oli aikasmoinen kokemus.
http://www.youtube.com/watch?v=PinnSNewdF4
Mutta suomalaiset selviää sisulla ja moottoripyörällä, autollakin.
Muutaman kerran vain vesiliirto Tallinnan moottoritiellä ja sit se kaupunki, oli kaaoksessa.
Taidettiin keritä laivaan just ennenkuin sulkivat terminaalin, ei kyllä uskottu kerkiävämme.
Sitä on kaikenlaista huikeeta koettu ja uskomatonta nähty.
Mut.
Jokohan olis aika jättää reissaaminen. Tuli sellainen etiäinen, että nyt on nähty tarpeeksi
Nyt ainakin tuntuu siltä ja väsyttää...
Viikon päästä voi olla, että karttoja kaivellaan taas esiin....
Mitään en lupaa..
Tallinnan uimakoulu
30
90
Vastaukset
- verditti
Etkös sie sinne ylläkselle, vaik ei se kuulukkaan TOP 2:een?
- Anjaniina.
Tottakait meen, mut eihän se ole edes matkaa sellanen, se on kotikulmilla pyörimistä...
Olet sinä rohkea tyttö! Eipä olisi kiva vesisateella ajella. Pitäiskös sinun hankkia katto siihen harrikkaan. Sellainen harrikka-auto, kun on niitä mopoautojakii. Ettei sun pikkuvarpaat seuraavalla kerralla kastu.
- Anjaniina.
Ei siin ollut paljon valinnan varaa.
Pakko oli laivalle ehtiä ja sade ja sen seuraukset tuli yllätyksenä.
15 km enne Tallinnaa oltiin hyvillään, että oli vielä puolituntia löysää,sit jonot tiheni ja aikaa alkoi kulumaan.
Jalan kun laski maahan niin vettä oli miltei polveen.Vastakkaiselta kaistalta kun tuli vesiryöppy ohiajavasta autosta, oli kuin olis yhtäkkiä kuorma-autollinen nakattu vettä niskaan.
Pahinta tuolla oli kun ei tiennyt mitä siellä 40 cm vettä alla oli, oli kaivoja joista kannet oli lentänyt ja paikalla oli pyöree suihkulähde.....
- lejanna*
No, opitko kroolariksi = vitsi, vitsi. :))
Äitini kävi vanhoilla päivillään monessakin uimakoulussa, muttei ikinä oppinut uimaan. :(
Sitä en voinut tajuta.
Olet sinä melkoinen rohkeuspakkaus, täytyy onnitella.
Itse en uskalla edes lähteä isännän pyörän tarakalle.
.- Anjaniina.
Heh, se voi olla, että joku ihminen vaan ei osaa.
Tuntuu oudolta, mutt voi hyvinkin olla totta.
En minäkään, halua uusia kokemusta...mut kyllä tuo on huvittavaa katsottavaa kun autot kroolaa ;))))
Meillä oli vain paljon enemmän liikennettä ympärillä.
Autot meni kuin veneet, samanlaiset aallot jäi jälkeen ;)
Kyllämullakin kädet tärräsi ja hermostum,inen pyrki pintaan, varsinkin kun lähellä satamaa oli kadut suljettu ja piti etsiä reittiä kiireessä...
Tallinnan liikenne on hurjaa, kuivanakin ;) - mötönen
Eikös uimakoulussa
opeteta klooraamaan?
Anteeksi! taitaa olla sa-
ma asia. - Anjaniina.
mötönen kirjoitti:
Eikös uimakoulussa
opeteta klooraamaan?
Anteeksi! taitaa olla sa-
ma asia.Klooraamaan, aijjaa?
Mulla tais ny jäähä joku kurssi kesken? - suvi.tuuletar
Tulitkos lejanna ajatelleeksi, että ehkä äitisi ei käynytkään uimakoulussa oppiakseen uimaan, vaan hyvännäköisen miesopettajan takia :))
- Rattus sp.
