljon tosi aktiivisia naisia, mutta ystäväni ei pommittelusta huolimatta heistä kiinnostunut.
Minä vedän ihmisiä kuin imupaperi puoleeni, vaikka en suutani aivaisikaan, olivat ne naisia, miehiä tai lapsia. Kun käytin omia lapsia tuolla sairaalan lasten klinikalla, niin vieraat lapset kantoivat mulle leluja, ja ratasikäiset läpysttelivät käsillään ja tarttuivat helmoistani kiinni kun heidän äitinsä työnteli rattaissa ohitseni.
Kerran Anttilassa taas tarrautui pieni lapsi helmoihini ja taputteli, kun äitinsä ruokaosastolla työnteli häntä rattaissa. Äiti tiuskasi lapselle, että älä koske vieraisiin ihmisiin. Sanoin, että miksi ei saisi koskea?
Äiti kun pysähtyi, ja ilahtui, että ai, ihanaa, että et olekkaan täkäläisiä. Että täkäläiset eivät tykkää, että vieras lapsi tarttuu heihin kiinni ja koskettelee. Juu, olin kyllä huomannut. Mutta mehän molemmat olemmekkin itäsuomalaisia. Meille kehkeytyi oikein hauska ruokakauppatuttavuus.
Muutama perheystävälääkäri on sanonut, että musta kuulemma huokuu sellainen lämmin ihmisyys. Ite en sitä osaa mitenkään eritellä, mitä se lämmin ihmisyys on. Mutta aivan uskomatonta on, että kun yhteen väliin ihmiset halusivat tiettyä tuotetta, ja sitä ei saanut suomesta, niin ihmiset lähetti mulle jopa 4000 mk tilille, että teen heille tuotetilauksen ulkomailta. Ja nämä ihmiset olivat aivan tuntemattomia minulle, vain puhelimessa oltiin puhuttu.
Tuttavien kautta olivat saaneet minun nimeni ja siten ottaneet minuun yhteyttä.
Kun ihmettelin tuolle ystävälääkärille, miten ihmiset voi olla näin luottavaisia, niin se sanoi, että Sun ääni ja puhe on niin vakuuttavaa, että ihmiset luottaa. - leskirouva""""""""@@
1943 kirjoitti:
Valitettavasti kokemuksesta voin sanoa, että useimmiten naiset ovat juuri niitä epäsovun luojia. Siksi pidänkin ystävinä = vain ystävinä miehiä.En juurikaan seurustele naisten kanssa.Ajatelkoot muut naiset ihan mitä lystäävät!
Minä palkkaisin työmiehen kotihommiin mitä en itse osaa tehdä.
Pitkän omaishoitajan pestini aikana olen oppinut paljon myös ns. miesten töitä.
Jos olisin etsimässä seuraa pitäisin ystävyyden ja töiden teettämisen erillään vaikka apua tarjottaisiinkin, siinä jää kiitollisuuden velkaan.
Hyvä jos näytät vielä viisikymppiseltä, kun ikää tulee niin se tuntuu tavalla tai toisella.
Itse en ajattele kuinka kauan haluaisin elää, kävin synnyinseudulla hautausmaalla, useimmat esivanhempani olivat kuolleet paljon nuorempina kuin minä nyt.Sanoin taannoin yhdelle naiselle, että pieniä hommia voin tehdä vaikka pusupalkalla, enkä aivan pikkujutuista ole sitäkään pyytänyt. Pusun sain ja vähän muutakin, sain hyvät pullakahvit ja pitkäaikasen ystävättären.
Täällä kulkee hyvä mies vapaana, ei enää niin nuori, mutta sisäsiisti, hyväntapainen ja suhteellisen vakavarainen. Pulmana on vain se, ettei enää ole haku päällä. Pitkähkö avioliitto ja lähes viiden vuoden avoliitto jo riittää.
Toki mukavassa daamiseurassa viihdyn, ja uusista ystävistä aina iloitsen.- Pirre*
Mistä Sinä auli-auli imet voimaa raskaassa tilanteessasi, kuinka voit ja kuinka jaksat..?
- 1943
saimander kirjoitti:
Sanoin taannoin yhdelle naiselle, että pieniä hommia voin tehdä vaikka pusupalkalla, enkä aivan pikkujutuista ole sitäkään pyytänyt. Pusun sain ja vähän muutakin, sain hyvät pullakahvit ja pitkäaikasen ystävättären.
Täällä kulkee hyvä mies vapaana, ei enää niin nuori, mutta sisäsiisti, hyväntapainen ja suhteellisen vakavarainen. Pulmana on vain se, ettei enää ole haku päällä. Pitkähkö avioliitto ja lähes viiden vuoden avoliitto jo riittää.
Toki mukavassa daamiseurassa viihdyn, ja uusista ystävistä aina iloitsen.Tulisitko pusupalkalla kanssani raivaushommiin, ihan seuraksi vain? Kyllä pullaakin järjestyisi. Ihan alustava tiedustelu tämä on, ei pidä ottaa liian vakavasti.
