täydellinen ihminen naapurina

x

Vaivaako jonkun muun taloyhtiötä tämmönen "täydellinen ihminen" jolla ei ole mitään muuta elämää kuin kytätä naapureita ja tehdä valituksia milloin mistäkin pikku asiasta. Meillä aivan sairas pariskunta naapurina joka valittaa joka asiasta isännöitsijälle vaikka vietetään ihan normaalia perhe-elämää. Alkaa meneen hermot ja kypsyä tommoseen valittamiseen. Millon tupakka haisee, millon autot tai pyörät väärässä paikassa. Milloin mitäkin, mahtaako näille tyypeille mitään ? Vai pitääkö vain alistua tähän tyranniaan. Kaikki kuitenkin omistetaan asuntomme samalla lailla. Tässä ei vaikuta onko kyseessä nuori vai vanha kaikki käyvät uhriksi, jos ei muuta niin liioitellaan sitten että saadaan näyttämään asiat pahemmilta kuin ne on.

212

6852

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko pariskunta

ehkä perhosta ?? Jos on,ainut konsti on houkutella ne ilmaisella viinalla johonkin sivummalle lopetettavaksi.

• Perho bo

Perhossa ei houkutella viinalla, Vaan tikkareilla

• ettei kuitenkaan
        Perho bo kirjoitti:

Perhossa ei houkutella viinalla, Vaan tikkareilla

Ei siellä kuitenkaan paratiisin avaimet helise?

• kerrostalo kyttääjää

Kyllä yleissivistykseen kuuluu tuntea naapurustossa asuvat ihmiset sekä tarkkailla ,jos jotain epäilyttävää ilmaantuu.

• asmaatikko

Se on helevetinmoista kun naapuri polttaa koko ajan terassilla toisista välittämättä. Arvaa onko mukavaa kun ei voi kesäkuumalla pitää ovia auki naapurin tupakoinnin vuoksi. Ei voi muuta toivoa, että kuolis äkkiä pois keuhkosyöpään, muita savustamasta.

• jjjjjpppp

Todennäköisesti itse kuolet keuhköpöhöön ennenkuin naapurisi syöpään.

• tupakka tappaa
        jjjjjpppp kirjoitti:

Todennäköisesti itse kuolet keuhköpöhöön ennenkuin naapurisi syöpään.

sulle jjjjjpppp jatka vaan polttamista, niin sinustakin päästään.

• ?!?!?!
        tupakka tappaa kirjoitti:

sulle jjjjjpppp jatka vaan polttamista, niin sinustakin päästään.

Suojatie tappaa,pakokaasu tappaa,ei oo aina tupakasta kiinni kuolema?lopetan tupakoinnin sitten kun autolla ajo kielletään!50 vuotta polttannu,enkä lopeta naapureitten takia,tukehtukaa!

• oulätti
        ?!?!?! kirjoitti:

Suojatie tappaa,pakokaasu tappaa,ei oo aina tupakasta kiinni kuolema?lopetan tupakoinnin sitten kun autolla ajo kielletään!50 vuotta polttannu,enkä lopeta naapureitten takia,tukehtukaa!

Itsekkäät ihmiset eivät muita ajattele kuin itseään. Juuri sinussa näen tälläisen. Hyvin harvassa ovat huomaavaiset tupakoitsijat.

• tupakoiva olen
        oulätti kirjoitti:

Itsekkäät ihmiset eivät muita ajattele kuin itseään. Juuri sinussa näen tälläisen. Hyvin harvassa ovat huomaavaiset tupakoitsijat.

mitä on huomaavainen tupakoitsija..??

ite asuin aikasemmin kerrostalossa jossa menin tupakalle tupakkapaikalle joka oli merkittynä meidän taloyhtiön pihassa.. eli suht kaukana ikkunoista.. valitusta tuli..
        bussipysäkillä jos olen yksin poltan tuapakan.. jos siihen tulee joku muu niin joko tumppaan tupakin tai menen sivummalle polttamaan tuulen alapuolelle jos vain mahdollista.. usein valituksia tullut..

en ymmärrä vaikka kuinka koitan muita huomioida tupakoidessani niin ei kelpaa vaan valitetaan ja naristaan aivan turhista asioista..

tupakointi ei ole loppujen lopuksi suurin ongelma tällä pallolla.. enemmän olisin huolissani ilman saasteista joita tuottaa tehtaat, autot yms.. ei tupakointi niin paha asia ole kuitenkaan..

• hajuahaitta
        tupakoiva olen kirjoitti:

ite asuin aikasemmin kerrostalossa jossa menin tupakalle tupakkapaikalle joka oli merkittynä meidän taloyhtiön pihassa.. eli suht kaukana ikkunoista.. valitusta tuli..
        bussipysäkillä jos olen yksin poltan tuapakan.. jos siihen tulee joku muu niin joko tumppaan tupakin tai menen sivummalle polttamaan tuulen alapuolelle jos vain mahdollista.. usein valituksia tullut..

en ymmärrä vaikka kuinka koitan muita huomioida tupakoidessani niin ei kelpaa vaan valitetaan ja naristaan aivan turhista asioista..

tupakointi ei ole loppujen lopuksi suurin ongelma tällä pallolla.. enemmän olisin huolissani ilman saasteista joita tuottaa tehtaat, autot yms.. ei tupakointi niin paha asia ole kuitenkaan..

Ongelmana tupakanpoltossa sen vaarallisuus myös ns. "passiiviselle tupakoitsijalle". Tupakoitsija itse on menettänyt hajuaistinsa, eikä huomaa miten pahalta hän ja hänen vaatteensa haisevat. Haju on sanoinkuvaamaton kun hän saapuu muiden ihmisten lähettyville, koko ihminen haisee tunkkaiselle ja likaiselle. Antaa tosi epäsiistin kuvan ihmisestä.

• hajuahaitta kirjoitti:

Ongelmana tupakanpoltossa sen vaarallisuus myös ns. "passiiviselle tupakoitsijalle". Tupakoitsija itse on menettänyt hajuaistinsa, eikä huomaa miten pahalta hän ja hänen vaatteensa haisevat. Haju on sanoinkuvaamaton kun hän saapuu muiden ihmisten lähettyville, koko ihminen haisee tunkkaiselle ja likaiselle. Antaa tosi epäsiistin kuvan ihmisestä.

no siirry sivummalle helvetin nipottaja jos niin häiritsee pieni haju. afrikassa ihmiset kuolee nälkään ja sinä kitiset jos joku vetää hermosavut.

• kjhbninugbyug
        hajuahaitta kirjoitti:

Tupakan savu ja tupakan haju ovat kaksi täysin eri asiaa. Hajusta ei tule kenellekkään keuhkosyöpää. Jotkut haisevat parfyymille, jotkut paskalle ja jotkut vaikkapa röökille. Jos ei hajuja kestä, niin voit tunkea vaikka korvatulpat klyyvariisi kun tuolla kaduilla sievistelet.

• puff puff

Meillä on huomaavainen tupakoitsijanaapuri. Aina kun alkaa kuulua kamalaa röhinää ja yskimistä, on aika laittaa ikkunat kiinni :)

• Tosirealisti Kokkola
        kjhbninugbyug kirjoitti:

Tupakan savu ja tupakan haju ovat kaksi täysin eri asiaa. Hajusta ei tule kenellekkään keuhkosyöpää. Jotkut haisevat parfyymille, jotkut paskalle ja jotkut vaikkapa röökille. Jos ei hajuja kestä, niin voit tunkea vaikka korvatulpat klyyvariisi kun tuolla kaduilla sievistelet.

Aikanaan seurusteluiässä 1970-luvulla olivat tupakoivat naiset aivan kauhistus.
        Muutama ihana nainen sai suoneni sykkimään. Mutta ulos mennessämme neitonen pisti sätkän palamaan. Siihen loppui suutelo ja lähempi kontakti. oli se vain niin karmaisevan yököttävää.
        Ja miksei se haju heti tuntunut. Ehkä siksi, että silloin tupakoitiin sisätiloissa aivan vapaasti, alakerran baareissa, haju oli tarttunut kaikkialle.
        Mutta suudellessa raittiissa ulkoilmassa se tupakan oksettava maku ja löyhkä...
        Loppui seurustelu kerralla.
        Onnekseni vaimoni on täysin raitis, ei juo kuin vettä. Ja eihän hän muuten olisikaan rakas vaimoni...

• vierasww

Minusta on tärkeintä, että yrittää toimillaan ottaa muut huomioon, kuten sinä olet ilmeisestikin tehnyt. Tupakoimattomatkin ihmiset tekee paljon asioita, joissa eivät ota muita huomioon...

• tumppaaitsesi
        c3Rry kirjoitti:

no siirry sivummalle helvetin nipottaja jos niin häiritsee pieni haju. afrikassa ihmiset kuolee nälkään ja sinä kitiset jos joku vetää hermosavut.

Kuolevat nälkään kun pitää tupakkaa kasvattaa ruoan sijaan.

• elämää nähnyt
        c3Rry kirjoitti:

Et sinäkään kohta kitise, jos jatkat samaan malliin, sinulle olisi terveellistä nähdä syöpäosastolla keuhkosyöpään kuoleva ihminen, silloin sinulta jäisi ne "hermosavut ottamatta". Tupakka tappaa yhtälailla kuin afrikassa nälänhätä.

• Liian paljon sikoja

Todella ja samaa mieltä, helvettiin nämä siat, jotka eivät osaa käyttäytyä, välitä, muusta kuin "omasta viihtyvyydestään", lue omassa paskassa pyörimisestään...
        Ei "jakseta" panostaa "kaikkien viihtyvyyteen", noudateta yleisiä käyttäytymissääntöjä...sitten, itketään, miksi meitä ei ymmäretä, haloo pallopäät???
        Toudellakin, Millon tupakka haisee, millon autot tai pyörät väärässä paikassa. Milloin porataan, hakataan vuosia kestävää remonttia ( milloin linnunpönttöprojekti...), mielell AINA sunnuntaisin ja mielell heti aamusta tai puolelta päivin, 5-6 tunnin projekti! Sitten suihkuun, vähintään, niin, että vettä täysillä 35-50 minuuttia ( jo toisen kerran vesimaksun korotus tälle vuodelle...!!!!) Kysyit, mahtaako näille tyypeille mitään ? Vai pitääkö vain alistua tähän tyranniaan.
        EI, ei tarvitse alistua! Niin monta valitusta, että heidät häädetään, jos omistusasunto, taloyhtiö ottaa huostaan ja ko häirikköperhe jälen lyöntiin!

• tukehdu savuihisi
        c3Rry kirjoitti:

Pösilö vetää nälkäkortin kun ei muuhun pysty. Kertoo paljon savunpuhaltelijoiden älynlahjoista.

• Uudis Ta Malla

Niin, ja parkkeeraa autonsa mihin huvittaa, vaikka autoille tarkoitetut parkkipaikat olisivat vieressä. Ei se, että omistaa osakkeen, joka oikeuttaa määrätyssä asunnossa asumiseen, anna lupaa osakkeenomistajan yhteisten tilojen ja sääntöjen rikkomiseen. Kerrostaloissa ja rivitaloissa on säännöt, jotka ovat tehty yhteisesti sovittujen periaatteiden pohjalta ja asumisviihtyvyyden vuoksi. Jos jokin on pielessä, pitää osalliatua yhtiökokouksiin ja tehdä omia ehdotuksia aj sääntöjenparantamisaloitteita.
        Asuin minäkin aikoinani kerrostalossa, jossa oli tuuletusparvekkeiden käyttöajat oudosti säädelty. Keskipäivällä oli kielto mattojen ja vuodevaatteiden tuuletukselle, koska parvekkeet oli pyhitetty vauvojen nukuttamiseen parvekkeilla keskipäivän aikana. Kukaan ei koskaan nukuttanut vauvoja tuuletusparvekkeilla. Kaikissa asunnoissa oli omatkin parvekkeet.
        Sääntöä ei kuitenkaan onnistuttu kumoamaan, kun vanhat mummut ja papat olivat vastaan, vaikka heillä ei ollut vauvojakaan. Heidän "vauvansa" olivat muuttaneet ajat sitten kotoa pois.
        Joten kerrostalossa asuu omat kummajaisensa. Se on vain siedettävä tai laitettava "kampoihin" sääntöjä uudistamalla.

• rtjk,

jos ei voi sitää naapureita,niin varmaan on erämaata minne voi muuttaa.

• tupakoiva olen
        elämää nähnyt kirjoitti:

Et sinäkään kohta kitise, jos jatkat samaan malliin, sinulle olisi terveellistä nähdä syöpäosastolla keuhkosyöpään kuoleva ihminen, silloin sinulta jäisi ne "hermosavut ottamatta". Tupakka tappaa yhtälailla kuin afrikassa nälänhätä.

olen nähnyt moniakin keuhkosyövästä kärsiviä ihmisiä.. olen muutaman jopa saattanut viimeiseen uneen pitämällä kädestä kiinni ja olemalla vieressä.. suurin osa heistä ei ole tupakoinut koskaan elämänsä aikana vaan syöpä tullut asbestista tai jostain muusta syystä..
        ja kyllä silti tupakoin..

joten säikähinkö syöpäpotialita?? öööh.. en..

• hajuasulle
        hajuahaitta kirjoitti:

Kylläpä olet luulosairas ja asioista tietämätön ihminen, sun kannattais pitää suusi vain kiinni kun et mistään mitään tiedä.

• ....................
        ?!?!?! kirjoitti:

Ainakin se on työpaikoilla hyvä konsti pitää vapaata joka tunti 10-15 minuttia , mutta jos samaa tekee joku tupakoimaton se on heti laiskottelua.
        Kyllä teillä kusipää tupakoilijoilla on liikaa etuja.
        Mitä jos joku tulee viereen ja piereskelee jatkuvasti mitäs siihen sanot.
        Teidät voi lukea huumeenkäyttäjiin vai eikö onnistu lopettaa.
        Ajattele miten paljon siihen menee rahaa vuodessa me tupakoimattomat pystymme menemään kaksi kertaa vuodessa etelään lomalle.
        Mites persaukinen pössyttelijä.
        Ime vaan sitä pilliäsi koko ajan ja köhi keuhkosi pihalle.
        Mutta älä saastuta muiden ilmaa.
        Miksi teidän tarvitsee pössytellä aivan ovien vieressä ja väärällä puolella aina tulee tupakansavu sisätiloihin.
        Mikä siinä on niin vaikeaa pistää ne tumpit astioihin 99% tumpeista on astioiden ulkopuolella.
        No siinähän näkee tupakoitsijoiden älykkyysosamäärän.

