Läste i någon tidning att det är barnen som bestämmer i familjen nuförtiden,så sant så.Många ungar har inte minsta hum om hur man skall uppföra sig.Bordsskicket är bedrövligt,man hälsar inte,tackar inte,allt skall ske bums,det är bara jag vill,jag vill.Ibland verkar det som föräldrarna är rädda för sina barn och inte vågar säga ifrån.Ungar behöver gränser och vi vuxna måste dra dem.Barnen älskar nog oss ändå fastän vi måste säga nej ibland.
Ungar är omöjliga
4
74
Vastaukset
- gammal tant också
Vissa av våra pensionärer är nog inte heller några goda förebilder.De tränger sig före i köer,står och skvallrar med personalen,medan andra väntar att få sköta sina ärenden.Ibland ser man flera rollatortanter som går i bredd så ingen annan kan komma förbi.Inte är det alltid så hävt med artigheten heller.
- just så
Man orkar bara inte alltid ta strid,man är trött,har bråttom osv.,då är det enklare att ge efter.Sant är ju att på sikt ,får man lida för det.
- dålig farmor
just så kirjoitti:
Man orkar bara inte alltid ta strid,man är trött,har bråttom osv.,då är det enklare att ge efter.Sant är ju att på sikt ,får man lida för det.
Vissa barn ÄR hemska ,jag har 5 barnbarn,3 är ok,2 kan man inte ha i möblerade rum.Det är bara,jag vill inte ,jag ska ha,bordsskicket är bedrövligt,maten är yök,fastän de inte ens har smakat på den osv.Min svärdotter säger att man inte får tvinga barnen.Stackars ungar säger jag,när de märker att senare i livet är de inte huvudpersoner.
- inget råsupande
dålig farmor kirjoitti:
Vissa barn ÄR hemska ,jag har 5 barnbarn,3 är ok,2 kan man inte ha i möblerade rum.Det är bara,jag vill inte ,jag ska ha,bordsskicket är bedrövligt,maten är yök,fastän de inte ens har smakat på den osv.Min svärdotter säger att man inte får tvinga barnen.Stackars ungar säger jag,när de märker att senare i livet är de inte huvudpersoner.
Nu måste man se till att inte dricka någon öl eller cider så att barnen ser det,de kan annars få störningar senare i livet.Jag tänker nog fortsätta med mina bastuöl,och något glas vin till maten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602047Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661698Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431379Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2331321Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421185- 811156
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3481097Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3181086