Kysyisin naisena sitä, että miten te suhtaudutte naisiin (tai enemmin tyttöihin) jotka kertovat menevänsä armeijaan tai käyneensä sen. Haluatteko te seurustella sellaisen naisen kanssa, jolla on kiinnostusta tälleiseen ''miestentouhuun''. :---) Kiinnostutteko te yleensä helpommin sellaisiin hyvin tyttömäisiin, ulospäinsuuntautuneisiin tyttöihin/naisiin, jotka haluavat tai ovat jtn kosmetologeja, vai herättääkö kiinnostuksen enempi armeijalikka, sellainen enempi poikamainen, jonka ura on/tulee olemaan sotilaallinen ?
Miehet rakkaat
84
2048
Vastaukset
- respect!
Haluaisin rakastella sinua.. :)
- .
No kyllähän se oudolta kuulostaa, että nainen haluaa käydä armeijan. Siis kun armeijan tarkoitushan on kouluttaa ihminen sotatilanteeseen, eli tappamaan toisia ihmisiä, tuhoamaan vihollinen. Miksi naisella on halu tappaa?
- niin miksi?
miksi miehellä on halu tappaa?
- sir_von_baughen
niin miksi? kirjoitti:
miksi miehellä on halu tappaa?
hah,ei miehetkään mee tappamisen halusta sinne vaan kun on lakiin kirjattu velvollisuus.
- intin käynyt
Ei ole kyse tappamisen halusta,vaan kodin ja perheen puolustamisesta.Ei vihollinen armahda ketään,vaan haluaa tappaa oman vihollisens.Tämän vuoksi meillä on puolustus voimat.Mietenhänolisi käynyt,jos emme olisi vastustaneet talvi-ja jatkosodassa vihollista.Olisi käynyt kuten Virossa.Tutustu historiaan,äläkä usko kaiken maailman pasifisteja!Kyllä hekin huutaisivat apua,kun tappaminen ja kuljetus muualle uhkaisi vihollisen taholta.Ei siinä auta toisen posken kääntäminen!Jos et tapa sinut ja rakkaasi tapetaan.Sitäkö haluat?
- kipah..
Onhan naissotilaat ihan kivoja panopuita.
- Usvahaukka
älä viitsi..
- 4tewds
Ei mitään merkitystä.
Tunnen useita armeijan käyneitä naisia. Aivan samalla tavalla löytyy naismaisia naisia ja äijämäisiä naisia molemmista ryhmistä.
Ei se armeija ole yhdestäkään tuntemastani sen käyneestä naisesta äijää tehnyt, joskin yhden tunnen, joka oli sitä jo ennen menoaan.
Merkityksetön seikka siis. Kokonaisuus ratkaisee eikä yksi valinta. Kyllähän se hyvä juttu että naiset jotka haluaa niin suorittaa intin pois. Osahan on ketä oli minun aikaa niin fiksuja ja tekivät mitä käskettiin ja sitten oli noita
"panopuita. " jota en taas ymmärtänyt miksi tulla sinne ....sen takia...eikö siviilissä ois saanut =) Se likka joka intin käy niin ei oo uusavuton jos metsään pitää mennä...on itikoita yms.- vvbnbvnbvm
Uusavuttomuutta on monenlaista, suurinta osaa siitä armeija ei poista, laitostaa vaan. Ja mettään voi mennä karaistumaan ilman alikessujakin. Ei varmasti mene mullakaan sormi suuhun jos pitää teltta pystyttää tai laittaa nuotio. Kyykkpissallakin käyn ilman kitinää jos vessaa ei ole käytettävissä. Tähän kaikkeen pystyn myös ilman tappokoulutusta.
- 21
eivät ole tarkoitettuja perheenäideiksi,liikaa mieshormooneja
- ..t..
tupakaverini on 5 vuotiaan pojan äiti.....
- Eläkepappa2
..t.. kirjoitti:
tupakaverini on 5 vuotiaan pojan äiti.....
Mitäs tuollainen armeijassa tekee? Luulisi tuon ikäisen öapsen tarvitsevan äitiään.
- voi voi
en tajua miksi kukaan haluaisi armeijaan vapaaehtoisesti ja itse ihmettelen kovasti näitä naisia. EI ihme, että sodat jatkuu maailmalla kun naiset ovat innokkaita sotimaan vapaaehtoisesti! Synnyttävät lapsia ja opettavat heille, että sotimaan sotimaan. Aivan älytöntä naisilta. Luulin pienenä, että naiset ovat rauhantahtoisia
ja hyvää haluavia. Nykyään saavat naiset mennä minun puolestani etujoukkoihin jos sota tulee. Itsehän he ovat sinne vapaaehtoisia toisin kuin monet pakotetut
miehet.- Usvahaukka
Olen käynyt kyllä armeijan. Tosi tyhmä ja ikävä paikka. Mutta en voisi kestää jos vanhemmilleni joku koittaisi pahaa. Sodassa siellä oli isoisät huolehtimassa siitä että niin ei tapahdu heidän vanhemmilleen. Ja niin kävi. Neuvostoliitto ei miehittänyt maata, koska sen armeija pysäytettiin. Kun puna-armeija ryntäsi Saksaan, ne raiskasi 2 miljoonaa naista, myös keskitysleirien naiset joutu raiskausten kohteeksi. Se niistä vapauttajista ..
- S-Kyösti
Lesbohan siittä ensimmäisenä tulee mieleen. Ja jos kuulee naisen käyneen armeijan, niin kyllä se ainakin minulla vie automaattisesti kiinnostuksen.
- vedä lippaan
Viitsiikö se edes ottaa housuja pois kun ei ole joukkueellista jätkiä jonossa....