• astmaatikon elämää
        vierasww kirjoitti:

Minusta on tärkeintä, että yrittää toimillaan ottaa muut huomioon, kuten sinä olet ilmeisestikin tehnyt. Tupakoimattomatkin ihmiset tekee paljon asioita, joissa eivät ota muita huomioon...

kuinka moni tupakoimaton huomioi muut ympärillään olevat ihan sillä et tungetaan niitä hajuvesiä 5 litraa päälle..?? monesti astmaatikkona olen saanut kohtauksia juurikin noiden rankkitynnyreiden läheisyydessä bussissa ja kaupoissa.. se riittää että läheltä menevät niin henki tuntuu lähtevän just samalla sekunnilla.. tupakan haju on lievempi eikä aiheuta kohtauksia niinkään.. jos näen jonkun tupakoivan en mene hänen viereensä seisomaan koska tiedän saavani kohtauksen.. joten osaan sen välttää.. mutta harvoin kerkeen ajoissa varomaan ihmistä joka on aamusta uinut hajuvesissään.. ja silloin on kohtaus taattu..

joten te tupakoimattomat!!!! voitteko olla käyttämättä niin paljon ja voimakkaita hajusteita??? ajattelisitte muita ympärillänne olevia!!! kiitos

• Palinkka
        .................... kirjoitti:

Ainakin se on työpaikoilla hyvä konsti pitää vapaata joka tunti 10-15 minuttia , mutta jos samaa tekee joku tupakoimaton se on heti laiskottelua.
        Ajattele miten paljon siihen menee rahaa vuodessa me tupakoimattomat pystymme menemään kaksi kertaa vuodessa etelään lomalle.
        Miksi teidän tarvitsee pössytellä aivan ovien vieressä ja väärällä puolella aina tulee tupakansavu sisätiloihin.
        Mikä siinä on niin vaikeaa pistää ne tumpit astioihin 99% tumpeista on astioiden ulkopuolella.

Eihän se etelään lentäminen saastutakaan?

• lisää hajuja

On teillä valittamisen aiheet. Jos ei halua asua ihmisten ilmoilla, niin muuta maalle.

On hyvä, että tänne muuttaa ihmisiä Afrikasta ja Aasiasta. He ovat sentään tottuneet kaikenlaisiin ääniin ja hajuihin. Toivottavasti saat naapuriisi samanlaisen ihanan naapurin kuin minulla oli. Juhlat alkoivat melkein joka päivä n. klo 21 ja päättyivät 02-03. Siellä laitettiin ruokaan, tupakoitiin, juotiin, kuunneltiin musiikkia ja tanssittiin. Olin itse usein mukana, vaikka en kieltä ymmärtänytkään. Jos joku valitti, niin muut naapurit kyllä puolustivat.

Nyt asun omakotitalossa ja kaipaan kunnon tuoksuja ja ääniä. Niin muuten, en itse polta tupakkaa.

• voivoivoivoooooi
        .................... kirjoitti:

Kiitos!

Juurikin sinunlaistesi ihmisten takia jatkan tupakointia. kiusa se on pienikin kiusa. Ja lentelen hieman enemmän kuin vain kaksi kertaa vuodessa. Olen oikea tehosaastuttaja. Kärsikää ahdasmieliset, tai vetäkää vaikka hermosauhut, se helpottaa ;)

• c3Rry kirjoitti:

siirry sä helvettiin sen sätkäs kanssa, muitten ilmaa pilaamasta, vedä sä amispelle ne hermosauhus jossain hevon kuusessa.

• Niksi Nurkka *
        lisää hajuja kirjoitti:

On teillä valittamisen aiheet. Jos ei halua asua ihmisten ilmoilla, niin muuta maalle.

On hyvä, että tänne muuttaa ihmisiä Afrikasta ja Aasiasta. He ovat sentään tottuneet kaikenlaisiin ääniin ja hajuihin. Toivottavasti saat naapuriisi samanlaisen ihanan naapurin kuin minulla oli. Juhlat alkoivat melkein joka päivä n. klo 21 ja päättyivät 02-03. Siellä laitettiin ruokaan, tupakoitiin, juotiin, kuunneltiin musiikkia ja tanssittiin. Olin itse usein mukana, vaikka en kieltä ymmärtänytkään. Jos joku valitti, niin muut naapurit kyllä puolustivat.

Nyt asun omakotitalossa ja kaipaan kunnon tuoksuja ja ääniä. Niin muuten, en itse polta tupakkaa.

Jos tuoksuja ja ääniä kaipaat, niin syö silloin hernerokkaa, jonka päälle paloittelet keitetyn kananmunan ja yhden paistetun sipulin. Sitten päälle kahvin kanssa korvapuusti (iso kanelipulla). Myös kaalikeittokin käy ja on erinomainen hajun lähde jo valmistettaessa.

• maailmassaonmuitakin

Mietippä vähän niitä joille ihan oikeasti tulee tupakansavusta aivan kauheat hengitysongelmat. On kamalaa potea huonoa omatuntoa kun ei polta itse ja sitten yrittää nätisti saada sitä röökaajaa siitä haisemasta :( tiedän miten kurjaa on kun kaikki syrjii kun polttaa, koska olin itsekkin noin vuoden pienessä koukussa ja suurin osa katsoi pahasti.. Mutta tajusin kun alko itelläkin henki vinkumaan ja kauhee kutina nousee kitalakeen pienestäkin määrästä tupakan savua.

• hohhoijaa narkkikset
        rtjk, kirjoitti:

jos ei voi sitää naapureita,niin varmaan on erämaata minne voi muuttaa.

niinpä! jos ei siedä elää yhteisillä pelisäännöillä niin kuin kerrostalossa kuuluu, niin saharaan siitä saatana :)

• 3423df

olen nähnyt moniakin keuhkosyövästä kärsiviä ihmisiä.. olen muutaman jopa saattanut viimeiseen uneen pitämällä kädestä kiinni ja olemalla vieressä.. suurin osa heistä ei ole tupakoinut koskaan elämänsä aikana vaan syöpä tullut asbestista tai jostain muusta syystä..

Mitä jos he ovat saaneet syöpänsä passiivisesta tupakoinnista? Niin?

Se on salettia ettei kukaan tupakoitsija jää ilman jonkinlaista tautia savutteluistaan. Vanhuus tulee olemaan hyvin tuskallista heille.

• tappaa se näinkin

Äitini sai "passiivisena tupakoitsijana" keuhkolaajentuman isäni tupakoinnista.

• ts
        c3Rry kirjoitti:

Niinpä! Suhteellisuudentaju mennyt hyvinvointivaltioissa. Meillä on liian hyvä olla, pitää keksiä ongelmia. Jos siirrytään hiukan ajassa taakse päin. Silloin ei ollut kaikkea vaan keskityttiin olennaiseen eli tekemään työtä ja hankkimaan ruokaa perheelle. Turhaa kitinää ei kuullut. Nyt on ruokaa,hienot vaatteet, kodinkoneet ym tilpehöörit. Eli liikaa aikaa valittamiseen.. Kun kaikki on hyvin, se on liikaa. Pitää löytää jotain valittamista. Tämä ikuinen tupakka-asia on vain yksi esimerkki.
        Sellaiset ihmiset pitäisi viskata ajassa taaksepäin katsomaan mitä on elämä kun ongelmat ovat ihan jotain muuta luokkaa.
        Oikeen ällöttää tollanen valitus kaikesta. Ja tosiaan tyhjänpäiväisestä, ei yksin tupakansavusta.

• tolloko
        kjhbninugbyug kirjoitti:

Mitä yrität selittää. Ilman savua ei ole hajua.

• tupakoiva olen
        3423df kirjoitti:

Se on salettia ettei kukaan tupakoitsija jää ilman jonkinlaista tautia savutteluistaan. Vanhuus tulee olemaan hyvin tuskallista heille.

kyllä se on sitä myös niille "terveysintoilijoille" käyppä itte hoitelemassa niitä ihmisiä tuolla osastoilla..
        sanotaanko näin että esim tupakoimaton ja muutenkin terveellistä elämää viettänyt ihminen sairastuu syöpään.. hänelläkö ei ole kipuja?? ja syövän saanut esim asbesti töistä mitä tehnyt nuoruudessaan monia vuosia.. onko silloin syynä tupakka?? ei tietääkseni..
        tai terveellistä elämää tupakoimatta viettänyt sairastuu dementiaan.. se on tuskaisa kuolema myös kun valtaosa deme potilaista on peloissaan.. onhan se ymmärrettävää että pelottaa kun muisti ei toimi yhtään ja kaikki on aivan uutta ja outoa 15 min välein..

tupakointia on toisaalta aivan turha syyttää mistään ja että tupakoivat saavat tuskallisen kuoleman.. eipä se määrittele yhtään mitään kuka polttaa ja kuka ei..

väitätte kokoaika et tupakka on pahasta.. onhan se en sitä kiistä.. mut pakko sanoo et on siinä monia hyviäkin puolia.. jos haluat niistä tietää sit enemmän niin kokeile tupakointia.. ;)

• niinpä niin

kyllä se on sitä myös niille "terveysintoilijoille" käyppä itte hoitelemassa niitä ihmisiä tuolla osastoilla..
        sanotaanko näin että esim tupakoimaton ja muutenkin terveellistä elämää viettänyt ihminen sairastuu syöpään.. hänelläkö ei ole kipuja?? ja syövän saanut esim asbesti töistä mitä tehnyt nuoruudessaan monia vuosia.. onko silloin syynä tupakka?? ei tietääkseni..
        tai terveellistä elämää tupakoimatta viettänyt sairastuu dementiaan.. se on tuskaisa kuolema myös kun valtaosa deme potilaista on peloissaan.. onhan se ymmärrettävää että pelottaa kun muisti ei toimi yhtään ja kaikki on aivan uutta ja outoa 15 min välein..

tupakointia on toisaalta aivan turha syyttää mistään ja että tupakoivat saavat tuskallisen kuoleman.. eipä se määrittele yhtään mitään kuka polttaa ja kuka ei..

väitätte kokoaika et tupakka on pahasta.. onhan se en sitä kiistä.. mut pakko sanoo et on siinä monia hyviäkin puolia.. jos haluat niistä tietää sit enemmän niin kokeile tupakointia.. ;)

Tiedän kyllä ettei tupakoimattomuus ole yhtä kuin terve ja helppo vanhuus, mutta tupakointi on tapa, jonka lopettaminen on helpoin tapa vaikuttaa terveyteensä nyt ja tulevaisuudessa.

Ihan turha on toitottaa tupakoinnin hyviä puolia, sillä niitä huonoja puolia on monta kertaa enemmän.

En usko että menetän mitään, jos sanon ei kiitos hajulle, rahan tuhlaamiselle, lähellä olevien ihmisten hengitysilman terrorisoimiselle, rumalle ja nopeasti vanhenevalle iholle, keltaisille hampaille ja silmämunille, kauhealle maskuliiniselle rääkymisäänelle (joka jokaisella tupakoivalla keski-ikäisellä naisella on) mahdolliselle keuhkosyövälle, keuhkolaajentumalle, astmalle, keuhkoahtaumalle, osteoporoosille ja selkänikamien tuhoutumiselle, syitä riittää.

Ja ihmiset MAKSAVAT siitä, että saavat noita vaivoja?

Terveisin läheltä nähnyt.

• dfjkqh
        hajuahaitta kirjoitti:

Se on kamalan myrkyllistä se tupakan haju.. Siinä voi suorastaa haistaa syövän. olen aina hengittämättä kun ihminen joka tupakoi kävelee ohitse. Joskus pidän jopa nenästä kiinni. Piereskely on silti mielestäni vielä kamalampaa, ja jos ihminen on syönyt jotain rasvaista niin uskon että se pierun haju lihottaa.. lisäaineetkin voivat saapua kaasun muodossa elimistööni.

• ei tupakalle
        3423df kirjoitti:

Paras ystäväni kuoli keuhkoahtaumatautiin, joka johtui tupakasta. Tukehtui kuoliaaksi. Kauhea kuolema. Itse en tupakoi, ja olen tyytyväinen kun en koskaan sitä ole aloitanutkaan, kun se lopettaminen on niin vaikeaa. akea on katsoa tupakkaan kuolevia ystäviääkin.

• Nyrkki ja tolppa
        c3Rry kirjoitti:

os joku vetää hermosavut. "

älä vedä hermosavuja, fiksu ihminen ei vedä mitään savuja.

• jghf...
        dfjkqh kirjoitti:

Se on kamalan myrkyllistä se tupakan haju.. Siinä voi suorastaa haistaa syövän. olen aina hengittämättä kun ihminen joka tupakoi kävelee ohitse. Joskus pidän jopa nenästä kiinni. Piereskely on silti mielestäni vielä kamalampaa, ja jos ihminen on syönyt jotain rasvaista niin uskon että se pierun haju lihottaa.. lisäaineetkin voivat saapua kaasun muodossa elimistööni.

ei hyvää päivää. Nyt meni jo yli... vetää täysin sanattomaksi ylempi teksti, toivon todella että oli trolli...

• ent.suomimummo
        hajuahaitta kirjoitti:

Tupakka ehkä voi sairastuttaa, jos ei liiku mutta on ketjupolttaja. Samalla liikkumaton sairastuu myös muihin sairauksiin, koska aineenvaihdunta liikkumattomalla ihmisellä toimii heikolla teholla.
        Joten on aika lopettaa tupakoitsijoiden vainoaminen - sellainen on rikos ihmisyyttä vastaan. Huom! Myös lääkkeillä ihminen tapetaan tehokkaammin kuin tupakansavulla. Eikä sitä savua tarvitse keuhkoihin asti vetää. Mutta kai te haluatte saada enemmän huumeiden käyttäjiä, sillä niiden avulla nopeasti pääsee hengestään, ellei ole oman itsensä isäntä ja emäntä.
        Ja entä autoilun lisääntyminen! Keväällä kinokset ovat mustat myrkyistä, joten ei ole vaikea arvata, mikä vaikutus autojen päästöillä on ihmisten terveyteen. Vaihteeksi voisittekin alkaa kritisoida autojen ja ilmatyhjiöasuntojen haitoista. Nythän jo vähän kuin alustin, sillä ainahan aiheesta on keskusteltava. Kaikki rahat menevät joko EU:lle ja/tai autoihin sekä peluruuteen eli kaikenlaiseen pelaamiseen ja eliittien pörssiosakesalkkuihin. Karvat nousevat pystyyn, kun ajattelenkin näin kolkkoja elämänarvoja.

• VVVVVVVVVVVVVVVVVVVV
        c3Rry kirjoitti:

SINÄKIN TYHMÄ RAHOITAT TUPAKKAYHTIÖITÄ.TOIVON ETTÄ KUOLET JO HUOMENNA...

• Kaapo Kuikanlahti
        dfjkqh kirjoitti:

Mm ruisleipä ja piimä aiheuttavat tietenkin käymisreaktion suolistossa, joka puretaan yleensä ns. takakautta. Sehän taas on metaania joka on kasvihuonekaasu. Vetää puloleensa homomiehiä, joten jos mies olet, päästele harkitusti.

• Kaapo Kuikanlahti
        Liian paljon sikoja kirjoitti:

Todella ja samaa mieltä, helvettiin nämä siat, jotka eivät osaa käyttäytyä, välitä, muusta kuin "omasta viihtyvyydestään", lue omassa paskassa pyörimisestään...
        Ei "jakseta" panostaa "kaikkien viihtyvyyteen", noudateta yleisiä käyttäytymissääntöjä...sitten, itketään, miksi meitä ei ymmäretä, haloo pallopäät???
        Toudellakin, Millon tupakka haisee, millon autot tai pyörät väärässä paikassa. Milloin porataan, hakataan vuosia kestävää remonttia ( milloin linnunpönttöprojekti...), mielell AINA sunnuntaisin ja mielell heti aamusta tai puolelta päivin, 5-6 tunnin projekti! Sitten suihkuun, vähintään, niin, että vettä täysillä 35-50 minuuttia ( jo toisen kerran vesimaksun korotus tälle vuodelle...!!!!) Kysyit, mahtaako näille tyypeille mitään ? Vai pitääkö vain alistua tähän tyranniaan.
        EI, ei tarvitse alistua! Niin monta valitusta, että heidät häädetään, jos omistusasunto, taloyhtiö ottaa huostaan ja ko häirikköperhe jälen lyöntiin!

