Ungar är omöjliga

tvåbarnsmamma

Läste i någon tidning att det är barnen som bestämmer i familjen nuförtiden,så sant så.Många ungar har inte minsta hum om hur man skall uppföra sig.Bordsskicket är bedrövligt,man hälsar inte,tackar inte,allt skall ske bums,det är bara jag vill,jag vill.Ibland verkar det som föräldrarna är rädda för sina barn och inte vågar säga ifrån.Ungar behöver gränser och vi vuxna måste dra dem.Barnen älskar nog oss ändå fastän vi måste säga nej ibland.

4

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gammal tant också

      Vissa av våra pensionärer är nog inte heller några goda förebilder.De tränger sig före i köer,står och skvallrar med personalen,medan andra väntar att få sköta sina ärenden.Ibland ser man flera rollatortanter som går i bredd så ingen annan kan komma förbi.Inte är det alltid så hävt med artigheten heller.

      • just så

        Man orkar bara inte alltid ta strid,man är trött,har bråttom osv.,då är det enklare att ge efter.Sant är ju att på sikt ,får man lida för det.


      • dålig farmor
        just så kirjoitti:

        Man orkar bara inte alltid ta strid,man är trött,har bråttom osv.,då är det enklare att ge efter.Sant är ju att på sikt ,får man lida för det.

        Vissa barn ÄR hemska ,jag har 5 barnbarn,3 är ok,2 kan man inte ha i möblerade rum.Det är bara,jag vill inte ,jag ska ha,bordsskicket är bedrövligt,maten är yök,fastän de inte ens har smakat på den osv.Min svärdotter säger att man inte får tvinga barnen.Stackars ungar säger jag,när de märker att senare i livet är de inte huvudpersoner.


      • inget råsupande
        dålig farmor kirjoitti:

        Vissa barn ÄR hemska ,jag har 5 barnbarn,3 är ok,2 kan man inte ha i möblerade rum.Det är bara,jag vill inte ,jag ska ha,bordsskicket är bedrövligt,maten är yök,fastän de inte ens har smakat på den osv.Min svärdotter säger att man inte får tvinga barnen.Stackars ungar säger jag,när de märker att senare i livet är de inte huvudpersoner.

        Nu måste man se till att inte dricka någon öl eller cider så att barnen ser det,de kan annars få störningar senare i livet.Jag tänker nog fortsätta med mina bastuöl,och något glas vin till maten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe