Asun tällä hetkellä Englannissa Haluaisin mahdollisesti ostaa Suomessa kämpän vuokrattavaksi. Minualla on asunnon arvosta 20% säästössä.
Saako tässä tilanteessa oleva asuntolainaa Suomesta, vaikka palkat ja tulot saadaan Englannissa?
Mitä lainan hakuun käytännössä kuuluisi tässä tapauksessa? On minulla aikomus palata Suomeen muutaman vuoden päästä, mutten osaa varmasti sanoa. Olen 28-vuotias jos ikä vaikuttaa asiaan mitenkään...
Ulkomailla asuvalle Suomesta asunto
5
3312
Vastaukset
- asuntosuomesta90
hei, saitko tähän asiaan mitään selkoa? itsellä samanmoinen tilanne edessä..alustavat keskustelut pankin kanssa käyty ja oman pankin kanssa toistaiseksi näyttää vihreää valoa..toinen pankki, johon otin yhteyttä tosin käännytti minut välittömästi pois kuvaillen tilanteen olevan "liian hankala" katsotaan kuin käy!
- 9 vuotta sitten
Itse ostin asuessani ja työskennellessäni ulkomailla.
Mutta minun tilanteeni oli vähän erilainen. Sain talosta puolet perintönä ja ostin velipoikani ulos. Säästöjäkin oli, joten talon vakuusarvo ylitti lainan suuruuden roimasti. Tavallaan siis täysin riskitön tilanne pankille. - suomeen taas
Minäkin olen samantapaisessa tilanteessa, säästöjä kuitenkin on yli puolet asunnon hinnasta, ehkä enempi, ehkä vähempi, riippuen vaihtokursseista ostohetkellä. Tai Suomeen tulohetkellä, jos lainaa ei voi täältä järjestää. Harmittaa, etten ole aikaisemmilla käynneilläni avannut pankkitiliä Suomessa. Se voisi auttaa hiukan? Matkalippu on jo ostettu. Se vaan harmittaisi, jos hinnat romahtaisivat kohta, ja joutuisin katselemaan vierestä, kun halvat talot viedään käsistä.
Nykyinen asuinmaani tuskin antaa lainaa tähän tarkoitukseen. Suomessakin pitää ensin järkätä se tulopuoli. Monimutkainen koko muutto. Jostakin päästä sitä vaan pitää alkaa purkaa. - Onnistuu.
Me olemme asuneet ulkomailla (Keski-Euroopassa) jo 15 vuotta ja nyt on ajankohtainen asunnon osto Suomesta (tarkoitus käyttää loma-asuntona seuraavat 20 vuotta, ja sen jälkeen täysiaikaisena kotina).
Mitään tuloja ei Suomesta ole. Suomalaisissa pankeissa on molemmilla tilit, mutta niihin ei tule mitään säännöllisiä rahasiirtoja.
Kävimme kesälomalla hakemassa lainatarjouksen viidestä eri pankista eikä ollut yhdessäkään mitään ongelmaa. Ei pankkia sinänsä kiinnosta missä lainan hakija asuu, kunhan sillä on tarpeeksi hyvä varmuus että laina maksetaan takaisin, ja kunhan asunto, jota varten laina haetaan, on Suomessa. Meillä on omia säästöjä 25 % asunnon hinnasta; kaikissa pankeissa sanoivat että jo 20 % riittäisi.
Jos ostat Suomesta asunnon, niin nimenomaan Suomesta haet myös asuntolainan. Ei mikään pankki Englannissa ryhdy lainoittamaan muussa maassa sijaitsevaa kohdetta. Kohteen realisointi olisi liian vaivalloista, jos asiakas jättääkin lainansa maksamatta.
Samalla tavalla, jos ostat Espanjasta asunnon, et saa sitä varten Suomesta lainaa paitsi jos sinulla on hyvät vakuudet (käytännössä vaaditaan Suomessa sijaitseva kiinteistö tai asunto, josta ei ole enää velkaa jäljellä).- Korjaus
Kyllä rupeaa Englannissakin. Itsellä on mortgage RBS:stä. Tosin ajat oli silloin toiset kuin nyt, nythän olisi vaikeaa saada lainaa edes brittikämppään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983