Ei toki kaikkia kerrostalossa asuessa tarvitsekaan viihdyttää, elä ja asu, niinkuin haluaisit naapurisikin tekevän.

• Kaapo Kuikanlahti
        Niksi Nurkka * kirjoitti:

Jos tuoksuja ja ääniä kaipaat, niin syö silloin hernerokkaa, jonka päälle paloittelet keitetyn kananmunan ja yhden paistetun sipulin. Sitten päälle kahvin kanssa korvapuusti (iso kanelipulla). Myös kaalikeittokin käy ja on erinomainen hajun lähde jo valmistettaessa.

Tuo on jopa parempi, kuin homokaasun valmistus.

• klubirettig

Niin taisairastuivat keuhkosyöpään passiivisesta tupakoinnista,mihin tupakoimaton altistuu kaikkialla TAHTOMATTAAN vauvasta vaariin!!!!!

• Anonyymi

eräs pappi polttaa hakalahdessa

• m

Jos asukkaat ei ymmärrä laittaa pyöriään ja tavaroitaan oikeaan paikkaan ja järjestykseen ja autot parkkeraataan miten saattuu, on ehdottomasti oikein, että siihen joku puuttuu. On nimittäin ihmisiä, jotka arvostavat sitä, että ympäristö on siisti ja järjestyksessä ja myös niitä, joiden tavarat ovat aina miten sattuu. Ja tupakointi todella on ikävä, muita erittäin paljon häiritsevä tapa, että eipä kumma, jos siitäkin on huomautettu! Joskus kannattaa oikeasti miettiä oman perheen tapoja ja käyttäytymistä eikä suuttua sille joka asioista huomauttaa!

• Pinnoli

Taloon muuttaneen uuden asukkaan tervehtimisessä ensiarvoisen tärkeää on eleiden ja sanojen yhteensopivuus, kongruenssi. Kun puhutttelen uutta naapuria niin kehon kielellä on usein tärkeämpi rooli kuin puhutuilla sanoilla. Muista seuraavan luettelon ohjeet, niin teet hyvän ensivaikutelman!
        Astu riittävän lähelle naapuria ja tuijota silmiin. Älä anna hänen luulla, että pelkäät häntä.
        Pidä käsiä joko topakasti lanteilla tai puuskassa rinnan päällä.
        Seiso leveässä haara-asennossa paino molemmilla jaloilla. Tämä viestittää voimaa ja arvovaltaa.
        Pidä ylävartalo kallistettuna eteenpäin naapuria kohti, jolloin säilytät keskustelussa yliotteen.

• saatanankyylät:(
        Pinnoli kirjoitti:

Taloon muuttaneen uuden asukkaan tervehtimisessä ensiarvoisen tärkeää on eleiden ja sanojen yhteensopivuus, kongruenssi. Kun puhutttelen uutta naapuria niin kehon kielellä on usein tärkeämpi rooli kuin puhutuilla sanoilla. Muista seuraavan luettelon ohjeet, niin teet hyvän ensivaikutelman!
        Astu riittävän lähelle naapuria ja tuijota silmiin. Älä anna hänen luulla, että pelkäät häntä.
        Pidä käsiä joko topakasti lanteilla tai puuskassa rinnan päällä.
        Seiso leveässä haara-asennossa paino molemmilla jaloilla. Tämä viestittää voimaa ja arvovaltaa.
        Pidä ylävartalo kallistettuna eteenpäin naapuria kohti, jolloin säilytät keskustelussa yliotteen.

juu.. näin tehtiin minulle,kun en antanut nimeäni alakerran tauluun tai omaan oveen laittaa..jokaisella kun on mahdollisuus valita laittaako vai ei ..onneksi suomessa on intimiteeti suoja laki..mutta naapurin kyylä mummoa se kaiveli että piti oikein tulla ja pysäyttää sekä just tyyliin: olen asukastoimikunnan puheenjohtaja ja minun pitää kaikkien nimet tietää...no:huh,huh..eipä tarvi..asukastoimikunnan puheen harhaanjohtajan ei tarvi tietää toisten asukkaiden asioita nimiä tms.itsekkin ko.henkilö on samanlainen vuokralainen kuin muutkin..vain kokouksissa johtaa puhetta ja vetää kokousta..nimi ym.asiat ovat vuokrananatajan ja vuokralaisen välisiä asioita jotka eivät muille kuulu..siellä se kyylämuori istuu "tupakalla" parvekkeella ja huutelee aina uusille asukkaille ,että mikäs sun nimes on???
        haluan olla rauhassa ja annan rauhan muille asukkaille..eikö se riitä??perkele:/

• Kaapo Kuikanlahti

Minua ärsyttää suunnattomasti elämä kerrostalossa, täältä ei normaalisti pääse pois kuin ulko-ovesta ja sisääntullessaankin on käytettävä omaa avainta, on se kauheeta.

• tdhköfhkklö

No eikö niille "vääriin" paikkoihin ja pysäköityihin "tavaroihin" voisi ilmetä pieniä vahinkoja. Hups, pyörä putosi rappuja alas, hups lastenrattaat jäivät "jalkojen väliin", hups miksi autosta on renkaat tyhjinä jne...
      Kyllä loppuvat holtittomuudet nopeasti ilman poliisivoimia.

• muista myös naapuri

Parveketupakointi pitäisi todella kieltää, tai ainakin laittaa ajat milloin voi "kärytellä", että tupakoimattomatkin voisivat nauttia joskus raittiista ilmasta. Menet parvekkeelle milloin vain niin aina haisee tupakalle ja se haju on paha, vaikka kuka muuta väittää.

• x
        muista myös naapuri kirjoitti:

Parveketupakointi pitäisi todella kieltää, tai ainakin laittaa ajat milloin voi "kärytellä", että tupakoimattomatkin voisivat nauttia joskus raittiista ilmasta. Menet parvekkeelle milloin vain niin aina haisee tupakalle ja se haju on paha, vaikka kuka muuta väittää.

Niinpä, nyt tää pointti olikin vaan siinä että kun oikeasti ei ole mitään valittamista niin ongelmia keksitään. Esim meiltä kuulemma tupakka haisee vaikka kukaan ei edes polta...

• aladopi
        x kirjoitti:

Niinpä, nyt tää pointti olikin vaan siinä että kun oikeasti ei ole mitään valittamista niin ongelmia keksitään. Esim meiltä kuulemma tupakka haisee vaikka kukaan ei edes polta...

Tietenkin sinun pitää puolustaa itseäsi, jos et esim. polta niin meet selvittään sen asian, ei sinun tarvitse kuunnella syytöksiä asioista joita et ole tehnyt. Tottahan sinä aikuinen olet.

• Tosirealisti Kokkola

Olette oikeassa. Ei ole kamalampaa hajua kuin tupakan löyhkä.
        Olisimpa taloyhtiössänne, niin loppuisivat saastuttajat kerralla.

• lauri m.
        Tosirealisti Kokkola kirjoitti:

Mitenkäs on tosirealistin naapurisuhteet? Hyvät vai huonot välit?

• Tosirealisti Kokkola
        lauri m. kirjoitti:

Mitenkäs on tosirealistin naapurisuhteet? Hyvät vai huonot välit?

Erinomaiset ovat Tosirealistin naapurisuhteet. On ihanat naapurit edelleen (jo lähes 24 vuotta), paitsi yksi, joka rakensi tänne reilut 10 vuotta sitten.
        Perhe on pilannut "ilmapiirin" koko lähialueella ja tilanne sen kuin jatkuu ja jopa pahenee päivä päivältä. Kumpa tietäisitte mitä täällä on tapahtunut viime vuosina. Siitä saisi romaanin aikaiseksi. Ehkäpä sen joskus kirjoitankin.
        Kaikki toivomme, että perhe muuttaisi pois.
        Kuulemani mukaan edellisessä asuinpaikassaan (myös omakotialue) tämä perheen mies oli ollut riidoissa ja "tapellut" lähes kaikkien kanssa. Siellä oli ollut "ykköskohteena" jo edesmennyt poliisi.
        Siksi kait he rakensivat tänne, mutta mikäs miehen luonnetta muuttaisi, ei ainakaan muutto toiseen paikkaan.
        Suosittelisin heille "rauhaarakastaville" rakentamista jonnekin korpeen, jossa lähin naapuri olisi vähintään kilometrin päässä...
        Olette varmasti huomanneet, että ei ole sellaista lähiötä, ettei joukossa olisi vähintään yksi riidankylväjä.

• lauri m.

Erinomaiset ovat Tosirealistin naapurisuhteet. On ihanat naapurit edelleen (jo lähes 24 vuotta), paitsi yksi, joka rakensi tänne reilut 10 vuotta sitten.
        Perhe on pilannut "ilmapiirin" koko lähialueella ja tilanne sen kuin jatkuu ja jopa pahenee päivä päivältä. Kumpa tietäisitte mitä täällä on tapahtunut viime vuosina. Siitä saisi romaanin aikaiseksi. Ehkäpä sen joskus kirjoitankin.
        Kuulemani mukaan edellisessä asuinpaikassaan (myös omakotialue) tämä perheen mies oli ollut riidoissa ja "tapellut" lähes kaikkien kanssa. Siellä oli ollut "ykköskohteena" jo edesmennyt poliisi.
        Siksi kait he rakensivat tänne, mutta mikäs miehen luonnetta muuttaisi, ei ainakaan muutto toiseen paikkaan.
        Suosittelisin heille "rauhaarakastaville" rakentamista jonnekin korpeen, jossa lähin naapuri olisi vähintään kilometrin päässä...
        Olette varmasti huomanneet, että ei ole sellaista lähiötä, ettei joukossa olisi vähintään yksi riidankylväjä.

Kuulostaa tutulta. Taidan tietää teidät.

• karjalast

Tuoha taitaa olla tosi nipottaja!

• Tosirealisti Kokkola
        lauri m. kirjoitti:

Kuulostaa tutulta. Taidan tietää teidät.

Kiitos lauri m.

• lauri m.

Kiitos lauri m.

Eipä kestä. Tiedän tapuksen. Joskus on tullut kuunneltua musiikkia sinun tallistasi.

• Rantakaunotar m/2011

Näin on.
        Tulis sota ja tappais kaikki tupakanpolttajat.

• höpöhöpöhöpöhöpöpöpö
        Rantakaunotar m/2011 kirjoitti:

Näin on.
        Tulis sota ja tappais kaikki tupakanpolttajat.

Onkos tää ny sitä niin kuuluisaa vihapuhetta...?! Kaikki tupakoitsijat leimataan ja halutaan tappaa... Kyllä tää ny jonkinlaiselta syrjinnältä ja kiihottamiselta kansanryhmää vastaan kuulostaa...Täytyy varmaan nettipolliisille ilmoittaa tällaisesta vihakirjoittelusta, täällähän saa pelätä henkensä edestä...

• ÄÄHH!!

Itse en kyllä polta. Ymmärrän että tupakka haisee pahalle niin myös jos laittaa liikaa hajuvettä. Liiallinen hajuvedenkäyttö on kyllä paljon pahempi mielestäni.

No pointi kuitenkin on että ei herra jumala kukaan KUKAAN jaksa koko ajan 24/7 polttaa. No jos vaikka naapuri polttaa 2 krt tunnissa ja röökittelyyn menee 10min niin kyl siinä on naapurilla 50min ottaa aurinko ja tuulettaa juoda kaljaa vaikka mitä. Mitä hajuun parvekkeelta tulee niin ikkunat ja ovet kii. minuutin polton jälkeen on taas raitis ilman.

Miksi tehdä asiasta niin helvetin vaikea!! Ihmiset!

• topisor
        höpöhöpöhöpöhöpöpöpö kirjoitti:

Onkos tää ny sitä niin kuuluisaa vihapuhetta...?! Kaikki tupakoitsijat leimataan ja halutaan tappaa... Kyllä tää ny jonkinlaiselta syrjinnältä ja kiihottamiselta kansanryhmää vastaan kuulostaa...Täytyy varmaan nettipolliisille ilmoittaa tällaisesta vihakirjoittelusta, täällähän saa pelätä henkensä edestä...

Ei tarvi pelätä, sähän kuolet siihen tupakkaas ennen aikojaan.

• tupakoiva olen
        höpöhöpöhöpöhöpöpöpö kirjoitti:

totta turiset.. on se joka kerta kumma juttu miten tupakoitsijat ovat niin pahoja niin pahoja että..
        tupakointi tappaa enemmän kuin alkoholi ja huumeet yhteensä (tupakoimattomien mielestä siis)
        auton ratissa humalassa / aineiden alaisena on paljon turvallisempaa ku tupakointi (tupakoimattomien mielestä siis)
        kotonakin perheen kanssa mieluummin päissään ko ankka ja aineiden alaisena on paljon turvallisempaa ku tupakointi ulkona (tupakoimattomien mielestä siis)

tupakka ei ole todellakaan niin paha kuin tupakoimattomat luulevat.. kuinka monta ihmistä on tapettu kun ne ovat olleen tupakoimassa porukalla??
        kuinka monta ihmistä on tapettu kun ne ovat olleet juomassa porukalla tai käyttäneet huumeita porukalla??

jos tupakoimattomat osaavat antaa tähän FIKSUJA vastauksia niin mielelläni luen niitä.. haukkumiset, narinat etc ovat ihan turhia koska nauran räkästä nauruani niille jotka vain haukkuvat ja näin ollen nostavat itsensä muka paremmalle tasolle kuin mitä minä tupakoivana olen..

tupakoimattomuus ei kenestäkään tee kuolematonta eikä jumalaa.. :)

• Realisti Turusta

Niin miten saisit ne saastuttajat kerralla lopettamaan??? Sä kuulostat ihan yhdeltä meidän naapureista.... :D

• Olyvia
        ÄÄHH!! kirjoitti:

Itse en kyllä polta. Ymmärrän että tupakka haisee pahalle niin myös jos laittaa liikaa hajuvettä. Liiallinen hajuvedenkäyttö on kyllä paljon pahempi mielestäni.

No pointi kuitenkin on että ei herra jumala kukaan KUKAAN jaksa koko ajan 24/7 polttaa. No jos vaikka naapuri polttaa 2 krt tunnissa ja röökittelyyn menee 10min niin kyl siinä on naapurilla 50min ottaa aurinko ja tuulettaa juoda kaljaa vaikka mitä. Mitä hajuun parvekkeelta tulee niin ikkunat ja ovet kii. minuutin polton jälkeen on taas raitis ilman.

Miksi tehdä asiasta niin helvetin vaikea!! Ihmiset!

Sinuakin varmaan innostaisi hirveästi elää jonkun toisen tupakkataukojen mukaan, eikö vaan?

Entäpä jos niitä tupakoivia naapureita on useampia. No ei kai sekään haittaa, ihmiselle tekee hyvää aukoa ja sulkea ikkunoita useita kertoja tunnissa. Turhaan täällä nipottavat.

Tupakanhaju on pahempi kuin hienhaju, kyllä näin on.

• Kaapo Kuikanlahti
        x kirjoitti:

Meillä tuoksuu "naaras" , mutta kolmeen vuorokauteen ei ole käynyt yhtäkään joten jatkan tässä sitä homppelikaasua päästellen eteenpäin, jos vaikka se naaraskin heräisi. Olen aina pysäköinyt kulkuvälineeni, mistä hitosta on tullut tuo "paikoitus" , kyllä pistää niin vihaksi että, saahan sitä kai vihotella.