No, niin.. Tiesin, että se tuleva venehankinta on järkevä ;). Tuollaisiin oloihin en toivo joutuvani edes polkupyörällä. Kai tuo oli sellainen kerran elämässä kokemus, johon voi todeta, että toivottavasti ei tavaksi muutu,
- Anjaniina.
Mut kato! Piritan venesatamasta pääsee nopeesti ihan kaupungin keskustaan, eikä tartte käyttää bussia kun se on niin kalliskin.
0,80 lippu, nääs.
Joo, vene ja talo jostain sielt kauempaa ;) Pöltsänmaalt vaikka - Rattus sp.
Anjaniina. kirjoitti:
Mut kato! Piritan venesatamasta pääsee nopeesti ihan kaupungin keskustaan, eikä tartte käyttää bussia kun se on niin kalliskin.
0,80 lippu, nääs.
Joo, vene ja talo jostain sielt kauempaa ;) Pöltsänmaalt vaikkaLähetinkö linkkiä kuviini? Kun olin siellä purjehtimalla, niin satamana oli se sama allas, mistä laivat lähtee. En tarvinnut paikallisliikennettä :). Tallinnan paikallisliikenne on kylläkin toimiva (lue rautakaupat ym. on kierretty). Nyt kun tuli kylmät ilmat, niin olisin valmis muuttamaan paljon etelämmäksi. Täällähän jäätyy!!!
- Anjaniina.
Rattus sp. kirjoitti:
Lähetinkö linkkiä kuviini? Kun olin siellä purjehtimalla, niin satamana oli se sama allas, mistä laivat lähtee. En tarvinnut paikallisliikennettä :). Tallinnan paikallisliikenne on kylläkin toimiva (lue rautakaupat ym. on kierretty). Nyt kun tuli kylmät ilmat, niin olisin valmis muuttamaan paljon etelämmäksi. Täällähän jäätyy!!!
Älä huoli, mulla on muutama idea ;)) Joo Piritan satama on jotain muuta kuin kaupungin satama.
Onneks mulla on muutama kuva, miljoonapursista ;)
Ei muuten voinut käyttää Piritan wlania suomi24:n kirjoittamiseen, oli kuulema bannattu epäasiallisten käytösten tähden?
Heh, mitähän sielt on laitettu
- Rattus sp.
Et ole käynyt sitten purjehtijoiden palstalla :D? Sieltä voisit löytää ratkaisun kyseiseen bannaukseen.. Olisit nähnyt sitä viinan rahtausta isoimpiin moottoriveneisiin keväällä. Epäilen, että polttoaineet Helsinki-Tallinna-Helsinki maksoivat enemmän ;).
- Putkivalo
Vai uimakoulu :))) Aikamoinen sade on ollut!
Siis just joo. Jokunen jänskä minuutti sullekin, ja heti ollaan repimässä passia! :))))
Jonkun naurun (vahingoniloisen :/) saanut aikaiseksi meidän kylällä, kun täällä on sellainen tieosuus joka on melkein meren pinnalla, aina valuu yli äyräiden. Muutaman kerran nähnyt kun joku haluaa kasutella iloisesti lentäen läpi, ja moottori sammuu pari metriä poteron reunalta. Sitten vaan hiljaa körähdellen ohi, iloisesti vilkuttaen.- Anjaniina.
MMMnnnhhh...joo, jos repis passin tai ainakin antais sen vanhettua ;)))
En tiedä, saa nähdä... - Putkivalo
Anjaniina. kirjoitti:
MMMnnnhhh...joo, jos repis passin tai ainakin antais sen vanhettua ;)))
En tiedä, saa nähdä...Unohtui eilen sanoa, että mun pisin reissu viiteen vuoteen on Kuopiossa käynti, jos ei risteilyjä lasketa ;))) Ainiin, ei ne edes taida pituudessa voittaa tuota reissua kalakukkomaahan.
Miten tuollainen juttu unohtuikin...
