Yritin netistä kaivaa, kun kuulemma natrium/suolatabletteja saisi apteekista (mulla kun hyponatremiaa). Mutta ei löydy keksimilläni hakusanoilla. Milläköhän (kauppa)nimellä tuota löytäisi. Ei kai noihin reseptiä tarvitse? Hinta kiinnostaisi (en tietenkään löydä netistä, kun en löydä koko tabletteja).
Tarvisi lisää suolaa elimistöön, mutta suolan maku itsessään tuntuu nykyään tökkivän, kun on vähäsuolaisesti tottunut syömään. Helle on tuntunut pahentavan näitä huippaus-jne-oireita.
Natriumtabletti
6
3682
Vastaukset
- jepulis64
Natriumkloridi
- suolaton
Ei silläkään löytynyt oikein, tulee kaikkea muuta & yliopiston apteekin hausta n. miljoona eri lääkettä, joiden ainesosaluettelossa ilmeisesti on NaCl:ää. On tietysti yleinen ainesosa puolessa lääkkeistä.
- tiitu_84
Kaivoin kaapista tänä kesänä ostamani purkin. Hintaa en kyllä muista,purkissa lukee Natriumkloridi 500mg. Saa ihan tiskiltä pyytämällä,ei tarvitse reseptiä.
Itse olen muutoin pysynyt leikkauksen jälkeen kohtauksettomana mutta kesäisin natriumtaso laskee jonka seurauksena sain pari vuotta sitten yllättävän grand-mal kohtauksen. Nyt pidänkin visusti huolen ettö ainakin tämä asia on kunnossa. - nisumama__
Minäkään en kestä suolan makua, mutta totesin tabletteja paremmaksi konstiksi sittenkin juoda vichyä ja lisätä siihen pikkusen merisuolaa. Kyllä minä sen olen jotenkin kestänyt... Jollain tapaa ainakin minulle tuo on miellyttävämpi keino kuin tabletit.
- suolaton
Kiitos vastaajille :) Nyt ei nuo natriumtabletit ehkä enää ole niin ajankohtaisia. Ilmat kun ovat viilenneet, on natrium-vajaus-huimaukset kadonneet. Olen aamuisin laittanut suolaa aamupalan sekaan ja (irvistellen) saanut syötyä. Ehkä syksymmällä pärjää ilman. Voisi noita tabletteja tosin ostaa "varalle". Tuo vichy vaihtoehto nyt on mun lompakolle liian kallis (opiskelijana horjun tällä hetkellä konkurssin partaalla).
Sivumennen, epäilyttää kyllä, onko tämä Trileptal mulle ihan sopiva. Toisaalta aina pelottaa lääkkeen vaihtaminenkin. Annostuskin huitelee jo 2x 1200mg :(- ympäri vuoden
Minulla hyponatremia on ympäri vuoden, viimeksi vuodenvaihteessa. Kesällä se on kyllä selvästi yleisin, jos mitataan päivinä.
Olen ostanut suolatabletteja varalle, en päivittäiskäyttöön. Seuraa lääkekontrollin lisäksi natriumia ja kaliumia.
Hyponatremian lisäksi Trileptal aiheuttaa kilpirauhashäiriöitä voimakkaammin kuin karbamatsepiinivalmisteet (esim. Neurotol ja Tegretol), minkä endokrinologi mainitsi minulle.
Suolatablettien lisäksi suolaiset makkarat sekä voimakkaat juustot nostavat natriumpitoisuutta veressä, esim. sinihomejuusto ja meetwursti, hevosen liha jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643225Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433087- 422447
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa992180- 311903
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271800- 481616
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851405- 391290
- 811132