• YÖELÄMINEN SUCKS!!

Entäpä tämä, kun naapurit valvovat joka yö viiteen─seitsemään asti. Kolistellaan ovia, telkkari on päällä, eletään kuin päivällä.

Iltapäivällä he ovat vielä nukkumassa, kun minä tulen jo töistä. Olen yhden kirjallisen valituksen tehnyt ─ ei apua. Nyt mietin, pitäisikö tehdä toinen?

• PÄIVÄELÄMINEN SUCKS!

Kaltaisesi rutisijat ovat jokaisen taloyhtiön syöpä. Kyllähän se on ihan saletti että jokainen elää sellaista päivärytmiä kuin haluaa. Ovista saa kulkea ja telkkaria katsoa milloin huvittaa. Valituksesi voit työntää perseeseesi ja kuten olet huomannut, turhasta valittaminen on yhtä tyhjän kanssa. Onneksi isännöitsijänne on fiksumpi kuin sinä.

• ajatus vain... :D

Siis mitä??? SINÄ terrorisoit yöeläjänaapureitasi elämällä päivällä ns. normaalin päivärytmin mukaisesti? Kamalaa, ihme jos he eivät ole vielä sinusta kirjallista valitusta tehneet.

Ainoa ratkaisuhan tuohon on, että taloyhtiöön sovitaan kellon tarkat säännöt mitä milloinkin saa tehdä, kuten esim. aukoa ovia ja käydä vessassa, telkun katselemisesta puhumattakaan. Lisäksi jokaisen tulee käyttää villatossuja, ettei vahingossakaan tömistele. :D

Mutta vakavissaan, taloyhtiöissä asuu kaikenlaisia ihmisiä monenlaisilla elämänrytmeillä. Taitaa naapureissa oikeasti ärsyttää ihan jokin muu, kuin vuorokausirytmi...

• KOKKOLALAINEN1

Ilmeisesti olet kaiken päivää kotona tai muuten vain erinomainen esimerkki kerrostalokyttääjästä?

• IDIOOTIT!
        ajatus vain... :D kirjoitti:

Siis mitä??? SINÄ terrorisoit yöeläjänaapureitasi elämällä päivällä ns. normaalin päivärytmin mukaisesti? Kamalaa, ihme jos he eivät ole vielä sinusta kirjallista valitusta tehneet.

Ainoa ratkaisuhan tuohon on, että taloyhtiöön sovitaan kellon tarkat säännöt mitä milloinkin saa tehdä, kuten esim. aukoa ovia ja käydä vessassa, telkun katselemisesta puhumattakaan. Lisäksi jokaisen tulee käyttää villatossuja, ettei vahingossakaan tömistele. :D

Mutta vakavissaan, taloyhtiöissä asuu kaikenlaisia ihmisiä monenlaisilla elämänrytmeillä. Taitaa naapureissa oikeasti ärsyttää ihan jokin muu, kuin vuorokausirytmi...

KUMPIKOHAN se nyt on O I K E A rytmi elää; PÄIVÄ- vaiko YÖRYTMI?

Katsokaapa ympäröivää yhteiskuntaa. Milloin koulussa käydään? - Päivällä. Milloin kaupat ovat auki? - Päivällä. Milloin suurin osa ihmisistä käy töissä? - Päivällä. jne jne jne

IHMINEN JOKA ELÄÄ PÄIVÄLLÄ, EI T O D E L L A K A A N OLE MIKÄÄN TERRORISTI, joka häiritsee yöihmisten unia.

Y Ö L L Ä N U K U T A A N. Joka ei tuota älyä, voisi käydä tutkituttamassa päänsä. Ihan oikeesti.

• tervemenoa korpeen
        IDIOOTIT! kirjoitti:

KUMPIKOHAN se nyt on O I K E A rytmi elää; PÄIVÄ- vaiko YÖRYTMI?

Katsokaapa ympäröivää yhteiskuntaa. Milloin koulussa käydään? - Päivällä. Milloin kaupat ovat auki? - Päivällä. Milloin suurin osa ihmisistä käy töissä? - Päivällä. jne jne jne

IHMINEN JOKA ELÄÄ PÄIVÄLLÄ, EI T O D E L L A K A A N OLE MIKÄÄN TERRORISTI, joka häiritsee yöihmisten unia.

Y Ö L L Ä N U K U T A A N. Joka ei tuota älyä, voisi käydä tutkituttamassa päänsä. Ihan oikeesti.

Edellinen viesti kertonee kaiken. Nimim. "IDIOOTIT!" sopii sinulle täydellisesti.

• Iloiset naapurit

mE teimme yhdessä saman kerroksen naapurit nuorelle juhlijalle ja kova äänisesti musiikkiä yöllä kuuntelevalle säännöt lappuun oveen...klo 22- 7 HILJAISUUS...tai otamme isännöitisjään yhteyttä. Poika säikähti kavereineen menee muualle meluamaan ei ole jihlia ollut...kun laitoimme lappuun että NAAPUREILTA PITÄÄ OLLA LUPA JUHLIIN jos niitä viettää...eipä ole kyselly ja isännöitsijälle on tullut talossamme asiasta puhetta että hyvin menee ..kivasti keksitty ja ainaki tähän nuoreen mieheen toimii...ISÄNNÖITSIJÄLLE paljon oli valitettu ja seuraava toimen pide olis ollu laittaa POIKA pellolle asunnostaan..sitä ei tarvinnu tehä...saa asua kun yöaikaan ei remua...kavereineen ..me saamme makoisat unet ja jaksamme töihin..

• huhhujee
        Iloiset naapurit kirjoitti:

mE teimme yhdessä saman kerroksen naapurit nuorelle juhlijalle ja kova äänisesti musiikkiä yöllä kuuntelevalle säännöt lappuun oveen...klo 22- 7 HILJAISUUS...tai otamme isännöitisjään yhteyttä. Poika säikähti kavereineen menee muualle meluamaan ei ole jihlia ollut...kun laitoimme lappuun että NAAPUREILTA PITÄÄ OLLA LUPA JUHLIIN jos niitä viettää...eipä ole kyselly ja isännöitsijälle on tullut talossamme asiasta puhetta että hyvin menee ..kivasti keksitty ja ainaki tähän nuoreen mieheen toimii...ISÄNNÖITSIJÄLLE paljon oli valitettu ja seuraava toimen pide olis ollu laittaa POIKA pellolle asunnostaan..sitä ei tarvinnu tehä...saa asua kun yöaikaan ei remua...kavereineen ..me saamme makoisat unet ja jaksamme töihin..

Halpa Raikaisu Teille. Kerran työssä käyviä, niin korvatulppa. Antakaa pojan joskus juhlia. Nuori ja voimissaa ja luultavasti naisen alapäätä mielessä. Kyllä sen ymmärrätte, joskus olitte nuoria. Joskus kauan sitten oletan..

• Iloiset naapurit
        huhhujee kirjoitti:

Halpa Raikaisu Teille. Kerran työssä käyviä, niin korvatulppa. Antakaa pojan joskus juhlia. Nuori ja voimissaa ja luultavasti naisen alapäätä mielessä. Kyllä sen ymmärrätte, joskus olitte nuoria. Joskus kauan sitten oletan..

Niin joskus muttei se tarkoita aina...ja viikollakin eli 3 päivänä viikossa yöllä klo 1 alkaa ja jatkuu aamuun eli siinä ei saa nukkua jos seinä takaa kuuluu kova musa...no poika otti opikseen hänestä n vuoden verran valitettu..olisi isännöitsijä laittanut pois asunnosta että oli puolin ja toisin onni...poika saa asua ja me nukkua yömme...päivällä saa sit mökätä mut hän nukkuu...klo 7 vois alkaa..mut ei ku illalla ja yöllä ..sepä se ..nuoria on oltu ja asuu tässä nuoria parejakin joilla pieniä lapsia ei hekään jatkuvasta juhlinnasta tykkää...jos joskus ei se haittaisi viikonloppuna...

• DNA SUCKS!
        PÄIVÄELÄMINEN SUCKS! kirjoitti:

Kaltaisesi rutisijat ovat jokaisen taloyhtiön syöpä. Kyllähän se on ihan saletti että jokainen elää sellaista päivärytmiä kuin haluaa. Ovista saa kulkea ja telkkaria katsoa milloin huvittaa. Valituksesi voit työntää perseeseesi ja kuten olet huomannut, turhasta valittaminen on yhtä tyhjän kanssa. Onneksi isännöitsijänne on fiksumpi kuin sinä.

ja tämä tieto on TOSI!

• ykstöö

Kun joku tekee asiattomia valituksia, keräätte vaikka muut taloyhtiön asukkaat mukaan ja teette moisesta lopun esim. kertomalla sille isännöitsijälle totuus asioista. Jos valituksissa on perää, kannaattaa katsoa peiliin!

• meitä on moneksi

Eikö ole maailman ihmeellisin asia, että naapurit yleensä ovat kiinnostuneita toisten asioista... En ymmärrä, miksi? Voin kertoa ettei itseäni kiinnosta pätkääkään. Enkä välitä elämisen äänistä. Sitten kiinnittää huomion,kun talon lippu on puolitangossa, ihan uteliaisuudesta saattaa kysyä, että kuka kuoli?

• keskustassa tapahtuu

Meilläkin on aivan sairas taloyhtiön hallituksen pj ämmä, joka tuo lappusia pienimmästäkin asiasta. esim. olet käynnyt yöllä kaksi kertaa vessassa. ovesi kolahti kun poistuit huoneistosta. Mutta nyt tämä samainen ämmä kärähti kun ilmoitti lappusella huoneistossani olevasta palaneesta valosta ja toimimattomasta palohälyttimestä. Asia viety eteenpäin ja nyt vain odotellaan josko siitä pääsisi eroon.

• ssssssssssssssssssss

Valistahan sitä ämmää pikkasen. Vessassa ja suihkussa saa käydä mihin vuodokaudenaikaan tahansa ja piste! Jos se jotakuta ahdistaa, muuttakoon korpeen. Mitä tahansa kun ei voi kieltää/rajoittaa vaikka jotkut niin kuvittelevatkin.

• keskustassa tapahtuu
        ssssssssssssssssssss kirjoitti:

Valistahan sitä ämmää pikkasen. Vessassa ja suihkussa saa käydä mihin vuodokaudenaikaan tahansa ja piste! Jos se jotakuta ahdistaa, muuttakoon korpeen. Mitä tahansa kun ei voi kieltää/rajoittaa vaikka jotkut niin kuvittelevatkin.

Ei tarvi sanoa sille mitään ennen kuin selviää jatko toimet siitä, kun ilmoitti minulle toimimattomasta palohälyttimestä ja palaneesta lampusta. Näitä asioita se ämmä ei olisi voinut tietää ilman että olisi käynyt minun asunnossani ja minähän en ole lupaa antanut sinne mennä eikä minulle ole ilmoitettu että kukaan muukaan olisi menossa huoneistooni.

• Skeidat...
        ssssssssssssssssssss kirjoitti:

Eihän voi, siis käydä, mihin aikaan haluaa jne...Onhan säännöt, mutta moukkia riittää, toinena sia, jos asut sossunluukussa, siitä en tiedä, enkä edes halua kuulla, kuinka ...hhmmm asutte / haisette siellä!

• sivistä itseäsi!
        Skeidat... kirjoitti:

Eihän voi, siis käydä, mihin aikaan haluaa jne...Onhan säännöt, mutta moukkia riittää, toinena sia, jos asut sossunluukussa, siitä en tiedä, enkä edes halua kuulla, kuinka ...hhmmm asutte / haisette siellä!

Tasan voi joten älä jäkätä paskaa! Soitahan isännöintiliiton lakimiehelle ja kysäise jos ei muuten mene päivänselvät asiat perille. Mistä näitä ruikuttajia sikiää??!

• demari63

Tuosta kuoleman odottelusta sen verran,että edesmennyt Juice tiesi jo kauan sitten ettei elämästä selviä hengissä.

• kuolemantuottamus

Vaikkei selviäkkään, niin ei se oikeuta muitten savustamiseen.

• ...........

Eikö teillä ole omia autopaikkoja vai missä olevista autoista hän valittaa? Entäs pyörät? Ei kai siinäkään pitäisi olla mitään sanottavaa, jos pyörä on asiallisesti telineessä. Koskee myös lasten pyöriä. Yleisen siisteyden takia lastenkin pyörät voisi säilyttää telineessä tai pyöräkellarissa tms. eikä pihalla lojumassa (epäsiistiä) tai rappukäytävässä (turvallisuusriski).
      Tupakasta valittaminen on ihan ymmärrettävää. Varsinkin näin kesäkuumalla, kun yrittää pitää ikkunoita tai parvekkeen ovea auki, niin ei ole kauhean mukavaa sisätiloihin leijuva tupakan haju.

En tietenkään tarkoita sanoa, että teidän tavoissanne olisi jotain huomautettavaa, mutta monesti vain näkee meluajia ja sotkijoita ja kuin viidakossa eläviä ilman mitään lakeja ja käytöstapoja, joiden mielestä naapurit ovat typeriä kyttääjiä ja valittajia. Mutta jos naapuri oikeasti valittaa turhasta, niin antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kylläpä se isännöitsijäkin ymmärtää, jos valituksia tulee kaikesta turhasta kuten aivastamisesta yöllä ja vessanpöntön vetämisestä.

• Jansson222

Eli yhteenvetona voidaan todeta, että taloyhtiön sääntöjä on noudatettava.

• ghghgddddd

Keskustele asiasta muiden naapureiden kanssa ja savustakaa tuollainen roskasakki pihalle. Perättömien valitusten tekeminenkin on kotirauhanhäirintää.

• Satama-Kerttu

No kuule turha sun o ruveta mua halveeraan täällä yleisellä palstalla, yhren kerran IHAN NÄTISTI sanoin, että se pyärä oli väärässä paikkaa. Enkä mää siitä savustakaan mitään oo sanonu, kuhan yskin vaan kuuluvasti.

Ja että mukamas kyttäisin?? Herravarjelele, oham mulla ny muutaki tekemistä, niinku ristikot ja viilipurkkien tiskaamine lastenlapsien perinnöks. Mutta johonki kai munkin on silmäni laitettava, ehäm mää voi välttää näkemästä, ku iha mun silmien alla TOUHUATTE!!!

• naapurisopu?

Kun naapurit möykkää ja örveltää, ei kannata itse mennä huomauttelemaan. Tein kerran sen virheen ja pääsin melkein hengestäni. Kun meno yltyy häiritseväksi - soittakaa poliisit paikalle. Siitä me verojakin maksamme. Ei kenenkään tarvitse kärsiä naapureiden tyhmästä käyttäytymisestä. Äly vähenee sitä mukaa kun promillet nouse. Tosi surullista kuultavaa.

• qwerty 2011

Kyttääjät.com lue sieltä olet varsin hennoilla asioilla..!! mitä naapureihin tulee;/

• eielämästäselviä

Nämä tupakanvastustajat ovat suurimmalta osalta uskovaisia, mikä on paljon vaarallisempaa kuin tupakansavu. Aivopesu, pelottelu, kieroutuneet elämänarvot, lapsen pakottaminen uskomaan satuihin - oksettavia asioita.

• raitis ei uskovainen

Ja sehän vasta on fiksu ja filmaattinen ihminen, jolla tupakka käryää suupielessä koko ajan. Kertoo paljon älynlahjoista.

• Savuton ateisti

Totta kyllä että uskonnot ovat vaarallisia ja haitallisimpia asioita maailmassa, mutta niin on tupakointikin. Omaan napaansa tuijottavia kusipäitä.

• rulla rulla
        Savuton ateisti kirjoitti:

Totta kyllä että uskonnot ovat vaarallisia ja haitallisimpia asioita maailmassa, mutta niin on tupakointikin. Omaan napaansa tuijottavia kusipäitä.

siinäs rullaatte hiirenne rikki up&down

• iloista vklppua

Olet aivan oikeassa. Itse olen sitä mieltä, että kauppojen, ravintoloiden yms. pitäisi lopettaa omenasiiderin myynti, kas kun en itse siitä tykkää. Samoin ilmeisesti vegaanit voivat nousta taloyhtiössä tai ruokaravintolassa kapinaan, kun siellä tuoksuu liha, kala tms. Lopuksi vielä miettikääpä sitä, miten pahalta kaalilaatikko siinä rapussa haiseekaan. Sen tuoksu ei lähde sitten viikkoon mihinkään, vaikka kuinka tuulettais.

Teiltä uskovaiset viherpiipertäjät tahtoisin kysyä seuraavaa: Oletteko koskaan ajatelleet, paljonko kaupunkien keskustoissa hengitätte sitä shaisea joka päivä? (autojen päästöt tai katupöly) Siihen verrattuna tupakan tuoksu tai haju on kovin pientä. Joo ja se passiivinen tupakointi ei todellakaan tarkoita sitä että haistaessanne tupakoitsijan, olette juurikin saamassa keuhkosyöpää.

• Ei ole mukava asua jos on tuolaisia kyttääjiä.Meil on kanssa onneksi päästiin siit yhestä eroon aina oli pihalla ja kyselemässä tiiätkös ketä kulkee tuol sinun yläkerrassa Sanoin sille en huolehti toisen asioista omissakin on tarpeeksi huolehtimista siiten valitti koirastani vaik ei sisällä haukkunut tiedenkin murahteli jos yöllä kulki tosta joku olihan se koirani reviiriä pitihän sen vahtija..
      Sanoin sille meijän taloyhtiön puheenjohtajalle Oletkos ollut vanhempiesi lkanssa mustikka metässä lapsena se sanoi ole niin minä siihen kuules ne kantoi sua pärekorissa ja eivät muistaneet nostaa aina kun tuli kanto meni äijä punaseksi ja lähti ja nopiasti säsälle ei tullu sen jälkeen lyseleen multa mitään,,No ei mennyt monta vuotta kun se lähti tästä pois et sellainen juttu..

• tehdään näin

Kerrostalossa kannattaa sopia pakkollisesta yhtenäisestä vaatetuksesta kaikille asukkaille. Samanlaisiin asuihin pukeutuneet naapurit on helpompi erottaa joukosta esimerkiksi ruokakaupassa.

• rullaati rullaa
        tehdään näin kirjoitti:

Kerrostalossa kannattaa sopia pakkollisesta yhtenäisestä vaatetuksesta kaikille asukkaille. Samanlaisiin asuihin pukeutuneet naapurit on helpompi erottaa joukosta esimerkiksi ruokakaupassa.

Mistä teitä ihmisvihaajia piisaa?

• kokkolalainen1

Olen törmännyt täydelliseen naapuriin, joka tosin on nykyisin ex-naapurini (onneksi!), sillä muutin pois. Kyseinen henkilö oli sellainen vanhempi rouvashenkilö, joka koki kerrostalokyttäyksen ohella asiakseen hoidella mm. poliisin, vartijan, sielunhoitajan, tietotoimiston, posteljoonin, sosiaalitantan sekä isännöitsijän virkoja.

Nämä kaikki virat ja niiden toimittamiset eivät tokikaan kohdistuneet minuun, vaan osalliseksi - tai huomioiduksi, pitäisi kai sanoa - tulivat tasapuolisesti kaikki muutkin naapurit.

Ehkä tuollaisesta huolenpidosta sitten pitäisi olla kiitollinen; nykyäänhän valitellaan, miten ihmiset eivät enää välitä toisistaan... Moinen holhoaminen tosin käy hermoon niille, jotka tulevat toimeen ilman jokapäiväistä kyttäämistäkin......

• kamala haju

Minun alakertalainen polttaa avoimen ikkunan edessä ja saan ne käryt ja hajut nyt kuumina kesäpäivinä kotiini. En ole koskaan valittanut sillä pian pääsen pois ulkomaille. Säälittää vaan seuraava omistaja.

• Eikö siellä...

Kokkolassa ole muutenkin vähän pimeää porukkaa? Muuta muualle sieltä.
      Toisaalta koko suomi on täynnä näitä saamarin kyttääjiä, jotka ovat perineet tuon "taidon" geeneissään. Omakotitaloon muuttaminen taitaisi olla paras ratkaisu asiaan.

• pohojalainen isäntä

Pohjalaiset isännät eivät ole täydellisiä.Heiltä puuttuu heikkoudet.

• mk

Ehdotappa seuraavassa yhtiökokouksessa että kyseinen asunto pitää ottaa taloyhtiön haltuun ja laitta vuokralle koska asukkaat auheuttavat liikaa valituksia ja turhaa työtä isännöitsijälle niin vo iasukkaiden mili muuttua. Hallituksen on otettava jyrkkä kanta näihin valituksiin ja sanottva että ihan turhaan valitatte ja niin edelleen. Itsellä kanssa naapurissa asuu vanhempi pariskunta joka luulee että omistavat koko taloyhtiön ja olen jättänyt ne ihan omaan arvoonsa mutta onneksi aika kotjaa kun ovat melkein 80v ikäisiä ja kun niilla on hautajaiset niin meillä on bileet että silleen. EI muuta kun kova kovaa vastaa ja turhat valitukset pois voidaan kitkeä vaikka taloyhtiön järjestyssäännöillä ja sanomalla että turhia valituksia.

• meillä on jo

Taloyhtiöiden on aika miettiä vakavissaan elävää kuvaa välittävien valvontakameroiden asentamista. Laitteiden hinnat ovat pudonneet viime vuosina, ja kameravalvonnasta on pelkästään hyötyä ihmiselle, jolla ei ole mitään salattavaa. Laki ei estä kohdistamasta valvontaa julkisen alueen tiettyyn osaan: kameran voi asentaa rappukäytävässä vaikka tallentamaan pelkästään kulku epäilyttävän vuokralla-asujan asuntoon.

Valvontakeskus, jonka monitoreihin välittyvät kaikkien kameroiden näkymät, voidaan kohtuukustannuksin järjestää vaikkapa talon pannuhuoneeseen.

Sopimalla vahtivuoroista saadaan valvontakeskus tehokäyttöön, kun häiriöistä saadaan välittömästi tieto poliisille tai isännöitsijälle. Sesonkiaikoina keskukseen voi kokoontua munkkikahvien merkeissä tarkkailemaan porukalla mielenkiintoisia tapahtumia.Valvomoon voi asentaa mikrofonin ja kameran viereen kaiuttimen, jolloin vartiovuorossa istuva kyttääjä voi nuhdella kuvakentässä liikkuvia turvallisen kasvottomasti.

• hiljainen naapuri

Mulla oli kerran samanlainen naapuri. Valitti isännöitsijälle joka asiasta ja keksi omasta päästä asioita. Valeheli isännöistijälle et pidän joka toinen päivä bileet ja kuuntelen musaa lujaa. itse olin silloin armeijassa enkä ollut edes kotona väitettyinä bileiltoina. enkä omistanut edes stereoita tai edes radioo millä kuunnella musaa puhumattakaan telkkarista. Kyttäsin sit itse kerran milloin tämä kyttääjä tulee kotiin ja kun tuli kotiin niin syöksyin sen nokan eteen vaatimaan selityksiä aiheettomille valituksille. Sanoi vaan et ei vastaa mitään mut en päästänyt sitä kotiin vaan seisoin sen oven edessä varmaan tunnin. haukkumassa sitä. Se alko itkemään kun latelin kaikki haukkuma sanat ja kirosanat mitä tiedän ja valitti vaan et miksi mä kiusaan vanhaa ihmistä.

Lopulta se lähti soittamaan poliisit. sanoin et mene vaan, et mulla on todisteet sun aiheettomista valituksista. Paras todiste oli suomen armeijan palvelustodistus. poliisit sitten tuli ja näytin niille varmaan 60 postiluukusta tiputettua lappua mitä tää naapurin mummeli oli kirjoittanut aiheetta. Eipä saanut poliisitkaan puhuttua sitä mummelii lopettamaan turhien lappujen kirjoittelua ja lopulta oli pakko haastaa oikeuteen. lopulta sit se mummeli sai häädön, mut kauan se kesti. Ei se isännöitsijäkään ihan viisas ollut kun uskoi melkein kaikki mitä se mummeli sille valitti. Sit se sano mulle kun näytin armeijan paperit sille et ehkä tän naapuri onkin valittanut turhasta. Haukuin myös sen isännöitsijän samalla. Mut kyl naapurit voi olla rasittavia ja niiden kanssa eläminen voi viedä hermot todella. Mulla on ollut huonoja naapureita monia.

• leenalassa tapahtui

Oletko kenties Juha??? Jos olet muistan tapauksen. Ja kuulin vasta sen jälkeen asiasta, kun olit muuttanut jo pois.

• metsään ja mättäälle

Tupakointia ei voi kieltää taloyhtiö, kuten varmasti jokainen jo tietää, ja jos ei tiedä, niin kannattaa lueskella kesän aikaisia uutisia. Itse asiassa, taisi olla niin että grillaamistakaan ei periaatteessa voi kieltää. Saa korjata jos olen väärässä.

Jos ei kestä elämää kerros- tai rivitalossa, on paras muuttaa asumaan omakotitaloon. Elämään nimittäin kuuluu suihkussa ja vessassa käynnit, parvekkeella tupakointi ja puhuminen, yöllä töistä kotiin tulo, ruoan laittaminen ja pullan leipominen, lasten juoksentelu asunnossa vaikka asuisivatkin juuri sinun yläpuolellasi, rappukäytävän oven kolahtelu, pianonpimputus ja torvensoitto, remontointi jne jne jne.

Suomalaisten ongelma on se, että halutaan kerrostalossa olevan hipihiljaista juuri silloin kun Urheiluruutu tulee telkkarista...mutta se ei tietysti haittaa että nimenomainen töllö huutaa itsellä täysillä.

Meillä on tilaa asua ihan yksinään kunnolla korven keskellä, jossa voi mölytä eikä tarvitse sietää naapureita. Se on vain järjestelykysymys.

• Kosminen nauraja

Hei mnimimerkki metsään ja mättäälle !

Ei kakaroilla ole mitään oikeutta juosta ja melskata miten sattuu !!

Vyöhihnaa niin loppuu melskaaminen SAA TANA !!!

• hajuhaitat

Nuo kaikki on normaalia elämää kerrostalossa,( säännöt huomioonottaen), mutta tupakointi ei kuulu normaalin ihmisen arkeen, se joka tupakoi ei ole normaali, vaan kärsii riippuvuudesta ja näin aiheuttaa myös vahinkoa muille (pahan hajun muodossa). Kestän elämää kerrostalossa, mutta tupakalla terrorisoivat voisivat sinne korpeen muuttaa.

• kuhan kysyn huviksee
        hajuhaitat kirjoitti:

Nuo kaikki on normaalia elämää kerrostalossa,( säännöt huomioonottaen), mutta tupakointi ei kuulu normaalin ihmisen arkeen, se joka tupakoi ei ole normaali, vaan kärsii riippuvuudesta ja näin aiheuttaa myös vahinkoa muille (pahan hajun muodossa). Kestän elämää kerrostalossa, mutta tupakalla terrorisoivat voisivat sinne korpeen muuttaa.

otatko sinä jokaisella tekemiselläsi muut huomioon?? kuten et käytä hajusteita ollenkaan (astmaatikot huomioit tällä)
        kerrostalossa et tee koskaan siis KOSKAAN ruuaksi mitään missä on kaalia(missään muodossa), kalaa, lihaa(grillaten), puuroa, etc ruokia joista lähtee niin helvetin paha löyhkä ympäri kerrostaloa että laatta lentää ko koitan kotonani olla..
        ethän koskaan leivo pullaa tms mitään mihin tulee kardemummaa etkä jouluisin tee mitään jouluherkkuja..??
        koska voin taata että jotain sellaista sinäkin teet ettet huomioi muita ympärilläsi olevia joten olet yhtä paha ihminen kuin tupakoivakin on..
        vai luuletko olevasi jumalasta seuraava kun et tupakoi..??

• Kovis?

Kaikelle tuole on olemassa järjestys säännöt jota jokaisen on noudatettava tai muutettava sinne sinun omakotitaloosi.HUOMIO NAAPURISI NIIN KAIKKI ON HYVIN.

• kokeilkaapa

hyökkäys on paras puolustus. perättömiä tai perällisiä juoruja valittaja naapureista liikkeelle tyyliin ukko käy huorissa, akka jakaa pers'''ä jne.

• Malakia1

Minä luulen, ettei tuollaiselle ammattivalittajalle ja kyttääjälle voi oikein mitään. Pitää vain jaksaa odotella, että hän itse kyllästyy tai että hän lopulta huomaa tehneensä itsensä naurunalaisksi.

Meidän taloyhtiössämme oli samanlainen ammattivalittaja. Lohdutukseksi voin kertoa, että isännöitsijä ärsyyntyi valituksista ihan yhtä lailla kuin valituksen kohteetkin.

Lopulta isännöitsijän oli pakko puuttua asiaan, kun valittaja alkoi kirjoitella kieltotauluja käyttäen niissä allekirjoituksena sanaa "Hallitus". Sehän oli harhaanjohtavaa ja valheellista ja antoi taloyhtiön hallituksesta aivan väärän kuvan.

• rosisss

Minäpä poltan tupakkaa omalla parvekkeellani just sillon kun siltä tuntuu. Naapurit voi viedä asian eteenpäin ihan mihin hyvänsä, kunhan heillä on pitävää näyttöä siitä, että juuri minun tupakansavusta on ollut heille jotakin haittaa. Kannattaapa kokeilla. Jatketaan prosessia eteenpäin sitten kun ne haitat on ensin todistettu.

• elämä kohtauksia

Jos sinun tupakkasi aiheuttaa jollekin astamkohtauksen tai pitennän päälle syövän... Pystykö elämään sitten omantuntosi kanssa? Polta niin ettei se muita häiritse. Jokainenhan saa tehdä itselleen niinkuin lystää, kun ei vain häiritse tekemisillään toisia. Saa saastuttaa omat keuhkonsa, kun ei vain toisten.
        Autoilijatkin voisivat mennnä kuuhun ajamaan, kun pakokasuista tulee syöpä tai astmakohtaus.

• faktamies
    • insinöörit?

porraskäytävässä ei saa tupakoida, mutta parvekkeella saa?
      Parvekkeeltahan savu tuleekin naapuriin kun korvausilmaventtiilit on parvekkeen kohdalla ikkinassa

• naapurit helvetistä

Silloin kun asukkaat muuttivat taloon, jokaiselle tuli ilmoitus, ettei korvausimaventtiilien kohdalla tupakoida, mutta tupakoiva naapuripariskunta unohti sen saman tien. En tiedä ovatko he idiootteja tai demetikkoja, huomaavaisuudesta ei ainakaan ole tietoakaan. Lapsi joutuu nukkumaan savulta haisevassa huoneessa, (yskii yökaudet) ehkä hänestä tulee tupakoitsija, kun on joutunut passiivisena tupakoitsijana kasvamaan.