- auli-auli*
Pirre* kirjoitti:
Mistä Sinä auli-auli imet voimaa raskaassa tilanteessasi, kuinka voit ja kuinka jaksat..?
Minun pelastukseni on ollut lomien pitäminen, hoidin 5v ilman ainoatakaan vapaata.
Jos olisin jatkanut saman malliin olisin entinen omaishoitaja:(
1-2 päivää vikossa ja kaksi kertaa vuodessa pidempi loma.
Muulloin onkin 24h vrk oltava paikalla.
Rahallisesti vähän häviää kun 3vrk kk on korvattavia vapaita, kun pidän enemmän vapaata mentän myös niiden kolmen päivän korvaukset.
Ei sillä ole väliä, hyvä että on paikka mihin voin hoidettavani viedä vapaalla tunnolla, hänet hoidetaan hyvin.
Olen aika tyytyväinen, ollaan kesät mökillä, mies makailee ulkona ja itse voin touhuta ulkona.
Talvet on raskaampia, aika kuluu hoitamisessa, iltaisin luen, katselen telkkaria ja istun netissä vuoron perään:)
On minulla kuntoilulaitteita, niitä piäisi myös joskus Käyttää:( - guesswho
saimander kirjoitti:
Sanoin taannoin yhdelle naiselle, että pieniä hommia voin tehdä vaikka pusupalkalla, enkä aivan pikkujutuista ole sitäkään pyytänyt. Pusun sain ja vähän muutakin, sain hyvät pullakahvit ja pitkäaikasen ystävättären.
Toki mukavassa daamiseurassa viihdyn, ja uusista ystävistä aina iloitsen.Saimander; sinua minäkin aloituksen luettuani ajattelin, mutta toisaalta "tiesin" että aloittajan teksti ei ehkä sinuun pure, sen verran hyvin ja pitkältä ajalta ajatusmaailmaasi tunnen ;-D
- saimander*
1943 kirjoitti:
Tulisitko pusupalkalla kanssani raivaushommiin, ihan seuraksi vain? Kyllä pullaakin järjestyisi. Ihan alustava tiedustelu tämä on, ei pidä ottaa liian vakavasti.
Mistä aloitamme, pusulla vai taimikonhoidolla? En vaan tiedä riittääkö taitoni. Vain kirveen ja sahan kanssa metsässä joskus sählään En myöskään ole niin seurallinen, kuin olen antanut ymmärtää.
Vakavasti tai ei, aikuisten hiekkalaatikko tämä palsta on, sen tiedämme kumpikin. - ????????
saimander* kirjoitti:
Mistä aloitamme, pusulla vai taimikonhoidolla? En vaan tiedä riittääkö taitoni. Vain kirveen ja sahan kanssa metsässä joskus sählään En myöskään ole niin seurallinen, kuin olen antanut ymmärtää.
Vakavasti tai ei, aikuisten hiekkalaatikko tämä palsta on, sen tiedämme kumpikin.jaaaaa, eikös saimander juuri kehunu että pitkä avioliitto ja viis v. avoliitto riittää, kuinkas 43 nyt tarjoutuu pussaileen varattua ?? vai ymmärsinkö jotain väärin ???
- saimander*
guesswho kirjoitti:
Saimander; sinua minäkin aloituksen luettuani ajattelin, mutta toisaalta "tiesin" että aloittajan teksti ei ehkä sinuun pure, sen verran hyvin ja pitkältä ajalta ajatusmaailmaasi tunnen ;-D
Olen oikein imarreltu, kun sanoi tuntevasi ajatusmaailmani pitkältä ajalta. Olen luullut, ettei kukaan sepustuksiani edes lue. Leikkimielinen viestini oli, vaikka taustalla saattoi piileksiä myös vakavuus.
Lonely Riderinä haluan olla monessa mukana, etten täysin erakoidu ja sammaloidu. - 1943
saimander* kirjoitti:
Vakavasti tai ei, aikuisten hiekkalaatikko tämä palsta on, sen tiedämme kumpikin.Kun kävin koulua, kirkonkylässä myytiin pullia, joita kutsuttiin pusuiksi. Muistaakseni vastaavanlaisia oli Porvoossakin. Kyllä pusukahvilla voisimme aloittaa ja neuvotella jatkosta samalla. Olen tottunut arvioimaan näyttöjä.
- hymm,,,
1943 kirjoitti:
Kun kävin koulua, kirkonkylässä myytiin pullia, joita kutsuttiin pusuiksi. Muistaakseni vastaavanlaisia oli Porvoossakin. Kyllä pusukahvilla voisimme aloittaa ja neuvotella jatkosta samalla. Olen tottunut arvioimaan näyttöjä.
selitys se on tuoki,
- 1943
hymm,,, kirjoitti:
selitys se on tuoki,
Avioliitto voi loppua, samoin avoliitto. Kyseinen henkilö kirjoitti olevansa vapaa. Mutta se pussaaminen taitaisi olla vaikea juttu, halaaminen on eri asia. Mutta ei taitaisi sillä tavalla saada apuria, vaikka kuinka rutistaisi.