- :D
Suhtaudun huumorilla kuten suhtaudun armeijan käyneisiin miehiinkin. Jos tuntee itsensä eikä yritä "suorittaa" elämää niin kiinnostaa silloin ihan eri asiat.
Itse en ajatellut mennä naimisiin siviilinaisen kanssa, kyllä se intti pitää olla käytynä ja mieluusti joku oikea linja eikä mikään toimisto au.. =)
- kjvbn
Pidän hyvänä jätkänä ja taputtelen pyllylle. Siitä se lähtee.
- SS
Tykkäätkö taputella jätkiä pyllylle?
- ylil res
On täällä monenlaisia kirjoittajia? Puuta heinää, eikä kunnon vastausta asialliseen kysymykseen.
Itse nostan hattua tytölle, jolla on rohkeutta mennä armeijaan ja vieläpä pärjää siellä.
Se osoittaa, että tyttö haluaa mitata rajansa ja kykynsä. Jo pelkkä armeijassa olo opettaa pidempää pinnaa, sitkeyttä ja kekseliäisyyttä. Puhumattakaan fyysisestä kunnosta.
Sivarien räkytyskirjoitukset tappamisenhalusta voi jättää omaan arvoonsa. Ei ne lotatkaan tainneet kovin monta vihollista tappaa?
Räkänokat kirjoittavat "panopuista". Kyllä seksiä saa siviilissäkin. Ei sitä varten tarvitse mennä armeijaan. Siellä ei ole näitä räkänokkiakaan niin paljon haitoiksi, kun ovat keskeyttäneet armeijan heti alussa heikon psyykkisen kunnon takia.
Hyvä tytöt!- 20 + 20
Eivät lotat kovinkaan montaa sodassa tappaneet, tottahan se on. Ap kuitenkaan ei halua lotaksi, vaan suorittamaan armeijan, eli aseellisesti puolustaa maata. Jos aseeton maanpuolustus kiinnostaisi, niin voisihan sitä liittyä vaikka sotilaskotisisariin tms.
- Ahku Biebmu
Oletko Arvon kirjoittaja Yliluutnantti? Siis upseeri? Oikeesti?
Onko siis upseerin herrasmiestaito kadonnut?
Todellinen Herrasmies Upseeri ei nimittele ketään. Todellinen upseeri antaa arvon toisillekin mielipiteensä esittäjille.
Suomen Laki sallii myös siviilipalvelun joten sellaisen valinneella on samanlaiset miuelipiteen esittämisen vapaudet, kuin Herra Ylipuutnantillakin.
Toivottavasti Suomen Armeijan antama upseerin arvo antaa paremmat taidot keskustella toisenlaisen näkökannan omaksuneiden suhteen. Jopa hgieman pohtia muutakin kjuin omaa käsitystään.
Toisaalta, kautta aikain maassamme upseereiksi hakautuu tietyn poliittisen aatekannan omaavia, joista liian usealla valmiina antipatia mm työväestöä kohtaan. Vaslitettavasti. - Piksu^^
20 + 20 kirjoitti:
Eivät lotat kovinkaan montaa sodassa tappaneet, tottahan se on. Ap kuitenkaan ei halua lotaksi, vaan suorittamaan armeijan, eli aseellisesti puolustaa maata. Jos aseeton maanpuolustus kiinnostaisi, niin voisihan sitä liittyä vaikka sotilaskotisisariin tms.
Puolustaa maataan sotilaskotisisarissa?! Voi moro! :D
- qweqwerty
Piksu^^ kirjoitti:
Puolustaa maataan sotilaskotisisarissa?! Voi moro! :D
Maanpuolustus on muutakin kuin aseen kanssa heilumista. Psyykkisellä hyvinvoinnilla on suuri merkitys sodankäynnissä. Yksi osatekijä minkä takia Suomi pärjäsi talvisodassa oli juurikin se että Suomessa huolehdittiin sotilaiden hyvinvoinnista ja virkistymisestä, Venäjällä ei.
Ja noista sotilaskotisisarista. Sisaria on kaatunut rintamalla tehdessään työtä sotilaiden hyväksi, joten eiköhän voida puhua ihan maanpuolustuksesta.
- bhunjikmo
Jos ei poliisikouluun sitten kuitenkaan päässyt, niin kyseessä on todellinen lahoaivo blondi.
- 10+7
Minä haluaisin ehdottomasti tutustua "kersantti Karoliinaan".
- Usvahaukka
Täällä osa kommenteista on melko asiattomia. Älä välitä niistä. Pitää tehdä mitä sydän sanoo. Ei se armeija-juttu vie naiseutta pois. Uskon kyllä tasa-arvoon. Jotkut ehkä pitää enemmän poikamaisista rempseistä tytöistä. En ole itse sotaa kokenut, en edes yhtään tappelua. Olen pärjännyt isolla olemuksellani. Eräs sodan käynyt veteraani nimeltään Viljam Pylkäs totesi ettei etulinja ole naisten paikka. Hän on tuntemattossa sotilaassa esikuva henkilölle nimeltä Antti Rokka.
Ajat tosin muuttuvat. Nykyään annetaan mahdollisuus pienestä asti toteuttaa sisintä itseään ajattelematta että joku on miehen tai naisen rooliin kuuluva juttu.
Minä itse pidän naisista joka ovat aitoja naisia. Ei liian miesmäisiä. Mutta ei naisen tarvi olla se avuton kirkuva tyyppi joka ei kykenisi mihinkään. Tsemppiä.- NAINENKIN
Ei kai armeijan käyneeseen naiseen tarvitse suhtautua erilaisemmin kun käymättömäänkään. Nainen menee armeijaan omista syistään ja sen käyminen ei sulje naisellisuutta pois. Nainen armeijassa on tätä päivää ja armeijan käynyt nainen voi olla jopa se kosmetologi.