Täällä on kylmä! 10 astetta vaan. Syksy tuli ny! - Anjaniina.
Putkivalo kirjoitti:
Unohtui eilen sanoa, että mun pisin reissu viiteen vuoteen on Kuopiossa käynti, jos ei risteilyjä lasketa ;))) Ainiin, ei ne edes taida pituudessa voittaa tuota reissua kalakukkomaahan.
Täällä on kylmä! 10 astetta vaan. Syksy tuli ny!Minnuu hiukka ihmetytti eilen et miten olo on niin outo....sit huomasin et ei ole hiki koko ajan.
Miltei kerkes siiheen 33 asteeseen tottua...joka saamarin päivä...
Mut haikaroita on ikävä ;))) - Rattus sp.
Putkivalo kirjoitti:
Unohtui eilen sanoa, että mun pisin reissu viiteen vuoteen on Kuopiossa käynti, jos ei risteilyjä lasketa ;))) Ainiin, ei ne edes taida pituudessa voittaa tuota reissua kalakukkomaahan.
Täällä on kylmä! 10 astetta vaan. Syksy tuli ny!Luulen, että omat reissut lisääntyvät, nyt kun pojuja ei enää ole. Niin kauan kuin otan seuraavan koiran..
Muuten täälläkin on kylmä. Tuli ikävä helteitä. Niihin jopa tottui.. - Anjaniina.
Rattus sp. kirjoitti:
Luulen, että omat reissut lisääntyvät, nyt kun pojuja ei enää ole. Niin kauan kuin otan seuraavan koiran..
Muuten täälläkin on kylmä. Tuli ikävä helteitä. Niihin jopa tottui..Joku viisas sanoi että helteeseen tottuu, jos yöt on viileitä.
Mut jos yöt on kuumia, on kropalla vaikeampaa tottua?
Joo, mulla on nyt hiukka kakstahonen mieliala...olis aika tehdä jotain uutta, mutten keksi mitä.
Elämä on jännää, siinä tulee yhtäkkiä aallonharja, jonka jälkeen pitää suuntautua uudelleen.
Sen vaan tuntee.
Heräät yks aamu ja mietit, tää oli tässä, nyt jotain uutta kehiin.
Minul se tuli yks aamu kun heräsin teltas...ja jätti oudon fiiliksen jälkeensä.
Mutta näitä taitekohtia on ollut ennenkin,sit vaanpitääkatsoa mihin suuntaan elämä vetää... - Rattus sp.
Anjaniina. kirjoitti:
Joku viisas sanoi että helteeseen tottuu, jos yöt on viileitä.
Joo, mulla on nyt hiukka kakstahonen mieliala...olis aika tehdä jotain uutta, mutten keksi mitä.
Elämä on jännää, siinä tulee yhtäkkiä aallonharja, jonka jälkeen pitää suuntautua uudelleen.
Sen vaan tuntee.
Mutta näitä taitekohtia on ollut ennenkin,sit vaanpitääkatsoa mihin suuntaan elämä vetää...Nyt parina yönä olen nukkunut pidempään ja sikeämmin :). Selvästi jonkinlaista univelkaa huonosti nukutuista öistä. Kaikesta huolimatta mieluummin helteet kuin pakkaset..
Jatkuvaa tasapainoilua mielekkään elämän puolesta? Siltä se välillä tuntuu..
Täällä on saatu hoidettua kaikkea pientä asiaa.. Torstaina saan korun uudella ketjulla liikkeestä, syyssaapas on korjautettu.. Aika vähän enää noita pieniä keskeneräisiä.. Elämä alkaa niiden osalta olla järjestyksessä..
Viime viikolla käväisin Porvoossa ja Loviisassa, ensi viikonloppuna on vuorossa Kotka ja Hamina. Jotakin pientä matkailua, jotta mieli pysyy virkeänä. - Putkivalo
Anjaniina. kirjoitti:
Joku viisas sanoi että helteeseen tottuu, jos yöt on viileitä.
