Lejannalla on kyllä aikaisempi lapsimasennusketju mutta koskee masennus kai vanhempiakin ihmisiä, ihan ilman lapsiakin?
"Ei varmasti masennuslääkkeitä "syödä" liikaa. Masentuneita ihmisiä vain on kovasti liikaa, tehkää tämän torjumiseksi jotain. Helpottakaa ihmisten jokapäiväistä elämää älkää vaikeuttako sitä entisestään. Tarvitaan kaikkia lääkkeitä entistä vähemmän."
YLE.fi kertoi saaneensa tällaisen kommentin lukijaltaan, kun kyselivät masennuksesta.
400 000 Suomalaista kuulema syö masennuslääkkeitä.
Paljonko teidän pitäisi saada rahaa (helpotusta) jotta masennus hellittää?
H.
Ps. Minä olen aina pärjännyt "masennusjuomalla" ja sen hinta vain nousee kun veroja lasketaan ja ihan itse joutuu maksamaan.
Syysmasennus Euroissa
53
119
Vastaukset
- lejanna
Masennusjuoma saa aikaan pahenevaa masennusta, sic!
Masennus, oikea, ei ole mikään vitsi, se voi olla jopa kuolemaan johtava sairaus.
*nähty lähellä*
Rahalla ei voi ostaa masentumattomuutta.
Sinähän katselet telkkaria, kun tuon avauksen aiheen kekkasit?
.- lejanna
Niin, unhoittui vielä sanoa, että eikö normaalisti ihmiset tunne iloa lapsistaan?
Luulen?
. @lejanna
Minulla ei ole telkkaria, viimeiseen 10 jotain, vuoteen en ole enää nähnyt aihetta sen hankkimiseen, minä elän netissä :)
Luin tuon uutisen YLE.fi :stä kuten sinulle, sokeallekin, kirjoitin. :)
Ja kyllä minä olen hyvin tietoinen että sairaalloinen masennus johtaa sairaalaan, ennen vanhaan ihan lukkojen taakse.
Ja totta on myös se, jos ilolientä ottaa iloonsa ja suruunsa vain peräkammarissa, johtaa se Kaulakiikkuun tai Haulikon väärinkäyttöön.
Minä suhtaudun tuohon lainaamaani masennuskommenttiin surkuhupaisin mielin. Katson sen rahankaipuuksi.
H.lejanna kirjoitti:
Niin, unhoittui vielä sanoa, että eikö normaalisti ihmiset tunne iloa lapsistaan?
Luulen?
.@lejanna
Kommentoin tuota omaan aloitukseesi, ehkä.
Koska tää oli ninku "tekomasentuneille"
Mutta varoitan sinua, jos kommentoin, niin irvistelen hölmöille vanhemmille.
H.- lejanna
hunksz kirjoitti:
@lejanna
Minulla ei ole telkkaria, viimeiseen 10 jotain, vuoteen en ole enää nähnyt aihetta sen hankkimiseen, minä elän netissä :)
Luin tuon uutisen YLE.fi :stä kuten sinulle, sokeallekin, kirjoitin. :)
Ja kyllä minä olen hyvin tietoinen että sairaalloinen masennus johtaa sairaalaan, ennen vanhaan ihan lukkojen taakse.
Ja totta on myös se, jos ilolientä ottaa iloonsa ja suruunsa vain peräkammarissa, johtaa se Kaulakiikkuun tai Haulikon väärinkäyttöön.
Minä suhtaudun tuohon lainaamaani masennuskommenttiin surkuhupaisin mielin. Katson sen rahankaipuuksi.
H.Helppo olisi ihmiskunnan olo, jos raha kaiken parantaisi.
Jos olisit lähempänä, ottaisin hemoglobiinit nenustasi. :))
Sokea. ://
Psykiatristen potilaspaikkojen määrää on vähennetty. Potilaat ovat avohoidossa, mikä tarkoittaa käytännössä, monet ovat tuuliajolla.
. lejanna kirjoitti:
Helppo olisi ihmiskunnan olo, jos raha kaiken parantaisi.
Jos olisit lähempänä, ottaisin hemoglobiinit nenustasi. :))
Sokea. ://
Psykiatristen potilaspaikkojen määrää on vähennetty. Potilaat ovat avohoidossa, mikä tarkoittaa käytännössä, monet ovat tuuliajolla.
.@lejanna
No kun et havainnut että mainitsin lähteeni jo aloituksessa.
Siivoat sitten jälkesi hellästi.
