huijareita vai huijareita

vanha nainen

tuli sitten töpeksittyä, ja sain, vaikka tarkistin luvun moneen kertaan oikeaksi, pankkitunnukseni lukkoon! (joka sekin oli ihan outo juttu, kukanyt laittaa samaa numeroa moneen kertaan:)) paitsi minä:)
sain vaivalla kyydin pankkiin, että pääsisin maksamaan laskujani. pankki on pankki, jossa olen asioinut jo 40v. no, menin pankkiin ja kerroin asiani. pankkineiti sanoo, kun oli kysynyt eka henkkarini vielä henkilöllisyystodistusta, johon hänellä on tietty oikeus.
sanoin, ettei minulla ole sellaista, totta, ei ajokorttia, kuvaton kelakortti, vanhentunut passi, jota olen, ennen kortinlukijoita, vilautellut kassoilla ja hyvin on kelvannut.
nyt t u t t u pankkineiti räpyttää silmäripsiään naamani edessä ja sanoo: ..mutta kun meillä on sellaiset säännöt! joo joo, mutta minä en ollutkaan matkustamassa ulkomaille..vaan tulin avaamaan omat tunnuslukuni..että saisin maksettua laskuni, jotka eivät olleet mukanani, jotta olisin voinut maksaa ne kalliilla välityspalkkioilla viereisellä kassalla.
jumankauta, joskus ihmettelen, ettei noita norjan kaltaisia iskuja ole enemmän..en kannata niitä missään muodossa, mut jos pää pimahtaa..
kuvittelin, että kyseessä olisi vain h e n ki l ö ko h t a i n e n kä ynti pankissa.
itkin vielä mennessäni poliisilaitokselle hankkiakseni uuden passin tai henk. kortin, äkkäsin, etten voi mennä poranneena passikuvaan

..joten sekin siirtyi.

4

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanha nainen

      Menin sitten Nordeaan, jossa ilmoitin, kysyttyäni voinko maksaa laskuja,
      Osuuspankissakin olisin voinut, mutta kukaan ei surrut tuota 7e (?), jonka joutuisin maksamaan joka laskusta, että minulla on vain nämä: vanha passi ja kuvaton kelakortti. Rouva katsoi niistä syntymäaikani ja katsoi onko minulla tiliä nordeassa. Ei ollut. Siitä huolimatta hän keksi, sen sijaan, että olisin joutunut hakemaan rahaa seinästä ja maksamaan 7e/lasku, että allekirjoitapas laskusi ja lähetetään ne osuuspankkiin maksupalveluun!! Kas siinä vasta palvelua! Hyvä Nordea! No, pankkitunnuksia en saanut tietenkään tälläkurin auki, mutta laskuni maksettua. Saan nopeammin tunnukset, kun vaihdan pankkia ja vedän tilini toiseen pankkiin. En tiedä kuinka lainojen kanssa on. Ja Nordea on nyt eräs vaihtoehto!!!!

      • 54

        Tarinasi on tietysti harmillinen, mutta en näe, että tässä olisi kyse varsinaisesti etiketistä, josta tällä palstalla on tarkoitus keskustella. Pankin henkilöstöllä on varmaan kaikkien yhteiseksi eduksi omat toimintasääntönsä. Ei ole minun asiani arvostella toimintaasi, mutta ihmettelen, miten kukaan tässä yteiskunnassa pärjää ilman voimassa olevaa henkilödokumenttia. Nyt sekin asia lienee sitten kunnossa. Noita asioitahan voi hoitaa myös pankkien puhelinpalveluissa.


    • koita kestää

      Tuttua puuhaa, niin tuttua.
      Mua puolestaan kerran juoksutti kelan virkailija, en tiennytkään että sielläkin pitää todistaa henkilöllisyys ja olin vaan viemässä asumistukihakemuksen tarkistuslapun tarkistuslappua (tai jotain semmosta), sinne tiskille. Ei muuta kun fillaroi kotia hakemaan ajokorttia.
      Hän vaan totesi että säännöt on säännöt on säännöt. Ihan tuttu tyttö tämäkin oli. Ei nämä tietenkään uskalla poiketa linjasta ettei tule mitään hankaluuksia itselle asiasta.
      Toisaaltaan ihan ymmärettävää, varsikin isommilla paikkakunnilla jossa huijaukset on arkipäivää

    • tyhmyyden huipentuma

      No sehän olisi rikollista antaa pankkitunnukset ilman että olet todistanut henkilöllisyytesi. Vanhentunut passi tai kelakortti ei kelpaa missään laillisena henkilötodistuksena.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      219
      13410
    2. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      307
      2332
    3. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      89
      1501
    4. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      55
      1087
    5. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      61
      982
    6. Farmasia valintakoe 2024

      Miten meni farmasia valintakoe teillä? Minun mielstä se oli ihan oko en voi sano, että se oli tosi vaikea.
      Pääsykokeet
      43
      918
    7. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      60
      917
    8. Olen ylpeä sinusta

      nainen. Vaikutat "vanhalta" tekijältä. Olet aarre tälle touhulle ja uskon että pääset vielä pitkälle jos haluat. Ehkä sa
      Tunteet
      35
      902
    9. Nainen, se kun olit joskus niin vakavana

      ja naama peruslukemilla, toisinaan silloinkin kun kuuntelit juttujani. Se ilme on jäänyt lähtemättömästi mieleeni. Mitäh
      Ikävä
      41
      864
    10. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      51
      862
    Aihe