Sen vaan tuntee.
Mutta näitä taitekohtia on ollut ennenkin,sit vaanpitääkatsoa mihin suuntaan elämä vetää...Ne ovat kummallisia tuollaiset "heräämiset". Mullakin on jokunen ollut. Yhtäkkiä sen vaan tietää, että aika on kypsä, yleensä mulla tuskastelun jälkeen kun oon niin huono tekemään päätöksiä. Musta tuntuu että sä oot jonkin verran vauhdikkaampi :))
Se on nyt sitten Azori-kansalaisuus edessä? :))) - Putkivalo
Rattus sp. kirjoitti:
Nyt parina yönä olen nukkunut pidempään ja sikeämmin :). Selvästi jonkinlaista univelkaa huonosti nukutuista öistä. Kaikesta huolimatta mieluummin helteet kuin pakkaset..
Täällä on saatu hoidettua kaikkea pientä asiaa.. Torstaina saan korun uudella ketjulla liikkeestä, syyssaapas on korjautettu.. Aika vähän enää noita pieniä keskeneräisiä.. Elämä alkaa niiden osalta olla järjestyksessä..
Viime viikolla käväisin Porvoossa ja Loviisassa, ensi viikonloppuna on vuorossa Kotka ja Hamina. Jotakin pientä matkailua, jotta mieli pysyy virkeänä.Meillä on ollut kuuma kuin saunassa täällä peltikaton alla, ei oikein malttais sulkea ikkunatkaan vielä, kun kerrankin on kylmää. Mielummin vaikka villasukat jalkaan ja pipo päähän :))
Sä voit tulla seuraavaksi meille viilaamaan noita detaljeja :))) meillä niitä keskeneräisiä projekteja riittää, ja jos loppuvat, oon haka keksimään uusia :) - Anjaniiina.
Rattus sp. kirjoitti:
Nyt parina yönä olen nukkunut pidempään ja sikeämmin :). Selvästi jonkinlaista univelkaa huonosti nukutuista öistä. Kaikesta huolimatta mieluummin helteet kuin pakkaset..
Viime viikolla käväisin Porvoossa ja Loviisassa, ensi viikonloppuna on vuorossa Kotka ja Hamina. Jotakin pientä matkailua, jotta mieli pysyy virkeänä.Meillekin tulee uusi hopeariipus.
Oman MC:n tunnarit, virolaisen hopeasepän tekemänä.
Ja mä en lähde ulkorappuja kauemmas täl viikolla ;)))))
Melkkein jo tuolla reissussa rentouduin, nyt tuntuu et on taas jotenkin hypykällä...
Joo, samoin, langanpäät alkaa pikkuhiljaa olla solmittu, ne retuperäiset.
Mut tuosta käännekohdasta sanoisin et ei se niinkään oletasapainoilua....sitä vaan elää jonkun jutun mukana vuosia, sit yhtäkkiä tulee sellainen kummallinen käännynnäistunne, et nyt on taas taitekohta ja jotain uutta pitää elämään saada...en oikein osaa selittää...elämä on siksakkia? - Anjaniina.
Putkivalo kirjoitti:
Ne ovat kummallisia tuollaiset "heräämiset". Mullakin on jokunen ollut. Yhtäkkiä sen vaan tietää, että aika on kypsä, yleensä mulla tuskastelun jälkeen kun oon niin huono tekemään päätöksiä. Musta tuntuu että sä oot jonkin verran vauhdikkaampi :))
Se on nyt sitten Azori-kansalaisuus edessä? :)))No siin on miettimistä vielä, Viro olisi houkuttelevampi, kohta melkein...
Niitä ihania pikku taloja siel maaseudulla...ja kaikki kasvaa mitä maahan tökkäät.
Johonkin suunnistan lähivuosina ja noi vaihtoehdot on yhtä vahvat..mä luulen et se ratkeaa kun teen surffailua ja jostain tulee eteen se "oikea"
Tuuks sit kylään muksujen kans ;)))
Näytät ymmärtävän hyvin ton mun tunnetilan, naps ja tää oli tässä ;)))) - Anjaniina.
