Menetin rakkaan kissani lauantaina erittäin äkillisesti ja raskaasti.. Aamupäivän kissa vielä touhusi, söi ja oli normaali oma ihana itsensä
Kova Suru :'(
13
3112
Vastaukset
- solove
Oww.. Otan osaa. =(
Kauhean surullisella tavalla kissasi lähti pois. ;( - maggiii89
Otan itsekin osaa suruun :/ tiedän kyllä kuinka elämä pysähtyy joksikin aikaa tyystin kun rakas kissa kuolee... voit vain lohduttautua ajattelemalla, että tapahtuma oli väistämätön ja tarjosit sentään kissalle onnellisen elämän niin pitkäksi aikaa kuin se oli mahdollista... kissalla olisi voinut olla huonommiksin, jonkun toisen huomassa se ei ehkä olisi saanut olla niin onnellinen. Tiedän ettei se ehkä heti lohduta, mutta kun aikaa kuluu, niin pikkuhiljaa menetyksen alkaa hyväksyä, itsellä meni yli vuosi ennenkuin hyväksyin täysin että oman kissan elämä oli menetetty...
Ehkä voit vielä jonakin päivänä ajatella kodin tarjoamista jollekin toiselle kissalle, joka tarvitsisi kipeästi omaa kotia ja hellyyttä. Ei toinen kissa koskaan pysty korvaamaan toista täysin, jokainen on erilainen yksilö, mutta kuitenkin. Ainakin oma koti tuntuisi aivan liian autiolta ilman kissaa.
Kissat jättävät tassunjälkensä sydämeesi. - 7+22
Otan osaa.
Itse menetin elämäni valon eli 16-vuotiaan kissani juurikin samalla tapaa kuin sinä omasi.
Vielä hetki sitten kissa oli terve, pirteä ja söi hyvällä omatunnolla.. ja pian sen jälkeen sen takapää halvaantui ja pikkuhiljaa koko kissa. Tietysti soitin eläinlääkäriin, mutta sieltä sanottiin suoraan että sille ei ole muuta tehtävissä kuin antaa nukutuspiikki kun halvaus oli niin äkillinen ja totaalinen, eli kysymyksessä luultavasti sydänkohtaus, aivohalvaus tai jokin muu massiivinen kohtaus jolle ei hoitoa olisi. Jäätiin sitten armaani kanssa kotiin jossa valvoin vierellään hänen viimeisiä hetkiä.. sydän kokoon puristuen.
Rakkaani nukahti ikuiseen uneen, juurikin samoin kuin oma kissasi rääkäisyä myöten. Sydämeni särkyi.. ikuisiksi ajoiksi. Onneksi lohtuna on perheen muut kissat ja koira, mutta silti yhä kaipaan tuota kissaa niin paljon että kyyneleet tulevat aina silmiin kun sitä muistan, vaikka kuolemastaan on jo melkein kaksi vuotta. Minä niin rakastin sitä kissaa.. ja rakastan yhä.
Aika kuulemma surussa auttaa.. niin varmaan. Minua ei vielä ole auttanut, mutta ehkä jonain päivänä en enää ajattele kissaani kyyneleet silmissä ja pala kurkussa. Voimia sinulle kestää oma menetyksesi. - kyyneleet eivät lopu
On tämä vain niin tuskaista tämä suru :'( tiedän, että kissa eli onnellisen elämän sen lyhyen ajan mitä sitä kesti, mutta ei tätä voi ymmärtää.. tassunjäljet todellakin jäävät sydämeen
- Toinen suruinen <3
Suremaan jäi moni... :'( Mutta onneksi meille on jäänyt ihanasta kisupojusta monia kauniita muistoja, joita voimme vaalia...
- suru on suuri
Otan osaa.
