Pohdin tässä lähtisinkö valintakokeisiin Seinäjoelle graafisen muotoilun linjalle. Olen aiemmin ollut kolme kertaa graafisen suunnittelun pääsykokeissa. Nuo eivät kuitenkaan taida olla ihan täysin samoja aloja vai olenko väärässä?
Graafinen suunnittelu ja graafinen muotoilu?
2
511
Vastaukset
- Arvailuja..
Itsekin olen monena vuonna hakenut graafista suunnittelua enkä ole päässyt, surkeaa! :(
Mielestäni ne eivät ole samoja aloja, graafinen suunnittelu painottuu mainosten suunnitteluun ja esim kirjojen ja kotisivujen ulkomuodon suunnitteluun kun taas muotoilu liittyy enemmän vaikka uuden kahvipannun muodon suunnitteluun. En mene nyt vannomaan tiedon todellista laitaa, mutta näin sen itse olen ymmärtänyt. - Tämmöstä täällä
Heip, itse opiskelen täällä SeAmkissa juuri graafisen muotoilun puolella. Ymmärtääkseni noilla ei sinänsä hirveästi ole eroa. Kovin on kuvituspainotteista meilläkin, vaikka itsekin tosiaan aiemmin kuvittelin, että tää olisi enemmän ns. tuotesuunnittelua, mutta ei. Se ero ainakin kyllä on, että opiskelemme jonkin verran (aika vähän kyllä) myös kaluste-ja lifestyle muotoilua.
Huomaathan muuten, että koulutus ei ole Seinäjoella vaan järkyttävän pienessä maalaiskylässä Jurvassa. Koulu on kyllä kiva. Mutta tosiaan jos tänne aiot, niin kannattaa hakea ens keväänä, koska voi olla, että se on viimeinen kerta kun tänne enää uusia opiskelijoita otetaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244716- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483125- 542667
- 2062621
- 512599
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322400- 1522338
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081539