Kirje, PellePelottomalle.

Anonyymi-ap

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luottaa kaikki salaisuudet. Sellaisella ystävällä täytyy olla sydäntä ja ymmärrystä. Tulee myös oppia tuntemaan toista. Rakkaus pohjautuu ystävyyteen ja toisen tuntemiseen.

En kirjoittaisi palstalle, jos en uskoisi, että kohtaamisellamme on ollut tarkoitus. Toivon, että saat vielå tämän kirjeeni ennen kuin menet.
Jos et kykene tutustumaan syvemmin, etkä luottamaan sisintäsi myöten ja kaikkineen, ei se stoori voi eteenpäin edetä. Valintoja teemme kaikki.

Haluan sanoa joka tapauksessa. Kiitos menneistä vuosista, että kuuntelit ja olit vierellä, kun oli vaikeaa.

Biisi ja ihan vain biisinä. Ehkä se voisi kertoa siitä menneestä ja, kun olit vierellä, että tietäisit, että se merkitsi. Chisu- Yksinäisen keijun tarina.

- Yksinäinen ratsastaja.

190

2228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kauniisti kirjoitettu, ja toivokin että hän ajattelisi myös näin. Mulla tämä oli luultavasti naiselta miehelle osoitettu kirje?

Joku jonka aivot painavat vain 1248g

• Anonyymi00002

Hölinäkeijun aloitus.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Hölinäkeijun aloitus.

Anna sinä ulkopuolisten olla.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Hölinäkeijun aloitus.

Eipä ollut 😐

• Anonyymi00047

Kuule joskus kannattaisi pitää ihan vaan päänsä kiinni..
        Mitä sinä olet arvostelemaan toisia ihmisiä.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Hölinäkeijun aloitus.

Ja kuka se tämä mainitsemasi henkilö olisi muka, vaikka aloitus palstasedän gagaa oikeasti onkin, netin oma mertaranta?

• Anonyymi00056

Aivan välillä aloituksiaan myös itse aukikirjoittava palstaäijä, paljonko sielu painaa jos aivotkin noin paljon?

• Anonyymi00060
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Aivan välillä aloituksiaan myös itse aukikirjoittava palstaäijä, paljonko sielu painaa jos aivotkin noin paljon?

Edelleen ...
        Kaikki ei välttämättä aina ole ihan sillain kun on annettu ymmärtää..
        Ja sinä kun et tiedä liitostani yhtään mitään,
        niin eikö olisi parempi ettet kommentoi yhtään
        mitään.

• Anonyymi00097
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Ei se aineettomana paljon paina, neulankärkeen on ajateltu mahtuvan miljoonia.

• Anonyymi00003

Voisitko laittaa jonkin tunnisteen vielä?

• Anonyymi00004

En. Jos ei tuosta tunnista, niin ei tunnista sitten mistään muustakaan.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Onko Pelle Peloton mies vai nainen? Tietysti mies.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Entäs jos tuosta tunnistaa, mutta..........

• Anonyymi00010

Sitä vaikkapa että tarinahan ei tainnut olla noin. Ja sen pystyy jopa tarvittaessa todistamaankin.

• Anonyymi00011

Ehkä se ei sitten ollut sulle.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Sitä vaikkapa että tarinahan ei tainnut olla noin. Ja sen pystyy jopa tarvittaessa todistamaankin.

Kerro sinun tarinasi? En tästä tiedä oletko hän kelle kirjoitin, mutta kerro oma kokemuksesi asiasta. Sen haluaisinkin tietää.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Ehkä se ei sitten ollut sulle.

Ehkäpä ei ollut mulle, ei todellakaan.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Kerro sinun tarinasi? En tästä tiedä oletko hän kelle kirjoitin, mutta kerro oma kokemuksesi asiasta. Sen haluaisinkin tietää.

En todellakaan kerro jollekin kuka lie oletkaan. Tarinaan kuuluvat osapuolet tietävät kyllä itse kuinka kaikki tapahtui ja miten kaikki meni.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Onko Pelle Peloton mies vai nainen? Tietysti mies.

Sekä Pelle Peloton että Yksinäinen ratsastaja hahmoina ovat miehiä. Aloittaja luultavasti tietää tämän, joten...

• Anonyymi00057

Ja vertaat tämän aloituksesi taustaatooria Auerin oikeismurhaan syystä että, apäijä? Ja tietoliikenteen kyttäyskin liittyy jostain syystä aiheeseen. Mitään muuta tekemistä työläisellä ei vaan voi olla kuin vahtia mitä kukakin kirjoittaa koko kansan pisoaarille

• Anonyymi00006

Aika hämmentynyt fiilis nyt. En tiedä edes mitä sanoa.

• Anonyymi00008

Ei ollut minulta tämä. Minulld hän jo sanoi, ettei kiinnosta ystävyys.

• Anonyymi00017

Kaljun kanssa ystävyys=tuhkatytön surullinen loppu

• Anonyymi00054
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Kaljun kanssa ystävyys=tuhkatytön surullinen loppu

Joo ei kuulosta tutulta

• Anonyymi00016

Voisin omia tämän, mutta en sitten kuitenkaan. En koe olleeni hääppöinen vierelläkulkija, kaikkea muuta oikeastaan. Joten ei ollut minullakaan tämä.

• Anonyymi00018

Et voi saada mitään aitoa ja rehellistä,
      jos et itse anna samaa.
      Rehellisyys, luotettavuus,
      missä ne on tuosta aloituksesta?

• Anonyymi00020

Jos olet joku vain sivusta, mielipiteelläsi ei ole merkitystä.

• Anonyymi00022

Sivusta miehenä sanon samaa. Jos esittää aitoa mutta on epärehellinen, eihän siitä tule muuta mieleen kun minuun ei haluta tutustua minun persoonani ja luonteeni vuoksi vaan jonkun mahdollisen hyötymistarkoituksen vuoksi.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Sivusta miehenä sanon samaa. Jos esittää aitoa mutta on epärehellinen, eihän siitä tule muuta mieleen kun minuun ei haluta tutustua minun persoonani ja luonteeni vuoksi vaan jonkun mahdollisen hyötymistarkoituksen vuoksi.

Sinullahan on jo semmonen.Kaikki rahat menee kalliseen hut*uun.Vielä 2023 se oli halpa h*ora

• Anonyymi00037
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Sinullahan on jo semmonen.Kaikki rahat menee kalliseen hut*uun.Vielä 2023 se oli halpa h*ora

Minulla ei ole vielä ketään. Noteeraan vaan reaalielämän toteumat.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Minulla ei ole vielä ketään. Noteeraan vaan reaalielämän toteumat.

Eli tällä kirjoituksella ikäänkuin annat itsellesi
        luvan etsiä uusi mies,miksi nykyinen ei kelpaa ?
        on olemassa avioliittoneuvojia ym.eikö ensin kannattaisi käydä tälläisen luona
        Olet kuitenkin vielä avioliitossa
        Ja sinuun en ole saanut keskusteluyhteyttä
        ainoastaan tämän palstan kautta.
        Onko se sinusta oikea tapa toimia?

• Anonyymi00052
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Eli tällä kirjoituksella ikäänkuin annat itsellesi
        luvan etsiä uusi mies,miksi nykyinen ei kelpaa ?
        on olemassa avioliittoneuvojia ym.eikö ensin kannattaisi käydä tälläisen luona
        Olet kuitenkin vielä avioliitossa
        Ja sinuun en ole saanut keskusteluyhteyttä
        Onko se sinusta oikea tapa toimia?

” Ja sinuun en ole saanut keskusteluyhteyttä
        Onko se sinusta oikea tapa toimia?” Sellainen feikkidialogi apäijä sitten, hyvin menee

• Anonyymi00053
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Ja mikä tämä hyöty, minkä mainitsit palstaäijä sitten olisi- esim merkittävät verkostot tai varallisuus? Kikakika

• Anonyymi00019
      • Klikkaanpa tuota linkkiä.
        Ihan se ja sama enää kannattaisiko vaiko ei.
        Jos siinä jotakin hämärää sattuisikin olemaan niin hyvä vaan.
        Eipä se olis ensimmäinen sellainen linkki. ;)

• originalpieninainen kirjoitti:

Klikkaanpa tuota linkkiä.

Dynamite · Brenda Lee

Tollanen siitä löytyypi, jos nyt vaikka jotakuta kiinnostelee mut ei uskalla ite klikkaa.

• Anonyymi00029
        originalpieninainen kirjoitti:

Klikkaanpa tuota linkkiä.

Ehkä ei kannata availla linkkejä palstoilla. Ei siellä ole varmastikaan mitään nähtävää. :)

Ystävällisesti, yksinäinen ratsastaja, aloittaja.

• Anonyymi00030
        originalpieninainen kirjoitti:

Dynamite · Brenda Lee

Tollanen siitä löytyypi, jos nyt vaikka jotakuta kiinnostelee mut ei uskalla ite klikkaa.

Ok, siellä oli sitten sellaista. No oliko se kuitenkaan mitään mistä hyödyit? Ei niissä koskaan kuitenkaan ole. Juu, ja minä en avaa linkkejä palstoilla. Minä olenbsellaknen luonteeltani, varovainen, jonkun mielestä ehkä ylivarovainen joissain asioissa.

Hyvää vappua, klara vappen, originaalille pienelle naiselle.

ap.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Ok, siellä oli sitten sellaista. No oliko se kuitenkaan mitään mistä hyödyit? Ei niissä koskaan kuitenkaan ole. Juu, ja minä en avaa linkkejä palstoilla. Minä olenbsellaknen luonteeltani, varovainen, jonkun mielestä ehkä ylivarovainen joissain asioissa.

Hyvää vappua, klara vappen, originaalille pienelle naiselle.

ap.

Vieläkö psalstaäijä tämä huuhaaprofiilisi jonka mainitsit ja jota itse ylläpidät on niinku voimissaan? Välillä näitä sinun profiileja bannataan jostain ihmeen syystä, mikähän siinä kun miehen mielikuvitusmaailman noin puututaan? Jännä

• Anonyymi00051
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Ehkä ei kannata availla linkkejä palstoilla. Ei siellä ole varmastikaan mitään nähtävää. :)

Ystävällisesti, yksinäinen ratsastaja, aloittaja.

Not any hot girl what so ever

• Anonyymi00021

Sillä tavalla, pitkästä aikaa täysipäinen aloitus josta ei huokunut katkeruutta , harhaisuutta tai muuta vastaavaa. Jopa ilmieläviä tunteita, hienoa 👍

• Anonyymi00024

voiko joku kopsata laulun sanat tänne?

• Anonyymi00026

Googleta itse, hlvetin laiskimus! 🤣

• Anonyymi00025

Dingon levoton tuhkimo pikemminkin mielestäni kuvastaa mua parhaiten vaikkakaan ei täysin osuvasti sekään

• Anonyymi00028

Haluaisin, että kirje tavoittaa sinut. Vappuna ehkä oletkin ystäviesi ja läheistesi kanssa juhlistamassa ja et palstaa lue.

Ja tottakai. Toivon kuulevani sinusta ja sanoillani olevan merkitystä sinulle. Kuitenkin, sinähän teet aina tahtosi mukaan.