Menetin itsekkin 14-vuotiaan kissani 15.7. Munuaiset pettivät. Kevät-talvella oli jo todettu että munuaisarvot olivat hieman koholla ja siirryttiin munuaisruokavaliolle. Kevään aikana kissa vähitellen laihtui ja ruoka maistui huonommin, mutta muuten oli oma itsensä. Mökillä jaksoi hyvin ulkoilla ja vaania hiiriä. Sitten yöllä 15.7. kissa alkoi olla levoton ja pissa muuttui omituisen väriseksi. Menimme aamulla eläinlääkärin ja siellä otettiin verikokeet. Munuaisarvot olivat huiman korkeat. Eläinlääkäri sanoi että nesteytyksellä kissa voisi pari päivää vielä olla parempana mutta tuskin sen kauempaa. Saimme rauhassa aikaa miettiä mitä tekisimme. Päätimme antaa rakkaan kissamme nukahtaa ikiuneen, emme halunneet että hänen tarvisi kärsiä yhtään enempää. Kissamme nukahti syliimme silityksien ja tuttujen äänien kera. Nyt suru on suuri ja ikävä aivan kauhea. Koko ajan mietin että mitä kissa nyt olisi tehnyt ja missä olisi nyt jos ollaan mökillä ja kotona sama juttu. Kissa on jatkuvati ajatuksissani. Tuntuu että sydän on särkynyt.
Voimia sinulle ja kaikille jotka ovat menettäneet rakkaan lemmikkinsä.
- manillaköysi
Edelliselle: luulen että sama on minulla edessä ennen pitkää. Kissani on 17v., munuaisten vajaatoiminta todettu, ja heikko on vaikka kehrää ja puskee ja juttelee kuten ennen. Valmistaudun luopumaan vanhasta ystävästä, ja itkettää kovasti kun sitä ajattelen. Olen niin kiitollinen tästä eläinystävästä että en edes osaa kuvailla... yksinäisinä aikoina se on ollut toveri ja tuttu muistutus siitä kuinka aina voi selvitä eteenpäin. Kahdesta autokolaristakin on selvinnyt elossa. Mutta nyt luulen, että vuoden sisään joudun sen hautaamaan.
Mietin hölmöjä asioita, kuten että mihin voin panna kissan ruumiin talteen jos talvella maa on roudassa enkä voi kaivaa hautaa. Voi kuulostaa tyhmiltä nämä mietteet, mutta ovat osa surutyötä, valmistaudun väistämättömään. Tunnen suurta lämpöä joka kerta kun pidän kissaa olkapäälläni ja se vastaa minulle kehräämällä. Nämä hetket jäävät sydämeen talteen elämän kultahippuina. - animallover.....
Kamalaa oli lukea näitä! En voi vielä kuvitella, miltä teistä tuntuu, kun et itse ole läheistä lemmikkiä vielä menettänyt...
Koiramme tosin on jo 12 vuotta ja se alkaa olemaan jo selkeästi vanhenemaan päin... Ja kyllä sen huomaa kun se elämä alkaa jo aika aikaisin niistä lähtemään.. Itse olen tosiaan 20-vuotias, joten olen aikalailla kasvanut tuon koiran kanssa- animallovekjrkrkl
jäi näköjään ihan kesken tämä:
koko nuoruuteni. Se on vähän kuin ollut mukana kasvattamassa minua:) Hirveän nopeaan ne kyllä vanhenevat. Hetki sitten se oli vielä todella nuori ja vetreä ja ihan muutaman vuoden aikana mennyt todella "raihnaiseen" kuntoon jo.. Terve on vielä kaikinpuolin, mutta selkeästi vanha...
Minulla on nyt 6kk kissa, ja on kyllä nyt jo kamala ajatella, että se joskus menee pois noin! pahinta on varmaan juuri olla todistamassa se viimeinen vinkaisu.. hrr, ihan puistattaa...
Onneksi olette saaneet olla kuitenkin kissanne tukena
- angelcat
Rakkaasta lemmikistä luopuminen on aina kova paikka. Itse jouduin hyvästelemään lähes 18-vuotiaan kissani vime talvena. Ystävä oli väsynyt jo joulun aikaan ja menetti sitten ruokahalunsa, laihtui ja kuihtui pois. Diagnoosi oli munuaisten vajaatoiminta, joka vei ystävän voimat hyvin lyhyessä ajassa. Sairas kaverini nukkui yöt tyynylläni, haki turvaa. Minä silitin silkkistä turkkia ja lupasin että kuljemme yhdessä loppuun saakka.
