Mulla on todettu kondylooma ja sain siihen sellainen liuos mitä mun pitää penslata syylien päälle. Mietin, että onko tämä lääke tehokas? Joutuuko toistamaan sitä hoitojaksoa useampi kerta ennen kun häviävät? Pakkauselostuksessa lukee että lievä kirvelyä voi ilmestyä, onko näin?
Entäs kun syylät ovat poissa, virus vissin jää kehoon ja voi uusia... Uskaltaako enää harrastaa seksiä ilman suojaa?
Onko kellään niin että se liuos ei auta vaan on joutunut laserhoitoon?
Kysymyksiä kondyloomasta....?
15
946
Vastaukset
- samma här
Kirvelee joo ja hoitoa tulee toistaa 3 päivää. Näppylöiden tulisi "kuivaa" pois.
Virus jää kehoon ja voi tehdä näpyt uudelleen jos on stressiä yms. Älä harrasta seksiä ilman kumia itsesikään takia koska sinä ikäänkuin tartutat itseäsi uudelleen ja uudelleen mikäli jatkat saman partnerin kanssa seksin harrastamista ja muutenkin sitten tartutat toisen. Suhteessa onkin jo eri kuviot, sitten vaan yhdessä hoidatte näppylät ja sillä selvä. :) - 1+20
Unohda se liuos se taitaa olla sitä samaa mitä ne antaa muidenkin syylien hoitoon. Mulla lähti syylä hyvin wartnerilla muistaakseni, se jäädyttää sen syylän. Taitaa olla samaa tavaraa mitä lääkäritkin käyttävät cryo-hoidoissaan. Jäädytys oli mielestäni kohdallani huomattavasti kivuttomampi vaihtoehto verrattuna siihen nesteeseen.
Syylä vaan uusi n.1kk. operaation jälkeen, jonka jälkeen olen ajatellut vain elää sen kanssa. Käsittääkseni kondomi ei suojaa kondyloomalta ainakaan täysin.- Ai että meinaat vain
elää sen syylän kanssa!!!? Et varmaan sitten ajatellu seksiä harjoittaa enää? Syylät uusivat varmaan 90 prosentilla muutaman kerran ennen kuin jäävät pois koska ihmisen immuunipuolustus oppii vastustamaan noita. Tottakai se on käytävä poistattamassa aina kun niitä tulee ei niitä voi jättää lisääntymään ja kasvamaan,oletko ihan älyvapaa?!
- 1+20
Ai että meinaat vain kirjoitti:
elää sen syylän kanssa!!!? Et varmaan sitten ajatellu seksiä harjoittaa enää? Syylät uusivat varmaan 90 prosentilla muutaman kerran ennen kuin jäävät pois koska ihmisen immuunipuolustus oppii vastustamaan noita. Tottakai se on käytävä poistattamassa aina kun niitä tulee ei niitä voi jättää lisääntymään ja kasvamaan,oletko ihan älyvapaa?!
Vaikka olisi syylätön, niin eikös se virus jää kuitenkin elimistöön? En maininnut ensimmäisessä viestissäni että olen hävittänyt syyliä useamman kerran. Olen käynyt ihan lääkärissä asti hoidoissa. Tuo mainitsemani iso syylä vaan uusii kertatoisensa jälkeen. Joten kyllästyin jatkuviin hoitoihin. HPV-infektio on niin yleinen ja harmiton loppujenlopuksi (ei haitannut edellistäkään kumppania).
- .
1+20 kirjoitti:
Vaikka olisi syylätön, niin eikös se virus jää kuitenkin elimistöön? En maininnut ensimmäisessä viestissäni että olen hävittänyt syyliä useamman kerran. Olen käynyt ihan lääkärissä asti hoidoissa. Tuo mainitsemani iso syylä vaan uusii kertatoisensa jälkeen. Joten kyllästyin jatkuviin hoitoihin. HPV-infektio on niin yleinen ja harmiton loppujenlopuksi (ei haitannut edellistäkään kumppania).