• Anonyymi00046

AP Edelleen niinkuin jo sanoin ,niin nämä
        tällaiset netin keskustelupalstat eivät ole
        oikeita paikkoja missä käsitellään omia
        parisuhdeongelmia.On olemassa
        mm.avioliittoneuvojia,eikö kannattaisi ensin harkita tälläistä.Oltiin kuitenkin 40v yhdessä
        Nyt sinuun ei saa keskusteluyhteyttä
        ainoastaan tämän palstan kautta,onko se sinusta oikein.
        Minä kyllä olin valmistautunut siihen että
        katsotaan tää elämä yhdessä loppuun asti.
        Ja kaikille arvostelijoille tiedoksi että
        Kolikossa on aina kaksipuolta

• Anonyymi00032

Minkä takia laittaa jokin muu biisi kuin mitä aloituksessa oli.

• Anonyymi00033

Eiku sori, se linkki olikin tuolla välissä.

• Anonyymi00035

Niin.eihän me oltu yhdessä kuin 40v..
      Jäikö jotain käsittelemättä.vai pettääkö muisti
      Joka tapauksessa hyvää uutta myöhäisteini ikää...toivottavasti löydät myös loppuelämän kumppanin...

• Anonyymi00038

Kaunis aloitus <3

• Anonyymi00039

Kaunis aloitus <3

• Anonyymi00040
      • Anonyymi00119

Kaunis biisi, todellakin.

• Anonyymi00041

Onko tää äijä kirjoittajana ?

• Anonyymi00043

A-han biisin laittaja ei ole aloittaja jos sitä meinaat.

• Anonyymi00042

On.

• Anonyymi00049

No eikä ole nappula. TT

• Anonyymi00045

Ihmetellään ensin ystävyyskäsitettä.
      Miten kukin määrittelee ystävyyden.

Aloituksen toivelista ja panostus ohittaa ihan kaikki muut ihmissuhteet.

0,0001 prosenttia kohtelee ketään läheistään noin,
      ei edes puolisoaan.

Voi olla että pakenisin.

• Anonyymi00048

No mutta tämäpä on kerrassaan syvällistä bubbua, palstaäijä. Lontooksi tuo sama litania niin kommunikoit ku kansainvälinen romanssihuijaaja. T naiselta netin yksinäisille ratsastajille tulisine tulkintoineen

• Anonyymi00058

Jos tämä oli tänne tarkoitettu, kerron sinulle yhden asian:

En ole vielä menossa minnekään.

• Anonyymi00061

Ihan kiva kuulla,niin eiköhän jätetä tämä
        palsta nyt toistaiseksi.
        Lähdetään liikkeelle vaikka siitä että soitat minulle
        Keskustellaan ja katsotaan miten edetään.
        Edelleenkään ei ole mitään toista naista
        ja tiedät kyllä mistä se johtuu..
        Nämä tällaiset palstat niin niihin äkkiä koukuttuu
        ja sitten sitä vasta hukassa onkin,kun täältä
        alkaa niitä neuvoja sateleen..
        Parin viikon sometauko olisi nyt paikallaan.

• Anonyymi00063
        Anonyymi00061 kirjoitti:

palsta nyt toistaiseksi.

Niin, jis vaikka itse soittaisit? Onko vaikeaa?

• Anonyymi00065
        Anonyymi00061 kirjoitti:

palsta nyt toistaiseksi.

Olisi tällekin päivää mahdollista koko päivän soittaa.

• Anonyymi00059

Kirjoituksesi herätti ajatuksia. Noinhan sen pitää mennä. Luottamus ja luotettavuus on kaiken perusta. Kirjoitus tuntuu tutulta ja osuu maaliin. Se on selkeä ja päivänselvä.

Miten ystävyys olisi mahdollista muodostaa jos muuta yhteyttä ei ole. Sitä vain en ymmärrä. Se tuntuu mahdottomalle. Tilanteen pitäisi konkretisoitua.

Olet kaunis niin kuin nyt voit olla. Sisäisesti ja ulkoisesti pidän sinusta. Täyttä terästä,
      ajatella :)

• Anonyymi00062

Mistä tiedät, mitä olen ulkoisesti, olemmeko tavanneet?

Niin, jos sinulla ei ole keinoa,....Minä en väkisin juokse perässä, jos toinen ei osoita kiinnostusta. Jos hän tietää ettei meistä mitään tule, niin senkin tarvitsee myös minun tietää, niin jatkan elämäni elämistä muille jättäen syrjään omat tarpeeni. Eniten toivon ettei kuitenkaan roikoteta hattuhyllyllä ja sinne jätetä. Sellainen on ajanhukkaa.

ap.

• Anonyymi00064
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Mistä tiedät, mitä olen ulkoisesti, olemmeko tavanneet?

Niin, jos sinulla ei ole keinoa,....Minä en väkisin juokse perässä, jos toinen ei osoita kiinnostusta. Jos hän tietää ettei meistä mitään tule, niin senkin tarvitsee myös minun tietää, niin jatkan elämäni elämistä muille jättäen syrjään omat tarpeeni. Eniten toivon ettei kuitenkaan roikoteta hattuhyllyllä ja sinne jätetä. Sellainen on ajanhukkaa.

ap.

En tiedä sinusta mitään. Tietenkään. Pelkkiä arvauksia. Kirjoitin kuin hänelle, ja tähän hiukan ironisesti.

ed.

• Anonyymi00066
        Anonyymi00064 kirjoitti:

En tiedä sinusta mitään. Tietenkään. Pelkkiä arvauksia. Kirjoitin kuin hänelle, ja tähän hiukan ironisesti.

ed.

Niin täällä tehdään paljon, mutta se aiheuttaa tuskaa ja suurta surua ja haittaa, jos alkaa uskomaan täysin sivullisten tarinoihin. Se antaa toiveita tai vie pettymykseen.

Itselleni tärkeintä olisi saada tietää totuus. Kyse on päätöksistä. Olen valmis olemaan hänen kanssaan tekemisisså, joka voi johtaa johonkin, kuitenkaan en halua odottaa vuosia ihan turhaan, se ei ole ketään kohtaan oikein.

ap.

• Anonyymi00067
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Niin täällä tehdään paljon, mutta se aiheuttaa tuskaa ja suurta surua ja haittaa, jos alkaa uskomaan täysin sivullisten tarinoihin. Se antaa toiveita tai vie pettymykseen.

Itselleni tärkeintä olisi saada tietää totuus. Kyse on päätöksistä. Olen valmis olemaan hänen kanssaan tekemisisså, joka voi johtaa johonkin, kuitenkaan en halua odottaa vuosia ihan turhaan, se ei ole ketään kohtaan oikein.

ap.

Kyse ei ole useinkaan tahallisuudesta. Ihminen on taipuvainen kuvittelemaan omia vihjeitään täällä täysin uniikeiksi, mutta todellisuudessa samat vihjeet voivat puhua monelle. Itsekin voisin poimia merkityksiä aloituksesta, mutta samalla ymmärrän tilanteen.

ed.

• Anonyymi00068
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Kyse ei ole useinkaan tahallisuudesta. Ihminen on taipuvainen kuvittelemaan omia vihjeitään täällä täysin uniikeiksi, mutta todellisuudessa samat vihjeet voivat puhua monelle. Itsekin voisin poimia merkityksiä aloituksesta, mutta samalla ymmärrän tilanteen.

ed.

Vihjeet ovat hänelle päivänselvät. Ymmärrän toki sen että joku silti voi viestin tselleen ajatella. Olen varmasti voinut tehdä sitä itsekin, että olen toivonut jonkun viestin olevan itselleni ja olenpa voinut vastatakin. Otetaan kuitenkin esimerkiksi sinut kirjoittajana, sinähän myönsit kuitenkin samantien, ettet tiedä minusta mitään.

Toivoisin, että hän tulisi edes niin vastaan, että keskusteltaisiin totuudessa asioista. Se on oikeasti tärkeää. Olen valmis tutustumaan siihen mitä hän on, enemmän. Olen valmis...en unohtamaan, mutta hyväksymään senkin, että kumpikin jatkaa ilman, että koskaan olemme tekemisissä tämän kaiken jälkeen. Toki sen tiedon voi laittaa tännekin, mutta miten sen täällä tekisi täysin päivänselvästi.

• Anonyymi00069
        Anonyymi00067 kirjoitti:

ed.

Haluan kuitenkin elämässä pohjata asiat totuudellisuuteen, niin paljon kuin se nyt mahdollista on. Siksi, koska silloin ei kanna turhia toiveita, unelmua, jotka lopouviimein voivat aiheuttaa ikäviå asioita, niin itselle kuin muille. Voin toki jäädä hänestäkin unelmoimaan, toivomaan, odottamaan...loppuviimein voin pettää sillä itseni. Haluaisin käydä asiat läpi, vaikkapa palstallakin, siinä tapauksessa, jos jatkamme ilman toisiamme ja, jos se on hänelle ainoa keino...minua ei haittaa, jos se näkyy muille. Toki, jos haluaa olla tekemisissä, ei sitä täältä hoideta loppuviimein.

• Anonyymi00070
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Vihjeet ovat hänelle päivänselvät. Ymmärrän toki sen että joku silti voi viestin tselleen ajatella. Olen varmasti voinut tehdä sitä itsekin, että olen toivonut jonkun viestin olevan itselleni ja olenpa voinut vastatakin. Otetaan kuitenkin esimerkiksi sinut kirjoittajana, sinähän myönsit kuitenkin samantien, ettet tiedä minusta mitään.

Toivoisin, että hän tulisi edes niin vastaan, että keskusteltaisiin totuudessa asioista. Se on oikeasti tärkeää. Olen valmis tutustumaan siihen mitä hän on, enemmän. Olen valmis...en unohtamaan, mutta hyväksymään senkin, että kumpikin jatkaa ilman, että koskaan olemme tekemisissä tämän kaiken jälkeen. Toki sen tiedon voi laittaa tännekin, mutta miten sen täällä tekisi täysin päivänselvästi.

Olet omassa kuplassa. Silloin ajattelee, ettei kukaan muu ole käyttänyt PellePeloton tai keiju symboleja. Moni muukin kuitenkin on.
        Päivänjatkoja.

ed.

• Anonyymi00071
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Olet omassa kuplassa. Silloin ajattelee, ettei kukaan muu ole käyttänyt PellePeloton tai keiju symboleja. Moni muukin kuitenkin on.
        Päivänjatkoja.

ed.

Varmasti on muitakin, jotka niin ajattelevat, että se on heille....paitsi ettei se Keiju ole edes se tunniste. Pelle peloton on, se on antamani lempinimi hänelle aikoinaan. Yksinäinen ratsastaja on tunniste, hän tietää kyllä mistä se tulee, satavarmasti. Ei se ole kupla. Hän voi vastata niinkin, että tieetäisin varmuudella sen olevan hän, kuten aloituksenikin, on täysin selvä.

• Anonyymi00072
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Päivänjatkoja.

ed.

Hänen pitäisi ymmärtää se, että on tärkeää päästä eteenpäin, tältä palstaltakin ja elämässä nähdä mitä kohti olen menossa.

• Anonyymi00073
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Hänen pitäisi ymmärtää se, että on tärkeää päästä eteenpäin, tältä palstaltakin ja elämässä nähdä mitä kohti olen menossa.