• ÄLLIMÄLLI
        naapurit helvetistä kirjoitti:

Silloin kun asukkaat muuttivat taloon, jokaiselle tuli ilmoitus, ettei korvausimaventtiilien kohdalla tupakoida, mutta tupakoiva naapuripariskunta unohti sen saman tien. En tiedä ovatko he idiootteja tai demetikkoja, huomaavaisuudesta ei ainakaan ole tietoakaan. Lapsi joutuu nukkumaan savulta haisevassa huoneessa, (yskii yökaudet) ehkä hänestä tulee tupakoitsija, kun on joutunut passiivisena tupakoitsijana kasvamaan.

Justiinsa joo!miks se kakara nukkuu huoneessa jonka ikkunaa pidetään auki?vai onko se koko huushollin ainoa ikkuna?Otappa sinäki järkikäteen jos ei pää sano mitään,vie se kakara pois ikkunan vierestä,ymmärrätkö nuin yksinkertaista asiaa?!

• ValtuksenAihetta

Tollaset on varmaan taatusti isännöittiän kanta-asijakkaita ja aika hankalia sellasia..muuttasivat maalle missä vasta kytätäänkin..
      Minne voi aiheettomasta valittamisesta valittaa jos naapurista kuuluu valitus
      taukoamatta?
      Noi ei tee ees kunnon töitä ja konsultti isännöittijät vaa rahastaa, sellasella
      jolla ei oo aikaa valittaa ei oo aikaa paljon muunkaan ylimääräseen.
      Iha huu-haa feikiksi on menny tääkin maa.

• ei kyttääjä

Tämäkin keskustelu meni noiden tupakan kyttääjien keskusteluksi. Olen asunut 7 vuotta nykyisessä kerostaloasunnossani ja naapureiden tupakan polttamiset ei ole koskaan häirinneet millään tavalla. Hankkika elämä

• raikas ilma

Ja hankkikaa te hajuttomia tupakoita niin kaikki on hyvin, sinä saat ne taudit ja tupakoimattomat raikasta ilmaa, kaikki ovat tyytyväisiä. Miksi tupakoitsija saa terrorisoida tupakallaan (hajullaan ) muita ja sitten vielä haukkua tupakoitsemattomia suvaitsemattomaksi. Hanki sinä raitis elämä, se kestää pitempään.

• ÄLÄHDYS

Sanoo tupakoiva.

• 0ugi

ja tupakoinnista valitetaan kun tupakka kerta on niin paha asia niin miksi tilastojen mukaan viinan juontiin kuolee enemmän ihmisiä vuodessa kuin tupakointiin?

• Tosirealisti Kokkola

Siksi että juo ja tupakoi.

• Layiilla

Se että joku vetää viinaa, ei haittaa minun elämääni. Tupakanhaju haittaa.

• ex naapuri

Meillä rivitalos naapurissani asui 4v tälläinen kyttäri....no sille muutama naapuri iski luun kurkkuun vuosi sitten kesän lopuksi grillikatoksella..ja nyt kesän alussa hän myi asuntonsa ja muutti...ei enää haittaa...itsekin olin jo valmis muuttamaan ,mut olen tyytyväinen koska nyt hyvä olla ,,,muut naapurit huomaavaisia antavat toiselle elämään rauhan..heitäkin kato on

• omaa

Naapurisi asuinpaikka on väärä.Mutta ninkäs teet jos hän on nipottaja.Ei isännöitsijäkään voi mitään.Jos elätte järjestyssääntöjen mukaan voit itse valittaa hallitukselle nääpuristasi.Jokaisella asunnonomistajalla on talon järjestyssäännöt jotka kiinteistönvälittäjä antaa asuntokaupassa.Lue ne ja katso oletko sääntöjä rikkonut.Jos et ole,niin elä kuin ei nääpuriasi olisikaan.Itse asun omakotitalossa.ja nipottavaa naapuria häiritsee jopa sannan lapiointi omalla pihallani.Joka kerta kun naapuri menee ohi otan jotain selin maasta ja samalla pyllistän hänen kaikille valituksilleen kun tiedän että itse asun ihmisiksi.Tsemppiä eihän tuo naapuri ole edes päivää sanomisen arvoinen.

• Jeshopihopi

Tietty eihän tupakka teillä haise. Eikä pyörät ole sikinsokin kun penskat sisälle ryntää. Ja auto tietty omassa parkissa, eikös vaan.

Jos näin on, oikeesti yhtiöön viestiä, meillä ei ollenkaan tupakoida, polkupyöriä ei ole olleskaan ja auto on aina parkissa omalla paikalla.
      Näitä "kerrostalokyttääjiä" löytyy joka taloon, paitsi niihin pahimpiin ei. Niitten kanssa on vain elettävä. Ainoa vaputus on muuttaa maalle, mutta se naapuri....

• jhlh756464736

Laittaisit aloitukseen myös osoitteen.Taitaa olla keksitty tämäkin aloitus....

• onko varaa

Tuli mieleeni noista tupakoimattomien säästöistä etelän matkoja varten.. Esimerkiksi tekin tuotte sieltä matkoiltanne tänne kaikenlaisia tartuntatauteja mukananne. Teidänkin vuoksenne kehitettiin sikainfluenssaan hätiköiden rokote joka on aiheuttanut lapsien uniapneat ja ties mitä muuta vielä ilmaantuu.

Tupakointi on jokaisen oma valinta. Niin kuin auringossa itseänsä grillauttaminen. Auringonpalvoja altistaa itsensä ihosyövälle.

Oma naapurustoni joista osa ei tupakoi, ovat ihan yhtälailla häiriköiviä elämäntavoillaan ja toiminnallaan.
      On räksyttävää koiraa, tarkoitan mielivaltaisesti räksyttävää. Ei välitetä milloin ja kuinka paljon koira räksyttää.
      Sitten on niitä mattojen ravistelijoita jotka eivät viitsi ottaa mattojaan kainaloonsa ja mennä ravistelemaan rättejään pihalle niitä varten tarkoitettuihin paikkoihin. Vaan kaikki ravistellaan terassilla/parvekkeella.
      On myöskin niitä jotka tyhjäkäyttävät autojaan toisten ikkunoiden alla eli tuulettaessa varsinkin talvella kämpän valtaa pakokaasun katku.
      Niitäkin löytyy jotka ovat vallanneet tietyn paikan pyörälleen talon seinustalta. Pyörätelineitten puuttuessa nämä "tämä on ollut mun paikkani aina ja niin se tulee olemaankin"-naapurit kohtelevat toisten omaisuutta täysin mielivaltaisesti. Kun siihen erehtyy jättämään oman pyörän niin se on aina siirretty..jopa joskus rikkoen samalla toisen pyörää. En tiedä onko rikkominen ollut tietoista vai tiedostamatonta mutta maalaisjärkikin sanoo mihin pyörää nostettaessa ei kannata koskea.

Tuli mieleeni vielä eräs seinänaapuri-pariskunta muinaisessa rivitalossa.
      Terassimme olivat siis vierekkäin ja välissä oli pienirakoinen laudoitus. Ensimmäistä kertaa mennessäni tupakalle terassille he istuivat omallaan ilmeisesti aamukahvilla ja nainen luki lehteä. Sytytettyäni tupakkani kuului naisen nuuskuttaminen. Hän pomppasi pystyyn tuolistaan mutisten "kamalasta kärystä". Seuraava kymmensekunttinen kului heidän keräillessään kuppinsa ja lehtensä, mennen kolisten terassiltaan sisään ja vetäen terassinovensa niin lujaa kiinni, että ajattelin ikkunoiden hajoavan vielä viereisessäkin talossa. Samalla tyylillä nakattiin kiinni tuuletusikkuna.
      Olin varma, että he tulevat sanomaan asiasta. Mietin valmiiksi, että kysyn heiltä kummalla puolen taloa he haluavat mun tupakoivan jotta päästäisiin johonkin kompromissiin koska tupakointi ei kuitenkaan ole kiellettyä.
      Ei kuulunut eikä näkynyt. Ajattelin, että kysyn heiltä itse. Mutta heidän lapsellinen käytöksensä jatkui. Mentyäni milloin tahansa terassille tupakalle ja jos he olivat terassillaan, he häipyivät sisään ovet ja ikkunat paukkuen. Jos heillä oli vain ikkuna auki, se paukkui tietenkin.
      Olkoon, ajattelin. Ellei aikuiset ihmiset saa tultua normaalisti puhumaan toisille aikuisille vaan pitää käyttäytyä kuin lapsi niin oma on asiansa. Ja olikin kunnes he muuttivat pois.
      Kyse ei ainakaan ollut astmasta tms koska joskus tuo naapuri istui tupakoivien ystäviensä kanssa terassillaan.

Tunnen erään ihmisen joka on ollut n. 2-vuotiaasta asti astmaatikko ja hän tupakoi. Hänellä ei ole tupakoidessaan ongelmia. Tarkoitan siis ettei hän saa minkäänlaisia asmakohtauksia eikä yski tupakoidessaan. Mutta kun hän on tekemisissä tiettyjen eläinten pölyn, kovien hajusteiden kuten parfyymit ja partavedet kanssa, astmakohtaus tulee lähes välittömästi.

HehHeh. En olekaan aikaisemmin edes harkinnut valittaa mistään näistä naapureista vuokranantajalle, tai varsinkaan millekään keskustelupalstalle.

Vaikken mitään sairastakaan niin kyl mulla tekee busseissa pahaa haistella jonkun parfyymiä. Silloin joudun hengittämään suun kautta ja korvaamaan parfyymin käryn pahalla tupakan hajusella hengitykselläni. HekoHeko.

Tuli huomattua se miten meissä ihmisissä on eroavaisuuksia. Toiset sietävät toistensa vikoja paremmin kuin toiset.
      Toiset kykenevät asumaan naapureina, vaikka heti seinän takana. Toiset vasta kun seinien välissä on omaa maata muutama hehtaari.

• Vali vali

Jos jengitalli majoittaisi osaketta niin siinä voisi olla valitukset kaukana.. Onhan kerhotiloja Suomessa aika paljon.

• Nauru partaan

Naurattaa noi tupakan käryttelijät ja sitä tapaansa puolustelevat. He ovat tupakkatehtaiden orjia ja syytävät rahaa uskomattomia määriä noille tupakan valmistajille. Laskekaapa huvikseen paljonko tupakointiin kuluu rahaa viikossa, kuukaudessa, vuodessa, 10 vuodessa tai 30 vuodessa.
      Jos perheessä on kaksi käryyttelijää ja molemmat polttavat askin päivässä, se tekee 10 e/ vrk eli 300 e/kk. Vuodessa summa on jo 3600 euroa. Ja 30 vuodessa: hahhahhaa miten paljon.....!
      Mitä kaikkea muuta sillä rahalla olisikaan saanut!!!!!!!!!!!

• Massia on

Aivan sama. Rahaa on muutenki liikaa.

• Tosirealisti Kokkola

Hahhahhaa..."Nauru partaan".
        Taas kopioit kirjoitukseni muutaman vuoden takaa.
        Jätit vain mainitsematta, että hyvätasoinen omakotitalo on poltettu taivaan tuuliin.
        Mutta asiaa kirjoitat.

• sököä

ehkä sinä tiedät paremmin..pane se määrä rahaa peliin niin saat sinäkin joskus muutakin kun omaa kättä

• jhdksföuö

etkö osannut laskea pitempään;)

• huhhuujee

Kato jotkut tienaa niin paljon että sillä ei saa edes hotelliyön:D

• Nauru partaan

Jätit vain mainitsematta, että hyvätasoinen omakotitalo on poltettu taivaan tuuliin.
        Mutta asiaa kirjoitat.

Anteeksi vaan, en ole kopioinut mitään. En ole tätä palstaa edes lukenut ennen kuin nyt, kun näin etusivulla tuon otsikon. Tosiaan meinasin kirjoittaa, että sillä rahalla olisi saanut vaikka asunnon tai kesämökin tai hienon auton ja paljon ulkomaanmatkoja ja vaikka mitä muuta kivaa.

• Nauru partaan
        jhdksföuö kirjoitti:

etkö osannut laskea pitempään;)

Laske itse, jos uskallat! Voi tulla pian suru puseroon......

• Nauru partaan
        Massia on kirjoitti:

Aivan sama. Rahaa on muutenki liikaa.

Ei se ole aivan sama vaikka olisi rahaakin ylenmäärin. Tupakoinnin sivumausteena kun saa karstaa ja myrkkyjä keuhkoihinsa. Varmasti mukavaa sitten vanhempana, kun henki ei meinaa kulkea ja tuntee tukehtuvansa koko ajan... Mutta valintansa kullakin!

• Tosirealisti Kokkola
        Nauru partaan kirjoitti:

Anteeksi vaan, en ole kopioinut mitään. En ole tätä palstaa edes lukenut ennen kuin nyt, kun näin etusivulla tuon otsikon. Tosiaan meinasin kirjoittaa, että sillä rahalla olisi saanut vaikka asunnon tai kesämökin tai hienon auton ja paljon ulkomaanmatkoja ja vaikka mitä muuta kivaa.

Anteeksi vaan sinullekin "Nauru partaan".
        Luepa kirjoitukseni "Korsi porsaan suussa". Keskipohjanmaa-lehti 15.1.2006.
        Yllä oleva "laskelmasi" on lähes sanatarkka kopio omastani, viimeinen kappale.
        Toki olen tälläkin palstalla ja mm radio Keskipohjanmaassa kommentoinut saman kaltaisilla viesteillä aiheen ilmaantuessa.
        Lapsena jouduin usein "pakenemaan" ulos sunnuntaisin ja/tai lauantaisin, kun sisätiloissa tupakoivat 5-10 sotaveteraania, isäni mukaan lukien.
        Olisi ollut sulaa hulluutta kuunnella "sotajuttuja" sen paksun ja henkeäsalpaavan tupakansavun keskellä. Että se "passiivisuudesta"!
        Muuten kaikki kunnia heille - sotiemme sankarit.

• Tosirealisti Kokkola
        Nauru partaan kirjoitti:

Anteeksi vain itsellesikin "Nauru partaan".
        Lue kirjoitukseni "Korsi porsaan suussa", Kp-lehti 15.1.2006, ja etenkin sen viimeinen kappale.

• Nauru partaan

Anteeksi vaan sinullekin "Nauru partaan".
        Luepa kirjoitukseni "Korsi porsaan suussa". Keskipohjanmaa-lehti 15.1.2006.
        Yllä oleva "laskelmasi" on lähes sanatarkka kopio omastani, viimeinen kappale.
        Toki olen tälläkin palstalla ja mm radio Keskipohjanmaassa kommentoinut saman kaltaisilla viesteillä aiheen ilmaantuessa.
        Lapsena jouduin usein "pakenemaan" ulos sunnuntaisin ja/tai lauantaisin, kun sisätiloissa tupakoivat 5-10 sotaveteraania, isäni mukaan lukien.
        Olisi ollut sulaa hulluutta kuunnella "sotajuttuja" sen paksun ja henkeäsalpaavan tupakansavun keskellä. Että se "passiivisuudesta"!
        Muuten kaikki kunnia heille - sotiemme sankarit.

