elikkäs en nyt tiedä olenko oikealla sivustolla tai aihealueella, mutta lääkäri totesi minulla pienenä kaksi pernaa, ja haluaisin luovuttaa tai leikkauttaa toisen pois. pernahan ei ole elintärkeä joten en edes tiedä annetaanko pernaa luovutukseen? jos näin on että perna voidaan luovuttaa, niin luovutan mielelläni. mitään ongelmia tämä ei ole minulle tuottanut mutta haluaisin aiheesta enemmän tietoa.
pernan luovutus...
3
1696
Vastaukset
- mieti vähän...
Kuten tiesitkin, perna ei ole elintärkeä elin. Se saatetaan joutua poistamaan esim. vatsaan saadun kovan tällin yhteydessä, jolloin perna olisi "hajonnut". Mitääb korvaavaa ei tilalle laiteta.
Miksi siis yhteiskunnan kallita resursseja käytettäisiin ei-elintärkeisiin elinsiirtoihin???
Ja toisaalta miksi haluaisit itsellesi leikkausriskin poistattamalla jotain, joka ei kuitenkaan sinua mitenkään vaivaa??? Leikkaus on aina riski...
Ja elävältä luovuttajalta ei siirtoja tehdä kuin ihan lähimmille verisukulaisille tyypiin omille sisaruksille/lapsille, siis näin Suomessa. - ssdfsdg
Olen samaa mieltä kuin "mieti vähän..."
Mutta olen taas todella iloinen että ajattelit noin lempeästi. :) - Perna
https://www.laakarilehti.fi/tieteessa/alkuperaistutkimukset/pernan-poiston-merkitys/
On perna sittenkin tärkeä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921403Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841360Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761155- 891096
- 82951
- 81935
- 36899
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66855Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5831Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v61825