Jos hän ei vastaa sinulle, se on vastaus, jolla pitäisi jo päästä eteenpäin.

Yksinäinen ratsastaja kertoo ainakin minulle ihmisestä, joka haluaa olla yksinäinen ratsastaja.

Pelle peloton voi olla moni muukin. Keijun tarina laulussa voi osua moneen, vaikka et sitä vihjeenä kertonutkaan. Itse en muuten pidä tuosta kappaleesta. Se on itsesäälin sekaista, romanttista höpinää (mielipide).

Itse jättäisin ihmisen rauhaan, jos hän ei selkeästi osoita sinulle kiinnostusta. Täällä voi purkaa ikävää, mutta vaateita muusta en esittäisi jos toinen ei muuta yhteyttä kaikesta päätellen halua.

ed.

• Anonyymi00074
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Yksinäinen ratsastaja kertoo ainakin minulle ihmisestä, joka haluaa olla yksinäinen ratsastaja.

Pelle peloton voi olla moni muukin. Keijun tarina laulussa voi osua moneen, vaikka et sitä vihjeenä kertonutkaan. Itse en muuten pidä tuosta kappaleesta. Se on itsesäälin sekaista, romanttista höpinää (mielipide).

Itse jättäisin ihmisen rauhaan, jos hän ei selkeästi osoita sinulle kiinnostusta. Täällä voi purkaa ikävää, mutta vaateita muusta en esittäisi jos toinen ei muuta yhteyttä kaikesta päätellen halua.

ed.

Hän on ollut palstalla. Hän tietää itsekin olleensa. Te muut voitte ja saatte pitää täysin vapaasti hulluna. Tiedän, ettå täällå on monenlaista kuvittelijaa. Sisimpäni tietää minkä tietää. Kyse ei ole pelkästään ihmisten välisestä rakkaudesta, myös muusta. Kuitenkin hän esittää yhä salattua.

Yksinäisen ratsastajan hän tietää mistä tulee, se ei tarvitse symboliikkaa merkityksestä, koska se ei merkitse mitään muuta kuin on tunniste menneisyydestä, hänelle.

Kyllä, hän on velkaa, selityksen. En pääse eteenpäin vain oman ajatukseni voimalla. Olen ollut tilanteessa ennenkin, kymmenisen vuotta. Hänen pitää maksaa velka.

• Anonyymi00075
        Anonyymi00073 kirjoitti:

ed.

Vastaamattomuus, se ei vie eteenpäin. Siitä on tehty jo harjoite, aika pitkä harjoite. Tässä tilanteessa on hänen kanssaan oltu ennenkin. Tämä on tämmöinen kertausharjoitus. Hän ei voi laittaa kertaamaan toista kymmentä vuotta. Minulla ei voimat siihen riitä. Tässä on kyse jaksamisesta.

• Anonyymi00076
        Anonyymi00074 kirjoitti:

Hän on ollut palstalla. Hän tietää itsekin olleensa. Te muut voitte ja saatte pitää täysin vapaasti hulluna. Tiedän, ettå täällå on monenlaista kuvittelijaa. Sisimpäni tietää minkä tietää. Kyse ei ole pelkästään ihmisten välisestä rakkaudesta, myös muusta. Kuitenkin hän esittää yhä salattua.

Yksinäisen ratsastajan hän tietää mistä tulee, se ei tarvitse symboliikkaa merkityksestä, koska se ei merkitse mitään muuta kuin on tunniste menneisyydestä, hänelle.

Kyllä, hän on velkaa, selityksen. En pääse eteenpäin vain oman ajatukseni voimalla. Olen ollut tilanteessa ennenkin, kymmenisen vuotta. Hänen pitää maksaa velka.

No sitten hänen pitää…
        Te muut. Minä kysyisin: Miksi teet näin?
        Ja mitään muuta en halunnut kuin selittää.
        Tai rakastaa teitä itseänne.

ed.

• Anonyymi00077
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Vastaamattomuus, se ei vie eteenpäin. Siitä on tehty jo harjoite, aika pitkä harjoite. Tässä tilanteessa on hänen kanssaan oltu ennenkin. Tämä on tämmöinen kertausharjoitus. Hän ei voi laittaa kertaamaan toista kymmentä vuotta. Minulla ei voimat siihen riitä. Tässä on kyse jaksamisesta.

Mitä sinä haluat häneltä, ystävyyttä? Entä jos hän haluaa sinua niin paljon, ettei ole voinut sitä koskaan kertoa. Ehkä se olisi liikaa kestää sellaista rakkauden ja halun määrää. On helpompi olla kuin ei mitään. Ratsastaa yksinään.

ed

• Anonyymi00079
        Anonyymi00073 kirjoitti:

ed.

Voi olla, kappale itsesääliä, enkä kappaletta ajatellut niin, pidänkö siitä miten vai en, ei ehkä edusta omaakaan musiikkimakua, keroa satuhahmoista...mutta sen tarkoitus oli kertoa, että se mitä aiemminkin on ollut, on merkinnyt kuitenkin asioita. Ne sadutkin hänen kanssan ovat auttaneet silloin jaksamaan. Jis halusit tietää, miksi biisin siihen ahatrelin, en siksi pidänkö vai en. Itsesäälistä. Se itketti, kun laulettiin surusta, jistain syystä se aukaisi tunnehanoja, en tiedä miksi, ehkä olen taipuvainen johonkin, joka pyrkii vetämään minua pois toivosta.

LS *on jo semmoise tunnisteet, että täytyy olla sokea, jos ei oikea henkilö näe tätä itselleen tai joku muu tämän haluaa itselleen vieläpä omia.

• Anonyymi00080
        Anonyymi00079 kirjoitti:

Voi olla, kappale itsesääliä, enkä kappaletta ajatellut niin, pidänkö siitä miten vai en, ei ehkä edusta omaakaan musiikkimakua, keroa satuhahmoista...mutta sen tarkoitus oli kertoa, että se mitä aiemminkin on ollut, on merkinnyt kuitenkin asioita. Ne sadutkin hänen kanssan ovat auttaneet silloin jaksamaan. Jis halusit tietää, miksi biisin siihen ahatrelin, en siksi pidänkö vai en. Itsesäälistä. Se itketti, kun laulettiin surusta, jistain syystä se aukaisi tunnehanoja, en tiedä miksi, ehkä olen taipuvainen johonkin, joka pyrkii vetämään minua pois toivosta.

LS *on jo semmoise tunnisteet, että täytyy olla sokea, jos ei oikea henkilö näe tätä itselleen tai joku muu tämän haluaa itselleen vieläpä omia.

Ja oli kirjoitusvirheitä paljon, mutta eiköhän tuo ole vielä luettavissa.

• Anonyymi00083
        Anonyymi00079 kirjoitti:

Silti laulun sanoma on koskettava… Joskus pieni hyväntahdon ele, voi olla ratkaiseva herkälle ihmiselle. Myöhemmin ymmärtää tilaisuutensa menneen. Sadut, ne olivat niin tärkeitä minullekin.

Tämä sekavoituu, parempikin, koska muuten se vakavoituu.

Niin, en tiedä lainkaan kuka olet.

Tunnisteet, jos niitä olikin, en tiedä niistä…

Yhden tiedän, hän katseli pitkään minua. Sen jälkeen hänen katseensa vaelteli. Se osui minuun…se vaeltelu tai sanoisinko sattui minuun. Siksi on vain palsta. Palstalla kasvaa, mitä milloinkin. Kalavelkojakaan ei synny, kuin ehkä käsitteistä tai sanoitusten ymmärtämisistä.

Toivottavasti viestisi tavoitti ystäväsi.

ed.

• Anonyymi00078

Kyllähän ystävä ovat vain ystävä ja rakastettu on jo eri asia kokonaan. En itse lähtisi ystäväpohjalta rakentamaan suhdetta, mutta jokainen omalla tavallaan. Ystäväänkin voi toki rakastua, mutta jo lähtökohtaisesti ajattelisi ensin rakentaa ystävyyttä ja luotettavaa ystävyyssuhdetta, jos mielenkiinto ja päämäärä on se parisuhde tuon saman henkilön kanssa. Aivan eri leveleillä.

• Anonyymi00081

No toki ystävyyden voi ajatella laajasti. Et kuitenkaan voi olla parisuhteessa, jos se toinen ei ole paras ystäväsi, johon voit luottaa kaikessa.

• Anonyymi00082

Ja aloituksen pointti jää monilta täysin ymmärtämättä. Ei sen kaivatun ole pakko jäädä edes ystäväksi tai miksikään mitä ei tahdo. Hän on sillä tavoin vapaa. Hän ei kuitenkaan ole todellisesti vapaa ennenkuin kykenee kohtaamaan minut niin, että voi myös vapauttaa minut samalla. Se velka ei ole minun itseni oma vaatimus, vaan jokin minkä hän itse toimintansa kautta on kerännyt saldoonsa.

Hän kuitenkin on turvassa. En syytä tai syyllistä. Hän on vain velkaa, ei mitään aineellista. Myös hänen pitää kohdata itsensä. Meidän kummankin pitää. Ei tarvitse pyytää anteeksi, ei ole anteeksiannettavaa kummallakaan.

ap.

• Anonyymi00084

Olet turvassa. Ei rakkaus ole pakotettavissa ja ystävyyskin on vapaudessa elämistä.

Minun on silti saatava vastaukset, olet asiassa osallinen. Kunpa pystyisit ymmärtämään miksi niin....

• Anonyymi00085

Voitaisiinko selvittää välimme, ihan ihminen ihmiselle? Minusta tuntuu, että tarvitsen sitä. Se voi olla closure koko asialle, silloin se on. Ihan miten vain. En voi jatkaa näin, en pääse eteenpäin ilman apuasi. Pyydän. kuule minua. Päästän sinut lähtemään, jos sitä tahdot, en yritä sitoa sinua.

Muistatko sellaista laulua. Birdy -people help the people.

ap.

• Anonyymi00086

Sama palo itselläkin. Voi, kun voisimme selvittää asiat.
        Löysitkö kaivattusi jo?

• Anonyymi00088
        Anonyymi00086 kirjoitti:

Sama palo itselläkin. Voi, kun voisimme selvittää asiat.
        Löysitkö kaivattusi jo?

En tiedä mitä olemme toisillemme. Olemme kohdellet toisiamme huonosti kuin olisimme olleet viholliset. Silti minua ja ehkä toisinkin päin, meitä on yhdistänyt jokin katkeamaton lanka. Ehkä meidät on lähetetty oppimaan toisistamme.

ap.

• Anonyymi00089
        Anonyymi00088 kirjoitti:

En tiedä mitä olemme toisillemme. Olemme kohdellet toisiamme huonosti kuin olisimme olleet viholliset. Silti minua ja ehkä toisinkin päin, meitä on yhdistänyt jokin katkeamaton lanka. Ehkä meidät on lähetetty oppimaan toisistamme.

ap.

Niin, tilanne on hieman kummallinen. Koen samanlaista tunnetta siitä, että olemme velkaa toisillemme jotain, ja samaa mieltä siitä, että tämä täytyy jotenkin selvittää.