- sir_von_baughen
jooo,ikävä kyllä se on mitä suurin turn off.
Se kertoo paljon naisen luonteesta;On tarve näyttää miehille missä kaappi seisoo ja että pärjää siinä missä miehetkin.Lisäksi,ei ole todellakaan kauhean naisellista touhua.
Tuossa,samasta aiheesta aikaisemmin alottamani ketju;
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9944777 - Päteä voi muutenkin
Valtaosaa ei kiinnosta pätkän vertaa oletko ollut armeijassa, sivarissa tai et missään, oli kyse siis miehestä tai naisesta.
Oleellisinta on se miten ihminen haluaa päteä ja tuoda asioitaan esille. Itseään toistavat armeijajutut ovat yhtä tyhjänpäiväisiä, mikäli niitä kertoo useampaan kertaan sitten nainen tai mies.
Itse armeijassa nähneenä, mielikuvani eivät ole parhaat mahdolliset useimpien naisten kohdalla:
- Monia motivoi haave poliisikoulusta
- Osalla hirveä halu päteä / tarve todistaa jotakin muille.
- Rehvakas käytös monilla, ikäänkuin pitäisi peitellä jotakin alemmuuden tuntoa liioittelevalla itsevarmuudella.
- Osa hankki itselleen kevytkenkäisen leiman. Samalla kyllä osaksi leimasi muutkin naiset ko. paikassa.
Itse arvostan itseänäisesti ajattelevia ja toimivia ihmisiä, jotka pärjäävät elämässä omilla ehdoillaan hyvin. Se ei hirveästi vaadi tai herätä kunnioitusta, että osaa tehdä kuten käsketään kyseenalaistamatta. - 987656
Kyllä armeijankäynyttä muijaa pidetään palvelualttiimpana mitä kodinhoitoon tulee, koska hän on tottunut miehiseen kuriin ja järjestykseen. Pysyy päiväpeiton saumat suorassa ja pölykoirat kurissa ;)
- alikersantti ja
No hyviä jätkiä ne on armeijan käyneet naiset. Tunnen yhden lespo parin ja toinen kävi armeijan.
Tunnen työpaikkalla insinööriyhteisössä yhden naisen, joka on käynyt armeijan ja jonka kanssa olen silloin tällöin tekemisissä. Ulkoapäin ei osaa päätellä, onko hän käynyt armeijan tai ei. Töissä hän on fiksu ja täsmällinen. Selkeät suunnitelmat ja kertoo selvästi mitä mieltä asiasta on. Arvostan häntä joka suhteessa. Vaikea sanoa, onko armeijalla miten suuri merkitys hänen toimintamalleihin.
Minulle ei ole merkitystä, onko nainen käynyt armeijan tai ei. Jos ei ole mitään muuta tekemistä, niin on se kehittävämpää, kun kotona lojuminen. Ja vielä jos tykkää retkeilystä ja ulkoilmasta, niin mikä ettei.
Itse en sinne kyllä menisi, jos ei olisi pakko. 11 kk oli minun osalta hukkaan heitettyä aikaa.- Nigy78
No miten siihen pitäisi suhtautua? Hieno homma jos kiinnostaa, aivan sama jos ei kiinnosta. Ei vaikuta ainakaan minun suhtautumiseeni millään lailla...
- einooooooooooo
Ehkä ajattelen että on jotenki helppo tapaus kun on kuitenkin pataljoonan verran miehiä viihdyttänyt.
- luigi vonfagetto
Tässä totuus kapiaisen suusta: yleensä armeijaan hakeutuvat naiset ovat kevytkenkäisiä narttuja. He tulevat tänne miesten keskelle jakaman tavaraansa jokokahdesta syystä. Joko he tykkäävät tehdä sitä, tai ovat siviilissä niin rumia että eivät saa seksiä tarpeeksi siviilissä. Intissä (tai rauhanturvatehtävissä) pojille kyllä kelpaa vähän rumempikin.
Tämä sitten aiheuttaa ns. Pahaa verta niissä jotka eivät saa. Itsekkin olen inttiaikanani kyllä saanut. Parikymppisen miehenalun kun on vaikea kieltäytyä tarjouksesta kaiken sen puutteen keskellä. Ja kylläpä osa henkilökuntaan kuuluvista naisista jatkaa samaa peliä vielä virassa ollessaankin. Vaikka PV on suuri työympäristö, nämä jutut leviää kuin kulovalkea. Se nais-sotilas joka antaa toiselle sotilaalle saakin huoran maineen tempuistaan.
En suosittele yhdellekkään naiselle armeijaan menoa.- vonkaa vaan
Voi resupekkaa. Et ole naista saanut siviilissä etkä intissä. Sehän sapettaa.. :D
- paska ja turha paikka prkl!
Intissä ne lähinnä vaan vit utti varsinkin kun ne ovat vapaehtoisia pääsivät ihan minne ite halus. Esim RUK tai joku erikoisempi AUKki oli ihan selvä asia näitten osalta sit tyyliin oli näitä äijiä jotka paino aivan täysillä ja intoa täynnä tohon paskaan niin ei otettu ja tyyliin laitettiin jokskin spadeks. Siis mä haluaisin kuulla sen oikeen syyn miksi haluta mennä inttiin? Aina vaan kuule et se nyt musta tuntuu mun jutulta. Itellä meni 2 opiskeluvuotta vituiks tuon paskan takia ja eikä pääsykokeistakaan päässy ekalla läpi niin sit pitää eläkeikää nostaa kun nuoret valmistuu niin myöhään. Sillon 40 luvulla oli Saksa apuna ja aseet paskoja mut jos tuo itä naapuri lähtee tännepäin tulemaan tän päivän aseilla niin siinä käy samallalailla kun kävi Georgialle viikossa vallattu koko maa ja armeija tuhottu.
mutta se ite kysymys. Kyllä mie otan ennemin sen kiltin ehkä vähän tyhmän parturi-kampaaja tytön. - -93
Muuten ei ole mitään merkitystä, mutta jos nainen on vapaaehtoisesti käynyt armeijan, niin tiedän, että emme ole henkisesti ja ideologisesti toisillemme sopivia, enkä usko, että hän on kiinnostunut minusta ja minä hänestä. Olen kyllä itse armeijan käynyt, mutten vapaaehtoisesti. Vaikea ymmärtää sellaista joka on.
