TIETÄÄKS KUKAA :(

tervevaa

okkei eli siis tietääx kukaa tääl kajaanil muita kummituspaikkoi ku se wanha mylly & pyörteen tila ? :--D

49

4732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • klkmkjsnjdl

      otappa tuosta selvää..hjkshaishsjsoshiioii

    • 33333333333333333333

      Olen kuullu että poliisi asemalla kuuluu öisin outoja ääniä. ota maknetoskuuppi mukaan ja mee nauhottaan ääniä.

      • MÄ KUULEN ÄÄNIÄ.....

        Ilman skuuppia, tulen marssista !


    • taas joku...........

      lukihäiriöinen yrittää kirjoittaa murteellaan, vaan eipä taida itse tietää mistä on kotoisin!

    • Kummitustätsy

      Taasko tää kummituspaikkojen kyselijä täällä.
      Oletko koditon kummitus?

    • A.Jan.Tasa

      Karolineburg on Kajaanissa takuuvarma kummituspaikka.

    • Meedio

      Sissilinnassa vaeltaa valkearouva , Paltaniemen koululla on oma kummitus! yläkerran portaista kuuluu askelia,mutta ketään ei näy.Wanhalla tklla ovet aukenevat itsekseen ja askeleita kuuluu(tapaturmaisesti kuolllut työmies se on,kuulema oli horjahtanut päissään kun oli istunut keittiössä ison vatkaimen päällä ja se oli lähteny pyörimään ja surmannut miehen! tosi on ja tapaus sattui joskus 70 luvulla.

    • khummitus

      Missä on vanha tk?

      Paltanimentieltä paltanimelle päin mentäessä, käännytään muistaakseni suunnilleen hetteenmäen kohdalla vasemmalle hiekkatielle, jossain siellä metikön takana on sitten se vanha koulu, se on muistaakseni aikalailla piilossa, mutta kyllä sinne pikkutie menee, sinne kun meet iltahämärällä niin on paskat housussa..no ei ny sentään..mutta kannattaa käydä jos autiotalot kiinnostaa.

      • lopö

        Nykyään kummittelee myös huuhkajanvaaran alueella. Iltaisin varsinkin pimeän aikaan kadulla saattaa tulla vastaan pelkät valkoiset hampaat ja silmän valkuaiset. Todella pelottavaa.


      • pelottavaa
        lopö kirjoitti:

        Nykyään kummittelee myös huuhkajanvaaran alueella. Iltaisin varsinkin pimeän aikaan kadulla saattaa tulla vastaan pelkät valkoiset hampaat ja silmän valkuaiset. Todella pelottavaa.

        Lehtikankaalla on alkanut myös tapahtumaan tätä ilmiötä.


      • Meedio

        vanha terveyskeskus on se talo,joka on ihan terveyskeskuksen vieressä(pääterveys keskus) se on semmonen oranssin punanen siinä on vissiin vanhusten vuodeosasto.


      • Meedio

      • Tallo 78
        lopö kirjoitti:

        Nykyään kummittelee myös huuhkajanvaaran alueella. Iltaisin varsinkin pimeän aikaan kadulla saattaa tulla vastaan pelkät valkoiset hampaat ja silmän valkuaiset. Todella pelottavaa.

        Syvänojankadulla saattaa kuulua kummia ääniä.


    • Meedio
    • pelottaaaaaaaaaaaaaa

      suoli soffan tiloissa kuulemma tulee joku kummitus vastaan tukka päänyli kammattuna. Kuuluu olevan vaaleanpunainen kauluspaita päällä. Kädessä on kuulemma joku kolmisakarainen juttu. Oisko vaikka autonavain.

    • mörkö tulee

      KUMMITUS PAIKKOJA???tietääpä hyvinkin...käyppä katsomassa TANELIN peilistä näkyykö eilistä???

    • Meedio
    • Meedio

      Suvantolan vanhakoulu, aja paltaniemelle päin,ennen hetteenmäkeä käänny suvantolantielle,ajat vähän matkaan, oikealla notkontie sitä ja oikealla miltei heti pusikon takana,näkyy nurkkaa . Jos google Earthiin laitat notkontie kajaani punaisen ja sinisen auton(kuvassa) välissä tie oikealla.

    • Meedio

      Paltaniemi on paras paikka etsiä kummituksia,Pappilanniemi siellä auki kaivettu wanha hautausmaa,tyhjiä hautoja vai onko? Iso musta risti keskellä hautausmaata.Vielä 50-60 luvulla saattoi Pappilanniemestä löytää irvistävän pääkallon,Reisiluun tai Rintakehän! itse olen kuvannut Syksyllä keskellä yötä siellä 2 kertaa,se on aavemmainen paikka kun tuulee ja pöllö huhuilee!
      sinne mene keskiyöllä niin saatat nähdä Iso-Jussin haamun,Lisäksi Tien varrella on "Noitien hirttopuu"Johon on kyläläiset hirttänyt noidiksi luulemiaan ihmisiä (suurin puu jonka oksat kaartavat pitkälle tien ylle).