Kellä jää, kellä ei. Kondylomavirus voi poistua kokonaan, toisin kuin herpesvirus.
- hmömhöm
Hei.. Siis mikä tuote onkaan jolla poistit? Onko se se reseptitön, jota on tv:ssä mainostettu? Itse olen pohtinut sitä uskallanko, kun olen kohta 10vuotta taistellut tätä vastaan.. edellisen kerran jäädytettiin lääkärissä joka oli paras tapa. Siitä kuitenkin tuli takaisin 1 syylä, josta sanottiin että on vain kosmeettinen haitta.. eikä ole mitenkään kriittisessä paikassa, mutta haluaisin nyt yrittää päästä siitäkin eroon.. mutten jaksaisi enää mitään pomppimisrumbaa :( .. Olen lopen kyllästynyt
- HKIsa
Kyllä toimii! Minulla oli pari pientä syylää n. pienen pippurin kokoisia ja matalia.
Yhdellä penslaus kerralla lähtivät ja myöhemmin yksi olematon oli ilmestynyt, mutta sepä lähti jo kun kerran laittoi illalla ainettä päälle niin aamulla se oli hävinnyt. Enään tauti ei ole uusiutunut noin vajaan vuoteen ja lääkäri höpisi että se on jo todennäköisesti parantunut kokonaan minusta. Kannoin tautia yli vuoden ja elimistöni pääsi tehokkaammin poistamaan virusta kun syylät oli hävitetty. Näin ainakin lääkäri sanoi että vaikka pieniä syyliä ei tarvitse hoitaa mutta pääseepä taudista itsestään nopeammin. - kfmnvkfnvfvvsdvsdc
miten sen voi muuten todeta jos se on oireeton? joku sanoi että olisi minulta saanut sellasen mutta ihmettelen kun itselläni ei ole nitään näppyjä alapäässä tai en ole ainakaan huomannut. huomaako ne helposti? eikö se voi olla oireeton vaikka kuin pitkään?
- wikin kertomaa
"Kondylooma eli visvasyylä on papilloomaviruksen aiheuttama syylä, joka tarttuu suorassa limakalvokosketuksessa sukupuoliyhdynnässä. Sen itämisaika on muutamasta viikosta jopa vuosiin. Erilaisia papilloomaviruksia tunnetaan yli sata, joista noin 30 pystyy elämään sukupuolielimien limakalvoilla."
"Osa ihmisistä on viruksen kantajia, eli heidän elimistössään on papilloomavirus, muttei oireita. Näin ollen he voivat tietämättään tartuttaa kumppaninsa. Oletuksena on että virus säilyy elimistössä loppuelämän, vaikka on mahdollista että elimistö pystyy tuhoamaan viruksen muutaman vuoden sisällä. Kondyloomaan on kehitetty rokote, jonka antamasta suojasta ei ole varmuutta."
- http://fi.wikipedia.org/wiki/Kondylooma
Ps. Jos joku harastaa noden kuvien jälkeen vielä suojaamatonta satunnaista seksiä...niin...
- Ohi on!
Minulla itselläni todettiin kondylooma 17-ikäisenä, en saanut mitään voiteita enkä lääkkeitä siihen. Tauti oireili n. 6kk ja sen jälkeen oireiluja ei ole ollut ollenkaan. Olen nyt 21-vuotias, papa-testessä eivät kondyloomaa ole enään löytäneet, vaikka kuitenkin tiedän että kannan virusta. Mutta on saanut huokaista kyllä helpotuksesta, ettei tauti edennyt pidemmälle :) Tsemppiä teille muille tautia kantaville!
- Voi elämä!
Sain juuri tänään tiedon että kudosnäytteeni tulos oli kondyloma =((( Itselläni ei ole minkäänlaisia oireita ja ainakaan oma silmäni ei erota mitään näkyvääkään.
Kirjoitit että sinulla tauti oireili 6 kk millä tavalla???
- kondis
Miten kondylooma todetaan? verikoe vai joku dna testi vai?