- londonneiti
Vaikka olen tyttö lähtisin heti jos vaan ikä ihan riittäisi armeijaan.Minusta on naurettavaa että tytöt menevät armeijaan vaan siksi että haluavat miehiä,niitä on siviilissäkin.Itse olen ihan normaali nuori nainen ja minua loukkaa kun jotkut miespuoliset ystäväni pitävät armeijaan meno aikomustani pelkkänä hyvänä vitsinä ja sanovat: "Meinaatsä vetää korkkarit jalassa sielä pitkin metsiä.".
Naiset pärjäävät armeijassa ihan kuin miehetkin jos vaan haluavat .
Itse olen harrastanut kilpa-ammuntaa 6-vuotiaasta, ja tehyt varhain päätökseni lähteä armeijaan aikanaan.
En menisi missään tapauksessa edes kihloihin armeijaa käymättä olevan miehen kanssa.- .
Jos saan kysyä, minkä takia haluat käydä armeijan? Ymmärräthän myös sen että mikäli Suomeen tulee sotatilanne, olet asepalvelusvelvollinen ja siten joudut myös rintamalle. Rintamakarkuruudesta (=ei suostukkaan menemään tosipaikan tullen rintamalle) ja rintamapelkuruudesta (=sotatilanteessa menee pupu pöksyyn ja pakenee sieltä) on rangaistuksena teloitus, myös naisille. Eli jos nuorena tyttönä tulee se armeija suoritettua, ja vaikka 20 vuotta myöhempi syttyy sota, niin rintamalle joudut. Ei armeijaa ole tarkoitettu tuottamaan kokemuksia erikoisuutta tavoitteleville työille, vaan kouluttamaan ihminen sotatilannetta varten.
- en olisi käynyt
Niinkö se kiihottaa että mies haluaa tappaa ? Mielestäni on kunnianosoituksen paikka miehelle joka on esim totaalikieltäytyjä. se osoittaa moraalia ja kunnioitusta elämää kohtaan. Sinullekin armeija on pelkkä imagokysymys.
- harkitsee
voi ei armeijan naiset mitään miesten komentajia ole... armeijan käynyt vaimohan on etu elämässä. naiset menee sinne lähinnä vain oppiakeen itsepuolustusta ja selviytymistä. ei me mitään sotia haluta. =)
- y6u7i8
no kannattaisko sitten mieluummin käydä itsepuolustus- ja selviytymiskurssi? Ei armeijassa opeteta mitään siviilielämää hyödyttäviä taitoja. Armeijan tarkoitus on valmistaa ihminen sotatilannetta varten, miten toimia sodassa. Jokaiselle valitaan omat tehtävät ja harjoitellaan sitten niitä siellä.
- Naisen.
Armeijan käyminen ei lisää kiinnostavuutta. Kyllä kiinnostavuuden kriteerit ovat ihan jotain muuta. Aloittajalle,käy armeija ihan muista syistä,esim.saat tulevaisuudessa työpaikan tms.älä pelkästään sen takia,että olisit haluttavampi,koska sitä et ole.
- mettämies77
Ja ei oo eukot heti jos mehtään mennään hyi itikoits yök Yms.....kyllä ne jotka menee pv nii sinne oikeesti haluavat. kylläpä eukokseni mieluusti ottaisin intins käyneen eukon =)
- dghsrfagv
Lorttoja ne on lopun ikäänsä.
- Näkemyksiä
Armeijan käyneenä naisena vastaan, että enpä ole mitään erityisen kummallista suhtautumista kohdannut. Vanhempien miesten huomaan kyllä usein kunnioittavan sitä, että olen asepalvelukseni vapaaehtoisesti suorittanut. Läheisimpien miesten kanssa tulee joskus puhuttua armeijajuttuja, mutta suhteellisen harvassa ovat kuitenkin ne kerrat ja harvenevat vuosien varrella.
Armeijan käymistäni en mitenkään erityisesti tuo esille, läheisimmät asian toki tietävät ja silloin tällöin se tulee esille jotain muuta kautta, esimerkiksi työhakemuksiin asian kirjoitan ja tieto kertauksista leviää kyllä esimerkiksi työpaikalla.
Ehkä armeija tuo sellaisen suhtautumisen, että ihmiset yleensä odottavat minun selviävän esimerkiksi metsässä itsekseni, osaavan sytyttää nuotion, osaavan käsitellä aseita jne. Toki minulta kyllä saatettaisiin odottaa noita asioita jo muutoinkin. Silloin tällöin myös kuulee lausahduksia, että sinähän ole armeijan käynyt, sinultahan tämä homma sujuu. Olen työskennellyt miesvaltaisissa yhteisöissä ja olen kokenut, että työnantajat usein arvostavat armeijan käymistä. Itse olen erikoiskoulutuksen saanut reservin kersantti, ja kyllä se katsotaan usein eduksi.