Tämä voi tuntua kummalliselle, mutta minusta on tuntunut siltä, että meillä on toisillemme jotain, mitä emme voi ohittaa. Sellaiset purkaukset tai vihoittelu voi johtua patoutuneesta energiasta. Kaipaan joka päivä sinua. Enkä pysty sitä ohittamaan, vaikka olen yrittänyt. Haluan oppia sinusta, sinun kautta jotain itsestäni.

• Anonyymi00090
        Anonyymi00089 kirjoitti:

Niin, tilanne on hieman kummallinen. Koen samanlaista tunnetta siitä, että olemme velkaa toisillemme jotain, ja samaa mieltä siitä, että tämä täytyy jotenkin selvittää.

Tämä voi tuntua kummalliselle, mutta minusta on tuntunut siltä, että meillä on toisillemme jotain, mitä emme voi ohittaa. Sellaiset purkaukset tai vihoittelu voi johtua patoutuneesta energiasta. Kaipaan joka päivä sinua. Enkä pysty sitä ohittamaan, vaikka olen yrittänyt. Haluan oppia sinusta, sinun kautta jotain itsestäni.

Jos sinä olet velkaa toiselle, sinun pitää sopia sen kanssa, jolle olet velkaa jäänyt. Ei se auta minun kanssa sopia, jos emme tunne edes toisiamme, vaan asianosaisten tulee sopia keskenään.

ap.

• Anonyymi00106
        Anonyymi00090 kirjoitti:

Jos sinä olet velkaa toiselle, sinun pitää sopia sen kanssa, jolle olet velkaa jäänyt. Ei se auta minun kanssa sopia, jos emme tunne edes toisiamme, vaan asianosaisten tulee sopia keskenään.

ap.

😏 joo.

• Anonyymi00177
        Anonyymi00106 kirjoitti:

😏 joo.

Niin. Kerro toki palstaäijäsilmukan kautta lisää vaikka tästä aiheesta, se on maskuliinista

• Anonyymi00087

Jos tein elämästäsi vaikeaa, olen pahoillani, en varmastikaan ymmärtänyt mitä tein. En halunnut pyrkiä tuhoamaan elämääsi, uskoasi. Ehkä ripustauduin sinuun, etsien rakkautta ja hyväksyntää. Olin heikko. Toivottavasti sinulla on kaikki hyvin. Mietin kuitenkin, onko? Miksi ei voi kohdata asioita sellausina kuin ne ovat. Ne voi hyväksyä, mutta ei voi paeta..

ap.

• Anonyymi00091

Ehkä toivoin näkeväni ihmisen, joka ymmärtää. Nehän on loppuviimein omia toiveita, jota toinen koskaan täytä. On vain hiljaa ja vaiti.

Uskon, että aikoinaan kaipasit vilpittömästi saada jutella, luoda yhteyttä. Varmaan petyit siihen, mitä kauttani koit. Jumala ei anna helppoja asioita toistemme kautta.

Vaikka se surettaa, toivon, että löydät jotakin parempaa, jonkun muun kautta. Tiedän ettet löydä, et tule koskaan löytämään kaltaistani olentoa päällä maan.

Toisaalta, minähän vaadin ja jankutan, olen kärsimätön, varmaan ärsyttävyyteen asti. Ja se ei ole se sinulle sopiva tapa ja keino, kaivaudut vain syvemmin poteroon. Se toinen on kuitenkin sitä mitä on ja rakkauskin on sitä, että se kykenee rakastamaan myös silloin, vaikka se toinen ei vastaa omia odotuksia. Rakkautta on myös oppia päästämään irti.

Katso, olet vapaa lähtemään. En enää odota, että sinusta kuulen ikinä enää.

-H.

• Anonyymi00092

Ja en vaadi välien selvittämistä. Eihän sellaista voi vaatia, jos siihen toinen ei jostain syystä kykene. Sehän on toisaalta absurdi vaatimuksena. Saat siis siitäkin täyden vapauden.

Nyt olet vihdoin vapaa minusta. Tämä on käyty ennenkin läpi, mutta toivon elämääsi kaikkea hyvää. Oikeasti. Toivottavasti saat osaksesi paljon rakkautta. En tiedä voiko tämä maailma antaa sitä rakkautta, kotirakkautta, hengellistä yhteyttä. Sitä et tule saamaan keltään toiselta. Mutta, jos vähempi riittänee, niin silloin sinun on tavoiteltava sitä onnea.

-H.

• Anonyymi00093

Haluan kertoa oivalluksen. Mitä opin.
      Minulla on ollut vaikeuksia ex -mieheni kanssa avioliittomme aikana. Olen kokenut emotionaalisesti joutuneeni ilman tukea. Olen myös kasvanut emotionaalisesti vajaassa ilmapiirissä lapsuuteni.

Uskon, että Jumala todellakin johdatti sinut luokseni. Huomaamaan. Olit toimintasi kautta kuin ex-mieheni. Eihän saman kaavan ylläpitäminen olisi ollut ratkaisu. Kyllähän sinä kuuntelit ja niin samoin varmasti hänkin on toiminut.., en usko, että hänkään tahallaan, se tapa on vain minulle ollut myös jotenkin vahingollista, koska koen kaipaavani tukea ja olen herkkä, olen kaivamnut enemmän, mitä olen saanut.

Eihän mikään olisi muuttunut meidänkään välillä.

Hyvä, että tånne näitä kuitenkin olen saanut jakaa. Asioita kirkastuu.

Muista etten sinua syytä tällä. Et ole minulle oikeasti mitään velkaa. Sinulla on lupa olla mitä olet. Kerron vain asiat miten koen.

Hyvää matkaa.

-H.

• Anonyymi00094

Vielä. Jos annoin turhia toiveita. Jos koet, että petin ne. Olen pahoillani. Kyllähän silti miehenkin, joka olisi kiinnostunut, olisi tullut jotenkin toimia sen eteen enemmän ja et niin tehnyt, et ehkä siis ollut kovin kiinnostunut, joten ollaan sujut 🙂

ap.

• Anonyymi00095

Ja minussa on paljon virheitä. Ei varmasti minuakaan kaikessa ole helppo kestää. En tiedä ymmärrätkö mitä kaikella tahdon kertoa. Minä en vain jaksa sitä muuria. Jos pyydän jotain, tahdon, että edes osoitetaan, että kuunnellaan. En tarkoita, että kaikkeen täytyy suostua, mutta voi keskustella asioista.

Niihin aikoihin, kun tavattiin, minussa oli tosi paljon vihaa, sellaista sisäistä vihaa. Olen saanut paljon toimintakykyä paremmaksi, mutta minullakin on rajani. Tällä hetkellä olen jälleen äärirajoilla elämässäni ja se ettet ole tukenani, osoittaa ettet ole oikea henkilö elämåäni. Kyllähän jopa ystävien pitäisi edes jollain tavalla tukea ja olla läsnä. Toisaalta, jis se ystävä kokee, että minä jotenkin "imen kuiviin" ja se käy raskaaksi, ymmärrän poistumusen elämästäni.

Minä en halua elää näin. Tämä yhteiskunta ei ole minunlaiselleni tehty, tämä on vahvoien paikka. Tahtoisin kokea rauhaa ja lepoa.

Minusta tuntuu, että se merkitsi sinulle, että en menetä uskoani Jumalaan..et kuitenkaan välitä itse olla läsnä elämässäni. Olen hyväksynyt sen kyllä.

Tilanne on se että tiedän tulevan koetuksia, johon ei kyvyt riitä. Sanoin ex-miehelleni kyllå siitä silloin ja hän ei ymmärtänyt sitä kokemustani Otin vastaan asian, josta etukäteen tiesin etten tule selviämään. En tietenkään silloin ollut siitå niin varma kuin nyt. Olen suuresti ahdistunut. Olen alkanut syömään karkkia ja sipsejä, syön niitä turruttaakseni pahaa oloa. Pelkään, että voi tulla katkeamispiste, pelkään sitä. Minulla ei ole ketään kelle voisin kertoa. Joskus vanhimmalle lapselleni tulee kerrottua, mutta hänkin on kuitenkin sillä tavoin nuori, ei hänestä ole minua auttamaan eikä se hånelle kuulukaan. Minun itseni kait se pitäisi olla vahvempi ja luottaa intuitiooni, olla rehellinen siitä mihin pystyn ja mihin en.

Olin jo silloin niin yksin asioiden kanssa...tiedän ettei sinun tehtävänäsikään ole minun tukeminen. Eikä se ole velvollisuutesi, josta et saisi irti päästä. En tarkoita tällå, että käyttäisin tätä mihinkään. En edes haluaisi, että jiku kokee velvollisuutena, ei siksi. En ole mikåän ns tekosairas, joka kalastaa sääliä.

ap.

• Anonyymi00096

Minua myös hävettää, se mitä kirjoitan tännekin. Ehkä silloinkin, näytin jotakin niin avointa ja olin niin sairas jotenkin henkisesti ja sisäisesti, se vaikutti omaan reagointiini. Tunsin hengellisesti niin suurta rakkautta, enkä saanut vastakaikua niille tunteilleni.

Toivottavasti sinulla on kaikki hyvin elämässä...

ap.

• Anonyymi00098

Sitä on kovin harvoin vastaanottavainen. Kohtaaminen on yleensä vaikeaa ja voi helposti johtaa vastakkainasetteluun. Kun viaton kommentti kääntyy syytökseksi. Rakentavasti käsiteltynä vastakkainasettelu voi johtaa lisääntyneeseen itsetuntemukseen, parempiin väleihin ja henkiseen kasvuun, näin voi tietää sisimmässä, mutta muistojen varjoista hiipii esiin kovempia ääniä. Se kiusallinen tunne ettei tee asioita yhtään oikein... Ja vain tuskallisen toistaminen tekee sen siedettäväksi. Yhteys on aina koettelemus, mutta yhtenäisyyden voima joskus järisyttävä. Ei pitäisi enää kaivata romantikkojen ankeaa rakkautta, ihastuneiden itsekeskeistä rakkautta. Ei heikkoa, tarvitsevaa rakkautta, vaan todellista rakkautta. Jossain vaiheessa on kai vaan annettava elämän virran viedä, todellisuuden itsensä puhua puolestaan. Vasta satuttaminen vapauttaa halusta tulla rakastetuksi ja opettaa mitä on olla rakkaus.

• Anonyymi00099

Voisit kuulostaa niin häneltä, PellePelottomalta. Hänen sanansa sai usein aikaan reaktion. En muistanutkaqn sitä niin. Ehkä tahdoin asioita, joita hän minulta kielsi?Hänen tapaansa toimia, oli vaikea ymmärtää ja, kun reagoin, hän ei ehkä kokenut voivansa keskustella kanssani. Kanssani oli varmasti vaikea keskustella, mistään.

Olisin halunnut olla riittävä, kokea olevani rakastettu.

Tuliko kirje perille?

ap.

• Anonyymi00100

On erikoista, ihailla ja rakastaa, mutta samalla jatkuvasti satuttaa ja sanoilla haavoittaa. Kun menettää jotain, vasta kaivatessaan ymmärtää, että olisi pitänyt olla rakkauden arvoinen.

ap

• Anonyymi00102
        Anonyymi00100 kirjoitti:

On erikoista, ihailla ja rakastaa, mutta samalla jatkuvasti satuttaa ja sanoilla haavoittaa. Kun menettää jotain, vasta kaivatessaan ymmärtää, että olisi pitänyt olla rakkauden arvoinen.

ap

Minä en ole rakastanut ketään 20 vuoteen, joten se siitä rakastamisesta! Ihmettelin sitä kauan ympärillä pyörinyttä ja että tosiaanko luulee minun haluavan harrastaa seksiä hänen kanssaan! Täysin typerää edes luulla niin, kun ei tiennyt minusta mitään!