Paikkojen vähentäminen on hyvästä, veroja voidaan taas laskea ja kaljan hintaa nostaa.
Tosin avohoidossa olisi kaljanhinnan reilu pudotus hyvästä.
Jäisi lapsille rahaa ruokaankin. (Kokemusta on, lähipiirissäkin)
Joissain avohoidoissa saa ilmaiset ruiskut ja heroiinin korvikkeet.
Ne korvikkeet joista yksi lääkäri tuomittiin jokunen vuosi sitten vankilaan.
Ilmeisesti viisas ei saa olla ennen kuin lääkintöhallitus ensin on havahtunut ongelmaan.
H.hunksz kirjoitti:
@lejanna
No kun et havainnut että mainitsin lähteeni jo aloituksessa.
Siivoat sitten jälkesi hellästi.
Paikkojen vähentäminen on hyvästä, veroja voidaan taas laskea ja kaljan hintaa nostaa.
Tosin avohoidossa olisi kaljanhinnan reilu pudotus hyvästä.
Jäisi lapsille rahaa ruokaankin. (Kokemusta on, lähipiirissäkin)
Joissain avohoidoissa saa ilmaiset ruiskut ja heroiinin korvikkeet.
Ne korvikkeet joista yksi lääkäri tuomittiin jokunen vuosi sitten vankilaan.
Ilmeisesti viisas ei saa olla ennen kuin lääkintöhallitus ensin on havahtunut ongelmaan.
H.@H
Lääkintöhallitus???
Vaihda vuosituhatta!!minttupuu kirjoitti:
@H
Lääkintöhallitus???
Vaihda vuosituhatta!!@minttupuu
Enhän minä enää niin nuori ole!
Tilinikin taitaa olla KOP: ssa, tai jotain.
Annan sinulle kyllä mahdollisuuden, jos et löydä nykyistä nimeä. niin minä kaivan sen sinulle esiin :)
H.
- Lääkkeetön.
Maksoin juuri talomme julkisivurempan ensimmäisen osuuden joka on suuruudeltaan vaimoni 14kk:n eläkkeen luokkaa.
Seuraava erä tulee maksuun syyskuussa.
Kahden ja puolen vuoden eläkkeet menevät kokonaisuudessaan näiden maksamiseen.
Jos tästä selviää masentumatta niin sitten mistä tahansa eurokatastrofista.
Eli ensiapuna auttaisi tuo 28 - 30:n kk:n eläkkeen tasoinen avustus.@lääkkeetön
Omassa asunnossa on hyvätkin puolensa, eikö vain?
Vuokra-asunnossa ei kovin isoja rahallisia yllätyksiä tule.
Mutta, vastauksesi fiksuus ja remontinhallintasi ei oikein oikeuta sinua tähän ketjuun :):)
Taidanpa lukea riviesi välistä tyytyväisyyttä ja iloa kauniista talosta.
H.- Lääkkeetön.
hunksz kirjoitti:
@lääkkeetön
Omassa asunnossa on hyvätkin puolensa, eikö vain?
Vuokra-asunnossa ei kovin isoja rahallisia yllätyksiä tule.
Mutta, vastauksesi fiksuus ja remontinhallintasi ei oikein oikeuta sinua tähän ketjuun :):)
Taidanpa lukea riviesi välistä tyytyväisyyttä ja iloa kauniista talosta.
H.Tärkeysjärjestys!
Itse olisin asettanut viemärit ja lämmitysjärjestelmän julkisivujen edelle.
Nyt mennään minun arvomaailmani mukaan takamus edellä puuhun.
Putket ovat jo ohjelmassa.
Masennuksen ehkäisy vaatisi kaikkien remonttien yhteissumman verran euroja. Kallista on, meillä on samanlainen remppa ollut Toukokuusta lähtien.
Lasku ei ole vielä tullut.
Onneksi pääsee mökille karkuun meteliä joka alkaa 7-8 välillä aamulla.
Ei eurot auta masennukseen, moni rikas on päätynyt jopa itsemurhaan.
Itsestäni olen huomannut että olen parhaimmillani kriisitilanteissa, kun asiat selvenee ja pääsee normaaliin on jotenkin tyhjä olo, vaikka kaiken pitäisi olla hyvin.Lääkkeetön. kirjoitti:
Tärkeysjärjestys!
Itse olisin asettanut viemärit ja lämmitysjärjestelmän julkisivujen edelle.
Nyt mennään minun arvomaailmani mukaan takamus edellä puuhun.
Putket ovat jo ohjelmassa.