Mitä tulee pääsyyn erikoiskoulutukseen ja aliupseerikouluun, suoritin aivan samanlaiset - myös fyysiset - testit noihin päästäkseni, kuin miehetkin. Aliupseerikoulun fyysisissä testeissä, olivatpa ne mitä tahansa, olin aina 8 parhaan joukossa noin 40 linjani oppilaasta (joista kolme naisia) ja kaikkien erilaisten testien ja kokeiden jälkeen valmistuin linjaltani 11. parhaana. Se on mielestäni kohtuullinen suoritus. Ampumatulokseni olivat koko armeija-ajan kärkipäästä aseesta riippumatta, ja pistoolilla ammuin linjani parhaat pisteet.
Toki silloin tällöin saan vastailla kysymyksiin, miksi sinne armeijaan alunperin menin, tai millaisia kokemukseni ovat olleet, mutta en koe tuollaisia kysymyksiä ongelmallisiksi. Ihan mielelläni kerron asioista omat näkemykseni.
Itse olen lesbo, mutta väitteet armeijassa olevien naisten lesboudesta ovat melkoisen huvittavia. Eipä ainakaan omana aikanani tullut vastaan yhtään lesboa, vaan pelkkiä heteroita. Kapiaisissakin olevat naiset olivat umpiheteroita. Toki jotkut meistä lesboistakin armeijan käyvät, mutta suurena vähemmistönä olemme, aivan kuten siviilissäkin.
Mitä puolestaan tulee tuohon kyseenalaiseen maineeseen, niin ainahan jokaiseen joukkoon mahtuu niitä, joiden toimintatavat ovat kyseenalaisia, niin miehissä kuin naisissakin. Omassa varuskunnassani, joka on hyvin suuri, kuri oli todella tiukka ja alusta asti opetettiin, että omasta kuormasta ei pidä syödä. Enkä koskaan nähnyt kenenkään niin tekevän.
Armeijassa ja sen jälkeen olen keskustellut kokemuksista muiden armeijan käyneiden naisten kanssa, ja havainnut, että suurin osa armeijan käyvistä naisista tulee sellaisista perheistä, joissa isänmaallisuus on kunniassa, ja luonto ja urheilu sydäntä lähellä. Oma talvisodan käynyt 90-vuotias isoisäni oli lapsuudestani saakka sitä mieltä, että minun tulee mennä armeijaan samalla tavoin kuin veljieni, ja on edelleen sitä mieltä, ettei johtajan sukupuolella ole väliä.- Askakki
Siinä se tuli! Porvarillista äärimielentilojen paatosta!
"isänbmaallisuus on kunniassa"....
Puuttuu vaan, että työväenjärjestöissä parempaa heikommille ajavat ovat luusereita, yms kataisen kansanosan uhoota!
Köyhistä työläisperheistä ei nuoria naisia halutakaan ja pojatkin laitetaan ns alempiin tehtäviin...Ei sieltä jakseta kovan työpäivän ja -viikon jälkeen "isänmaallistaa".
Nämä 'isänmaalliset' ovat mm tuhonneet EUn ainoan alkuperäiskansan, saamelaiset. Raiskasivat, ryöstivät, polttivat kodat, tuhosivat kulkttuurin, ml uskonnon! Toivat tilalle saksalaisen Lutterin riistävän aivopesun....
Isänmaallisuuttaan murhasivat pelkääviä kansalaisiaan, jotka eivät uskaltaneet tapattaa itseään...
Sisällissodan kahtiajako ei ole kadonnut. Syy ei ole hävineissä, Se on aina voittajien tehtävä. Oma isäni, usko tai älä, sai kuolemantuomion 1918 vain siksi, koska oli asianajajana puolustanut köyhää perhettä...
Onneksi päsi pakoon. Oma veljeni soti kolmessa sodassa. Komennettuna. Ei minään urhona huraata huutaen. Sai luodin päähänsä Lapin sodassa suomalaisen isänmaallisen NAISEN ampumana. Tämä nainen oli saksalaisen Upseerin kumppanina (en sano: rakastaja) menossa pohjoiseen. Veli ei kuollut siihen.
Isäni opetti, että on olemassa aina toinenkin tie. Another way.
Hän sanoi, että vielä Saamen kansakin saa arvostusta mm siitä, että se on ainoa kansa, joka ei koskaan ole sotinut! Viisaampana väistynyt.
Lapsena sain kuulla usein, kansakoulussa apäivittäin, olevani tyhmä punikin pentu, 'Mulliturpa lappalainen'!
Lisäksi, se, että olemme me saamelaiset uhka Oikeille Isänmaallisille....
Siinä teille isänmaallisuutta!
Onneksi tyttäreni haluavat rakentaa rauhaa. Ilman armeijan käymistä.
Ystävällisesti
- Korpraali Kenonen
Ei kiinnosta pätkääkään armeijan "sotilaat". Mielestäni tappajakoulutus ei ole naiselleni sopivaa. Myös sota-aikana naisille on mielestäni muuta ja sopivampaa käyttöä kuin varsinainen eturintama.
- fdngfnb
Naisille vapaaehtoinen siviilipalvelus. Sitten ne pääsee pätemään myymällä munkkeja ja limua sotilaskodissa.
- stm1/00
Olen myös armeijan käynyt nainen, tosin vain 180vrk palvellut. Nykyisin harvoin tulee kerrottua, että olen armeijan käynyt, mutta mikäli asia puheeksi tulee, ovat ihmiset yleensä olleet positiivisen kiinnostuneita asiasta.
Ihmissunteisiini armeijan käynti ei ole vaikuttanut. Olen naimisissa ja kahden lapsen äiti. Mieheni ei ehkä aivan täysin ymmärrä aikanani tekemääni ratkaisua, mutta hän siittä huolimatta hän minua rakastaa.
"Panopuita" en inttiaikanani tavannut, vaan kaikilla tupamme naisilla oli aivan muut motiivit kuin seksi tulla armeijaan. Suurin osa meistä oli varattuja, myös itse seurustelin silloin, eikä kukaan meistä pettänyt siviilissä odottavaa poikaystävää.
