kallis vai halpa?

en kyllä osta...

Nikon D80 objektiivit 18-55mm ja 70-200mm akkukahva 2 akkua, yht n. 700 euroa, käytetty.
objektiivien tarkempia tyyppejä en nyt muista.
onko päätön vai järkevä ostos? panttilainaamon ikkunassa Oulussa.

1

160

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nikon D90

Onko tuo 70-200mm todella tuo vai muistatko väärin ja se onkin 70-300mm joka putki on "kansanputki". Jos se on 70-200mm niin siinä mitä muuta siinä lukee voi merkitä sen arvoksi 200 - 2000€ jos se taas on 70-300 niin haarukka on 100-200€. Tuon D80 rungon arvo pyörinee jossain 300€ ympärillä mieluummin alle kuin yli. Rajala pyytää 330€ mutta sen on saatava katteita kaupalleen joten se on hyvittänyt siitä korkeintaan 250€ jos kyseessä on vaihto.

18-55mm on kittiputki 50-100€, kaikki hinnat riippuvat tavaran kunnosta ja olisi aika rohkeaa ja pelimiesmäistä ostaa sokkona. Siinä voi tosin voittaa tai hävitä, itse en ole pelimiehiä.

Minullakin on kahteen runkooni akkukahvat, ovat tulleet tarjouksen mukana. Olen kokeillut niitä mutta tuolla hyllyllä ne makaavat koska rungon koko kasvaa entisestään kun ne kiinnittää. Akuille en laskisi suurta arvoa, latauskertojen määrä ja ikä kun ovat tuntemattomia. Uusia saa alta 50€ nettikaupoista.

Jos nuo edelleen kiinnostavat ja ovat olleet jo jonkin aikaa siinä myynnissä niin tarjoa 500€ ja kokeile ensin niiden toimintaa omalla kortillasi molemmilla optiikoilla tarkastaen millaisia kuvia tuli ennen lopullista kaupan tekoa. Jos et saa siinä kaupassa kokeilla niin pyyhi tarjouksella peräsi.

Muutoin Nikon D80 on ihan käypä peli jos vain toimii.

Minä laskisin hinnaksi 300 (D80) 200 (70-200/300) 50 (18-55) 20 (2kpl akku) 50 (perä) = tulikohan 620€ eli 500 on hyvä lähtö tarjoukselle jos nuo kaikki toimivat moitteetta eikä niitä ole kolhittu pahasti. Kokonaishinnan kannalta on oleellista tietää tuon 70-200 putken tarkka tyyppi.

Saatte olla eri mieltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4428
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      152
      3291
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      55
      2560
    4. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2554
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      110
      2285
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1893
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1681
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1626
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      169
      1540
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1275
    Aihe