Jaa, jos netistä tai 'palstoilta' sellainen pitää löytää, kannattaa suunnata treffipalstoille. Ne ovat erikoistuneet sellaiseen, ja toimivat jos haet jotakin erityisempää.
Mikäli et ole hirveän tarkka siitä mitä etsit, löydät seuraa ihan oikeastakin elämästä. Juttele todella muillekin kuin sille koiralle, vaikkapa toisille vastaan tuleville koiran ulkoiluttajille, kaupungilla vastaan sattuville jne. Ihan sellaista kepeää jutustelua, small talkia, kuten sanotaan. Onnistuu se naisiltakin, muutenkin kuin naisten kesken. Ja jos juttelet, ole positiivinen, älä valita.- seppä severi
Sinäkin Brutukseni oletat, että näytät nuorelta. Jätäpä se peiliin katseleminen ja katsele ympärillesi, ole ihan itsesi ikäinen.Vielä on ikää jäljellä, jopa 40 vuotta.
- hallipuka
kaikki palstalaiset ovat alkoholisteja.mene kirjastoon tai srk.n tilaisuuteen.
- meeriamanda
No johan sinulla on tietämys :))) Olen käynyt kirjastossamme liki 20v ja kukaan ei ole puheilleni pyrkinyt, eihän siellä ole kuin muutama ihminen...teinit netteilee jne...
Olen käynyt kaupunkimme pääkirjastossa, ei kukaan ole perässä hiihdellyt....tosin vietän vain hetken aikaa, tiedän mitä haen ja en ehdi vilkuilla ketään ´sillä silmällä´ avokki istuu autossa oottamassa ja pitää olla nopeet liikkeet!
Soon pötyä et kirjastosta ketään löytää, eihän siellä yleensä ole ketään! Minen hae, mutta olenpa ollut yksinkin ja ei kukaan tullut häiritteen...eipä minulla ole koskaan ollut aikaa siellä luumuilla :) Kyllä miehet on löytynyt rafloista, erilaisista iltatapahtumista, tapahtumiin mukaan, ne löytyvät paikkakunnan lehdistä.
Mistä sinä hallipuka kenenkään juomiset tiedät, todella loukkaavaa kirjoittaa noin?
Miksi käyt palstalla jos tuo on sinun käsityksesi meistä kirjoittelijoista?
- toteamus.
Seuraa löytyy samallalailla kuin aikasemminkin elämässä, tuuria pitää olla vain matkassa no jaa vaihtaa heti jos tuntuu huonolta.
@toteamus.
Minäkin lisään lisää turhanpäiväistä.
Samat kuteet päälle kuin nuorenakin, eiköhän se siitä.
H.- bessie*
hunksz kirjoitti:
@toteamus.
H.Eipä ole enää tallella nuoruuden vaatteita. Ellei yksi kastemekko, mutta ei sisareni sitä ainakaan suvun viimeisimpiin kastejuhliin mistään löytänyt.
Mitäs nyt sitten? hunksz kirjoitti:
@toteamus.
H.Oottakaas hiukka, kunhan tästä vähän kutistun vielä!
Minulla on tallesssa valkea (ei mikään morsiusvaate, vaan lyhyt) mekko, äärettömän hyvän helsinkiläisseurapiirienkin käyttämän ompelijan ompelema. Vuorit ja kaikki. Käsin ommeltuja saumoja monta.
Tytär ihastui mekkoon ikihyväksi, mutta ihan aavistuksen on hänelle "kitsas" niinkuin varmaan minullekin - vielä. Tätä rataa kun menen niin hunksilta kohta lonksahtaa suu ammolleen kun tuskin uskoo että kukaan meistä kakskymppisen vaatteisiinsa enää sopii ;-/ ja pari kiloa on matkaa minullakin.
En kylläkään suuremmin uutta ns. tositarkoituksellista seuraa tarvitse, mutta iloisena itäsuomalaisena on aina kiva tutustua uusiin ihmisiin, jutella ja pitää jopa lystiä... Auttaisikohan tuo mekko?saimaantaka kirjoitti:
Oottakaas hiukka, kunhan tästä vähän kutistun vielä!
Minulla on tallesssa valkea (ei mikään morsiusvaate, vaan lyhyt) mekko, äärettömän hyvän helsinkiläisseurapiirienkin käyttämän ompelijan ompelema. Vuorit ja kaikki. Käsin ommeltuja saumoja monta.