Masennuksen ehkäisy vaatisi kaikkien remonttien yhteissumman verran euroja.Ein varsinaisesti masentunut, mutta itsekin olisin ottanut ensin putkiremontin:(
Mainitsin masennuksen että pysytään asiassa:)- Itku tulee
Se on aina hyvä kun on kaksi maksajaa. Silloin ei ole todellista hätää ,mutta auta armias kun minä maksan eläkkeestäni kerrostaloasunnon julkisivuremontista 13500 euroa,joka kohdistuu minun 55 neliön kaksioon.
Lainasuunnitelma on vielä tekemättä,maksuaikaa kuulemma ainakin 48kk.
Eläke reilu tuhat euroa käteen 1148, vastike nyt 298 euroa/kk. Itku tulee kirjoitti:
Se on aina hyvä kun on kaksi maksajaa. Silloin ei ole todellista hätää ,mutta auta armias kun minä maksan eläkkeestäni kerrostaloasunnon julkisivuremontista 13500 euroa,joka kohdistuu minun 55 neliön kaksioon.
Eläke reilu tuhat euroa käteen 1148, vastike nyt 298 euroa/kk.@itku tulee
"Omassa asunnossa on hyvätkin puolensa, eikö vain?
Vuokra-asunnossa ei kovin isoja rahallisia yllätyksiä tule"
Minä olen aina ajatellut että on ihan yks' hailee missä tyhjää potkaisee.
Tilillä on ja hissun kissun lisääntyykin.
Meillä ei tuhlata remontteihin.
Jokaisella on valintansa.
H.- Lääkkeetön.
Itku tulee kirjoitti:
Eläke reilu tuhat euroa käteen 1148, vastike nyt 298 euroa/kk.On suunnilleen suhteessa.
Julkisivumme kustannusarvaus 2 x 11492,33€.
Lisättynä myöhemmin syksyllä alkavat putkirempat on koko lasku osaltamme reilu 33000€.
On siinä vaimon 860€:n eläkkeellä osuudessaan maksamista.
Tuskin kuitenkaan masentuu. - RIMMIR
Itku tulee kirjoitti:
Eläke reilu tuhat euroa käteen 1148, vastike nyt 298 euroa/kk.Kun en asu Suomessa niin en ymmärrä lainkaan sanomaasi. Siis sinulla on kerrostalo-osake johon tehdään julkisivuremonttia, siis lasitetaanko sinulle parveke vai mitä ihmeen remonttia taloyhtiö tekee?
Ei kai tavallista esim ulkoseinien uudelleen vuorausta tai katonvaihtoa yms tarvitse itse kukin asunto-osakkeenomistajan maksaa omasta pussista? - Lääkkeetön.
RIMMIR kirjoitti:
Kun en asu Suomessa niin en ymmärrä lainkaan sanomaasi. Siis sinulla on kerrostalo-osake johon tehdään julkisivuremonttia, siis lasitetaanko sinulle parveke vai mitä ihmeen remonttia taloyhtiö tekee?
Ei kai tavallista esim ulkoseinien uudelleen vuorausta tai katonvaihtoa yms tarvitse itse kukin asunto-osakkeenomistajan maksaa omasta pussista?Kaikki kerrostalon yhteiset huolto- ja korjaustyöt.
Kukas muu maksaa kuin asunnon omistaja omalta osuudeltaan?
Valtio?
Kaupunki?
Punainen risti? - RIMMIR
Lääkkeetön. kirjoitti:
Kaikki kerrostalon yhteiset huolto- ja korjaustyöt.
Kukas muu maksaa kuin asunnon omistaja omalta osuudeltaan?
Valtio?
Kaupunki?
Punainen risti?Eikö ne huoltoja korjaustyöt lisätä yhtiövastike korotukseen? Taloyhtiöhän ottaa itse edullisemman lainan kuin yksittäinen osakkeenomistaja. Saavatpa monesti EU tukeakin jos kyseessä on kulttuuriarvokas talo.
- Lääkkeetön.
RIMMIR kirjoitti:
Eikö ne huoltoja korjaustyöt lisätä yhtiövastike korotukseen? Taloyhtiöhän ottaa itse edullisemman lainan kuin yksittäinen osakkeenomistaja. Saavatpa monesti EU tukeakin jos kyseessä on kulttuuriarvokas talo.
Maksutapa!
Omistaja maksaa joka tapauksessa!
Yhtiövastikkeen muodossa tai kertasuorituksena!
Jos jotain tukea on saatavissa on se otettu huomioon kokonaiskustannuksissa.
