Yritin netistä kaivaa, kun kuulemma natrium/suolatabletteja saisi apteekista (mulla kun hyponatremiaa). Mutta ei löydy keksimilläni hakusanoilla. Milläköhän (kauppa)nimellä tuota löytäisi. Ei kai noihin reseptiä tarvitse? Hinta kiinnostaisi (en tietenkään löydä netistä, kun en löydä koko tabletteja).
Tarvisi lisää suolaa elimistöön, mutta suolan maku itsessään tuntuu nykyään tökkivän, kun on vähäsuolaisesti tottunut syömään. Helle on tuntunut pahentavan näitä huippaus-jne-oireita.
Natriumtabletti
6
3614
Vastaukset
- jepulis64
Natriumkloridi
- suolaton
Ei silläkään löytynyt oikein, tulee kaikkea muuta & yliopiston apteekin hausta n. miljoona eri lääkettä, joiden ainesosaluettelossa ilmeisesti on NaCl:ää. On tietysti yleinen ainesosa puolessa lääkkeistä.
- tiitu_84
Kaivoin kaapista tänä kesänä ostamani purkin. Hintaa en kyllä muista,purkissa lukee Natriumkloridi 500mg. Saa ihan tiskiltä pyytämällä,ei tarvitse reseptiä.
Itse olen muutoin pysynyt leikkauksen jälkeen kohtauksettomana mutta kesäisin natriumtaso laskee jonka seurauksena sain pari vuotta sitten yllättävän grand-mal kohtauksen. Nyt pidänkin visusti huolen ettö ainakin tämä asia on kunnossa. - nisumama__
Minäkään en kestä suolan makua, mutta totesin tabletteja paremmaksi konstiksi sittenkin juoda vichyä ja lisätä siihen pikkusen merisuolaa. Kyllä minä sen olen jotenkin kestänyt... Jollain tapaa ainakin minulle tuo on miellyttävämpi keino kuin tabletit.
- suolaton
Kiitos vastaajille :) Nyt ei nuo natriumtabletit ehkä enää ole niin ajankohtaisia. Ilmat kun ovat viilenneet, on natrium-vajaus-huimaukset kadonneet. Olen aamuisin laittanut suolaa aamupalan sekaan ja (irvistellen) saanut syötyä. Ehkä syksymmällä pärjää ilman. Voisi noita tabletteja tosin ostaa "varalle". Tuo vichy vaihtoehto nyt on mun lompakolle liian kallis (opiskelijana horjun tällä hetkellä konkurssin partaalla).
Sivumennen, epäilyttää kyllä, onko tämä Trileptal mulle ihan sopiva. Toisaalta aina pelottaa lääkkeen vaihtaminenkin. Annostuskin huitelee jo 2x 1200mg :(- ympäri vuoden
Minulla hyponatremia on ympäri vuoden, viimeksi vuodenvaihteessa. Kesällä se on kyllä selvästi yleisin, jos mitataan päivinä.
Olen ostanut suolatabletteja varalle, en päivittäiskäyttöön. Seuraa lääkekontrollin lisäksi natriumia ja kaliumia.
Hyponatremian lisäksi Trileptal aiheuttaa kilpirauhashäiriöitä voimakkaammin kuin karbamatsepiinivalmisteet (esim. Neurotol ja Tegretol), minkä endokrinologi mainitsi minulle.
Suolatablettien lisäksi suolaiset makkarat sekä voimakkaat juustot nostavat natriumpitoisuutta veressä, esim. sinihomejuusto ja meetwursti, hevosen liha jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1492852Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3652030- 401757
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii351698Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321401Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327949Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782