    • Emil Von Axe

      Vimpelin hyppyrimäellä tapahtui 60-luvulla selvittämätön kuolemantapaus.
      Siellä kuuluu vieläkin nuoren miehen valitusta kun silloin aikoinaan pyöri rinnettä alas luut murskana.
      Toiset väittää että valitus kuuluu vain pimeällä ja huonolla säällä. Itse olen sen kuullut ihan selvästi aina kun olen yöllä torniin kiivennyt.
      Nykyään tulee harvemmin käytyä. Olisi kiva kuulla muidenkin kokemuksia.

    • varhaisjakajainen

      Ala-Teppanassa tai ns. vanhassa Teppanassa, missä oli ennen puutaloja. Murhattu taiteilija Einar Reuter eli silloisessa Ahtelan tiellä. Tie oli nimetty hänen taiteijianimensä mukaan. Erätiellä oli vihreä puutalo, missä luki seinässä "karva". Se oli kuolleiden juoppojen talo. Koko alueen "henkimaailma" on siirtynyt vielä paikallaan olevaan puukouluun ja siinä lähellä olevaan viljamakasiiniin.

    • kuolematonsielu??
    • varhaisjakajainen

      Jos joku ei tiedä, miten hänen kuolemansa tuli ilmi, niin sanomalehdenjakaja haistoi mädänneen hajua viedessään lehteä oveen. Lienee myös lehdet ovessa/luukussa epäilyttivät.

    • Emil Von Axe

      Petäisenniskassa entisessä Lihakunnan teurastamossa kuuluu vieläkin teurastettujen lehmien veren valumisen ääniä.
      Tarkimmat kuulijat ovat kuulevinaan jonossa tuotujen eläinten kuolemanpelon huutoja.

      • terastajajajajajajaj

        Olen joskus nuorempana siellä käynyt. Mitään en kylläkään kuullut. Mutta jotenkin karmiva paikkahan se oli...


    • heiniinku

      Siis onx hei kukaan hei niinku täs niinku äx niinku tota noinniinku hö?

    • kapteeni Haddock

      Samaa kysmystä kysytty jo viimeiset pari vuotta. Se suvantolan myllykään tuskin yhtään pelottavampi paikka pimeällä, viime vuonna kävin talvella pimeällä myllyn lähellä.

      Suvantolan koulua puretaan, ei mitään ihmeellistä sielläkään. Hyvä vaan että puretaan, eipähän ole vandaaleille hajotettavaa.

      Jospa loisit itsellesi pelon ilmapiirin, alat vain pelkäämään jotakin.

    • Paikasta riippumatta

      saattaa kummitella, jopa yössäsikin! Riippuu miten elämässäsi olet elänyt!

      Uniisi tulee kuka vain,varsinkin se mitä et nyt vihassasi halua!
      Me sun elämäsi toiveet ja ei toiveet vaan unohduksesi ja pettymyksesi, ja kaltoin kohdellut tulemme kummittelemaan sinulle, samoin kun olet pettänyt minua tai tehnyt pahaa minulle, jopa ajatuksissa tai uhannut tappaa vaikka minut!

      Olemme aina ajatuksissasi, unessa ensin!

      Onneksi aamusi pelastaa sinut ja minut! Eli minä elän, eiks vain!?
      Pelkoa emme saisi ottaa seuraksemme, koskaan, vain päivä kerrallaan....elämme itsekukin eteenpäin...
      eilinen meni ja huomisesta emme tiedä mitään....vielä...joten go on....

    • Hikinä

      Sitä ei saa mitä kysyy.Tiedän erään pienen paikkakunnan Oulun-Läänissä,jossa on tapahtunut paljon ja tulee tapahtumaan.Etiäisiä=totta.Pelotti aivan sairaasti kun meille kerrottiin että "niitä" on tulossa.Muutama itsemurha,muu surma/tappo.

    • Hohmotelija

      Kyllä meitsiäkin kovasti pelotti. Rohkeasti kävin paskalla ennen paikalle menoa ja sitten en huomannut mitään ihmeellistä enää. Joten ohje onkin: käykää vessassa niin ette näe mitään kummituksia!

    • VANHA TAAS

      No yks kummitus on tämä joka täällä aina näitä vanhoja juttuja kaivelee.
      Tämäkin vuoden vanha aloitus

    • uno lapsi

      eiks tääl sit ole lapsil ollenkaa ommaa palstaa mis vois kysel kummituksis ja muist sellasist?

    • 147852369

      takkarannan kyltin kohdalta noin 3 kilometriä eteenpäin tulee kunnon jyrkkä mutka josta kääntyy pieni hiekkatie jonka päässä on talo ja palanut navetta. Talon sisälle on joskus joku hirttänyt itsensä joka on siellä edelleen..

    • ninkuta näinkin

      Itse on siellä edelleen
      Että sellaanen tappaus tällä kertoo!