Tytär ihastui mekkoon ikihyväksi, mutta ihan aavistuksen on hänelle "kitsas" niinkuin varmaan minullekin - vielä. Tätä rataa kun menen niin hunksilta kohta lonksahtaa suu ammolleen kun tuskin uskoo että kukaan meistä kakskymppisen vaatteisiinsa enää sopii ;-/ ja pari kiloa on matkaa minullakin.
En kylläkään suuremmin uutta ns. tositarkoituksellista seuraa tarvitse, mutta iloisena itäsuomalaisena on aina kiva tutustua uusiin ihmisiin, jutella ja pitää jopa lystiä... Auttaisikohan tuo mekko?No mikä ettei, retonki heilumaan ja nilkkaan tanssinjuoksu ihme jos noilla ei seuraa löyry.
- meeriamanda
saimaantaka kirjoitti:
En kylläkään suuremmin uutta ns. tositarkoituksellista seuraa tarvitse, mutta iloisena itäsuomalaisena on aina kiva tutustua uusiin ihmisiin, jutella ja pitää jopa lystiä... Auttaisikohan tuo mekko?Minulla on polvipituudella oleva vaaleanpunainen ´vihkimekko´vuodelta 1974, en sitä ole raskinut poiskaan heittää...tyttöni ei sellaista olisi päällensä pistänyt....prinsessapuku oli hänen juttunsa. No koklailin sitä huvikseni jokuvuosi sitten...ei puhettakaan et olisi mennyt selästä kiinni, kuulin siihenaikaan Atkinksin/Heikkilän hiilarittomasta ruokavaliosta, ja menee kiinni vetskari tänäpänä :)))
En´sunkaan mä sitä mihinkään päälleni laittaisi, mut ns. mittari olkoon :) koti-kiusattu kirjoitti:
No mikä ettei, retonki heilumaan ja nilkkaan tanssinjuoksu ihme jos noilla ei seuraa löyry.
Sait puhuttua ympäri. Huomenissa alkaa jiveharkat eiku mukkaan ;-)
meeriamanda kirjoitti:
Minulla on polvipituudella oleva vaaleanpunainen ´vihkimekko´vuodelta 1974, en sitä ole raskinut poiskaan heittää...tyttöni ei sellaista olisi päällensä pistänyt....prinsessapuku oli hänen juttunsa. No koklailin sitä huvikseni jokuvuosi sitten...ei puhettakaan et olisi mennyt selästä kiinni, kuulin siihenaikaan Atkinksin/Heikkilän hiilarittomasta ruokavaliosta, ja menee kiinni vetskari tänäpänä :)))
En´sunkaan mä sitä mihinkään päälleni laittaisi, mut ns. mittari olkoon :)Minä en ole uskaltanut paljon vaatesäilytyspusseja aukoa, nyt ehkä jo voisi.
Nuo 60- ja 70-luvun mekot on muuten arvossa arvaamattomassa, älkää vaan hävittäkö! Jos ei jälkeläiset huoli niin kirpparilla niistä voi saada kivat rahat. Minäkin myin keltaisen 60-luvun mekon kirpparilla, se kun ei enää hartioista mennyt ja oli liian lyhytkin (lyhennetty). Meni heti, harmitti kun en laittanut enempää hintaa.
Minä muuten kasvoin pituutta (ja samassa suhteessa leveyttä) hyvän joukon yli 20-vuotiaaksi, joten teini-iän vaatteita on turha päälle yrittää.saimaantaka kirjoitti:
Sait puhuttua ympäri. Huomenissa alkaa jiveharkat eiku mukkaan ;-)
Älähän nyt olen sentään jo vanha mies,talven lunta kulmillaan.
Olen aika monitaitonen mut toi tanssaaminen on jääny opettelematta.
Nuorena meni aika kun tienas leipää kotiväelle ja vanhana ei oo ehtiny opettelemaan.- valssaavasaara
koti-kiusattu kirjoitti:
Nuorena meni aika kun tienas leipää kotiväelle ja vanhana ei oo ehtiny opettelemaan.Eikös se seinänvarsivalssi suju sinulta aivan sutjakkaasti?
- meeriamanda
saimaantaka kirjoitti:
Minä en ole uskaltanut paljon vaatesäilytyspusseja aukoa, nyt ehkä jo voisi.
Nuo 60- ja 70-luvun mekot on muuten arvossa arvaamattomassa, älkää vaan hävittäkö! Jos ei jälkeläiset huoli niin kirpparilla niistä voi saada kivat rahat. Minäkin myin keltaisen 60-luvun mekon kirpparilla, se kun ei enää hartioista mennyt ja oli liian lyhytkin (lyhennetty). Meni heti, harmitti kun en laittanut enempää hintaa.
Minä muuten kasvoin pituutta (ja samassa suhteessa leveyttä) hyvän joukon yli 20-vuotiaaksi, joten teini-iän vaatteita on turha päälle yrittää.Joo...nuukakun oon, muistan kyllä mitä maksoi mekkonen joka lyhennettiin sit senajan muotipituuteen :) Vihkiminen oli seurakunnan kappelissa, joten en sillä kirkonkäytävää kävellyt.
