Ungar är omöjliga

tvåbarnsmamma

Läste i någon tidning att det är barnen som bestämmer i familjen nuförtiden,så sant så.Många ungar har inte minsta hum om hur man skall uppföra sig.Bordsskicket är bedrövligt,man hälsar inte,tackar inte,allt skall ske bums,det är bara jag vill,jag vill.Ibland verkar det som föräldrarna är rädda för sina barn och inte vågar säga ifrån.Ungar behöver gränser och vi vuxna måste dra dem.Barnen älskar nog oss ändå fastän vi måste säga nej ibland.

4

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gammal tant också

Vissa av våra pensionärer är nog inte heller några goda förebilder.De tränger sig före i köer,står och skvallrar med personalen,medan andra väntar att få sköta sina ärenden.Ibland ser man flera rollatortanter som går i bredd så ingen annan kan komma förbi.Inte är det alltid så hävt med artigheten heller.

• just så

Man orkar bara inte alltid ta strid,man är trött,har bråttom osv.,då är det enklare att ge efter.Sant är ju att på sikt ,får man lida för det.

• dålig farmor
        just så kirjoitti:

Man orkar bara inte alltid ta strid,man är trött,har bråttom osv.,då är det enklare att ge efter.Sant är ju att på sikt ,får man lida för det.

Vissa barn ÄR hemska ,jag har 5 barnbarn,3 är ok,2 kan man inte ha i möblerade rum.Det är bara,jag vill inte ,jag ska ha,bordsskicket är bedrövligt,maten är yök,fastän de inte ens har smakat på den osv.Min svärdotter säger att man inte får tvinga barnen.Stackars ungar säger jag,när de märker att senare i livet är de inte huvudpersoner.

• inget råsupande
        dålig farmor kirjoitti:

Vissa barn ÄR hemska ,jag har 5 barnbarn,3 är ok,2 kan man inte ha i möblerade rum.Det är bara,jag vill inte ,jag ska ha,bordsskicket är bedrövligt,maten är yök,fastän de inte ens har smakat på den osv.Min svärdotter säger att man inte får tvinga barnen.Stackars ungar säger jag,när de märker att senare i livet är de inte huvudpersoner.

Nu måste man se till att inte dricka någon öl eller cider så att barnen ser det,de kan annars få störningar senare i livet.Jag tänker nog fortsätta med mina bastuöl,och något glas vin till maten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      121
      7186
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      495
      5333
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      148
      3286
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      215
      2631
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      41
      2324
    6. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      43
      1272
    7. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      77
      1242
    8. Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta

Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä
      Pyhäjärvi
      68
      1218
    9. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      11
      1169
    10. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      111
      1143
    Aihe