Aloittajalle toivotankin rohkeutta toteuttaa omat unelmansa. - ammattina sotilas
Ammattiarmeija. Pois pakollinen armeija. Suurin osa ei sinne edes halua, pakosta menevät. Sillä ei mitään väliä onko käynyt armeijan vai ei. Se on jokaisen oma asia käykä vai ei. Ja miten käy. Laki ei anna oikeutta työnantajan edes kysyä asiaa, joten ihmetyttää miksi sitä vielä kysytään työhakemusta täytettäessä, koska lain mukaan ei saa kysyä.
- ...
samaa mieltä
- Maanpuolustaja81
Kirjoittajille tiedoksi, että sotatilanteessa naisia ei tulla etulinjan taisteluissa näkemään. Syy on yksinkertainen. Naisen kaatuminen/silpoutuminen aiheuttaa suuremmalle joukolle(eli miessotilaille) huomattavasti pahempia psyykkisiä traumoja kuin miehen kaatuminen. Tätä asiaa on tutkittu esim. Israelissa, jossa naiset kyllä käyvät armeijan, mutta eivät ota osaa sotilaallisiin operaatioihin ihan kärkiporukassa. Toinen tekijä on se, että jos naissotilas jää vangiksi, hän on huomattavasti vaikeammassa asemassa kuin mies sukupuolensa takia heikentäen oman puolen miessotilaiden moraalia ja aiheuttaa ahdistusta ts. taistelukyky laskee. Armeijaan haluaville naisille suosittelisin totuudenmukaisten sotakuvausten lukemista. Kannattaisi pohtia esim. sitä, onko valmis jäämään vangiksi sotatoimialueella (mahd. joukkoraiskaus,tappaminen jne.) hyväksyen sen tosiasian, ettei armeija välttämättä tule hakemaan takaisin. Yhden sotilaan takia ei monia kannata uhrata.
Kaikkien historiasta puhuvien tulisi myös muistaa, että sota-aikana myös muut naiset kuin lotat tekivät töitä maan eteen. Omista isoäideistäni toinen oli lotta ja toinen ei. Molemmat uhrautuivat ja raatoivat samalla tavoin, mutta eri tehtävissä. Siihen aikaan Lotta-järjestö nähtiin ns. valkoisena ja tämä poliittinen kytkös oli syynä siihen, miksi kaikki naiset eivät halunneet järjestöön liittyä. Toisaalta rintamalle lähteneitä naisia (= lotat) pidettiin kevytkenkäisinä ja tämän takia oma lotta-mummoni ei suostunut sotatoimialueilla työskentelemään. - jeg bare spør
Jeg kjenner da mange kvinner som har karriere i forsvar.Llke fine og kvinnelig som alle andre, finnes det virkelig så gammeldags menn som tror at kvinner ikke duger.skjerp dere!!
- En ole moukka
Kaikista moukkaimaisinta oli, kun eräs mies jätti armeijankäyneen naisen tanssilattialle todeten: "Minähän en sotajutuista naisen kanssa puhu" Jotkut miehet eivät vain kestä että naiset pystyvät samaan tai parempaan kuin miehetkin. Tsemppiä kaikille armeijan käyneille tai sinne aikoville naisille.
- mies.
en usko että nainen on yhtä hyvbä sotilas kuin mies. ne on lian herkkiä ja heiveröisiä. turhista nalkuttava naiskapiainenkaan ei vakuuta
- Hirveä JOrma
Armeijaan menevät naiset ovat täysin rinnastettavissa, rekkalesboihin.!
En koskisi tikullakaan, yäk.
Ugh, olen puhunut. - jeg bare spør
SÅ dum går det an være!!!!!
- kuukkeli781
Olen kannattava naisten armeijaan meno ja mielestäni oman yksityisen yrityksen, kuten mainitsemasi kosmetolgin tms. työtilat vaativat kyllä ajan kanssa suoja, jonka pitämisen osaaminen on ok.
Tuskin armeijasta hakiessa muunkaanlaisia töitä on sen kummenpia esteitä ,kuin saad amahd. lisäpisteet opinnoista ja osaamisesta omaan työnhakuun mukaan. - kivääri koksu
itse suhtaudun kunnioittavasti armeijan käyneisiin naisiin. nostaa 'pisteitä' minun silmissä heti. meillä p kaudella oli tuvallinen naisia, olikohan 8 ja vaan yks oli mukana valassa kun muut lopetti. sama tyttö lähti minun ja tovereiden kanssa rukkiin ja sai sieltä paremmat pisteet kun minä. well done.
- Pariah75
Eiköhän se oo siitä kiini haluatko puolustaa maata oikeasti vai näyttää kyll nainenkin pystyy. Intti on naisellakin hyvä suorittaa jos se oma vakaus meinaa aika iso armeejan suorittaneista miehistä lähtee sodan syttyessä maanpakoon pakko armeejan tähden. SOTILAS PASIFISTI SIVARI
- .
Miksi muukalaislegioonassa ei ole naisia?
Miksi Navy Sealseissa ei ole naisia?
Miksi SAS:ssa ei ole naisia?
Miksi Spetsnazissa ei ole naisia?
Tässä vain muutamia esimerkkejä maailman eri armeijoiden kovimmista erikoisjoukoista.
Siinäpä vähän miettimistä näille Suomen leikkiarmeijan käyneille naisille miten "kovia" te oikeasti luulette olevanne.