En myisi ees isosta rahasta, siihen liittyy niin paljon tunnetta/surua...menetinhän mieheni piankin papin aamenen ja hänen ollessa virantoimituksessa, parempi kun ei liikaa selvittele.
Olen ollut 170cm, vaan taitanut olen mennä alaspäin...kunhan saan tuon kisulin leikkaukset ja hoidot kunnialla ohitte, lupaan mennä ite testeihin.
Sellaiseen perustesteihin, mitä tehtiin 50v :kin. Huolehdin aina toisista...itteni pakkaan unohtaan :)) Ton pumpun kaa nyt ainakin on tehtävä jotain tutkimuksia, no aikansa kutakin! meeriamanda kirjoitti:
Joo...nuukakun oon, muistan kyllä mitä maksoi mekkonen joka lyhennettiin sit senajan muotipituuteen :) Vihkiminen oli seurakunnan kappelissa, joten en sillä kirkonkäytävää kävellyt.
En myisi ees isosta rahasta, siihen liittyy niin paljon tunnetta/surua...menetinhän mieheni piankin papin aamenen ja hänen ollessa virantoimituksessa, parempi kun ei liikaa selvittele.
Olen ollut 170cm, vaan taitanut olen mennä alaspäin...kunhan saan tuon kisulin leikkaukset ja hoidot kunnialla ohitte, lupaan mennä ite testeihin.
Sellaiseen perustesteihin, mitä tehtiin 50v :kin. Huolehdin aina toisista...itteni pakkaan unohtaan :)) Ton pumpun kaa nyt ainakin on tehtävä jotain tutkimuksia, no aikansa kutakin!Muista toki myös itseäsi hoitaa/hoidattaa. Olen sivusta seurannut kun tuttavani oireilee, pumpustaan ilmeisesti, mutta ei tahdota mitään saada selville. Siis eivikaa eivikaa... vaikka varmasti on. Helpottaisi jos tietäisi mistä mikäkin tuntemus johtuu.
Meinasi minullakin tässä yks päivä vintissä pyöriä melko pitkän pyörälenkin jälkeen, mutta järkeilin sitten että johtui ehkä edellisen päivän verenluovutuksesta. Ja välillä olisi ehkä pitänyt pysähtyä kunnolla huokaisemaan ja syömäänkin jotain, eikä vain nestettä lipittää.koti-kiusattu kirjoitti:
Nuorena meni aika kun tienas leipää kotiväelle ja vanhana ei oo ehtiny opettelemaan.Elä mitä, kyllä meiltä ainakin foksi ja tango onnistuisi, ja jos et ole nuorena muistanut jenkkaa vielä opetella niin alta aikayksikön oppisit. Onhan sulla rytmitajua ja hyvä kunto vielä! Mut vähän pitkä tanssimatka ;-D
Ei tanssi niin tärkeää ole, mutta mukavaa se on - kivan kaverin kanssa. Mutta jos valita pitää niin mieluummin moni- kuin tanssitaitoinen. Lunta kulmilla näillä kymmenillä on etu eikä haitta.- Pirre*
koti-kiusattu kirjoitti:
Nuorena meni aika kun tienas leipää kotiväelle ja vanhana ei oo ehtiny opettelemaan.Semmoinen pölökkyjalakako sieki olet, papinjalat saanu :)
No niin on tässäkin osoitteessa, enkä itekään osaa mitään kunnollisia mennä.. - k/k
Pirre* kirjoitti:
Semmoinen pölökkyjalakako sieki olet, papinjalat saanu :)
No niin on tässäkin osoitteessa, enkä itekään osaa mitään kunnollisia mennä..Mun tanssimattomuus ei oo rytmitajusta kiinni,se on sellanen synkän ja pimeän yön tarina.
- Pirre*
k/k kirjoitti:
Mun tanssimattomuus ei oo rytmitajusta kiinni,se on sellanen synkän ja pimeän yön tarina.
Empä uskonutkaan, ei muuten miunkaan "taidottomuuteni", miulla se oli näitä uskonasioita...
- 1943
saimaantaka kirjoitti:
En kylläkään suuremmin uutta ns. tositarkoituksellista seuraa tarvitse, mutta iloisena itäsuomalaisena on aina kiva tutustua uusiin ihmisiin, jutella ja pitää jopa lystiä... Auttaisikohan tuo mekko?En edes yritä mahtua nuoruusaikaisiin kuteisiin. Olen pyöreähkö, mutta ympäristöäni seuraamalla olen havainnut, että laihtuminen näillä vuosilla usein on vanhuuden alkamisen merkki. Ihminen muuttuu ihan erilaiseksi, jotenkin kuihtuu. Lapseni ovat tosi hoikkia ja molemmat ovat pitäneet nuoruusvuosieni vaatteita. Olen itsekin siis ollut hoikahko, mutta en haikaile menneitä. Näin on hyvä.
