Kamppula , vaarallinen asuinalue

voijösses

Taas se nähtiin mitä porukkaa kamppulassa asuu , ruumiita löytyy vähän väliä sieltä täältä ja kamppulalaisten mielestä siellä on aivan normaalia porukkaa.... !!!

62

6322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • talkoolainen

      joo niin asuukin.täältä vaan siivotaan tota epänormaalia sakkia pois pyörimästä.syystalkoot menossa!

    • Jake Nil

      Alue siivoutuu, kun ukkoja pannaan lautoihin ja rautoihin.

    • Gankkulalainen

      Noh, 20 vuotta olen täällä asunut enkä kertaakaan ole joutunut uhatuksi tai tuntenut oloani edes pelokkaaksi. Kyllähän noita juoppoja ja narkkeja pyörii melkein missä vain, ei vain Kamppulassa. Ihan turha nyt taas mustamaalata koko aluetta.

      • normaaleja joo

      • 28

        Jännä homma että kamppulassa sattuu ja tapahtuu ylivoimaisesti eniten. Turhaa selitystä tollainen että kyllä sitä muuallakin tapahtuu...


      • vähemmistöt rules

        Aivan oikein! Täysin samaa mieltä!! Turha mustamaalata siten 5 % väestönosaan, joka Kamppulassa on normaaleja vain sen vuoksi, että 95 % on rikollisia, alkoholisteja ym.


    • niin mutkun

      Sitä tapahtuu muualakin kamppula vaan on kaikkien suurennuslasin alla,lehtikin kirjoitaa kamppulan tapahtumista paljon herkemmin kuin mitä muualla Porvoossa tapahtuu.

    • mut, mut....

      samaa kirjotusta muualtaki, mutkun kamppulassa vaan tapahtuu ylivoimaisesti eniten.

    • .

      Kätteinenkö siellä nassuttaa?Opettele ammattisi kunnolla äläkä koko ajan mässytä reunalueista.Vai ookkonä pölijä?

      • huh, huh :D

        Jänkä jostain Oulun metsistä näyttää viisautensa :)


    • ...

      Kevarissa ja Huhtisissa on myös rauhatonta mutta ei lehdet sitä kirjoita vaan kamppula on vaan saanut sen maineen eikä siitä eroon pääse.

      • sitkuh

        Mitäs Huhtisissa muka tapahtuu? Vanhat juopot pissailee housuun ja kaupassa on vanhentuneita tuotteita.. Hohhoi..


    • tonkija

      Tämä on sitä tervettä ylikansoituksen harventamista.

    • ...

      Tässä nähdään taas että kannattaa pysyä kaidalla tiellä.

    • Kamppulan puolesta

      Mua oikeasti ottaa jo päähän tämä Kamppulan mollaaminen. Jos täällä asuu muutama mätäpaise niin ei se tarkoita, että kaikki tai edes 70% väestöstä täällä olisi jotenkin kieroituneita, toisiaan listiviä rikollisia! Täällä asuu paljon lapsiperheitä, joissa on molemmat vanhemmat työssäkäyviä, kunnon kansalaisia. Pitäisi muistaa, että muutaman tuollaisen elämästään eksyneen ihmisen perusteella ei voi koko kylän väkeä mustamaalata räikeästi.

      • jknmp

        Kamppula on kamppula ja maineensa veroinen!


    • fakta on tämä

      Höpö höpö , kamppulassa ei asu yhtään kunnon kansalaista !! Ne on muuttaneet sieltä jo ajat sitten pois.

      • shrink

        Gammelbacka näyttää olevan monelle kirjoittajalle kipeä paikka, vaikka ei ehkä tiedäkään paikasta mitään. Yksi mätä omena ja jne... ja paha kello kuuluu kauemmaksi.Ettei vain lähipiirissä olis samanlaista?Puskista nimettömänä on helppo uhota ja nostaa itsetuntoa.


      • jep jep
        shrink kirjoitti:

        Gammelbacka näyttää olevan monelle kirjoittajalle kipeä paikka, vaikka ei ehkä tiedäkään paikasta mitään. Yksi mätä omena ja jne... ja paha kello kuuluu kauemmaksi.Ettei vain lähipiirissä olis samanlaista?Puskista nimettömänä on helppo uhota ja nostaa itsetuntoa.

        Kipeä paikka se on kamppulalaisille ja kyllä kaikki tietävät kamppulasta ihan riittävästi. Kamppulalainen ei edes halua myöntää julkisesti olevansa kamppulasta koska häpeää sitä, siksi täällä on hyvä puolustella sitä hörhölää.


      • Hämmähäkkimies
        jep jep kirjoitti:

        Kipeä paikka se on kamppulalaisille ja kyllä kaikki tietävät kamppulasta ihan riittävästi. Kamppulalainen ei edes halua myöntää julkisesti olevansa kamppulasta koska häpeää sitä, siksi täällä on hyvä puolustella sitä hörhölää.