En ole käynytkään Pohjanmaalla saatikka asunut siellä enkä siis ole lukenut sen alueen lehtiä. Outoa, että jaksat jankuttaa asiasta, jolla ei ole mitään totuuspohjaa. Ja mitä väliä sillä on. Kuka tahansa voi tehdä kyseisen laskelman ja sitä parempi mitä useampi sen tekee!

• Tosirealisti Kokkola
        Nauru partaan kirjoitti:

En ole käynytkään Pohjanmaalla saatikka asunut siellä enkä siis ole lukenut sen alueen lehtiä. Outoa, että jaksat jankuttaa asiasta, jolla ei ole mitään totuuspohjaa. Ja mitä väliä sillä on. Kuka tahansa voi tehdä kyseisen laskelman ja sitä parempi mitä useampi sen tekee!

Mitä ihmettä sitten sinulle kuuluvat Kokkolan alueen asiat.
        En minäkään ole kyttäämässä mitä esim Kouvolan seudulla tai "Timbuktussa" tapahtuu. Siihen ei yksinkertaisesti riitä kiinnostus eikä aika.
        Joten lopeta "naapurikade" toisten kyttääminen ja keskity oman alueesi keskusteluun.
        Ja Kokkola ei ole mitään Pohjanmaata ("Vaasanseutua") vaan Keski- Pohjanmaata.
        Muuten totuuspohjaa riittää. Luuletko, että heitän noita päivämääriä noin vain lonkalta. Eikä kukaan sattumalta kirjoittele useita lauseita sanasta sanaan kuin joku muu jo vuosia sitten...

• pilkun piip

Mitä ihmettä sitten sinulle kuuluvat Kokkolan alueen asiat.
        En minäkään ole kyttäämässä mitä esim Kouvolan seudulla tai "Timbuktussa" tapahtuu. Siihen ei yksinkertaisesti riitä kiinnostus eikä aika.
        Joten lopeta "naapurikade" toisten kyttääminen ja keskity oman alueesi keskusteluun.
        Ja Kokkola ei ole mitään Pohjanmaata ("Vaasanseutua") vaan Keski- Pohjanmaata.
        Muuten totuuspohjaa riittää. Luuletko, että heitän noita päivämääriä noin vain lonkalta. Eikä kukaan sattumalta kirjoittele useita lauseita sanasta sanaan kuin joku muu jo vuosia sitten...

"Ja Kokkola ei ole mitään Pohjanmaata ("Vaasanseutua") vaan Keski- Pohjanmaata".
        Pakko nyt korjata....sillä Pohjanmaa ei ole mitään "vaasanseutua", vaikka toki se sitäkin on.
        Pohjanmaa alkaa heti Kokkolasta 10 etelään päin, eli hetí Kruunupyy (Alaveteli, Teerijärvi) on jo Pohjanmaata.

• Sakkaroosi45

Anteeksi vain itsellesikin "Nauru partaan".
        Lue kirjoitukseni "Korsi porsaan suussa", Kp-lehti 15.1.2006, ja etenkin sen viimeinen kappale.

Tosirealisti, mistä ihmeestä kuvittelet kenelläkään löytyvän kiinnostusta kaivella jotain oman alueesi vanhoja lehtiä, joissa sinä suuri tietäjä olet joskus kirjoittanut jotain??

Maailma pyörii jossain muualla kuin sinun napasi ympärillä.

• Anonyymi

Mutta asiaa kirjoitat.

Kopio? Mitä vihjaat

• j

paska naapuri

• naapurinnaapuri

Voi kuule,otan osaa.Meillä sama homma valittajana vaan ylistressaantunut pikkusielu,jonka pillinmukaan on tanssittava öomat ja arjet.Ja jättää meidän kuramaton alle lappusia.Nyt sitten luin sille lakia ja otin selvää mihin lain rikkomiseen se tuolla toiminnallaan altistuu.ÄLÄ LUOVUTA,elä elämääsi ja nauti.

• Polta itsesi!

Anna olla; nämä täällä heiluvat röökaajathan ovat vain rundarivanhempiensa vahinkolapsia, jotka syntyivätkin karvanopat wunderbaumissaan!!

Turha näille on puhua, putoavat pian parvekkeeltaan tumppinsa perässä!

• ilkka11

eläppä soskun kaa sama aika,markka aikaan 30000 kuussa hankin ja biletin ku ei ollu muutakaan,siitä v 2007 asti ku muka juoppo vittu biletän loppuun asti älä välitä kestin 15 vsoskua taas lähtee ,paa rammari isommalle jajos eivät tunne esittele ittes

• ilkka 12

löytyiskö sulle apua soskusta vaikka hoitopaikan löytymiseen.

• jöp

jos noin kovaaon,mikset muuta pois?

• Kaapo Kuikanlahti

On ihmisillä murehia ja kirjoitan ihmisistä. Olen kerrostaloasunnossa asunut yli 33 vuotta lähes talon valmistumisesta saakka, viisitoistavuotta asunnossani oli koira, josta tuli toki tietynlaisia keskusteluja ja nimettömiä lappusia, mutta tälläkin hetkellä talossa asuu 24 asunnossa pääasiassa nuoria lapsiperheitä, ja talo on hiljainen kuin hauta, jota toki en ole vielä varmistanut omakohtaisesti.

• Peltolammilta

Moikka!

Meillä samalainen naapuri mutta onneksi muutamme pois pian. Ainoa keino saada naapuri hiljaiseksi (me ollaan ainakin tehty niin) on että sanot asiat päin niiden naamaan mutta kuitenkin asiallisella tavalla. Niin kauan kun ei riko mitään sääntöjä niin ne ei voi oikeastaan asialle yhtään mitään, edes taloyhtiönhallituksen kautta.

Jo meidän ensimmäisenä muutto päivänä naapuri tuli valittaa että muutimme liian kovaan äänneen ja siitä seuraa helvetti. Ovat oikein kyttääjiä kaiken lisäksi ja pitävät aina marttakerhon alakerrassa. nykyään eivät edes tervehdi meitä:D Ihan ärsytääksemme joskus kuuntelimme kovaan ääneen musaa, tulivat tottakai valittaa, eivät voi mitään koska oli ihan sallitulla ajalla. Sitten mies teki kaiuttimia parvekkeella ja hioi niitä, naapuri sitten valitti hallitukselle ja he soittivat vuokranantajalle. Sanottiin että meille oikeus tehdä sitä eikä mikään sääntö sitä estä, edes vuokranantaja ei voi.

Kannattaa lukee kirjaimellisesti sääntöjä. Pitää omia puolia, olla vähän röyhkeä eikä mennä muiden käskyjen mukaan. Se että on pyrittävä tekemään jotakin ei tarkoita että on pakko.

Ja tiedätkö sitä, vaikka taloyhtiöhallitus kieltää esim. grillaamistä parvekkeella, jos kuitenkin grillaat ja asia menee käräjille, taloyhtiöllä ei ole oikeus kieltää. Tollasia päätösiä tulee kun sattuu taloyhtiöön samallaiset tiukapipot joka haluat asioiden mennä niin, sillä tavalla haluavat painostaa uudet asukkaat oman päänsä mukaan:)

• narsisteja paljon

Oletkos ihan varma ett ette tee jotain lainvastaista. ei niit lakeja aina tehd toisten harmiksi vaan yhteisen viihtyvyyden ja turvallisuuden vuoksi. noita laittomia pysakoitsijoita on esim aivan liikaa, ei viitsita kymmenta metria kavella kun pitaa paasta autolla ihan oven viereen. mikseivat muuttaisi autoon ja nyt kyse todella nuorista immeisista

• virtaa muukin veri

Suomalaiseen kansanluontoon kuuluu kateus ja valittaminen, oli kyseessä vaikkapa perseen pyyhkiminen. Se on siinä mielessä jännä asia, kun ajattelee kuinka paljon maailmassa on hätää kärsiviä ihmisiä..Joilla ei ole mitään asuntoa, silti he iloisesti hymyilevät, mutta ei suomalainen hymyile vaan on kateellinen ja paskanjauhaja!!

• Neljä päivää ilman.

Itse tupakoin, tosin nyt neljäs päivä ilman.
      Koitan itse kuitenkin huomioida ei tupakoivat, ja olen vaikka polttamatta
      nikotiinin puutteessa kuin epäkohtelias.

Toisaalta odotan myös tupakoimattomilta tietynlaista ymmärystä. Iso osa tupakoitsijoista ei myöskään nauti tilanteesta, että on koskaan aloittanut tupakoinnin.

Ja tupakoimattomat; sen sijaan että soitatte poliisit / valitatte nimettömästi, ottakaan suora kontakti häiriötekijään. Anonyymius ja asian delegointi muille vain pahentaa asiaa. Tosin sama koskee montaa muutakin asiaa; tuhlataan turhaan poliisin resursseja, kun itsekin pärjäisi pelkällä keskustelulle.

Eletään rintarinnan sovussa. He jotka polttavat, ottavat muut huomioon ja ne jotka eivät polta, eivät älä kuitenkaan turhan suvaitsemattomiksi.

Eiks je? :)

• Niinpäh

Jos kerrostalonaapurit häiritsevät, kannattaa muuttaa omakotitaloon.

• Saman kokenut

Noita valittajia on aina ja kaikkialla. Ei ole muuta elämää kuin kytätä toisia ihmisiä. Kaikista parasta on suhtautua heihin täysin välinpitämättömästi. Ei isännöitsijä ota enää vakavasti tollasta ammattivalittajaa, ja kaikki muutkin naapurit hänet varmasti jo tietää. Joten kannattaa olla kuin häntä ei olisikaan.

• jäärä öjalainen

Eihän tuo nyt mitään, meillä haukkuu toisella puollella tietä saksanpaimenkoira klo. 07-10 joka päivä siinä kärsitään sit vaan kaikki. nukutaan silloin ku koirakin nukkuu... Äijä istuu sohvalla vieressä ja vetää röökiä vaan rauhassa eikä saa pidettyä rakkinsa hiljaa. Että näin Lasimestarintiellä...

• ei oo tosi

Vain kolme tuntia päivässä ja elämäsi on romahtanut täysin.

• luonnon ääniä
        ei oo tosi kirjoitti:

Vain kolme tuntia päivässä ja elämäsi on romahtanut täysin.

Minä taas asun samassa taloyhtiössä kun tää koiranomistaja voin sen verran korjata ed. kirjoittajaa että hän on varmaan tarkoittanut klo 07-22. Tilanne on niin hankala että ollaan menetetty toivomme homma kun on kestänyt jo parisen vuotta.

• Susa000000

Kylläpä täällä on kommentteja moneksi, ei voi muuta kuin nauraa joidenkin typerille kommenteille. :D Mielestäni olisi hyvä jos netissä kirjoitettaisiin omalla nimellä. Siiloin tietäisi kuka kirjoitusten takana on.

Valitettavasti niitä naapurinkyttääjiä tahtoo olla joka paikassa. Niille täytyy pistää luu kurkkuun!

• Y

ystäväni rivitaloyhtiössä on vastaava -nainen yllättäen- häiriköimässä. Todella suorastaan pelottava tapaus, ja vielä taloyhtiön puheenjohtajana. Hallituksessa minimi 3 hlö ja nainen pyörittää sitä kuin omaa sirkustaan, sitten aina välillä ihmettelee kun en kaksi muutakin on suorastaan pakotettava mukaan, vapaaehtoisia kun on kuulemma niin vaikea saada...

Vikoja on naapurien metelöinnissä, lasten leikkipaikan käytössä, pihojen kunnossa, autojen sijainnissa, vesimaksujen suorituksissa (vaati esim eräältä asukkaalta vesimaksua tämän tyttöystävä kun oli yötä asunnossa, ei siis asunnut ko. huoneistossa) jne. Tosin nyt jo riidoissa isännöitsijän kanssakin, isännöitsijä ihan kypsä koko yhtiöön. Sanoisin että yksi henkinen demari tekee paljon tuhoa koko yhtiölle ja toisaalta asumismukavuudelle. Helpoin tapa lienee olla mahd. vähän tekemisissä tämän ihmisen kanssa, ja jos hän ei ole hallituksessa niin voittaa hallitus omalle puolelle/mennä itse mukaan. Silloin valittaja on aika aseeton. Kyseessä on ihmistyyppi jolla ei ole omaa elämä, ja jonka pitäis asua yksin metsän keskellä, mutta he todellisuudessa nauttivat siitä besserwisseröinnistä joten ovat tästä hautaan asti jonkun kiusana. Valitettavasti.

• abcdea

Lopettakaa jo hyvät ihmiset!

• Älkää aina valittako onnettomat!

• kuuskyt

Pyrin kannustamaan ja kehumaan nuoria äitejä esim. kun siivoavat lelut pois pihalta. Kaikkien pitää muistaa, että on järjestyssäännöt ja yleissivistys. Tavarat paikoilleen yhteisissä pihoissa ja varastoissa. On varmaan ikää sen verran, että osaa pitää suunsa kiinni mitättömistä asioista. Mutta toisista ikäisistäni tulee älyttömiä narisioita. Myös lankean joskus moittimaan liian rivakkaa elämää naapuristossa, mutta otan sitten takapakkia. Kaikki eivät ole samanlaisia häkkikanoja.

• -Jaakko-

Asioita, joiden vuoksi en asu kerrostalossa, enkä tule enää ikinä asumaan.

• 467jgfn

joo k-talossa ei oo sen pahempi asua, kuin rivitalossakaan...
      olen asunut molemmissa ja suurimman osan ajasta k-talossa, kaikissa talo-yhtiöissä on säännöt, joita tulee jokaisen noudattaa ja myös käyttää maalais järkeä miten toimii...
      ei viitsitä murjottaa ja valittaa pienistä asioista..
      mut kyllä mua tupakin hajun haistelu ei kiinnosta yhtään
      olen entinen nikotinisti....ja inhoan jo tupakan hajuakin ollut kohta pari vuotta polttamatta hetkonen taisi olla lokakuu -09 kun lopetin
      kantsii miettiä;)polttaako vai ei, meluaako vai ei ja miten toimii talossa jossa on kuitenkin oma koti

• täydellinen +

Tarkkailkaa naapureitanne ja ilmoittakaa kaikesta tavallisesta poikkevasta toiminnasta - niin minä teen!

• toinen täydellinen

Se on oikein. Kyllä on hyvä kun joku pitää huolta. On turvallinen asua. Ei pääse varkaatkaan kun huolehditaan, mitä naaapurissa tapahtuu ja jokin asia vähänkään poikeaa, on parempi puuttua siihen ajoissa. Eihän sitä koskaan tiedä... Siis varaltakin pitää puuttua naapureiden elämään ja puuhiin. Hyvä täydellinen! Olet oikealla tiellä! Jatka! Tue sinua täysin!

• käry kävi
        toinen täydellinen kirjoitti:

Se on oikein. Kyllä on hyvä kun joku pitää huolta. On turvallinen asua. Ei pääse varkaatkaan kun huolehditaan, mitä naaapurissa tapahtuu ja jokin asia vähänkään poikeaa, on parempi puuttua siihen ajoissa. Eihän sitä koskaan tiedä... Siis varaltakin pitää puuttua naapureiden elämään ja puuhiin. Hyvä täydellinen! Olet oikealla tiellä! Jatka! Tue sinua täysin!

Ohoh naapuri kävi kaupassa oli pari kassia......, kuvasin videolle ja
        näytän työkavereille.

• Reipas kyttäys
        käry kävi kirjoitti:

Ohoh naapuri kävi kaupassa oli pari kassia......, kuvasin videolle ja
        näytän työkavereille.

Mahtaa tulla orgiat.