En halua, monestakaan syystä remonttikustannuksia yhtiövastikkeeseen, vaan maksan ne ilmoitettuina eräpäivinä käteisenä pois.
Lainaa en sen vuoksi tee eikä vielä julkisivun vuoksi tarvitse mitään myydäkään.
Putkiremppojen tullessa vuoroon joudun ehkä myymään pienen osake-erän jonka valitsen siten että tappion voin vähentää verotuksessa. RIMMIR kirjoitti:
Kun en asu Suomessa niin en ymmärrä lainkaan sanomaasi. Siis sinulla on kerrostalo-osake johon tehdään julkisivuremonttia, siis lasitetaanko sinulle parveke vai mitä ihmeen remonttia taloyhtiö tekee?
Ei kai tavallista esim ulkoseinien uudelleen vuorausta tai katonvaihtoa yms tarvitse itse kukin asunto-osakkeenomistajan maksaa omasta pussista?Asun Suomessa.
Sen vuoksi alkuun olikin yllätys ettei Espanjan kerrostalomme yhteisiä korjauskustannuksia edes voi liittää yhtiövastikkeeseen
Julkisivu-, rappukäytävä-, jätehuolto- ja vedenpuhdistusrempat tulivat maksuun kertasuorituksina.
Hissien uusintaan tarjosivat kahden maksuerän vaihtoehtoa.
Kustannusjakauma oli € / m2.
Onneksi asumme ylimmässä kerroksessa.
Vastuurajat poikkeavat muutenkin.
Pääventtiilin ja kylppärin välisen käyttövesiputken vesivanhingon jouduimme maksamaan itse myös alemman kerroksen asunnon osalta koska ko. vahinko ei kuulu taloyhtiön vastuulle eikä meillä ole minkäänlaista kotivakuutusta.
Kyllä masentaa mutta juomat ovat halpoja.
- Et paljonko ?
Mietinpä, et noin puoli milliä aluks, sitten vaikka kolme lisä toivetta tulevaisuuteen.
Kyllä tuolla jo pärjäis kai sinne joulukuun 21 päivän 2012,..ehkä, jos olis nuukasti. - Putkivalo
Käytetään vaan rahaa psyykkeen hoitoon, muttei lääkkeisiin. Taitaa olla noususuhdanteessa nuo henkiset sairaudet.
Normaalisti lääketiede pyrkii helpottamaan oireita, samalla kun se hakee oireiden syyn poistaaksen sen. Masennuslääkkeillä hoidetaan vain ja ainoastaan oireet, lähetetään potilas kotiin oman onnensa nojaan kärsimään deppistä koko loppuelämänsä. Mitäpä se työpaikan hiirikädenkiksauttaja sille osaisi edes tehdä?
Ihmiset ovat tottuneet syömään lääkkeitä. Mulla oli joskus työkaveri, joka otti buranan väsymykseen. Niin että särkylääke saattaa toimia lumelääkkeenäkin. Aika moni taitaa mennä lekurin pyytämään että saisi jotain "laastaria", ja uskoo sen auttavan. Masennuslääkkeistä oikotie onneen.
Vähän nurinkurista, loppuun palamiset sen kun yleistyy, ja psykiatrian osastoja, jopa sairaaloita, lakkautetaan.
Käytetään rahat mielummin jotta ne pysyisi pystyssä, ja lisää sen puolen henkilökuntaa myös terveystaloihin ja -keskuksiin. - kiitti löydöstä
Ihana oli Rahkosen musiikki, Esko Rahkonen on muistaakseni kuollu jotain kaksivuotta sitten tai jotain sinnepäin.
- demeter
Ai, että paljonko tarvitaan euroja masennuksen hoitoon ? Per lärvi siis ?
Ennen se oli kerrostaloasunnon hinta, olisko nyt kaksi ? Meinaan siis nyt ihan pitkäkestoista, kunnollista terapiaa. Laatua kannattaa suosia aina.
Me tavikset joudutaan kai tyytymään kotikonsteihin ja onhan niitä muitakin kuin kuin noi sun masennusjuomat - jotkut väittää että ne vaan lisää masennusta.
Mäkikuismalla ja kirkasvalolla ei vielä leimaudu, kannattaa käyttää niitä, eikä kertoo kelleen...
Jos/kun nyt vastaat mulle, muistakin käyttää aiemmin vakiintunutta puhuttelu-muotoa "arvoisa", eikä mitään lirkkuja. Täällä käytiin sun poissaollessa vakava keskustelu aiheesta - siis tosta sun hillittömästä käytöksestäs - kato vaikka
"suomalainen raakuus"-ketjusta ja ota opiksi. Vaan pakkohan kaikkien on myöntää, että sä likkuineskin olet "somebody" ja sun läsnä- ja poissaolos huomataan.@demeter
Arvoisa suloinen myrkynkeittäjäni.
Osa tuosta on Paasilinnan keksimää, ei minun, kuten kulta tai lutunen.
Kirkasvalo, kuten esim. Aurinko leimaa kyllä hyvin.
Minusta on tullut komeankarhea vakonaama, ehkä on vähän Mäkikuismaakin kasvoilla, eikä sit yhtään ole naisten Rusinaa.
Iloisena luin vanhaa ketjuani ja totesin sen saaneen aikaan hyvää mieltä,
ja kostonhimoisia ilmeitä.. öh..... oletan ?
Suomessa ovat käyneet Syöpälääkkeet vähiin, harmi että hävittivät ne nuhalääkkeet, joihin rahat riittivät hyvin, halvalla kun saivat.
Olisivat hyvin joutaneet ilmaiseen jakeluun Plaseboiksi, ja vähentäneet tehokkaasti Kokaiinista vuotavia räkänokkia, olisivat saaneet edes hetkeksi lunta, ei kun unta palloon.
Tästä tuli vähän hassu ketju... poissa loistavat olollaan kiukkuiset, tekoiloa etsivät.
Kumman järkeväksi tämä meni. :)
H- voi elämä
hunksz kirjoitti:
@demeter
Arvoisa suloinen myrkynkeittäjäni.
Osa tuosta on Paasilinnan keksimää, ei minun, kuten kulta tai lutunen.
Kirkasvalo, kuten esim. Aurinko leimaa kyllä hyvin.
Minusta on tullut komeankarhea vakonaama, ehkä on vähän Mäkikuismaakin kasvoilla, eikä sit yhtään ole naisten Rusinaa.
Iloisena luin vanhaa ketjuani ja totesin sen saaneen aikaan hyvää mieltä,
ja kostonhimoisia ilmeitä.. öh..... oletan ?
Suomessa ovat käyneet Syöpälääkkeet vähiin, harmi että hävittivät ne nuhalääkkeet, joihin rahat riittivät hyvin, halvalla kun saivat.
Olisivat hyvin joutaneet ilmaiseen jakeluun Plaseboiksi, ja vähentäneet tehokkaasti Kokaiinista vuotavia räkänokkia, olisivat saaneet edes hetkeksi lunta, ei kun unta palloon.
Tästä tuli vähän hassu ketju... poissa loistavat olollaan kiukkuiset, tekoiloa etsivät.
Kumman järkeväksi tämä meni. :)
HMustasukkaset varatut siellä elämöi.
Ilkeilevät siulle ja toisileen.
Mustasukkaisuus kuultaa kaikkien puheista.Miestenkin voi elämä kirjoitti:
Mustasukkaset varatut siellä elämöi.
Ilkeilevät siulle ja toisileen.
Mustasukkaisuus kuultaa kaikkien puheista.Miestenkin@voi elämä
Olisi, niiiiin, helppoa uskoa tuohon mitä kerroit ja unohtaa raadollinen maailma.
Mutta, vaikka tiedänkin että olet 75 prosenttisesti oikeassa, niin 25 prosenttia laittaa kuitenkin hanttiin, vielä puolitosissaan.
Kärsi, kärsi, kirkkaimman kruunun saat, on vielä osani. :)
H.
- Meriläinen
Kyllä olen sitä mieltä että niitä lääkkeitäkin syödään ihan liikaa.
Tänä päivänä ei kestetä elämää, juurikaan.
Jos pitää sitä varten hakea lääkkeitä ettei itke haautajaisissa niin se on minusta ihan turhaa.
Itse saisisn syödä useina keväinä masennuslääkkeitä jos menisin valittamaan lääkärille mutta annan vain itselleni luvan olla saamaton silloin kun tiedän että se siitä häviää .
Ja nyt kohta menenkin matkatoimistoon jo varmistamaan tään tulevan kevään reseptini.
Koska viime keväänä jäi Egypti kokematta, siellä vallitsevan tilanteen takia niin nyt on sitten uusi yritys.
Eli näin ollen maksan hyvänkin rahan siitä masennuksen torjunnasta.
Koska halvalla ei pääse kun yksinäisen hytin haluaa. Mutta se takaa sen ettei joku vieras ihminen pääse lomaani pilaamaan.
Ja nyt alkoikin sitten taas se rahan säästö.- demeter
Sama havainto mulla, meriläinen. Ilon ja surun vaihtelu ei kelpaa elämänsisällöksi, koska "aina hauskaa olla pittää".
Sun lääkettä taitaa käyttää moni, koska matkailun suosio ei laske. Itse vetäydyn yleensä "rotkoni rauhaan" tai menen metsään. Puoliso taas "lähtee kävelemään", kuten se mua uhkailee lenkille lähtiessään. @meriläinen
Vähemmän puinen on kommenttisi.
Aikoinaan aloitettiin kokeilu jossa Psoriasis-potilaita kuljetettiin Sinivalkoisin siivin, etelän hetelmiksi. Ehkä vieläkin?
Tulivat kuulema takaisin näkyvä iho paremmassa kunossa kuin näkymätön osa.
Kunnioitettavasti hoidat masennuksesi omin käsin.
Pidä kiinni yksityishuoneestasi ja varo varavuoteita.
Faaraon kirous leijuu siellä vielä, useine alamaisineen.
Joudut pian turvautumaan lääkärinkin määräämiin mömmöihin.
H.- Meriläinen
hunksz kirjoitti:
@meriläinen
Vähemmän puinen on kommenttisi.
Aikoinaan aloitettiin kokeilu jossa Psoriasis-potilaita kuljetettiin Sinivalkoisin siivin, etelän hetelmiksi. Ehkä vieläkin?
Tulivat kuulema takaisin näkyvä iho paremmassa kunossa kuin näkymätön osa.
Kunnioitettavasti hoidat masennuksesi omin käsin.
Pidä kiinni yksityishuoneestasi ja varo varavuoteita.
Faaraon kirous leijuu siellä vielä, useine alamaisineen.
Joudut pian turvautumaan lääkärinkin määräämiin mömmöihin.
H.Matka on varattu.
Kaksi viikkoa tammikuun lopussa.
Nyt vielä pitää pehmittää pomoja yöllä etteivät pistä mitään kapuloita rattaisiin.
Saas näkee ovatko faaraot minulle suopeita vai miten.
Voihan se finnairkin tehdä vaikka mitä ja monet muut, kuollakin voin ennen sitä.
Voi voi kun kaikkea voi :) - Meriläinen
demeter kirjoitti:
Sama havainto mulla, meriläinen. Ilon ja surun vaihtelu ei kelpaa elämänsisällöksi, koska "aina hauskaa olla pittää".
Sun lääkettä taitaa käyttää moni, koska matkailun suosio ei laske. Itse vetäydyn yleensä "rotkoni rauhaan" tai menen metsään. Puoliso taas "lähtee kävelemään", kuten se mua uhkailee lenkille lähtiessään.Elän tosi paikallaan olevaa elämää normaalisti.
Mutta kun luonteeni pohjalla on aina ollut levottomuus niin jotenkin sitä pitää päästää niitäkin höyryjä.
Nyt kun olen ja elän niin pienessä maailmassa, niin välillä on kiva päästä ihan kauas.
Toisekseen useat ihmiset on kulkeneet nuoresta, tämän päivän nuoret jo lapsesta. Itselle ensimmäinen ulkomaan matka tuli 49 v:nä, sen jälkeen on matkakärpänen purrut. Mutta vain niihin maihin joihin olen unelmoinut ihan lapsesta. - henrjii
Meriläinen kirjoitti:
Matka on varattu.
Kaksi viikkoa tammikuun lopussa.
Nyt vielä pitää pehmittää pomoja yöllä etteivät pistä mitään kapuloita rattaisiin.
Saas näkee ovatko faaraot minulle suopeita vai miten.
Voihan se finnairkin tehdä vaikka mitä ja monet muut, kuollakin voin ennen sitä.
Voi voi kun kaikkea voi :)Hauskasti sanottu ))
pomot pehmeiksi yöllä - Meriläinen
henrjii kirjoitti:
Hauskasti sanottu ))
pomot pehmeiksi yölläNiimpä :)
Näin vuorotyöläisenä joutuu vaikka miksi ja milloin :)
No kun uutisissa juuri on asiantuntijoiden voimin todettu että masennuslääkkeitä syödään yhä enemmän vaikka masennus ei ole sairautena yleistynyt ollenkaan. Ei siis ole yleistynyt ollenkaan. Ei ole siis yleistynyt.
Muualla maailmassa niitä syödään vielä enemmän, koska ihmisten odotetaan olevan aktiivisia, iloisia ja meneviä ympäri vuorokauden ja viikon. Eihän sitä jaksa tavallinen ihminen ilman pillereitä ja niin sitten terveetkin ryhtyvät niitä syömään että oravanpyörässä jaksaisivat...
Pitäisi ottaa vähän rennommin, ilman kemikaaleja tai teknisiä liuottimia joita joku kaataa bensatankin sijasta mieluummin kurkkuunsa... Jokainen päättää itse siitä milloin ottaa rennommin. Minäkin tänään kävin verotoimistossa ja todellinen 'asiakaspalvelija', kai loman loppumista tms muille kostava nipottava kääkkä sai sisukseni kiehumaan. Lähdin siitä sitten luontoon, sellainen kolmen, neljän tunnin rauhallinen kävely, meren ja lintujen seurailu ja tunnelmaan liittyvien muistiinpanojen kirjailu rauhoittivat kummasti, ei harmittanut edes kotiinpaluu pahimman ruuhkan keskellä.Yhtään ei masenna, joten en tarvitse rahallista korvaustakaan.
Kourallinen mustaherukoita on parempaa lääkettä kuin pillerit. Karviaiset on kans hyviä.
Juomana lähdevesi.- meeriamanda
Masennukseata tiedän omakokemisen kautta, olkoonkin sen rieputtelu oma asiani. Kyllä olen kova ´murehtimaan´ , sanoisinko et elämänkoulu ei helpoimpia lienee ollut ja ole minullakaan. Muistanpa yhden raamatunlauseen tästä kurittamisesta ja rakastamisesta jota en todellakaan allekirjoita!
En tartte euroja, lisäkään ei ole pahitteeksi muussa kuin selkäsaunassa... mut saada elää normielämää se on toiveeni :/ - Pitäkääs järki pääss
Masennus on muotia. Asenne, miksihän sen asenteen muuttaminen positiivisempaan suuntaan on ylitsepääsemättömän vaikeaa? Ihmiset tarrautuvat negatiivisiin asioihin kuin hukkuva oljen korteen eivätkä halua päästää niistä irti. Eihän sitä niin pidä tehdä.
Hemmetti soikoon, heittäkää ne harmaan masentunteet rätit niskastanne roskiin, ja alkakaa pukeutua kirkkaisiin väreihin. Ettekö tiedä, miten valtavasti värit vaikuttavat ihmismieen?
Mutta ei, suomalainen iskee mustat rytkyt niskaansa. Ja kun syksy pimenee, kaikki rätit muuttuvat joko mustiksi tai harmaaksi tai muuten vain paskanvihreän harmaansinisiksi, niin että oikein mielen vetää maan rakoon.
No sekään ei vielä riitä. Se laittaa hämyvalot kotiinsa, kun pitäisi laittaa päivänvalolamput, niin että hippasilla kuurupiiloa pitää olla, ja sekös se meltaoniinin laukaisee, ja sitten ollaan niin niin väsyneitä että.
Missä on teidän päivänvalolamppunne?
No sitten että ottaisi, ja napsisi vähän purksita 1000-2000 mg C-vitamiinia lisää, ja saisi potkua elämäänsä, eihän se käy, ei. Menee hyvä matala mieliala hukkaan. Ei kun se on pilleri.
No ei sekään käy, että ostaisi esim. ruusunmarjajauhetta, tyrnimarjajauhetta ja kittaisi niitä ruokalusikallisen päivässä. Ei, tulee liikaa.... "minä syön ruokalusikallisen mustikoita joka päivä"....
Heh, ne määrtä, mitä suomalaiset marjoja syö, ovat aivan lapsen kengistä tempaistut. - pärlepuup.
Tuskin kenelläkään on tässä iässä masennusta, 10 sormijärjestelmässä näin. Nyt on aika sinulla kehua näitä marttoja....
- .........
Juuri telkkarista luin, että nuorista 10-15 prosentilla on masennusta.
- luulen...
......... kirjoitti:
niin nuorissa niin oli minullakin, vitamiinit auttoivat ja nyt olen 64 kai siitä oli apu.
- Ravinteet kuntoon
......... kirjoitti:
Totta kait on masennusta, nehän saa mallinsa vanehmmilta. Ravinteet kuntoon, kyllä vähenee masennus. Turhaa kuvitellakkaan, että saa arkiruuastaan kaiken tarvitsemansa. Näkyyhän se masennusluvissa.
- ((
Ravinteet kuntoon kirjoitti:
Totta kait on masennusta, nehän saa mallinsa vanehmmilta. Ravinteet kuntoon, kyllä vähenee masennus. Turhaa kuvitellakkaan, että saa arkiruuastaan kaiken tarvitsemansa. Näkyyhän se masennusluvissa.