        Jos haluat nähdä iskun joka lopetti nyrkkisankarin uran !
        Laita youtubeen:
        Wilczewski vs Asikainen TKO Round 11
        Yeees vuonna 2011
        Asikainenkin syytettynä taksijonossa nyrkkeilystä mestaruusottelun jälkeen..
        Maksoi vastapuolen hiljaiseksi ettei häiritsisi SDP:n ehdokkaan uraa. Ajattele mikä kohu jos olisi ollut Perussuomalaisten ehdokas !!
        Joo joo tiedän että Amin Asikaisen isä on Marokkolainen PissaRavintoloitsija joka muutti Suomesta Hollantiin. Ja jätti naisen yksin huolehtimaan pienestä lapsestaan !


      • Anonyymi
        shrink kirjoitti:

        Gammelbacka näyttää olevan monelle kirjoittajalle kipeä paikka, vaikka ei ehkä tiedäkään paikasta mitään. Yksi mätä omena ja jne... ja paha kello kuuluu kauemmaksi.Ettei vain lähipiirissä olis samanlaista?Puskista nimettömänä on helppo uhota ja nostaa itsetuntoa.

        Musta vähän tuntuu et suurin osa tääl tietää kamppulasta niinku esim mä oon asunu siel yli 10v


    • ex kamppulalainen

      Jos on kerran asunut kamppulassa niin kyllä on leima otsassa , sitä on senjälkeen jotenkin huonompi ihminen esim. virastoissa asioidessa , leimataan automaattisesti loisijaksi vaikka olis duunia tehnyt koko ikänsä. Tästä on minulla omakohtaista kokemusta. Kamppulalaisille nyrpistellään nenää joka paikassa.

      • Ei pidä paikkaa

        Asuttu kamppulassa 30 vuotta.eikä missään nyrpistelty.Kyllä se johtuu ihmisestä itsestä miten hoitaa asiansa.Meille suorastaan pankit esim tajoaa että otettaisiin lainaa.JA AINA SAATU SILLON KUN ON OLLUT TARVIS.


      • kerro meille
        Ei pidä paikkaa kirjoitti:

        Asuttu kamppulassa 30 vuotta.eikä missään nyrpistelty.Kyllä se johtuu ihmisestä itsestä miten hoitaa asiansa.Meille suorastaan pankit esim tajoaa että otettaisiin lainaa.JA AINA SAATU SILLON KUN ON OLLUT TARVIS.

        Taidat kuulua siihen 5% :iin kunnollisia töissäkäyviä kamppulalaisia , loput 95% on laitapuolen kulkijoita. Miten jaksat asua heidän keskuudessaan ?


    • katso ympärillesi

      Et ole huomannut mitä ympärilläsi tapahtuu , otsassasi on kemppulan leima ja pysyy

      • Mitä sillä väliä

        Mitä otsassani on,ei ainakaan ikinä mihkään vaikuttanut.Ja minkälainen se kamppulan leima on.Minä en edes tiedä,mutta ilmeisesti keskustassa asuvat tietää sen,koska yksi ihminen on siellä pahoipidelty ASUINPAIKAN takia.Onko se sitten ihan normaalia siellä.??


    • Kankkulalainen

      MItäs hamarilaiset ajattelevat siitä, että Hamari on osa GAMMELBACKAN kylää? Sehän on asunnonmyynti-ilmoituksissakin nykyään GAMMELBACKA OLD.... Heh heh... hamarilaiset. Ihan samaa jengiä olette kuin porukka Tortsarillakin =)

    • niin miksi ?

      Miksi sellä kamppulassa on niin monenkirjavaa asukasta , kansallisuuksia edustettuna vaikka kuinka paljon ? Miksi ne on sinne laitettu asumaan ????

    • työstä mitali ?

      Hyvällä asuinalueella ei sen maineen takia katsella pakolaisia eikä romaaneja , kamppulahan ei ole koskaan ollut ns. hyvä asuinalue , vai onko vastaväitteitä ?

    • mielipiteenivain

      Piristtitte kyllä todella mun iltaani. Olette niin ennakkoluulosta porukkaa. Itse olen Gammelbackassa hetken asunnut, eikä mitään pahaa sanottavaa. Jokaisella paikalla on oma historiansa ja maineensa. Tämä on vain minun mielipiteeni asiaan ja jokaisella on oikeus mielipiteeseensä.

    • gammelbackalainen ..