- saimaantaka*
1943 kirjoitti:
En edes yritä mahtua nuoruusaikaisiin kuteisiin. Olen pyöreähkö, mutta ympäristöäni seuraamalla olen havainnut, että laihtuminen näillä vuosilla usein on vanhuuden alkamisen merkki. Ihminen muuttuu ihan erilaiseksi, jotenkin kuihtuu. Lapseni ovat tosi hoikkia ja molemmat ovat pitäneet nuoruusvuosieni vaatteita. Olen itsekin siis ollut hoikahko, mutta en haikaile menneitä. Näin on hyvä.
Minä en ole laihtunut "kuihtumalla" vaan jumpalla ja muulla treenillä, väliin aika kovallakin harjoituksella. Syön reilusti proteiineja ettei näin kesäaikaan lihakset häviä kun ei ole vaki-jumppaa. Muutenkin vähän katson aterioiden koostumusta ja yritän välttää liikaa rasvaa (en esim. pistä levitettä leivälle, jota en muutenkaan paljoa enää syö, paitsi ruista) ja ns. turhia kaloreita, jätskiä ym. Nautinnotta en kylläkään ole, sen verran hyvää ruokaa ja ihania kahvileipiä rakastan.
Väitän että kroppani on paljon paremman näköinen kuin reilu neljännesvuosisata sitten. Välillä oikein briljanteeraan lyhyillä mekoilla (legginsien kanssa) tai hihattomilla yläosilla.
Säännöllistä naamajumppaa en ole vielä saanut aloitettua, mutta uskon että sillä saa piirteet pysymään paremmin "oikeissa paikoissa". Toisaaltaa - ei näin vanhan tarvitse pikkutytöltä näyttääkään, pääasia että itsellä on hyvä olo ja että itse hyväksyy itsensä. - saimaantaka*
k/k kirjoitti:
Mun tanssimattomuus ei oo rytmitajusta kiinni,se on sellanen synkän ja pimeän yön tarina.
Kerro meille - sitten kun tulee se synkkä ja pimeä yö. Jookos?
Minua harmittaa ihan sen puolen tyttöjen puolesta jos yksikin mukava rytmitajuinen "nuorimies" jättää tantsut väliin. Eikö edes joskus pitäisi...?
- Hmm.. jne.
Aika negatiivisia kirjoituksia on tullut ketjun aloittajan vastineeksi. Kun itse luin sen ensin, luulin kirjoittajan olevan mies, kunnes puolessa välissä mainitsi olevankin nainen. Tunsin itse samaistuvani paljonkin alkutekstiin ja koko tilanteeseen.
Kaikenlaista irvileukaa ja elämän katkeroittamaa ihmistä näkyy vain purkavan omia vastoinkäymisiään tai huoliaan ulkonäöstään kateellisena siitä, että jotkut voivat säilyä hyvin jopa ikääntyeessäänkin.
Sympatiat sinulle. Olen vastaavanoloinen mies ja samassa elämäntilanteessa. Ehkä joskus tapaamme.
Missä ja milloin? - skoolaten
Sanoo Auervaara Hmm..jne.
- lonely*
Aloittajalle viesti,että samoilla linjoilla ollaan.Olen pari vuotta miettinyt että missä todelliset vanhan ajan kunnon miehet on,vai onko niitä enää ollenkaan.
Sanotaan et mene harrastaan jotain,lenkkipolulla sattumalla tapasin miehenjoka pyysi soittamaan,vaikutti reippaalta kunnon mieheltä,mutta pelkkä huuhaa koko mies,näitä viikonloppujuoppoja tms.
Ja totuushan on ettei 60 ikäisille enää olekkaan,en minäkään haluaisi asumaan ketään kanssani,on senverran mukavat olot ja kaikki ok,mutta joskus juttelukaveriksi,ja ystäväksi yleensä.
Ja sitten yks juttu,pitääkö tässä iässä aina sotkea sitä seksiä mukaan.
Voi kuinka monta purkautunutta liittoa onkaan pelkän seksin takia,eikösitä voisi olla hyviä ystäviä ja kavereita muutenkin,voihan sitä rakastaa ja olla hellyyttä muutenkin kuin peiton alla.
Tarkemmin kun ajattelee,ei miestä tarvii todellakaan kuin raskaampiin fyysisiin hommiin,kun ei itse jaksa.
Ja siksipä minäkin käytän maksullisia palvelun tarjoajia juuri sellaisiin,niitä saa aina,siihen ei liity seksi.
Tänään juuri ajattelin bussissa istuessani,mitähän tuo kuski sanoisi jos menisin pokkana kysymään,oletko vapaa...)))- heh, höh,
Vois tulla kolari, liikenteessä kusin häiritseminen on ehdottomasti kielletty etkö sitä tiedä ??
- Kakslahkeinen
Homotalon maalamiseen heteromaalilla. Siihen tarvitaan mies.
- liian hidasta ja nop
Tansseista on löytynyt seuraa, ehkä tämä kolmas on pitempi aikainen...
Olimme Suomessa, hän ensimmäistä kertaa, tuntui venäläiseltä hän totesi. Suomalainen tahti ei ollut meidän jalkaan, bugg ehkä opetellaan syksyllä, siis oikea. - RosaLiiin
Ei me mitään arkkukamaa olla.
IKivanhaa lopen kulunutta sanontaa lainaten "Ei onni tule etsien vaan eläen". Olen huomannut moisen ajatuksen pitävän paikkansa. Avoimin silmin ja sydämmin tekee sitä mistä eniten itse pitää ja keräilee uusia haasteita elämäänsä. Samalla saa uusia ihmisiä ympärilleen. Silloin voi jotain tapahtua.
Pelkällä kovalla etsimisellä saa varautua myös moneen pettymykseen. Toisaalta on hyvä jos on rohkea ja kokeilee. Ei nämä nettijututkaan aina huonoja valintoja ole, sieltä on moni onnensa löytänyt.
Kotitöissä auttaminen onkin jo kinkkisempi juttu, sen kun pitäisi mielestäni olla molemminpuolista. Ystävyys ja kaveruus keksii siihenkin keinot.
Useasti olen tuntemattomia joutunut pyytämään töihin, ja mielummin maksan ulkopuoliselle kuin jään kiitollisuudenvelkaan jollekin ystävälle tai kaverille.
Naapuriavusta olen tosi kiitollinen, siihenkin olen useati joutunut turvautumaan.
Sen olen huomannut, että jos on saanut elää onnellisessa parisuhteessa, kaipaa yksin jäätyään, että lähellä olisi joku, jonka kanssa jakaa asioita, olemistaan ja elämistään. Se on ihan oikeutettua kaipuuta.- 1943
Toisaalta voi ajatella niinkin, että onnellisessa parisuhteessa elettyään voi todeta oman osansa elämän hyvyydestä. Ei välttämättä kaipaa. Tuo sanonta on tosi osuva.
- Iwin
Itse olen vähän samanlaisessa tilanteessa, eli juuri eroamassa yli 40 vuoden avioliitosta, jossa räpistelin aivan liian pitkään.
Vähän vaikea tietää, mitä mahdollisuuksia löytyy, kun aina olemme matkustelleet ja viettäneet vapaa-ajat yhdessä. Vinkkejä, asun Helsingissä!- koko suomi..
Helsingiä en tiedä muuta kuin sen, että tansseissa on 100% naisia enenmmin 60 plus. Netti on netti, neula saharassa.
- Kiinnostus 100%
Missäpäin Helsinkiä ? Käyn kerran kuukaudessa. Voitais mennä kahville tai syömään ja juteltais tarkemmin.
- 1943
Vinkiksi antaisin, että olisit vapaana parisen vuotta ja katselisit ympärillesi. Yleensä meitä naisia on paljon enemmän joka paikassa. Tilastojenkin mukaan kaksi kolmasosaa. Seuraa varmaan riittää, nauti vapaudestasi.
- elämä on hyvä
Uskon että hyvin monet naiset, miehetkin, jakavat kanssasi toiveen löytää elämäänsä rikastuttamaan sellainen asiallinen, ripustautumaton kumppani, jonka seura, kaveruus toisi eloon virkeyttä ja turvaakin, ajatellen esim. pitkiä matkoja joille ei yksikseen oikein arvaa lähteä. Ainakin minä voin sanoa jakavani tuon toiveen.
Olen likimain ikäisesi ihminen, elänyt pitkän liiton ja sen jälkeen pitkän vapauden, kasvattanut lapset, hoitanut vanhukset, tehnyt pitkän työuran ja päässyt juuri eläkkeelle. Uskon olevani onnellinen vanheneva nainen vaikka elämä ei toisikaan enää mitään lisukkeita tai mausteita elooni. Mutta ystävää, ystäviä kaipaan, sillä vastuusta ja työstä täydet vuodet tekivät minusta aika yksinäisen. Silloin ei jaksanut osallistua, nyt ei osaa aloittaa osallistuvampaa elämää. Mieli tekisi moneen, mutta tulee arka ja ujo olo kun pitäisi lähteä omin päin liikkeelle. Olen arka pyytämään ketään kaveriksi. Paljon jää tekemättä, kokematta näin.
Kenties asia ratkeaa luonnostaan. Tapahtuu jotakin, tapaa jonkun sopivan ihmisen joka on kaveria ja ystävää vailla hänkin. En osaa ajatella mitään konkreettisia tekoja asian eteen, koska elämä on hyvää näinkin.