Kun ruvetaan oikeasti tappamaan sodassa tai erikoisoperaatioissa niin naisen paikka ei ole siellä vaan huoltojoukoissa. Se on sen verran raakaa toimintaa tuo etulinjan toiminta. Se on karskien jermujen hommaa. Siellä tulee itku naisille. - niinniinjoojoo
Pitääkö sun hakea miesten hyväksyntä armeijan käymiselle?Ihan oikeesti,jos et oo vielä inttiä käyny,niin älä sinne nyt sen takia mene että oisit miesten silmissä jotenkin "tiukka mimmi" tai älä hae sillä mitään "erikoisuutta" itelles.Intissä on paljon hyvää ja paljon täyttä paskaa ja saa kavereita jne.Mutta sinne ei kannata mennä siks,että se on "niiiiiiin siiiistiiii olla olla intissä".
Btw,tupakaveri oli parturi-kampaaja/kosmetologi. - Kaapo Kuikanlahti
Löydät varmasti sieltä armeijasta sitä, mitä olet vailla. Muutaman vuoden talossaolleena, tosin miespuolisena, sillä kokemuksella voin ilmoittaa näin julkisesti, että sinnevaan, ehkä liikkuvaan poliisiin vielä, niin mopotytöt eivät silmille hypi, tai tulee "pamppua".
Nyt nopea enter. - pakko oli käydä ite
Jokainen saa tehdä elämällään mitä haluaa, en tuomitse. Itselläni ainakin aiheuttaa negatiivisia ajatuksia se että jos nainen on käynyt armeijan, koska ajattelen että nainen on joko turha "pätijä" tyyppi tai sitten haluaa vaan olla äijien huomion kohde. En haluaisi tapailla naista, joka on käynyt armeijan. Tulee väistämättä mieleen että nainen on jotenkin epänormaali jos haluaa huvikseen armeijaan mennä. En silti ikinä sanois päin naamaa tätä kellekään naiselle joka on armeijan käynyt. Kuten sanoin, jokainen tehköön elämällään mitä haluaa.
- pion.korp.
Nostan hattua vaikka armeija ei olekaan sitä mitä oli vielä 20v sitten.Kuri ja järjestys pitää olla..
- ...
Älä mene. Jonninjoutava paikka. Miksi haluat tappaa ? Pitäisi koko maailmasta lopettaa armeijat ja kerätä kaikilta aseet pois paitsi poliiseilta. Sitten olisi hyvä paikka
- lebakkokersantti
Intin käyneet "tytöt" ovat järjestäin "lepakoita".
- nainen22v_
No jos olisin käynyt, en varmasti puhuisi aiheesta.
Jos tulee jostain armeijaan liittyvästä puhetta niin ottaisin osaa keskusteluun.
Jos joku kysyisi tai tulisi puhetta muuten, sitten vasta sanoisin käyneeni.
Mutten kyllä erikseen missään alkaisi mainitsemaan, edes ehkä työhön liittyvissä todistuksissa.
Olen aina ollut jotain poikamaisen ja naisellisen väliltä, kosmetologiksi en halua mutta en varmasti sotilaallista uraakaan. Kauneudenhoito kiinnostaa, mutta niin kiinnostaa myös miesten jutut. Sosiaalinen en vitussa ole, siinä myös yksi syy miksi en ole käynyt armeijaa.
Minun kokemus on, että miehet tykkää kyllä naisellisesta ulkonäöstä ja kauneudesta mutta sillä ei ole mitään merkitystä jos et ole sosiaalinen. Kuten en ole, en ole ikinä yrittänyt olla, enkä halua olla. Ulkonäön puolesta voisin olla vaikka kampaaja, mutta en osaisi jutella asiakkaille enkä olla iloinen, jotenka siksi mieluummin joku neutraalimpi ammatti. - SammySS
Armeija-naiset ovat järkevimpiä naisia, mitä olen tavannut. Arvostan.
- LINNUNPÖNTTÖ
ÄIJÄ OOT, tosin ilman munaa. Kaukaa kiertäisin tollasen. Suomen armeijaan EI AKKOJA. Ihmettelen naista, joka menee armeijaan haaskaamaan aikaansa, kun senkin ajan voi käyttää paremmin. Ite olen käynyt jo 40v. sitten. Senkin ajan olis voinut olla duunissa, joten se oli rahalinen tappio. Silloin jo sanoin, että niitä taitoja mitä siellä "opetetaan" emme tarvitse ikinä. Ja valtio säästäisi ISOT RAHAT kun karsisi menojaan, mutta eihän se silloin niille mitään merkinnyt. TÄNÄÄN ON TOISIN. Pitkät johdot valtion päättäjillä, kun eivät näe OLEELLISIA ASIOITA.
- Viola^
Hei!
Pari vuotta takaperin kävin naisten vapaaehtoisen asepalveluksen ja siihen vielä sopimussotilaan vuosi päälle. Ja nautin joka hetkestä. En sen takia, että sain olla miesten ympäröimänä enkä sen takia, että saisin päsmäröidä ja "kyykyttää miehiä". Nautin siitä, koska koin asian omakseni. Sotilaallinen kuri ja järjestys on mielestäni sellainen asia, josta kenenkään suomalaisen miehen ei tulisi jäädä paitsi. Armeijassa tein oman osani siinä missä muutkin eikä mieleeni edes tullut vastakkaisen sukupuolen liehakointi.
Näin neljän eri saapumiserän kehittyvän pojista miehiksi, omani mukaan lukien, ja muutos oli huikea. Toki joukossa oli niitäkin, joiden mielestä varusmiespalvelun on rikos ihmisyyttä kohtaan, mutta valtaosalle selkeni asepalveluksen aikana, että miksi siellä oikeasti oltiin. Ja se oli myös itselleni se syy miksi armeijaan lähdin: kiitollisuuden velka veteraaneille. Arvostan heidän panostaan ja työtään itsenäisen Suomen vuoksi. Arvostan sitä, että he jaksoivat taistella itsenäisen puolesta, olivat olosuhteet mitkä tahansa - h*lvetisti pakkasta, ei riittävästi tarvikkeita, ei ruokaa, ei lepoa. Joo, tiedän - ei sotia enää samalla tavalla nykyään sodita. Riittää vain, että osaa painaa nappia. Mutta kun kyse on kiitollisuuden velasta niin kehoittisin nuoria miehiä pitämään turpansa rullalla ja suorittamaan asepalveluksensa - onhan se kuitenkin maksimissaan vain 12 kk.