      Gammelbackalla on ihan turhaan huono maine. Ehkä se juontaa johonkin 70-luvulle, jolloin alue oikeasti oli rauhatonta. Nyt siellä asuu ihan kunnon väkeä ja en kiellä etteikö alue olisi aika monikulttuurinen, mutta uppiniskainen suomalainen on niin ennakkoluuloinen... Mätäpaiseita ja moniongelmaisiakin löytyy, mutta eiköhän löydy muistakin lähiöistä esim. Kevätkummusta ja Huhtisistakin! Itse ainakin uskallan liikkua Kamppulassa ja nautin lähialueen vihreistä luontoalueista ja metsästä!

    • mitenkuka

      Niin , mutta uskallatko liikkua siellä klo. 20.00 jälkeen ?

    • Ainakin

      Minä uskallan liikua mihkä aikaan vain,mutta keskustassa olen kyllä arka liikumaan klo 20.00 jälkeen.

    • liikut pois

      Joo , keskustassa ei kannata liikkua klo. 20 .00 jälkeen kamppulan leima otsassa , oletus on että olet varkaissa .......

      • Kerro minulle

        Ihmeessä millainen se kamppulan leima otsassa on ,etten tule seuraavaksi pahoipidelyksi siellä KESKUSTASSA,siksi kun asun kamppulassa.


      • näin kaiken
        Kerro minulle kirjoitti:

        Ihmeessä millainen se kamppulan leima otsassa on ,etten tule seuraavaksi pahoipidelyksi siellä KESKUSTASSA,siksi kun asun kamppulassa.

        No kamppulalaisen tunnistaa siitä kun se kävellessään kopeloi pyörien lukkoja, autojen ovia , kurkistelee jopa lastenvaunuihin varastelu mielessään , sielläpäin kun se on verissä. Kyllä aidon kamppulalaisen erottaa jo vaatteista ja kävelytyylistä joka on nykivää ja näyttä siltä kuin portaita nousisi , alkoholi on tuhonnut keskushermostoa ja jalka nousee tarpeettoman korkealle. Kaupan kassalla kamppulalainen on yleensä se joka laskee ne kolikot pöydälle ja alkaa räknätä riittääkö ne loppusummaan vaikoeikö ja jono takana tuskailee


      • Ompa tosiaan
        näin kaiken kirjoitti:

        No kamppulalaisen tunnistaa siitä kun se kävellessään kopeloi pyörien lukkoja, autojen ovia , kurkistelee jopa lastenvaunuihin varastelu mielessään , sielläpäin kun se on verissä. Kyllä aidon kamppulalaisen erottaa jo vaatteista ja kävelytyylistä joka on nykivää ja näyttä siltä kuin portaita nousisi , alkoholi on tuhonnut keskushermostoa ja jalka nousee tarpeettoman korkealle. Kaupan kassalla kamppulalainen on yleensä se joka laskee ne kolikot pöydälle ja alkaa räknätä riittääkö ne loppusummaan vaikoeikö ja jono takana tuskailee

        Ihmeeliset merkit muka kamppulalaisista,ei minulakaan taida olla mitään asiaa sinne keskustaan,koska joudun käyttämään liikuessani kyynärsauvoja, mutta jalkani ei ole loukkaantuneet minkään juomisen takia vaan onnettomuuden seurauksena siis parempi pysyä teidän keskustalaisten tieltä,tai voi vielä lähteä henki,kun kerta jo kävelytyyliä seuraatte USKOMATONTA.


      • No oliko
        näin kaiken kirjoitti:

        No kamppulalaisen tunnistaa siitä kun se kävellessään kopeloi pyörien lukkoja, autojen ovia , kurkistelee jopa lastenvaunuihin varastelu mielessään , sielläpäin kun se on verissä. Kyllä aidon kamppulalaisen erottaa jo vaatteista ja kävelytyylistä joka on nykivää ja näyttä siltä kuin portaita nousisi , alkoholi on tuhonnut keskushermostoa ja jalka nousee tarpeettoman korkealle. Kaupan kassalla kamppulalainen on yleensä se joka laskee ne kolikot pöydälle ja alkaa räknätä riittääkö ne loppusummaan vaikoeikö ja jono takana tuskailee

        Se vanhuskin kamppulalainen mitä lyötiin tässä joku aika sitten siinä lundin edessä, kun istui rolaatorissaan.Ei luulisi että keskustassa asuvat on noin vihamielisiä,ei siedetä vanhuksia eikä vammaisia.Siis kaikkien pitää olla nuoria nättiä terveitä,tai voi odottaa ihan mitä vaan,jos ei täytä keskustassa asuvien kriteereitä no HUH HUH.


    • kaik nähny

      Kamppulassa imetään joutilaisuus jo äidinmaidosta , molemmat vanhemmat lojuvat työttöminä kotona päivät ja illat mellastetaan lähikapakassa laulamassa karaokea...näin se on mennyt siellä jo monta sukupolvea.

      • 18

        Tämä on niin tosi kuin voi vaan olla. Lapset seuraavat "hyvää" esimerkkiä ja heistä kasvaa samanlaisia sossun asiakkaita!