• käry kävi
        Reipas kyttäys kirjoitti:

Mahtaa tulla orgiat.

Pidä sinä turpas kiinni, kun et ymmärrä salakyttäämisestä mitään.

• luulen että joka paikassa on näitä valittajia, mielestäni semmoset ihmiset voivat muuttaa metsään. hehän eivät osaa sopeutua kerrostaloelämään eivät ymmärrä että mieliä on yhtä monta kuin asukasta.
      mitä tupakkaan tulee ymmärrän kiusan vaikka poltan itsekkin parvekkeella. kuinka paljon nää tupakoitsemattomat huomio muita ? esim. pidetään tuhkakuppia yleisillä paikoilla roskiksena sit valitetaan kun on natsoja maassa. on jokaisen oma asia jos riskeeraa lisäsairauksia tupakasta. syövän tai muun vakavan taudin voi saada kuitenkin, takeita ei ole

kaikki lisäaineet ja saasteet ovat suurempi ongelma. sillä miten muuten pienet lapset jo sairastuvat syöpään ? on myöskin todettu että yksi lisäaine ei ole pahaksi ihmiselle mutta miten monet kymmenet eri aineet vaikuttavat siitä ei ole tietoa.

nyt on pitempään ollut tupakoijat silmätikkuna katsotaan mikä on seuraava ryhmä.kaikki nää tupakan valittajat eivät näköjään sovellu ihmisten joukkoon jos ei muuta kuin valitetaan. onhan niitä ihmisiä jotka haisee lialle, hielle ja alkoholille yleisillä paikoilla mitä niiden kans pitäs tehdä ? jos haluaa valittaa niin kyllä syitä löytyy. jos kaikki ottaisi toisensa huomioon niin ongelma oisi pienempi ei se vain siitä tupakasta ole kiinni. jokainen ajattelee vain itseään

• Tosirealisti Kokkola

Vai on tupakka VAIN yksi lisäaine. Älä naurata.
        Tupakka sisältää satoja eri myrkkyjä, joista nikotiini, häkä ja terva lienevät pahimpia.

Tilastojen mukaan tupakoitsija menettää elämästään keskimäärin 14-20 vuotta.
        Ellei syöpä yllätä, niin ainakin keuhkoahtaumatauti 40-50 vuoden iässä. Loput 10-20 vuotta menevät räkien, köhien, huohottaen sekä verta ja tervaa yskien.

Katsokaa miltä näyttävät keuhkosyöpään kuolleen keuhkot. Ovat kuin puristetut pesusienet täynnä pikeä ja tervaa.

• Kärsivä

Kerrostalossa on säännot ja niitä kun kaikki noudattais ei olis ongemia,tuntuu vaan että ne ei koske kaikkia asukkaita

• polisii work

Tupakoitsijoillem tupakka vero,Nyt katainen kokoomuksesta kumppaneineen keksimään heti uusia tupakkaveroja tupakoitsikoille sillä tupakointi on täysin turhaa ja aiheuttaa syöpäriskin myös lähellä oleville,kaikkein paras ratkaisu olisi kieltää tupakan myynti ja laittaa poliisi valvomaan ettei tupakkaa myytäisi eikä poltettaisi siinä olisi poliisillekin työtä:)

• epätäydellinen asukk

Parveke/ikkunatupakointia ei voi kieltää, mutta "FIKSU" ihminen menee sätkälle jonnekin muualle kuin sellaiseen paikkaan josta savu kulkeutuu naapurin ikkunaan.

Jos jätät autosi/pyöräsi väärään paikkaan, niin voi voi! Pysäköijäni sinussa ei ole mitään vikaa, ainoastaan niissä ihmisissä jotka asiasta sinulle sanovat.

Kyttäys on perseestä, mutta asioissa on aina kaksi puolta. Jos teet itse asioita "väärin" niin älä sitten valita kun asioista sinulle huomautetaan (auton ja pyörän pysäköinti).

Ajattele, jos kaikki talon asukkaat pysäköisivät autonsa ja pyöränsä väärin? Mitä siitä sitten tulisi? Kait samat säännöt pätevät sinuun kuin muihinkin asukkaisiin.

• aikuiset ihmiset

Ja yhteisistä verovaroista nämä keuhkosairauksia saavat hoidetaan. Sitten mennään itkemään, ettei halua vielä kuolla vaikka on elämänsä polttaneet kuin korsteenit?

• väpätti
        aikuiset ihmiset kirjoitti:

Ja yhteisistä verovaroista nämä keuhkosairauksia saavat hoidetaan. Sitten mennään itkemään, ettei halua vielä kuolla vaikka on elämänsä polttaneet kuin korsteenit?

Ovatpa taineet jo tupakkaa ostaessa maksaneet paljon veroja. Ei tuo veroasiakaan mene aivan yksi yhteen.

• Mummo59

heI; Ole ihan rauhassa. nämä naapurisi eivät ole tajunneet, että elätte kaupungissa. voitte ehdottaa heille maalaisasumista. Suomessa on tilaa asua maalla, keskellä metsää tai niityn laidalla. He voivat muuttaa sinne. Siellä ei kuulu kuin korkeintaan puimakoneen ääni syksyisin. Kaupungissa kuuluu liikentaan ja naapureiden äänet . voi - kuinka kauheaa! mutta hätä ei ole tämän näköinen- ehdota heille maallemuuttoa.
      Mummo 59

• sienimies69
    • ?

Ilman ihmisiä ei olis elämää ja ilman elämää ei olis ihmisiä?

• keskitie parasta

Kyllä sen huomaa, että miten hyvin ihmisellä on elämä hallinnassa. Suurin osa ihmisistä on fiksuja ja ottavat muut ihmiset huomioon eikä siitä aiheudu heille suurta vaivaa:

- pysäköivät autot ja pyörät niille varattuihin paikkoihin eikä ovien eteen
      - vievät roskat niille varatuille paikoille ja osaavat laittaa esim. biojätteen oikeaan astiaan
      - osallistuvat pihatalkoisiin ja muutenkin pitkin vuotta huomioivat talon muita asukkaita esim. saattavat poimia pihalta ohikulkiessaan roskia tai jos esim. oman koiran tassut jättävät hirmuiset kurajäljet, niin pyyhkäisevät tassut rätillä
      - juhliessaan pitävät etkot kotona, mutta lähtevät hyvissä ajoin ennen yörauhan alkamista baariin. Takaisin tullessa eivät herätä koko taloyhtiötä, vaan osaavat lopettaa juomisen sen verran ajoissa, että porraskäytävään ei tarvitse kusta eikä raahata koko kännistä kaverilaumaa mukanaan
      - osaavat tervehtiä ystävällisesti muita, mutta antavat olla rauhassa, jos joku ei ole juttutuulella
      - jos tekevät remonttia tai juhlivat tupaantuliaisia, niin ilmoittavat siitä taloyhtiön ilmoitustaululla jo etukäteen
      - eivät anna tupakoinnin, alkoholinkäytön tai minkään muunkaan päihdekäytön häiritä muiden asukkaiden rauhaa
      - eivät tuuleta asuntoaan rappukäytävään (esim. kaalikeiton lemu koko rapussa)
      - noudattavat kaikin puolin taloyhtiön sääntöjä

Hyvä asukas voi olla erakkomainen tai ihan yhtä hyvin tosi tosiaalinen. Hyvä asukas saattaa polttaa tupakkaa, juoda viinaa päivittäin tai yhtälailla olla totaaliraitis. Hyvällä asukkaalla riittää ymmärrystä, että elämisestä saattaa tulla ääniä ja kerrostalossa ei voi välttyä siltä, että yövuorosta tulija käy suihkussa, joku käy yöllä vessassa tai että koira saattaa haukkua tai lapsi itkeä.

Itse en pienistä äänistä tms. ärsyynny, mutta myönnän, että kun yksi kerrostalo-osakkeen omistamisen kriteereistämme oli se, että pystymme nukuttamaan vauvaamme päiväunilla parvekkeella ja muutenkin viettämään siellä aikaa (esim. olemme kasvattaneet parvekkeella mansikoita, herneitä ja yrttejä), niin parvekkeellemme leijaileva voimakas tupakansavu on estänyt sen, että emme voi nukuttaa vauvaamme parvekkeella. En myöskään pidä hyvänä asiana, että elintarvikkeeksi käyttämämme ravinto on päivittäin "marinoitu" naapurien tupakalla.

Sen sijaan kyyläämisen ja toisten asioihin puuttumisen raja on joskus hienon hieno. Jos jostakin asunnosta kuuluu jatkuvasti lapsen itkua, ihmisen pahoinpitelyä tai epäilyjä siitä, että lemmikkieläintä kohdellaan eläinsuojelulain vastaisesti, niin lähimmäisen velvollisuuksiin kuuluu ilmoittaa niistä eteenpäin. Lähimmäisistä välittäiminen voisi ehkä estää sitä, että esimerkiksi yksin asuvia mummoja ja pappoja jää huoneistoihin yli vuodeksi muumioitumaan, koska kukaan ei heistä välitä.

• ....................

Minusta jos tällainen henkilö pyörittää tossua isännöitsijääkin miten sattuu vuodesta toiseen, niin voi hänellekin muutaman muun naapurin kanssa todeta, että kohta pyydetään isännöitsijän vaihtoa (En tiedä, miten käytännössä tapahtuu, mutta pitää selvittää.), jos tätä naurettavaa peliä ei saada puhallettua poikki. Ukkelille voi sanoa myös, että kuuntele itse tämän henkilön juttuja, mutta anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos äläkä häiritse niillä normaaleja asukkaita.

• kokemusta***

Juttele heidän kanssaan, ehkä kaipaavat vain huomoitasi, etkä tätä huomaa. Ehkä oot itse niin välttelevä ja huomoita herättävä, että saat mitä tilaat. Pientä rupattelua ja seuranpitoa ja hänen/heidän huomio kiintyy muualle. Kokeile ihmeessä.

• sdfsddfdfsdfd

Kenelläkään ei ole mitään velvollisuuksia miellyttää jotain huomionkipeää pösilöä! Rutisija on se joka pakkaa kiltisti kamansa ja muuttaa muualle. Ei toisinpäin.

• Jotain laitaa

NO lopeta jo,onkohan nyt mennyt jotain hukkaan kuten se järkikulta vai miksi pitää aina vain jankuttaa.Muuta jos ei muu auta.

• Helku2

Ei muuta ku isän kädestä.

• Hyvähyvä naapuri

Olet saanut harvinaisen fiksun naapurin, joka puuttuu aiheuttamiisi epäkohtiin tupakointi niistä karmaisevin. Itsekkäät tupakoijat röökaavat missä lystää välittämättä, että myrkyllinen tupakan kärtsä luikertelee naapurisi huoneistoon!Pasiivisen tupakoinnin vaara voi tappaa ja taloyhtiln tehtävänä on poistaa tupakoitsijan aiheuttamat tiolanteet.Halusit tai et!
      Opeta kakarillesi jätttämään fillarinsa niille osoitetuille paikoille eikä pitkin pihoja.Miksi parkkeeraat autosi nurmikolle?!

• ery423876

kesto provo ?

• ojalaanne

Löytyy! Meillä on kanssa utelias naapuri.Nokka pitkällä toisten asioissa.Voi kauhistuksen kanahäkki jos hän tietää vasta viimeisenä jonkun asian ja hänelle ei ole kerrottu,niin sitä kuljetaan suu mutrulla monta viikkoa.Olemme vuokralla,ja kyseisestä henkilöstä varoitettiin,onneksi.koska pidän siitä,että jokainen hoitaa vain omat asiansa!On meillä naapureita,ketkä ovat asiallisia,eikä utele,muutaman naapurin luona tulee käytyä,mutta ei sen takia,että puhumme toisten selän takana,meillä on muutakin mukavaa puhumista.Onneksi pääsemme muuttamaan muualle,missä on mukavat naapurit! Uteliailla naapureiila tuppa itsellään olemaan aika paljon luurankoja kaapissa!Voimia teille ja zemppiä!

• meijän krannista

Ketjun aloittajalle: Voi vitsi, kun ei saa tehdä mitä haluaa... Meidän taloyhtiössä muutetaan keskellä yötä ja äänekkäästi! Meidän taloyhtiössä pidetään pyöriä ja lasten rattaita ja välineitä rappukäytävässä (joka on samalla pelastusväylä vanhassa talossa). Meillä tupakoidaan missä sattuu ja jätteet jätetään minne sattuu. Älämölöä riittää joka rappukäytävään varsinkin viikonloppuisin. Ei tervehditä naapuria, sotketaan ja rikotaan paikkoja mielivaltaisesti ja niin muuten... kusetetaan koirat hissiin. Tämä on "arkea" Kokkolan keskustassa. Olen "nipottaja", joka on asunut elämänsä aikana omakotitalossa, rivitalossa ja olosuhteiden pakosta kerrostalossa Kokkolassa (onneksi on toinen asunto muualla),,, mistään Suomesta ei löydy NÄIN SIVISTYMÄTÖNTÄ PORUKKAA!!!
      Joten ketjun aloittaja voi kysyä yhteystietoja lähemmin, koska MEIDÄN TALOYHTIÖN ISÄNNÖITSIJÄ EI PANE TIKKUAKAAN RISTIIN. Hän ja talonmies pääsevät vähemmällä ummistamalla silmänsä. Jos ketjun aloittaja kiinnoistui VAPAASTA YHTEISÖSTÄ, myyn asuntoni mielelläni hänelle. Täällä saa todella toteuttaa omaa itseään. Tervetuloa!

• Mäyräkuiru

200:das kommenttini on, että meidän taloyhtion sisäänkäynnin vieressä on valtava juopon asukkaan ponnaama ulostekasa, eikä suinkaan ensimmäistä kertaa !!!!

• Otto Välikatto Perho

Taitaa ketjun aloittaja olla myös Perhosta, kun ei ole vielä oppinut talon tavoille.

• niksi-pirkka
        Otto Välikatto Perho kirjoitti:

Taitaa ketjun aloittaja olla myös Perhosta, kun ei ole vielä oppinut talon tavoille.

Ketjun aloittaja sanoi viettävänsä "tavallista perhe-elämää".... Miksi siihen sitten puuttuisi joku "kyttäri"? Hän kertoi sauhuttelevansa, missä? Pyörät ja autot väärissä paikoissa, no niin. Mietipä ihan ite, ketjun aloittaja, jos KAIKKI muutkin taloyhtiössäsi loisivat omia sääntöjään muista piittaamatta? Noin 50 asunnon talossa meno taitaisi olla melkoinen! Miksi koet itsesi eri kastiin kuuluvaksi erioikeuksin? Mieti tätä! Ja lopuksi nuorison käyttämä slogan; "hanki oma elämä" - ja muuta vaikka maakunnan perukoille mellestämään, mieluiten 50 km lähinaapureistasi!

• Crymeariver

"Tupakan haju on pahinta." Menkää kaupunkilaiset kettutarhalle ja nuuhkikaa, vitun vellihousut.

• Tupakoin tai en

Kenenkään tupakointi ei itseäni häiritse, kunhan ne savut eivät tule tuuletusikkunoista asuntooni.

• ei muuta tekemistä?

meidän taloyhtiössä eläkeläiset kyylää ja valittaa kaikesta!!

• Anonyymi

Tosirealisti polttaa norttia

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      330
      8014
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      0
      2490
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      67
      2230
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1896
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1462
    6. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1307
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1301
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      174
      1264
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1240
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1127
    Aihe