• Anonyymi00103
        Anonyymi00102 kirjoitti:

Minä en ole rakastanut ketään 20 vuoteen, joten se siitä rakastamisesta! Ihmettelin sitä kauan ympärillä pyörinyttä ja että tosiaanko luulee minun haluavan harrastaa seksiä hänen kanssaan! Täysin typerää edes luulla niin, kun ei tiennyt minusta mitään!

Hei taas :)
        En toki voi tietää millaisena olet kokenut elämäsi ja siinä olleet ihmiset. Ihmetyttää toki, jos niin on asia, että nuoruudessasi olet viimeksi rakastanut ketään romanttisesti. En sitä usko, enkä tarkoita tällä lainkaan itseäni. Mukavaa, että olet lukenut yksinäisyyspalstaa. Etsitkö täältä sitä nuoruuden rakkauttasi 20 vuoden takaa?

Mitä muutoin kuuluu? Tiedäthän, että haluan sinulle kaikkea hyvää elämääsi ja, että mitä tavoitteletkin, sen saavutat.

Jumala rakastaa sinua.

ap.

• Anonyymi00107
        Anonyymi00102 kirjoitti:

Saanko kertoa erään asian?

En voinut kovin hyvin silloin.
        Se unelmointi oli selviytymiskeino, jolla jaksoin. Olen pitänyt sinua ihmisenä, joka ymmärtää.
        Olit mielestäni erilainen kuin muut uskovat ja ihannoin sitä hyvin näkyvästi. Et seurannut kirjainta, vaan sydäntä. Et ollut kova. Jokin kuitenkin muuttui suhtautumisessani minuun ja et toiminutkaan minua kohtaan niin kuin sinun koin olevan. En ymmärtänyt, että ihminen johon luottaa...että vaikka olisinkin ollut iljettävå, saastainen, olin toisaalta luottamuksessani sinuun lapsenomainen.

Olen hyvin herkkä kuormittumiselle vielä nykyäänkin. Osaan ehkä nykyään paremmin ymmärtää syy-seuraussuhteita. Kun kuormitun, saatan haluta pois tästä maailmasta.

En tahdo puolustella tekojani. Tein väärin. Ymmärrän sinua. Se ei ollut kaunista katsottavaa.

Olet silti sydämessäni ja mielessäni, aina.

ap.

• Anonyymi00108
        Anonyymi00102 kirjoitti:

Me olemme tietyllä tapaa samanlaisia. Emme halua vahingoittaa muita ihmisiä. haluamme mieluummin olla kunniankentillä ja kuolla sinne, koska olemme sille alamaisia.

Totuus on, ettemme koskaan saa toisiamme, halusimme sitä tai emme. En tiedä ajatuksiasi, penni niistä, kerron tämän miten sen itse koen.

Sisimpäni tulee aina olemaan puolellasi. Se hyväksyy sinut ja rakastaa sinua, silloinkin, kun et olisi sitä ansainnut.

Muistathan minut sisimmässäsi, kuten minä sinut?

ap.

• Anonyymi00101

Keskity sinä rassaan niitä romujas!

• Anonyymi00104

Uskomatonta kukkua. Ikävää, että tuota H-kirjainta ryvetetään täällä näissä höpöjutuissa…

Tunteet on kauniita asioita, ihminen, joka käsittelee asioita täällä näin, vaikuttaa ilkimykseltä 😔

Onneksi kaikki on hyvin. Kaikki on parhaalla mahdollisella tavalla. 😄

• Anonyymi00105
        Anonyymi00104 kirjoitti:

Uskomatonta kukkua. Ikävää, että tuota H-kirjainta ryvetetään täällä näissä höpöjutuissa…

Tunteet on kauniita asioita, ihminen, joka käsittelee asioita täällä näin, vaikuttaa ilkimykseltä 😔

Onneksi kaikki on hyvin. Kaikki on parhaalla mahdollisella tavalla. 😄

Ehkä hän haaveilee! Niinhän moni tekee täällä. Jos haaveet muuttuisi todeksi, ei ne haaveita olisikaan.
        Joskus haaveet ovat epärealistisia. Todellisuudella ei ole mitään tekemistä niiden kanssa. Sen huomaa silloin, kun pitäisi toimia niiden eteen. Ei halua lopulta ole. Ja hyvä niin. Monen elämä on parasta juuri niiden ihmisten kanssa, joiden kanssa ihminen on.

• Anonyymi00176

Siivotkaa kaikki myös teidän pihat ei kestä kattella

• Anonyymi00109

Oli kiva jutella. Löysit minut…Olet tosi rakas, palataan taas 🥰

• Anonyymi00111

Muistatko silloin. Siihen erossaolemiseen liittyi paljon ristiriitaa ja hallitsemattomia tunteita. Odotin vuosia kuulevani sinusta, sydän kärsien kaipauksesta.

Olisin aina odottamassa ja odottaisin enemmän kuin olisi lupa odottaa. En enää jaksa, minulla ei ole enää siihen voimia. Semmoisen kasvulle ei pidä luoda juuria, mikä ei ole totta.

ap.

• Anonyymi00114
        Anonyymi00111 kirjoitti:

Muistatko silloin. Siihen erossaolemiseen liittyi paljon ristiriitaa ja hallitsemattomia tunteita. Odotin vuosia kuulevani sinusta, sydän kärsien kaipauksesta.

Olisin aina odottamassa ja odottaisin enemmän kuin olisi lupa odottaa. En enää jaksa, minulla ei ole enää siihen voimia. Semmoisen kasvulle ei pidä luoda juuria, mikä ei ole totta.

ap.

Ei olla seurusteltu.

• Anonyymi00115
        Anonyymi00114 kirjoitti:

Ei olla seurusteltu.

Ei olla seurusteltu, olet oikeassa, en tarkoittanut niin. Et ole koskaan ollut velvollinen vastaamaan tai velvollinen mihinkään, ei olla oltu mitään muuta kuin vain jonkinlaisia tuttavia, ja olin sinusta jotenkin riippuvainen. En osaa selittää sitä ja et varmasti ymmärtäisi. Jostain syystä kaipasin ja jatkuvasti silti, vuosia.

ap.

• Anonyymi00116
        Anonyymi00114 kirjoitti:

Ei olla seurusteltu.

En ajatellut, ettet tietenkään voi ymmärtää minun kokemusta asioista. Olin riippuvainen sinusta ja oli kuin olisin käyttänyt lääkkeenä sinua pahaan olooni. Toivottavasti en loukkaa sinua.

Olen hyvin heikko ihmisenä. Minusta ei taida olla elämään täällä. Olen pahoillani, jos käytin sinua ja hyväntahtoisuuttasi tähän mitä olen.

ap.

• Anonyymi00117
        Anonyymi00114 kirjoitti:

Ei olla seurusteltu.

Olen jostain lukenut, että trauma voi johtaa ikuiseen kaipaamiseen jotakuta kohtaan. Et oikeasti hylännyt, et ollut velvollinen, järkevästi ajatellen. Olinhan oikeasti aikuinen ihminen ja velvollinen itse huolehtimaan itsestäni. Uskon silti, että se on voinut olla minulle jokin hylkäämiseen liittyvä kokemus taustalla.

Älä käsitä väärin. Et hylännyt, en ollut mitään sinulle, vain joku joka ei merkinnyt mitään. En koe, että olisit velkaa mitään. Kiitos, että vastasit kirjeeseen.

ap.

• Anonyymi00118
        Anonyymi00117 kirjoitti:

Olen jostain lukenut, että trauma voi johtaa ikuiseen kaipaamiseen jotakuta kohtaan. Et oikeasti hylännyt, et ollut velvollinen, järkevästi ajatellen. Olinhan oikeasti aikuinen ihminen ja velvollinen itse huolehtimaan itsestäni. Uskon silti, että se on voinut olla minulle jokin hylkäämiseen liittyvä kokemus taustalla.

Älä käsitä väärin. Et hylännyt, en ollut mitään sinulle, vain joku joka ei merkinnyt mitään. En koe, että olisit velkaa mitään. Kiitos, että vastasit kirjeeseen.

ap.

Ok, autat minua… kiitos siitä. En halua loukata sinua. Meidän täytyy vain löytää oikea taajuus, jossa parannumme… haluan vain hyvää sinulle ja minulle.

• Anonyymi00120
        Anonyymi00118 kirjoitti:

Ok, autat minua… kiitos siitä. En halua loukata sinua. Meidän täytyy vain löytää oikea taajuus, jossa parannumme… haluan vain hyvää sinulle ja minulle.

En ymmärrä mitä tarkoitat.

ap.

• Anonyymi00123
        Anonyymi00120 kirjoitti:

ap.

Vertaistukea täällä.

• Anonyymi00124
        Anonyymi00123 kirjoitti:

Vertaistukea täällä.

En tiedä olenko koskaan yhteiskunnan mittapuulla sitä mitä pitäisi. Olen varmaan tämän kertonut, että olin ennen sitä, kun alettiin kirjoittelemaan ajatellut etten enää jaksa ja koin sinut vastauksena Jumalalta. Muuttaako tämä "kierros" kaikkien silmien alla jotain?

Minun pitäisi lähteä töihin. :/ (joku vielä tulee ketjuun ja kommentoi, että vein jonkun nimmarinkin, en tiennytkään, että se on varattu emoji)

ap.

• Anonyymi00125
        Anonyymi00124 kirjoitti:

En tiedä olenko koskaan yhteiskunnan mittapuulla sitä mitä pitäisi. Olen varmaan tämän kertonut, että olin ennen sitä, kun alettiin kirjoittelemaan ajatellut etten enää jaksa ja koin sinut vastauksena Jumalalta. Muuttaako tämä "kierros" kaikkien silmien alla jotain?

Minun pitäisi lähteä töihin. :/ (joku vielä tulee ketjuun ja kommentoi, että vein jonkun nimmarinkin, en tiennytkään, että se on varattu emoji)

ap.

Olen kirjoitellut todella pitkään ja todella monen kanssa, myös sähköpostilla. En muista tarkalleen vuosien takaisia asioita, joten pahoittelut etukäteen jos olen kanssasi kirjoitellut. Vuosien takaiset on muutenkin sumun peitossa, en yksinkertaisesti muista enää asioita. Se oli niin rankkaa aikaa.

Kysyin tekoälyltä tuosta jumiutumisesta johonkin ihmiseen seuraavasti:
        ”Voiko trauma tehdä sen, että kaipaa jotain lähes tuntematonta ihmistä vuosikausia? ”

Se vastasi seuraavasti : ”Kyllä voi — ja itse asiassa se on yllättävän yleinen ilmiö.

Trauma (tai voimakas tunne-elämys) voi “lukita” ihmisen tiettyyn kokemukseen tai henkilöön, vaikka suhde olisi ollut lyhyt tai pinnallinen. Tässä ei välttämättä ole kyse siitä, että kaipaisit juuri sitä ihmistä sellaisena kuin hän oikeasti oli, vaan enemmän siitä, mitä hän edusti sinulle sillä hetkellä.