Kaiken tämän jälkeen olen silti sama ihminen kuin ennen armeijaa, ehkä hitusen verran urheilullisempi. En lähtenyt jatkamaan sotilaallista uraani vaan jatkoin vanhoja opintojani terveystieteiden parissa. En koe seksuaalista vetoa naisiin, en näytä Rölli-peikon pikkusiskolta ja osaan käyttäytyä kuten naisen tulee käyttäytyä. Ihan oikeasti, lopettakaa yleistäminen ja avatkaa silmät.- res.alik.
siinä asiaa ...jatka samaan malliiin...res.alik.
- Suomi nykyään
Kaunis ajatus tuo kunniavelka...
Vaan lämmittäisiköhän se enemmän veteraanin mieltä että edes perusasiat olisi laitettu heidän osaltaan kuntoon automaattisesti. Eläke, terveyspalvelut, asuminen, yms. Vaan on kauniin puheet tainneet tulla vuosien saatossa halvemmaksi kuin teot.
Raha on ainut arvo, mikä merkitsee nyky Suomessa jotakin. Ihmisarvo on täällä täysin verrannollinen siihen, miten paljon yksilö tuottaa. Kysyä voi onko tämä maa nyt sellainen, joka on kunniaksi menneille sukupolville? Ehkä on, ehkä ei.
On sitten jokaisen oma asia, minkä kokee puollustamisen arvoiseksi. Tärkeitä asioiden ajamiseen tai puollustamiseen ei armeijaa tarvita. - Miksa_
Miksi asiat pitää aina ajatella rahassa? Kysyppä joskus veteraanilta mitä tämä arvontaa tai pitää tärkeänä kun peilataan elämää taaksepäin. Se on se lama-ajasta eteenpäin elänyt sukupolvi, joka on nostanut rahan kaiken muun edelle. Onneksi osa meistä osaa kuitenkin vielä ajatella sydämellä, ei rahapussin koolla.
- historiatoistaa
1918 valkoiset tappoi ja teloitti naissotilaita vaikka eivät olisi syyllistyneet mihinkään muuta kuin pitkiin housuihin ja aseeseen. Onko armeijaan haluavat nykynaiset näiden jatkumo ?. Heistä käytettiin usein nimitystä AMATSOONI, entä nykyisistä.
- tyttönen16v
Miksi nainen haluaa armeijaan?
Syitä:
-Oppiakseen itsepuolustusta ja selvitymistaitoja pahan päivän varalle.
(Käyvät armeijan vain itsensä takia eivätkä usko ikinä joutuvansa sotaan.)
-Heidän mielestään on epäreilua miehiä kohtaan että vain miehet joutuvat armeijaan. (Nämä naiset käyvät armeijan siis omantunnon takia.)
-Haluaa olla cool Lara Croft joka osaa kaikkia sotakikkoja. (Nämä naiset ovat poikatyttöjä ja usein miesten ns. turn off.)
-Hulluja isänmaallisia Suomi-faneja. (Nämä naiset haluavat puolustaa maataan.)
-Heidän mielestään olisi parempi että kaikki kynnelle kykenevät joutuvat sodassa rintamalle, myös naiset. (Ajattelevat epätaktisesti; kuka pitäisi huolen muista töistä jos kaikki on rintamalla?)- nakkisormi93
"-Hulluja isänmaallisia Suomi-faneja."
Tämä on totaalinen turn off!
- somietöölä
Kyllä täytyy ihmetellä kovaa tappamisen halua.Ja vielä naisilta.Ei naisen hommia,jos ei miehenkään.Tuossa mainittiin lotat.Heitä ei pidä tällaisiin keskusteluihin sotkea.He saivat aivan tarpeeksi kärsiä.Sodan jälkeen selvennykseksi.Heitä rienattiin monella tavalla.Kyllä he olivat sellaisissa töissä,että ne työt jäivät monelta mieheltäkin tekemättä.Esim.kaatuneiden kokoamiskeskukset,sotasairaalat,yms.
- nakkisormi93
Kokoavasti sanoisin, ettei armeija paranna tai huononna haluttavuutta tyttöystäväksi tms.
Ongelmia: Onko armeijaan haluavalla naisella jäykät konservatiiviset arvot(kuin Pasilan Helgalla :D)? Sellaiset arvot eivät luultavasti sovi minun tyttöystävälleni.
Meneekö nainen armeijaan todistellakseen olevansa "yhtä hyvä" kuin miehet? Ei tarvitse; armeijan käyminen ei ole mikään meriitti niin miehelle kuin naisellekaan.
Ylipäätään en ymmärrä kovin helposti syitä miksi nainen menisi armeijaan, mutta jokaisella on omat ajatuksensa! Tottakai naisetkin ovat maanpuolustusvelvollisia; jos sota tulee, heistä tulee lääkitsijöitä, keittäjiä jne. Yksi syy voi olla, se että tahtoo irti sopantekijän roolista. Mutta ei se rooli ole yhtään huonompi!!!
PS. Jostain syystä tunnen seksuaalista vetovoimaa vahvaa naista kohtaan. En niinkään haluaisi tällaisen kanssa pitkää parisuhdetta. :P
ja en ole vielä käynyt armeijaa, vaan menen sinne vuoden päästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723289
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272343Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681879Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t311851Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161431- 281381
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61286Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja241281Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631197Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101187