kallis vai halpa?

en kyllä osta...

Nikon D80 objektiivit 18-55mm ja 70-200mm akkukahva 2 akkua, yht n. 700 euroa, käytetty.
objektiivien tarkempia tyyppejä en nyt muista.
onko päätön vai järkevä ostos? panttilainaamon ikkunassa Oulussa.

1

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nikon D90

Onko tuo 70-200mm todella tuo vai muistatko väärin ja se onkin 70-300mm joka putki on "kansanputki". Jos se on 70-200mm niin siinä mitä muuta siinä lukee voi merkitä sen arvoksi 200 - 2000€ jos se taas on 70-300 niin haarukka on 100-200€. Tuon D80 rungon arvo pyörinee jossain 300€ ympärillä mieluummin alle kuin yli. Rajala pyytää 330€ mutta sen on saatava katteita kaupalleen joten se on hyvittänyt siitä korkeintaan 250€ jos kyseessä on vaihto.

18-55mm on kittiputki 50-100€, kaikki hinnat riippuvat tavaran kunnosta ja olisi aika rohkeaa ja pelimiesmäistä ostaa sokkona. Siinä voi tosin voittaa tai hävitä, itse en ole pelimiehiä.

Minullakin on kahteen runkooni akkukahvat, ovat tulleet tarjouksen mukana. Olen kokeillut niitä mutta tuolla hyllyllä ne makaavat koska rungon koko kasvaa entisestään kun ne kiinnittää. Akuille en laskisi suurta arvoa, latauskertojen määrä ja ikä kun ovat tuntemattomia. Uusia saa alta 50€ nettikaupoista.

Jos nuo edelleen kiinnostavat ja ovat olleet jo jonkin aikaa siinä myynnissä niin tarjoa 500€ ja kokeile ensin niiden toimintaa omalla kortillasi molemmilla optiikoilla tarkastaen millaisia kuvia tuli ennen lopullista kaupan tekoa. Jos et saa siinä kaupassa kokeilla niin pyyhi tarjouksella peräsi.

Muutoin Nikon D80 on ihan käypä peli jos vain toimii.

Minä laskisin hinnaksi 300 (D80) 200 (70-200/300) 50 (18-55) 20 (2kpl akku) 50 (perä) = tulikohan 620€ eli 500 on hyvä lähtö tarjoukselle jos nuo kaikki toimivat moitteetta eikä niitä ole kolhittu pahasti. Kokonaishinnan kannalta on oleellista tietää tuon 70-200 putken tarkka tyyppi.

Saatte olla eri mieltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1881
    2. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      148
      1837
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      56
      1572
    4. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      169
      1410
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      177
      1385
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      153
      1353
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1228
    8. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      76
      1183
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1168
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1065
    Aihe