Muutama mekanismi tämän taustalla:

* Keskeneräisyys: Jos tilanne jäi auki (ei selkeää loppua, ei vastauksia), mieli yrittää pitkään “ratkaista” sitä.
        * Tunneankkuri: Jos kohtasit hänet aikana, jolloin olit haavoittuvainen, hän saattoi kiinnittyä mieleen turvallisuuden, toivon tai merkityksen symbolina.
        * Idealisaatio: Kun et tuntenut häntä kunnolla, mieli täyttää aukot usein idealisoidulla versiolla.
        * Traumaside (traumabond): Voimakkaat tunteet (epävarmuus, kaipuu, helpotus) voivat sitoa yllättävän vahvasti, vaikka suhde olisi ollut epävakaa tai lyhyt.

Tärkeä huomio: tämä ei tarkoita, että olisit “jumissa” lopullisesti tai että tuo henkilö olisi ainoa oikea sinulle. Se kertoo enemmän siitä, että jokin sinussa jäi silloin vaille käsittelyä tai ymmärrystä”.

Tämä lohdutti ainakin itseä, kun olen ollut hämmentynyt näistä omista tunteistani.

• Anonyymi00126
        Anonyymi00125 kirjoitti:

Olen kirjoitellut todella pitkään ja todella monen kanssa, myös sähköpostilla. En muista tarkalleen vuosien takaisia asioita, joten pahoittelut etukäteen jos olen kanssasi kirjoitellut. Vuosien takaiset on muutenkin sumun peitossa, en yksinkertaisesti muista enää asioita. Se oli niin rankkaa aikaa.

”Voiko trauma tehdä sen, että kaipaa jotain lähes tuntematonta ihmistä vuosikausia? ”

Se vastasi seuraavasti : ”Kyllä voi — ja itse asiassa se on yllättävän yleinen ilmiö.

Trauma (tai voimakas tunne-elämys) voi “lukita” ihmisen tiettyyn kokemukseen tai henkilöön, vaikka suhde olisi ollut lyhyt tai pinnallinen. Tässä ei välttämättä ole kyse siitä, että kaipaisit juuri sitä ihmistä sellaisena kuin hän oikeasti oli, vaan enemmän siitä, mitä hän edusti sinulle sillä hetkellä.

* Keskeneräisyys: Jos tilanne jäi auki (ei selkeää loppua, ei vastauksia), mieli yrittää pitkään “ratkaista” sitä.
        * Tunneankkuri: Jos kohtasit hänet aikana, jolloin olit haavoittuvainen, hän saattoi kiinnittyä mieleen turvallisuuden, toivon tai merkityksen symbolina.
        * Idealisaatio: Kun et tuntenut häntä kunnolla, mieli täyttää aukot usein idealisoidulla versiolla.
        * Traumaside (traumabond): Voimakkaat tunteet (epävarmuus, kaipuu, helpotus) voivat sitoa yllättävän vahvasti, vaikka suhde olisi ollut epävakaa tai lyhyt.

Tärkeä huomio: tämä ei tarkoita, että olisit “jumissa” lopullisesti tai että tuo henkilö olisi ainoa oikea sinulle. Se kertoo enemmän siitä, että jokin sinussa jäi silloin vaille käsittelyä tai ymmärrystä”.

Tämä lohdutti ainakin itseä, kun olen ollut hämmentynyt näistä omista tunteistani.

Niin en tiedä olenko kanssasi keskustellut aikoinaan. En näillä perusteilla kykene arvioimaan sitä realistisesti. Ja jos olisimme, ymmärrän, jos on ollut monta rautaa tulessa ettei ole jäänyt mieleen. Ehkä parempi niin. Säästyisi siltäkin häpeältä. Se voi aiheuttaa myös häpeää.

Luultavasti sinä tai hän ei edes lukenut kaikkia vuodatuksiani, sekin on mahdollista. Olen ehkä itselleni luonut siitä paljon merkityksellisemmän tapahtuman tai ihmissuhteen, vaikka taisi loppuajasta olla lähinnä minun "yksinpuhelua". Olin varmaan luonut ihannekuvan.
        Minähän en siis oikeasti tiedä hänestä paljoa, tai sinusta...? niinkuin ihmisenä. Hän halusi varmaan rajata itsensä pois semmoisesta henkilökohtaisesta, missä voisi tietää yksityiselämästä. Varmaan ymmärrät, kuten sinäkin kirjoitit, on ollut paljon kirjoittajia ja ehkä olin hänelle jokin mitä kuka hyvänsä oli, osa jotain "massaa, joukkoa".

Minä taas vuodatin kaiken. Sekin voi haavoittaa, että sallii olla niin 'auki' jollekin ja tulee torjutuksi. Ehkä siihen liittyy se oma avoimuus ja kun on rikki ja jotenkin pieni jollain tasolla, että ei ole edes omia mielipiteitä, eikä tiedä miten tulisi elää tai mitä edes on, kun on niin hukassa itsensä kanssa.

ap.

• Anonyymi00127
        Anonyymi00125 kirjoitti:

Toisaalta hyvä ehkä siinäkin mielessä, jos se oli hänelle merkityksetöntä, en ehkä taakoittanutkaan häntä sillä, että "roikuin" ja jatkuvasti lähetin viestejä. Ehkä hän juskus mainitsikin, ettei ne häntä haitanneet...jos ne olivat stietyllätapaa elämässä sivuseikkoja, niin nehän hänelle tuli jonnekin, hän ne luki tai oli lukematta, ken tietää.

ap.

• Anonyymi00128
        Anonyymi00125 kirjoitti:

Mietin tässä. Mietin sitäkin, miksi rakastaa niin paljon jotakuta, joka ei välitä minusta edes. Ei vaivaudu vastaamaan tai ole millään tavalla kiinnostunut miten voin, mitä minulle kuuluu, olenko edes elossa. Ei edes yritä olla tekemisissä. Eikö se ole absurdia? Eikö ole absurdia kirjoittaa sellaiselle ihmiselle tämmöiseem foorumiin? Itkeä silmät päästänsä? Miksi kohtelen itseäni niin huonosti?

ap.

• Anonyymi00129
        Anonyymi00126 kirjoitti:

Niin en tiedä olenko kanssasi keskustellut aikoinaan. En näillä perusteilla kykene arvioimaan sitä realistisesti. Ja jos olisimme, ymmärrän, jos on ollut monta rautaa tulessa ettei ole jäänyt mieleen. Ehkä parempi niin. Säästyisi siltäkin häpeältä. Se voi aiheuttaa myös häpeää.

Luultavasti sinä tai hän ei edes lukenut kaikkia vuodatuksiani, sekin on mahdollista. Olen ehkä itselleni luonut siitä paljon merkityksellisemmän tapahtuman tai ihmissuhteen, vaikka taisi loppuajasta olla lähinnä minun "yksinpuhelua". Olin varmaan luonut ihannekuvan.
        Minähän en siis oikeasti tiedä hänestä paljoa, tai sinusta...? niinkuin ihmisenä. Hän halusi varmaan rajata itsensä pois semmoisesta henkilökohtaisesta, missä voisi tietää yksityiselämästä. Varmaan ymmärrät, kuten sinäkin kirjoitit, on ollut paljon kirjoittajia ja ehkä olin hänelle jokin mitä kuka hyvänsä oli, osa jotain "massaa, joukkoa".

Minä taas vuodatin kaiken. Sekin voi haavoittaa, että sallii olla niin 'auki' jollekin ja tulee torjutuksi. Ehkä siihen liittyy se oma avoimuus ja kun on rikki ja jotenkin pieni jollain tasolla, että ei ole edes omia mielipiteitä, eikä tiedä miten tulisi elää tai mitä edes on, kun on niin hukassa itsensä kanssa.

ap.

No, en ole ajatellut kirjoittelua ihmisten kanssa mitenkään mitättömänä asiana vaan enemmän asiana, jota en oikeasti muista juurikaan sen vuoksi, mitä kerroin. Joskus ihminen voi elää niin sumussa ja vaikeissa tilanteissa, että muistissa on aukkoja. Tämä poikkeaa tyystin normaalista unohtelusta, jota tapahtuu lähinnä silloin, kun asiat ovat merkityksettömiä.

Ei ehkä ole tarkoituksenmukaista tähän alkaa raportoimaan, millainen tilanteeni oli, mutta muistan vain hämärästi joitain keskusteluja noilta vuosilta.

En kyllä usko, että olen kanssasi edes keskustellut.

Kuitenkin itse olen sitä mieltä, että jos omat keinot ei riitä rauhoittamaan mieltä, kannattaa hakea apua itselleen. Joskus sitä takertuu hyvään kokemukseen jostain ihmisestä niin paljon, että se on ainut asia, mitä alkaa ajatella. Se toimii siihen asti kunnes alkaa tuntea epätoivoa. Ei ehkä olekaan lainkaan selkeää, mitä tahtoo ja mikä edes on realistista.

Paljon voimia sinulle, asioilla on tapana järjestyä.

• Anonyymi00131
        Anonyymi00129 kirjoitti:

No, en ole ajatellut kirjoittelua ihmisten kanssa mitenkään mitättömänä asiana vaan enemmän asiana, jota en oikeasti muista juurikaan sen vuoksi, mitä kerroin. Joskus ihminen voi elää niin sumussa ja vaikeissa tilanteissa, että muistissa on aukkoja. Tämä poikkeaa tyystin normaalista unohtelusta, jota tapahtuu lähinnä silloin, kun asiat ovat merkityksettömiä.

Ei ehkä ole tarkoituksenmukaista tähän alkaa raportoimaan, millainen tilanteeni oli, mutta muistan vain hämärästi joitain keskusteluja noilta vuosilta.

En kyllä usko, että olen kanssasi edes keskustellut.

Kuitenkin itse olen sitä mieltä, että jos omat keinot ei riitä rauhoittamaan mieltä, kannattaa hakea apua itselleen. Joskus sitä takertuu hyvään kokemukseen jostain ihmisestä niin paljon, että se on ainut asia, mitä alkaa ajatella. Se toimii siihen asti kunnes alkaa tuntea epätoivoa. Ei ehkä olekaan lainkaan selkeää, mitä tahtoo ja mikä edes on realistista.

Paljon voimia sinulle, asioilla on tapana järjestyä.

Kiitos. :)

Anteeksi, että kirjoitin vain itsestäni käsin. En huomannut edes kysyä, oletko niiden asioiden kanssa päässyt eteenpäin, mitkä aiheuttivat sitä sumuisuutta ja unohtelua. Onko nykyään asiat hyvin?

ap.

• Anonyymi00110

Jep jep!
      Kunnian kentät ja moni muu juttu. Onko sulla oikeasti edes sydäntä?

• Anonyymi00175

Tätä ei ole ainakaan vielä vahvistettu, että on. Sivusta

• Anonyymi00112

Voi voi noita yhteensattumia. Päästin suustani nimen Pelle Peloton, ja kas kummaa eipä aikaakaan kun nimi löytyi palstalta. En viitsinyt lukea kommentteja, kunhan kirjoitin tämän texstin.
      Ap:lle hyvää kevättä, löydä elämääsi jotain muuta kuin palsta.