Sinulle aloitteen kirjoittaja toivotan onnekasta sattumaa ja kohtaamista.- ei jaksa rekkautua,,
Tule mukaan palstalle, laadi itsellesi joki vakio nimimerkki että osaisimme sinulle vasrara, Älä jää seinustalle vaan tule mukaan, jollei sanalle nikkinä ei osaa vastata.
Kun rekkaat itsesi sinulle voitaisiin kirjoittaa jne,...
Paljon on lukijoita, aniharva vastaa joten löytyy barmaan kuhan sinuiksi tämän S24 : n kanssa pääset. - avkt-.,.l.
Kaikki on itsestäsi kiinni, ei kukaan tiedä kuinka "hyvä" olet, on lähdettävä liikkeelle omin voimin ja pettymyksiin ei saa jäädä kiinni, mietä on miljoonia aivan samanlaisia ja samoissa ajatuksissa.
Kävi kuinka tahansa minun ei tarvitse olla yksin. Yksinkin kuin juuri nyt on hyvä olla ja kirjoitella samalla kuunnellä Sotify musiikkia. En myöskään välitä hölmöistä tällä palstalla.
Nyt vain liikkeelle, jalkoin tai käsin, onnea matkaan.
- kaljahuurteinen
Nainen, tule ravintola Satumaahan laulamaan karaokea.
- Olen lopettanut
Siinä forumin lähelläkö ? Aukeeko vielä klo 15.00.
Tuli joskus käytyä , sellainen pyöreä sali. Hyvät laitteet.
- ???
missä se on ???
- ,
Aavan meren tuolla puolen.
- ikäonasenne
Kiitos vastauksista.
Vaatimattomat perusvaatimukset ystävälle tässä iässä ovat:
Pitäs osata iloisesti osallistua puutarhatöihin/ulkotöihin.
Moottorisahalla raivata umpeen kasvaneet pusikot ja harventaa rantaa.
Laaja yleisivistys takaa hauskan ajatustenvaihdon.
Savolaisella huumorilla selviää tilanteesta kuin tilanteesta.
Vastoinkäymisiin osaa suhtautua huumorilla.
Nauttii arjen komiikasta.
On hyvä kokki, osaa loihtia omasta halustaan herkullisia aterioita sillä aikaa kun ao lukee päivän lehdet.
Tietotekniikan laitteet on hanskassa.
Tykkää uimisesta, ulkoilusta, metsästä,.
Rakastaa elämää ja jaksaa ihmetellä miten 150 % hauska asia se on.
Onko liikaa vaatimuksia. Minusta ei, kun melkein kaikissa ihmisissä onaiankin 80% näistä.
Em etsikään yhtä ystävää vaan sellaisia ihmisiä jotka haluavat jollain tavalla rikastuttaa toistensa elämää ja voida hyvin.
Niin että seksi ja muut orjamarkkinat ovat taaksejäänyttä elämää.
Ruohonjuuritason kohtaamiset ihmisten kanssa ovat sitä parasta mitä elämä antaa.
Luulen että savolaiset ovat kuin ongenkohot elämän merellä, aina pomppaavat pintaan entistä sitkeämpinä ja elinvoimaisempina. :=)
Kaikkea hyvää teille kaikille !- bessie*
Aika kovat "perusvaatimukset" asetat ystävälle. Sanoithan kyllä, että et etsi vain yhtä ystävää, mutta silti. Mitään noista listaamistasi vaatimuksista en pitäisi edellytyksenä ystävyydelle, samantekeviä minulle kaikki.
Arvelen että pilailet, ehkä vähän ivailetkin. - ....
bessie* kirjoitti:
Aika kovat "perusvaatimukset" asetat ystävälle. Sanoithan kyllä, että et etsi vain yhtä ystävää, mutta silti. Mitään noista listaamistasi vaatimuksista en pitäisi edellytyksenä ystävyydelle, samantekeviä minulle kaikki.
Arvelen että pilailet, ehkä vähän ivailetkin.Niinpä, rahallahan saa piikoja/renkejä, en ystävyydeltä ainakaan minä vaadi raatamista.
- .,.,.,
Kyllä tuossa vaatimuksia oli...
Varsinkin kun et yhtään kertonut mitä saa vastavuoroisesti sinulta. - en wiännä sawwoo
Valitettavasti täytyy sanoa, että tuo savolaisuus ei ollenkaan viehätä. Olen aina pitänyt savon puhujia jotenkin tyhminä juntteina, joilta ei saa selvää sanaa mistään asiasta. Ehkä olen väärässä, mutta se nyt kuitenkin on minun mielipiteeni vaan. Jokaisellahan saa olla oma mielipide.
- kaada itselles vain
Et sitten vanhempaa ketjua löytänyt, roskanpöyhijä?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171039124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102488Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2212058Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja231873- 721110
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491094Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo59939Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?76918En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.43862- 164858