- 12+8
Esimerkiksi näin menet näyttämään syylää lääkärille joka tekee diagnoosin. Tai naisilla on ilmeisesti niitä papa-kokeita...
Mutta kohdallani se meni juurikin niin että menin epämuodostumieni kanssa meilahteen esittelemään vehkeitäni.
- Blue daba di daba da
Heippa
Taidankin olla ihan kondyloomaveteraani. Tulin etsimään tietoa nestetyppijäädytyksen tehoista mut törmäsinkin tähän ketjuun. Mikesi muuten sukupuolitauti keskustelu ole terveys otiskon alla!?
Nin, mulla siis todettiin kondylooma noin 9 vuotta sitten. Lääkäri vaan pyysi housut alas, kurkkasi näppyjä ja totesi että selvä peli, tässä resepti penslausliuokseen. Sellaista sinistä tököttiä penslattiin muutaman päivän ajan ja muistaakseni jo viikon kuluttua olin oireeton.
No, mullehan ei tämä lääkäri ehdotellut jälkitarkastuksia eikä puhunut viruksen jäämisestä elimistöön halaistua sanaa. Ja niin nuorena ei sitten itse tullut mietittyä aisoita läpi. Nyt oireettomien vuosien (ja varmaan yli 20 uuden seksipartnerin) jälkeen olen pitkässä, onnellisessa parisuhteessa ja 7kk raskaana.
Mieheni huomasi tässä viikkoja sitten pieniä patteja ihan emättimen aukon lähellä. Saman tien aloin aavistelemaan että tässä on nyt joitain turhan tuttua ja painelin lääkäriin. Onnekseni asun nykyään Englannissa, jossa sukupuoliterveysklinikalle voi vaan saapastella sisään ja saada hoidon heti paikanpäällä. Eikä maksa mitään. Raskauden aikana ei saa käyttää noita salvoja tai muita iholle levitettäviä lääkkeitä, joten lekuri kaivoi nestetyppisuihkun esiin ja kävi näpyt läpi. Nyt muutaman päivän kulutta odottelen edelleen tuloksia, näpyt ovat edelleen tallella. Täytyy käydä uudessa käsittelyssä tällä viikolla, jos eivät nyt häviä. Raskauden aikana kuulema uusimisriski kertautuu kun elimistö rajoittaa immuunijärjestelmän toimintaa suojaamaan kroppaa ja lasta hengenvaarallisilta taudeilta (tai vastaavaa kertoi lääkäri)
Kaikkein pahinta on, että olen nyt ymmärtämättömyyttäni mennyt tartuttamaan paitsi nykyisen mieheni ja kaikki muut joiden kanssa olen harrastanut seksiä viimeisen 9 vuoden aikana. Joku sanoi että hoidetaan yhdessä näoyt ja sillä siisti. Pakkohan se tietysti on mutta kyllä oli pala kurkussa selittäessä miehelle että tällaisia terveisiä tuli tällä ketraa, sullakin on nyt tää visvasyylä. Ei kivaa.
No, joka tapauksessa se virus voinee lähteä elimistöstä töysin mutta kun sitä ei voi todeta ilman oireita, kannattanee aina pelata varman päälle ja olettaa sen jääneen elimistöön muhimaan. Ja se muuten tarttuu muutenkin kuin yhdynnän aikana, kaikki limakalvokontakti on riski, myös suuseksi ja koskettelu!
Mulla se panslattava sininen liemi hoiti syylät samantein joten suositan kyllä kokeilemaan. Eikä se kirvely nyt niin pahaa ole, pääseepä rumista syylistä eroon.
Tsemppiä kaikille visvasyyläkerholaisille, ikävä tauti mutta onneksi yleisimpinä muotoinaan täysin harmiton. Kannattaa yrittää ottaa huumorilla ja pitää ehkäisykamat mukana. Ei ole tarkoitus floodata mutta tässä olis yksi hyvä kondysivu: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00244
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .694118Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503065Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631323010Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3912093Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101196Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111183- 731162
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291014- 601000
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111963