Joopa joo, ja pitää otta itseään niskasta, sillähän kaikki paranee.
- k/k
(( kirjoitti:
Koitappa pitää ittiäs niskasta ja samalla potkia omia persuksias.
ainakin sivullisten masennus helpottaa ku katselevat,on se niin etevän näköstä touhua. - ei ole kaikki kultaa
(( kirjoitti:
Sinä ja sinun ohjeesi.... millä sä otat ittees kiinni kunset jaksa? Olisiko paree tútustua hieman enempi ihmisen aivotyöskentelyyn....luulenpa?
- ((
k/k kirjoitti:
Koitappa pitää ittiäs niskasta ja samalla potkia omia persuksias.
ainakin sivullisten masennus helpottaa ku katselevat,on se niin etevän näköstä touhua.Unohdin vielä luontaistuotteet, niillähän paranee ruttokin.
- Voi parantaa
ei ole kaikki kultaa kirjoitti:
Sinä ja sinun ohjeesi.... millä sä otat ittees kiinni kunset jaksa? Olisiko paree tútustua hieman enempi ihmisen aivotyöskentelyyn....luulenpa?
Voi hyvät ihmiset kuitenkin. Juuri kun jaksamista voi parantaa, niin eikö karvat pystyyn vaan, kun ei jaksa.
Hei haloo, jaksamista voi parantaa ja monin tavoin.
- Pirre*
Elämä on muuttunut niin kiireiseksi, ja yksinäiseksi, ei ihme jos masentaa....
Olen juuri hankkinut kotimaasta puolikiloa "tajunnanräjäyttäjää".
Sisävesien kätköissä jalostettua täyttä tavaraa.
Tulvillaan D-opiaattia, sopis varmaan eräälle keihäänheittäjällekin.
Toivottavasti Lääkäri määrää.
Tosin käy kyllä niin että kun otan pois päät ja Suolet niin jäljellä on vain 300 grammaa.
Terästän huumeeni Suolalla, Luomu-Ruisjauholla ja Luomu-Kirnuvoilla ja Valurautapannulla.
Kunhan Kaasuliesi on seosta sopivasti hellinyt, räjähtää se niin pehmeästi suolenmutkassa että mahdollista ilmavaivaräjähdystä ei edes kuule.:)
Tulli vain hymyili kauniisti Prisman ovella, tai sit neitonen oli vain asiakas.
Ihme kyllä, eihän hän tiennyt että siellä on isokin Muikku.
H.- Tartan
Tästä huumeestä minäkin pidän. Joko ehdit kaikki nauttia? Otin vinkistäsi vaarin ja paistoin äsken voissa kilon keskikokoisia tajunnanräjäyttäjiä. Nautin ne hyvässä ja turvallisessa seurassa, viihdyimme hyvin. Tätä kannattaa suositella muillekin. Säilytetään ehdottomasti kylmässä ja valmistetaan juuri hankittuna. Diilereiltä voi kysyä. Ruukussa ei voi kasvattaa. Ei tule h-merkintää ja poliisi tukee hankintaa. Ei sätkytä eikä kierrätä päätä. Mutta koukkuun jää. Kotimainen tuote, kuten edellä.
Tartan kirjoitti:
Tästä huumeestä minäkin pidän. Joko ehdit kaikki nauttia? Otin vinkistäsi vaarin ja paistoin äsken voissa kilon keskikokoisia tajunnanräjäyttäjiä. Nautin ne hyvässä ja turvallisessa seurassa, viihdyimme hyvin. Tätä kannattaa suositella muillekin. Säilytetään ehdottomasti kylmässä ja valmistetaan juuri hankittuna. Diilereiltä voi kysyä. Ruukussa ei voi kasvattaa. Ei tule h-merkintää ja poliisi tukee hankintaa. Ei sätkytä eikä kierrätä päätä. Mutta koukkuun jää. Kotimainen tuote, kuten edellä.
@Tartan
Eipä niistä jäänyt enää seuraavaksi päiväksi leivänpäälle.
Vaan minkä Suoli vie, sen kauppa taas tuo.
Mutta hyvä niin, kohta ovat sääriluut siinä kunnossa että niillä potkii helposti mummojen kävelykepit mutkalle, vaikka olisivat tehdyt rautatiekiskosta. :)
H
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv262446- 1142076
- 1211732
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?451557Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91497Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901075Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161231044Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87975Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35967Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15949