    • Simo Raappana

      Auralan tilalta Parkinniemeen päin n. 1,5 km oikealla puolen tietä oli aikanaan vanha lato. Ukkini ajoi hevosella sen ohi ja viereen tuli juoksemaan nuori nainen. Ukin hevonen oli piirikunnan mestari mutta vaikka kuinka ukki hevosta kannusti oli nainen vierellä kunnes katosi. Ladon lattian alta löytyi myöhemmin nuoren naisen ruumis. Näin se minulle kerrottiin. Tiedä sitten...

    • takkarannan autiotal

      tietääkö kukaan että mikä tienviitta on siinä takkarannan autiotaloa ennen?

    • pekkajopo

      missä on pyörteentila? kertokaa jos siellä asuu joku?:D




      terveisin: jukka-pekka ja pekka-jukka :3

      • jukkajopo

        ja tietääks kukaan että se maitolaituri että onko siellä tapahtunut jotain outoja asioita ja onko se vielä pystyssä ja kertokaa heti jos tiedätte siitä taisiitä takkarannan talosta ?


        terveisin: jukka-pekka ja pekka-jukka


      • auuu
        jukkajopo kirjoitti:

        ja tietääks kukaan että se maitolaituri että onko siellä tapahtunut jotain outoja asioita ja onko se vielä pystyssä ja kertokaa heti jos tiedätte siitä taisiitä takkarannan talosta ?


        terveisin: jukka-pekka ja pekka-jukka

        onko totta myös että myllyssä olisi joskus tapettu joku? kävimme siellä jonkinaikaa sitten ja kuulin jotain nyyhkytyksentapaista sisältä portaiden läheltä?


    • Matti Pau

      Kummittelua olen kohdannut vain kerran. Eliaksen hiihdossa 1980-luvulla siinä junanradan vieressä hiihtäessäni ennen Kuluntalahtea radan suunnasta kuului jonkun keijukaisen tai haltijan harmoninen kuiskaus.

    • vOiKoOlLa

      Meillä kotona kummittelee. Kummittelua olen kuullut pienestä lapsesta asti, sekä sisarukseni ja äitini on myös kuulleet samoja ääniä. Kerran lapsena olin siskoni kanssa kahdestaan kotona, alakerrasta kuului töminää, töminä muuttui askeleiksi ja askeleet kantautuivat portaikkoa pitkin ylöspäin. Säikähdimme niin että poistuimme koko rakennuksesta. Ollessani lapsi myös vanhempi siskoni kuuli ääniä erityisesti yön aikoihin. Kerran kuuli lapsen kikatusta, ja näki lapsen tekevän kuperkeikkoja. Oli luullut aluksi että kyseessä oli veljemme, mutta tämä lapsi oli yhtäkkiä haihtunut ilmaan. Äitimme yksin kotona ollessaan on kuullut alakerrasta kikatusta ja ääniä, että pyykkitelinettä on paukutettu seinään. Tätä ääntä olen kuullut itsekkin. Parisen vuotta sitten yläkerrasta kuuluvat tyminät olivat niin häiritseviä etten saanut nukuttua. Tämä on kyllä kummallista, sillä yläkerrassa omassa huoneessaan nukkuva äitini ei ollut näitä ääniä kuullut.
      Nykyään vaan tämä asia pistää vituttamaan, sillä yöllä olisi mukava nukkua.

    • Palstan kummitus

      Tällä palstalla kummittelee, kun nämä vanhat ketjut putkahtavat esille

    • Nimijamerkki

      Meillä on hirvee kummitus joka aamu.

    • bjdgöh

      käytiin tänää kavereitte kaa siellä vimpelin hyppyrimäellä ja eka kuului vaa joitaiki "kloks" ääiä ja sitte ihan sieltä tuorinn huipulta näkyi kun joku heilui edetakaisinn ja lopuksi joku musta ihmisn varjo lähti tulemaan portaita alas (se ei varmasti ollut ihminen) niin sitten lähettiin kyllä osi kovaa pyörillä pois! kannattaa kaydä siellä kuulee tai näkee varmasti jotain!

    • Saddamagogo

      "Petäisenniskassa entisessä Lihakunnan teurastamossa kuuluu vieläkin teurastettujen lehmien veren valumisen ääniä.
      Tarkimmat kuulijat ovat kuulevinaan jonossa tuotujen eläinten kuolemanpelon huutoja." Nämä "veren" valumis äänet johtuu siitä kun sadevesi lorisee kellarissa johonkin alemmas jotain pientä putkea pitkin. Kellarissa sijaitseva lämmityshuoneen lattia on veden peitossa

    • sadomasis

      Pitkässä Tanelissa on kyllä usein tosi oudon näkösiä tyyppejä. Eivät ole kyllä tästä maailmasta. Joskus niitä näkee siinä karsinassa pihan puolellakin.

    • Rantapuisto

      Linnanraunioilla ja rantapuistossa on kesä-öisin kummituksia. Saattaa joskus päiväläkin olla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2484
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      288
      2145
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      89
      2067
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1781
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1691
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1649
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1554
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1377
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1341
    10. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      110
      1271
    Aihe