Anjaniiina. kirjoitti:
Meillekin tulee uusi hopeariipus.
Oman MC:n tunnarit, virolaisen hopeasepän tekemänä.
Ja mä en lähde ulkorappuja kauemmas täl viikolla ;)))))
Melkkein jo tuolla reissussa rentouduin, nyt tuntuu et on taas jotenkin hypykällä...
Joo, samoin, langanpäät alkaa pikkuhiljaa olla solmittu, ne retuperäiset.
Mut tuosta käännekohdasta sanoisin et ei se niinkään oletasapainoilua....sitä vaan elää jonkun jutun mukana vuosia, sit yhtäkkiä tulee sellainen kummallinen käännynnäistunne, et nyt on taas taitekohta ja jotain uutta pitää elämään saada...en oikein osaa selittää...elämä on siksakkia?Niin, piti sanoo et joku virolainen renttu varasti kerholiivit....mitähän hittoo se luulee nillä tekevänsä ja luuleeko ettei niitä pois haeta...
"Mutta suomalaiset selviää sisulla ja moottoripyörällä"...
Jaa, eikös ennen ollut niin että suomalainen selviää Tallinnan reissulla vain jos leikataan tukka pois ja heitetään putkaan...
Nooo, nykyisin on meno muuttunut jonkin verran. Suomalaiset lintuihmiset käyvät paljon siellä tirppoja katsomassa, ovat perustaneet ihan oman yhdistyksenkin. Monet asuvat siellä ja parilla tutullakin on siellä firmansa.
En ole aikoihin siellä käynyt, tämmöisiä kotimaan ex tempore -suunnistustehtäviä vain kuten eilenkin pks-jkl-ktk-koti -reitillä...- Anjaniina.
Kannattas.
Luonto on vehmaampi kuin meillä ja lintuja on sellaisia, etten edes tunnista kaikkia.
Kotkia ja haukkoja voi nähdä liitelemässä joka puolella.Haikarat kuuluvat maisemaan ja monia pääskyjä lentää ristiin rastiin.
Siis tietty kun menee Tallinnasta eteenpäin.
Mulla on vielä löytämättä "rähinälinnut" jotka muuan päivä piti kauheeta tappelusta.
Sellanen rastaan kokoinen lintu mutta pyrstön tyvessä oli vakeaa, muuten ruskee harmaa.
Mind you, siel on sit kans lintukirppuja.... *rapsuttaa* - Rattus sp.
On siellä edelleenkin niitä örveltäjiä, joiden puolesta tunnen myötähäpeää. Selvästi olen tullut allergiseksi noille viinan voimasta kulkeville zombeille.
Kumpaan kastiin lukeudut lintuharrastajiin vai -bongareihin? Suurin osa tutuistani on lintuharrastajia. Rattus sp. kirjoitti:
On siellä edelleenkin niitä örveltäjiä, joiden puolesta tunnen myötähäpeää. Selvästi olen tullut allergiseksi noille viinan voimasta kulkeville zombeille.
Kumpaan kastiin lukeudut lintuharrastajiin vai -bongareihin? Suurin osa tutuistani on lintuharrastajia.Jaa, taidan kuulua nykyisin kumpaankin. Tosin bongariksi olen sangen laiska, no, tänä kesänä on tullut kyllä hoideltua pinnoja enemmän kuin koskaan.
Mutta harrastus on alkanut jo kakarana ja silloin ei bongauksesta tiedetty yhtikäs mitään. Eräs turkulaislähtöinen opiskeluaikojeni retkikaveri on julkaissut antologiat sekä lintuharrastuksesta että bongauksesta ja olen mukana tuossa ensimmäisessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2062419
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo411597Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1371248Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol2881038Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe56982Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis303975Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen20922- 55916
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S19784Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58763