• Anonyymi00113

Niin pitäisi. Se on vaikeaa juuri nyt. Olen syvässä suossa itseni kanssa ja tänne kirjoittamisella myös koetan hallita jotain mitä en hallitse. Järkevä ihminen menisi hskemaan sairaslomaa, minä en pysty siihenkään, koetan pysyä pinnalla.

Kiitos kuitenkin hyvänrahtoisesta ja järkevästä ajatuksesta asiaan.

ap.

• Anonyymi00134
        Anonyymi00113 kirjoitti:

Niin pitäisi. Se on vaikeaa juuri nyt. Olen syvässä suossa itseni kanssa ja tänne kirjoittamisella myös koetan hallita jotain mitä en hallitse. Järkevä ihminen menisi hskemaan sairaslomaa, minä en pysty siihenkään, koetan pysyä pinnalla.

Kiitos kuitenkin hyvänrahtoisesta ja järkevästä ajatuksesta asiaan.

ap.

Kiitos kysymästä :) Joku voisi kai sanoa, että erinomaisesti. Kaikki on siis tavallaan hyvin... En ole silti päässyt kovin pitkälle tässä tunnetyöskentelyssä Siksi täällä edelleen.

• Anonyymi00135
        Anonyymi00134 kirjoitti:

Kiitos kysymästä :) Joku voisi kai sanoa, että erinomaisesti. Kaikki on siis tavallaan hyvin... En ole silti päässyt kovin pitkälle tässä tunnetyöskentelyssä Siksi täällä edelleen.

Hups, väärään kohtaan sijoittelun vastauksen. No ehkä löydät sen tästä.

• Anonyymi00136
        Anonyymi00134 kirjoitti:

Miksi sinä koet jääneesi häneen kiinni?
        Hyvä "kuulla", että muutoin on hyvin.
        Voihan se kaipaaminenkin olla raskasta ja käydä 'ihan työstä', jos toinen on aina mielessä.

ap.

• Anonyymi00137
        Anonyymi00134 kirjoitti:

Tämä palsta on kyllä vähän alustana huono, jos haluaa muutosta siihen. Täällähän voisi oikeasti kuvitella, että "siellä se luuraa jossain aloituksen takana" :) oletko mennyt koskaan "halpaan"?

ap.

• Anonyymi00138
        Anonyymi00135 kirjoitti:

Hups, väärään kohtaan sijoittelun vastauksen. No ehkä löydät sen tästä.

En edes huomaanut mitäön "erhettä", kun laitoit tuon uudestaan, niin aloin katsoa, että mikä ihmeen väärä kohta ;)

ap.

• Anonyymi00139
        Anonyymi00136 kirjoitti:

Miksi sinä koet jääneesi häneen kiinni?
        Hyvä "kuulla", että muutoin on hyvin.
        Voihan se kaipaaminenkin olla raskasta ja käydä 'ihan työstä', jos toinen on aina mielessä.

ap.

Se oli yhtäkkinen hyvien tunteiden ryöppy, joka jätti syvän tunnejäljen. Sitä hakee aina uudelleen.

Niin, mitä mieltä olet, luuraatko sinä täällä? ;)

• Anonyymi00140
        Anonyymi00139 kirjoitti:

Se oli yhtäkkinen hyvien tunteiden ryöppy, joka jätti syvän tunnejäljen. Sitä hakee aina uudelleen.

Tässä luuraan. Toki olen kirjoitellut palstalla muutamia kuukausia muutoinkin.

Oliko se yksittäinen ryöppy?

Hengen läsnäolo on toisenlaista, erilaista. En osaa kuvailla sanoilla, se on sisimmässä olevaa.

ap.

• Anonyymi00141
        Anonyymi00139 kirjoitti:

Olen tuntenut sen viimeaikoina. Hengen. Täällä on joku muukin.

ap.

• Anonyymi00144
        Anonyymi00141 kirjoitti:

Olen tuntenut sen viimeaikoina. Hengen. Täällä on joku muukin.

ap.

Tosi moni kalastelee, ehkä sinäkin. Ugh!

Tunnistan sen :)

• Anonyymi00145
        Anonyymi00144 kirjoitti:

Oikeastaan olen hieman loukkaantunut tuosta kommentista.

En tiedä miksi kalastelisin sitä? Tai miksi pitäisi sellaiseen alentua. Kerroin vain kokemaani, sisimmästäni.

Koetko itse, että sinussa on jotain, jota varjelet ja jota kalastellaan. Vai ajatteletko, että sinusta muuten koetetan saada jotain irti, hyötyä tms.

Ehkä, jos ajattelet noin...ja se on jotain kalastelua, että haluan sinulle jatkaa kirjoittelua yleensäkin ottaen, on parempi ettei sitten tämän enempää kirjoittelua jatketa.

Toki tiedän, että se Hengen tunteen kokeminen ei liity yksin itseeni, vaan...olen ajatellut ehkä pellehermanninkin saapuneen paikalle.

ap.

• Anonyymi00146
        Anonyymi00144 kirjoitti:

Siihen liittyy myös se, että kirjoitan jostain aiheesta...ei se aihe ole arka, koska, se ei ole negatiivista...mutta se on lähellä sitä...ja kuin joku kävisi tökkäisemässä neulalla. Siellä sisimmässä on ikäänkuin sellainen hento, ohut, jokin "elämä" ja kerron siitä sinulle...ja sitten kirjoitat, että olisin sinulta viemässä jotain pois, jotain, mistä koet, että se on jokin yleinen kalastelujuttu ja...ilmeisesti olet sen uhri täällä?

Ehkä se on sinun huumoriasi?

ap.

• Anonyymi00147
        Anonyymi00144 kirjoitti:

Uskotko Jumalaan? Jeesukseen?

Minun pitäisi osata luottaa Jumalan varjelukseen ja, että hän järjestää asiat oikeiksi. Se voi tarkoittaa myös omaa näkökykyä.

Olet oikeassa siinä ettei minun pitäisi tarvita etsiä täältä mitään, ei edes Jumalaa ja hänen läsnäoloaan. Se on jo minussa. Ei kaipailla menmeitä ihmisiä. Ne, jotka ovat lähteneet, he ovat tehneet sen omasta tahdostaan.

Minun tulisi oppia näkemään ne onnensäteet arjessani. Ihminen ei tarvitse määräänsä enempää. Se mitä on, riittää.

Toivottavasti sinä vielä nappaat johonkin "koukkuun" ;) heippa.

ap.

• Anonyymi00148
        Anonyymi00147 kirjoitti:

Minun pitäisi osata luottaa Jumalan varjelukseen ja, että hän järjestää asiat oikeiksi. Se voi tarkoittaa myös omaa näkökykyä.

Olet oikeassa siinä ettei minun pitäisi tarvita etsiä täältä mitään, ei edes Jumalaa ja hänen läsnäoloaan. Se on jo minussa. Ei kaipailla menmeitä ihmisiä. Ne, jotka ovat lähteneet, he ovat tehneet sen omasta tahdostaan.

Minun tulisi oppia näkemään ne onnensäteet arjessani. Ihminen ei tarvitse määräänsä enempää. Se mitä on, riittää.

ap.

Ai, no heippa! Kiva, kun olet siinä. Milloin olet löytänyt Korkeimman?

• Anonyymi00150
        Anonyymi00145 kirjoitti:

Oikeastaan olen hieman loukkaantunut tuosta kommentista.

En tiedä miksi kalastelisin sitä? Tai miksi pitäisi sellaiseen alentua. Kerroin vain kokemaani, sisimmästäni.

Koetko itse, että sinussa on jotain, jota varjelet ja jota kalastellaan. Vai ajatteletko, että sinusta muuten koetetan saada jotain irti, hyötyä tms.

Ehkä, jos ajattelet noin...ja se on jotain kalastelua, että haluan sinulle jatkaa kirjoittelua yleensäkin ottaen, on parempi ettei sitten tämän enempää kirjoittelua jatketa.

Toki tiedän, että se Hengen tunteen kokeminen ei liity yksin itseeni, vaan...olen ajatellut ehkä pellehermanninkin saapuneen paikalle.

ap.

Tuntuu hyvältä jos loukkaannut… et ole välinpitämätön.
        Miksi haluat keskustella niin suuresta asiasta. Sellaisesta, jonka nimeä tulee kunnioittaa. Se on valtavan suuri asia ja kokonaisuus, johon en juuri uskalla näin lähestyä. Maailmankaikkeuden suurin voima. Lähestytkö asiaa jotenkin kevyesti?

• Anonyymi00151
        Anonyymi00147 kirjoitti:

ap.

Leikit asioilla, joita et ymmärrä.

Keskustelisin kanssasi jos olisit vilpitön. Heippa!

• Anonyymi00152
        Anonyymi00148 kirjoitti:

Ai, no heippa! Kiva, kun olet siinä. Milloin olet löytänyt Korkeimman?

En osaa sanoa tarkkaan. Hassua, mutta minulla ei ole antaa aikamääreitä. Ihmiset uskovaisina kertovat "tulin uskoon xx.xx.xxxx klo x. " Ei minulla ole sellaisia juttuja.

ap.

• Anonyymi00154
        Anonyymi00151 kirjoitti:

Miksi halveksit minun kokemustani asiasta? Väität etten ole vilpitön.

Ajattelen, että se on turvallinen asia. Kyllä, voi olla myös pelottava, mutta voi olla rakastava.

ap.

• Anonyymi00157
        Anonyymi00154 kirjoitti:

Miksi halveksit minun kokemustani asiasta? Väität etten ole vilpitön.

Ajattelen, että se on turvallinen asia. Kyllä, voi olla myös pelottava, mutta voi olla rakastava.

ap.

Selvä tämä, mutta koko ketju on kai myöntänet melko sekavaa settiä. En halveksi, epäilin vain tarkoitusperiäsi. Anteeksi.

• Anonyymi00158
        Anonyymi00152 kirjoitti:

En osaa sanoa tarkkaan. Hassua, mutta minulla ei ole antaa aikamääreitä. Ihmiset uskovaisina kertovat "tulin uskoon xx.xx.xxxx klo x. " Ei minulla ole sellaisia juttuja.

ap.

Ei päivämäärää tarvita. Kasvoitko tietoisuuteen näistä asioista ehkäpä?

• Anonyymi00159
        Anonyymi00157 kirjoitti:

Selvä tämä, mutta koko ketju on kai myöntänet melko sekavaa settiä. En halveksi, epäilin vain tarkoitusperiäsi. Anteeksi.

Voi olla, että prosessointini näyttäytyy sekavalta toiselle ihmiselle. Uskon, että se voi vaikuttaa kuin häilyisi edes takaisin. Ehkä voi ollakin monenlaista ajatusta, mitä käy mielessä ja kirjoitan mitä silloin ajattelen.

En tunne sinua, en tiedä kuka olet. En oikeasti.

Minulla on ollut sellainen outo juttu. Jumalan Henki, sen kokemus omassa sisimmässä, miellän sen tähän henkilöön kytkeytyen, josta aloituksessani kerron. Hän edustaa minulle sitä Hengen läsnäoloa.

Ei ollut tarkoitus antaa mielikuvaa, että sinusta jotain hakisin. Ymmärrän, jos olet varpaisillasi, vaikutan tubgettelevalta.

ap.

• Anonyymi00161
        Anonyymi00158 kirjoitti:

Ei kait? Olen ajautunut, en ole välttämättä määrätietoisesti ymmärtänyt edes etsiä mitään. Tämä voi kuulostaa oudolta. Minua on jopa kampitettu, heitetty kärsimään, olen elänyt erilaisia vaiheita. Olen ollut ns uskova, uskonsa menettänyt, jopa irstailija, itsekäs, olen ollut tulessa, kuivuudessa. Se on raahannut takaisin, vaikka en ole pyytänyt. Vasta viime aikoina, olen kokenut sisimmässä ymmärryksen Hengestä ja siinä olevasta rakkaudesta.

Tämä ei ehkä ole tyypillinen uskovien vastaus.

ap.

• Anonyymi00162
        Anonyymi00158 kirjoitti:

Tai voisi kait sitä kutsua niinkin kasvuksi tietoisuuteen.

ap.

• Anonyymi00168
        Anonyymi00151 kirjoitti:

Henkimaailman jutuilla eikä Uskon asioilla kannata leikkiä jos..........
        Eikä ihmisillä joilla ei ole menetettävää, mutta "yhteys" molempiin yllä mainituista. :D

• Anonyymi00174
        Anonyymi00158 kirjoitti:

Noko oli vttu vähän niinkö pakko. Sivusta

• Anonyymi00121

Yksinainen raiskaaja?

• Anonyymi00173

No onpa apea tulkinta

• Anonyymi00122

Hanna

• Anonyymi00130

Kiitos Rakas kirjeestä..
      Otan pian yhteyttä
      😘❤️

• Anonyymi00132

Koen, että tuollainen tapa mitä palstalla esiintyy, missä toivotellaan rakkautta ja yhteydenottoja, on äärimmäisen julmaa pilaa ja toisen ihmisen henkiselläkin terveydellä leikkimistä. Voisin tuollaisen toivotuksen vuoksi alkaa odottamaan jotain mikä ei edes ole totta.

ap.

• Anonyymi00133

Olen kyllä huomioinut, että palstalla esiintyy hyvin erikoisia tapoja. Pidetään tahallisestikin toisille yllä odotuksia ja ketjuihin saattaa tulla lukemattomia rakastan viestejä. Eihän ne ihniset oikeasti toisiaan rakasta.

Vaikka jokin osa minusta haluaisi yskoa nuo toivotukset tosiksi, ei ne ole. Haluan tervehtyä ja lakata odottamasta, toivomasta. Haluan päästää itseni vapaaksi sidonnaisuudesta toiseen ihmiseen.

ap.

• Anonyymi00142

You know, menen
      https://youtu.be/y60kqYFHzBk?si=7Z1zbqXBX1OcNLxb

• Anonyymi00143

Uskon, että kohtaamisellamme oli tarkoitus. Tarkoitus näyttää elämisen varjoa ja valoa.
      Joskus kohtaamme matkallamme ihmisen/ihmisiä, joiden tarkoitus on opettaa meistä itsestämme jotain. Se voi johtaa matkaan sisimpäämme.

Toista ihmistä ei voi omistaa, sitoa omaan tahtoonsa. Ei myöskään luoda häntä kohtaan odotuksia tai toiveita, joita toinen ei voi täyttää. Rakkautta voi myös olla se, että osaa päästää irti.

Toivon elämääsi rauhaa ja hyvää tahtoa.

ap.

• Anonyymi00149

Tämähän on hölmö paikka. Ihmiset kaipaavat jotain saavuttamatonta. Se mitä on tässä hetkessä, juuri nyt, on olemassaolevaa. Sitä ei ole, mitä kaipaa tai haluaa omakseen. Haluamisessa on mukana aina jonkin himo, haluta jotain. Se ei ole realistista, vaan perustuu mielikuviin, toiveisiin, asioihin mitä ei ole saanut. Entä, jos saisi haluamansa? Olisiko se happily ever after?

Onhan se valitettavaa, että ihmisten kesken jää selvittämättömiä asioita, joihin ei tule saamaan vastauksia. Asioita ei voi muuksi muuttaa. Eletty elämä on taaksejäänyttä, tulisi katsoa eteenpäin.

ap.

• Anonyymi00153

Mikähän aloituksen pointti olikaan. Kalastelu ja huuhaa. Todelliset arvot omaava ei kirjoittele Hengistä ja rakkaudesta noin :)

Hyvää tarkoittava ei myöskään utele ihmisten asioita tähän tyyliin ja pyri sekoittamaan ketjua.

Tarkoitus?

• Anonyymi00156

Harmi, että loukkasi. Olen pyrkinyt olemaan vilpitön. En voi varmastikaan vaikuttaa siihen, jos joku toinen näkee toisin.

ap.

• Anonyymi00160
        Anonyymi00156 kirjoitti:

Harmi, että loukkasi. Olen pyrkinyt olemaan vilpitön. En voi varmastikaan vaikuttaa siihen, jos joku toinen näkee toisin.

ap.

Tuo on se kaunis piirre sinussa. Olen ehkä lukenut ja ihastellut sitä. Vaikutus, jonka olen aistinut. En osaa eritellä, mutta kun olet vilpitön ja avoin, se on kaunista.

Nuku hyvin.

• Anonyymi00163
        Anonyymi00156 kirjoitti:

ap.

Miten on vilpitöntä napata muiden kirjoituksista asioita?
        Toisten välisistä keskusteluista jotain tiettyjä asioita, jotka on niiden eikä sun.
        Eikä ole edes ensimmäinen kerta kun teet niin.
        Äläkä ala väittelee vastaan ettetkö olisi tehnyt noin.

• Anonyymi00164
        Anonyymi00163 kirjoitti:

Miten on vilpitöntä napata muiden kirjoituksista asioita?
        Toisten välisistä keskusteluista jotain tiettyjä asioita, jotka on niiden eikä sun.
        Eikä ole edes ensimmäinen kerta kun teet niin.
        Äläkä ala väittelee vastaan ettetkö olisi tehnyt noin.

En tiedä olenko. Ehkä olen luullut vastanneeni jolkekin muulle? Niin on voinut käydä.

ap.

• Anonyymi00166
        Anonyymi00164 kirjoitti:

En tiedä olenko. Ehkä olen luullut vastanneeni jolkekin muulle? Niin on voinut käydä.

ap.

Ää viiti valehdella turhaan!

:)

• Anonyymi00171
        Anonyymi00160 kirjoitti:

Tuo on se kaunis piirre sinussa. Olen ehkä lukenut ja ihastellut sitä. Vaikutus, jonka olen aistinut. En osaa eritellä, mutta kun olet vilpitön ja avoin, se on kaunista.

Nuku hyvin.

Hienoa palstaäijä, että jaksat pitää mielenkintoa yllä tämänkin megalomaanisen pitkäksi venytetty ketjun osalta näillä tavattoman kiintoisilla feikkidialogeilla

• Anonyymi00172

Sinun tarkoituksesi aloittajaäijä on tasan se, että kyselet itse itseltäsi typeriä ja perustat kymmeniä alalankoja koska olet erikoisen tyylilajisi nk voyeristi. T naiselta

• Anonyymi00155

Itseppä sä pelleilit kanssani syytä itseäsi vain

• Anonyymi00169

Toiset tekee sitä huvin vuoksi. En ikinä kehittäis täällä muuta kuin kevyttä yläpilveä ja paldtaläppää 😁 ikään kuin, mutta ei sittenkään.

• Anonyymi00170

Aina joku alentuu heittäytymään tämän yksinäisen tarkastajan, eli itselleen sentimentaalisia kirjelmiä kirjoittavan aapeen sfääreihin. Lähes joka aloituksessa sama liturgia

• Anonyymi00165

Yksinäinen ratsastaja. Miksi tämä ratsastaa?

• Anonyymi00178

RRRRRRRR

• Anonyymi00179
      • Anonyymi00180

Ja joukkue rangaistus.

• Anonyymi00181
        Anonyymi00180 kirjoitti:

Ja joukkue rangaistus.

Ja bonarit päälle

• Anonyymi00182

Taitaa olla liian myöhäistä

• Anonyymi00183
        Anonyymi00182 kirjoitti:

Taitaa olla liian myöhäistä

Saas nähdä

• Anonyymi00184
        Anonyymi00183 kirjoitti:

Saas nähdä

Ei ne täysin idiootisti pelanneet, siitä pitää palkita

• Anonyymi00185

Pellehermanni. Minä menen nyt ja jatkan elämääni.

Jumalassa ei pelkoa ole, vai menikö se niin ettei rakkaudessa ole pelkoa.

ap.

• Anonyymi00186

Ja ei kalastelua...

ap.

• Anonyymi00187

Vain sinä voit itse ottaa yhteyttä ehdotin asioita jotka vain sinä tiedät. IRL ei muualla.

• Anonyymi00188

Olen ymmärtänyt, että todellisuuden teot eivät vastaa asiaan.

Älä pidä minua tyhmänä. Tiedän sinun, juuri sinun täällä säätäneen kaikkea. Uskon, että sinun motiivisi ei kuitenkaan ole siinä, että toivoisit reaalielämässä meidän olevan missään tekemisissä edes.

En ole surullinen tai vihainen, hieman ihmeissäni siitä, jos ei voi olla ihmisenä avoin. En tarkoita, että täällä palstalla tulee olla sitä niinkään tai kaikille.

Minun tulee jatkaa elämääni. Ei näillä palstoilla voi roikkua. Ja niin tulee sinunkin. Kiitos nyt tästä palsta-ajasta.

ap.

• Anonyymi00189

Ja en pidä sinua tyhmänä, ilkeänä tms, vaikka mielestäsi minun pitäisi niin sinusta ajatella. Kaikki ehkäpä on sinun tapasi välittää. Haluat, että pääsen sinusta eroon ja olet valmis tekemään sen eteen asioita, mitä ei keltään muulta tulisikaan. Eihän sitä muuta voi silloin kuin antaa tavoitteesi mennä niinkuin tahdot.

Tätähän se on aina ollut.

ap.

• Anonyymi00190

Ahaa, itse taidat aina olla luovuttamassa. Lohduttajakin löytyy helposti. Eihän siinä voi muuta kuin katsoa, kuinka helposti kaikki käy.

• Anonyymi00191

En tiedä mistään lohduttelijoista, mutta eihän se hänen touhunsa ole ihan järkevää. En tiedä olisiko edes hyvää seuraa. Jotain hyvin outoa on ollut kaikessa. Puuttuu sellainen rehellisyys ja eivse ole luovuttamista, pitää alkaa ymmärtää asioiden todellista laitaa.

ap.

• Anonyymi00192
        Anonyymi00191 kirjoitti:

En tiedä mistään lohduttelijoista, mutta eihän se hänen touhunsa ole ihan järkevää. En tiedä olisiko edes hyvää seuraa. Jotain hyvin outoa on ollut kaikessa. Puuttuu sellainen rehellisyys ja eivse ole luovuttamista, pitää alkaa ymmärtää asioiden todellista laitaa.

ap.

Hyvä, luovuta.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      93
      2566
    2. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      91
      1506
    3. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      67
      1485
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      13
      1218
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      81
      953
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      17
      942
    7. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      39
      848
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      112
      841
    9. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      54
      793
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      726
    Aihe