Olin onnekas, kun sain pitää kissapojan noin kauan. Uskomaton on se rakkaiden muistojen määrä, mikä vuosien mttaan kertyi. Aluksi niitä ei oikein voinut itkemättä edes muistella. Vähitellen surun selkä kuitenkin taittuu ja suurin suru lientyy...haikeaa on silti. Kyyneleet valuvat tätäkin kirjoittaessani.
Kissani käy silloin tällöin unissani. Hassua on, että samassa unessa on usein myös edesmennyt äitini. Enpä tiedä, minne täältä itsekukin aikanaan päätyy, mutta ehkäpä nämä kaverukset ovat jällen yhdessä...tiedä häntä.
Tällä hetkellä minulla on seuranani vielä hienoista hienoin vanha kissaherra, ikää hänelläkin yli 18 vuotta jo. Kilpirauhasvaivaan otamme lääkettä päivittäin, muuten vointi on ollut hyvä. Toivon, että saisimme vielä tovin yhteistä matkaa tassutella.
Lämmin ajatus kaikille meille, jotka olemme saaneet kokea sen kaiken ilon, rakkauden ja luottamuksen, jota kissaystävät osaavat osoittaa.- Matti Mörrinen
Itse en oikeastaan edes tiennyt lemmikin pidosta ennen kuin noin viisikymppisenä. Eräs nätti leikattu poikakissa, arka kuin mikä ja vaeltaja luonteeltaan kuten myöhemmin kuulin, tuli pihapiiriini kolme vuotta sitten syksyllä. Ihastuin suuresti tähän kulkuriin ja myöhemmin tämä palasi kotiinsa kun lunta oli jo maassa. Otin sellaisesta puolivillistä ulkokissalaumasta poikapennun. Nyt tämä meidän suuresti rakastama kisu nukkuu tuossa sohvalla. Saa aina parasta mahdollista ravintoa ja hellyyttä. Tervekin on saanut olla. Loishäädöt olen hoitanut ja kissani saa metsästellä ja todellakin näyttää nauttivan elämästään. En voisi enää edes kuvitella eläväni ilman tuota tosi rakasta lemmikkiäni. Kissa on siitä mukava lemmikki, että se ainakin minun mielestä haluaa omaa aikaa. Se tykkää leikkimisestä ja hyväilystä, mutta kun katsoo ikkunasta kuinka se nauttii kun se saa haistella ilmaa ja metsästellä niin selvästi tuo nauttii myös siitä, että ihminen ei ole vierellä vaan kissa saa toteuttaa sitä saalistus- ja tutkimisviettiään. Joka paikassa ei toki kissaa voi pitää ulkona vapaana, mutta täällä meillä se on mahdollista. Toivottavasti saan pitää kissani elämäni loppuun saakka.
- Anonyymi
Jouduimme eilen viemään rakkaan kissamme eläinlääkäriin hänellä oli silmässä syöpä,nukutuspiikin sai,hän nukkui sylissäni pois,ikävä nyt kova,itkettää.kissamme oli 11v
- Anonyymi
Tosi ikävä kuulla. Meiltä kuoli kissa muutama kuukausi sitten. Oli perheenjäsen 14 vuotta ja jätti ison aukon. Täytyy yrittää ajatella, että nyt ei enää ole kipuja. Jos haluat kommentoida, miten syöpä näkyi sinun kissasi silmässä? Kissamme alkoi ensin aristamaan toista etukäpälää ja sitten toiseen silmäkulmaan ilmestyi verestävä "klöntti". Eläinlääkärillä käytettiin, mutta ei syy oireisiin selvinnyt. Kissa meni vain huonompaan kuntoon ja elämä tuli sitten tiensä päähän. Jäi vaivaamaan, mistä oli oikein kyse. Vaikka ei sen miettiminen tilannetta enää valitettavasti muuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412368Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101838Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse701644Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801265- 631174
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171138TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161038Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901030Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42874- 70862