    • ettei totuus unohtus

      Slotte sanoi että Gammelbacka on maanpäälinen paratiisi!Toivottavasti ette ole unohtaneet sitä!Ei hän voinut olla väärässä.

    • tilastonikkariksi

      Onko koskaan tehty tilastoa kamppulan nuorista , kuinka monella on rikosrekisteri ja mitä kaikkea se sisältää ?? Onko suuntauduttu väkivaltaan vaiko varasteluun yms. ...

    • Muualta Porvoosta

      Kukaan ei oo tullut ajatelleeksi syytä, _miksi_ kamppulassa huhutaan asuvan vain sekopäistä sakkia?

      Syy on seuraava: Kamppulassa on halpoja vuokra-asuntoja, toisin kuin muualla porvoossa. Siksi juuri kamppula vetää asukeikseen ties minkämoista sakkia.
      Totta kyllä tuokin. Löytyy sieltä vasta omaan asuntoonsa muuttaneita nuoria ja kunnollisia lapsiperheitäkin, joista vanhemmat käyvät töissä. (Ehkä näillä perheillä ei vaan oo valinnanvaraa asuinpaikan suhteen, rahan takia?)

      Pääpointti on se, että kamppulasta varmasti löytyy näitä ns. normaalejakin ihmisiä, mutta kyllä sieltä löytyy niitä porvoon sekopäisimpiäkin henkilöitä aika varmasti.

      Ymmärrän että tämä keskustelu on perustettu vain paskan puhumista varten, pidätte tätä kommenttia todella turhana ja osa teistä voi saada paskahalvauksen, mutta kerroin vain pari tosiasiaa. (Ja pyydän anteeksi jos en ole ottanut huomioon _kaikkea_ jotta pääsisitte nyt aukomaan päätänne)

    • puhtaat housut

      Ei tullu paskahalvausta, kommenttisi on hyvin asiallinen.

    • että näin

      Tuollanen meno ja meiniki, kuseminen rappuihin, oksentelu, huuto, dokaaminen, työttömyys, narkkaaminen,tappaminen, murhaaminen, , lasten hakkaus, varastelu, sossun ja kelan rahoilla eläminen, mielenterveysongelmat, häiriköinti, housuunpaskominen, mekastaminen, sokeminen yms. kuuluvat IHAN NORMAALIIN ELÄMÄÄN KAMPPULASSA, kun ne raasut ei tiedä, miten normaalit ihmiset elävät. Päivät menee dokatessa ja kelanlappuja täytellessä. Kamppula on suomen suurin perseenreikä! Jos haluatte käydä töissä ja elää normaalisti, muuta pois ja pysykää hyvät ihmiset poissa gammelpaskasta!!!!!

      • Ompa kummaa

        Kun ei kamppulalaiset itse tiedä näistä asioista ,niin miten mämä muualla asuvat sivistyneet tietävät niin hyvin kaikki asiat mitä täällä Suomen suurimmassa persreijässä tapahtuu.,taidatte käydä itse niitä aiheuttamassa.


      • eienäänikinä
        Ompa kummaa kirjoitti:

        Kun ei kamppulalaiset itse tiedä näistä asioista ,niin miten mämä muualla asuvat sivistyneet tietävät niin hyvin kaikki asiat mitä täällä Suomen suurimmassa persreijässä tapahtuu.,taidatte käydä itse niitä aiheuttamassa.

        No minä ainakin tiedän koska asuin kamppulassa 2v. Olosuhteiden pakosta (ainoo paikka mistä sain silloin kämpän). Juoppo makasi ihan aikuisten oikeesti omassa kusessaan ja välillä veressäänkin rapussa ja kun kysyin tarvitko apua niin yritti huitoa ja käydä päälle... Oli säälittävää katottavaa toi kamppulan meno. Jos meinaa tai joutuu muuttaa sinne niin kannattaa hommata paksut verhot koska hälyytysajoneuvojen valot välkkyvät siellä todella tiuhaan. Niin muistakaa myös korvatulpat...


    • Huonompi ihminen

      Kamppulassa ei ole vaarallista ns. tavallisen ihmisen asua tai kulkea. Mutta onhan se kiva mollata jotain asuinpaikkaa että tuntisi itsensä paremmaksi ihmiseksi.

    • ajattelin taas

      Oletteko ajatellet koskaan miten elää normaali ihminen ja normaali kamppulalainen , nitä eroa näiden elintavoilla on ???

      • tyylintunnistaja

        Itse olen harjaantunut erottamaan kamppulalaisen jo pelkällä ensivilkaisulla , niin paljon olen heidän kanssaan joutunut tekemisiin. Jotenkin sen vaan erottaa kaupungin ihmismassasta kuka elää kamppulassa. Liikenteessä ero normaaleihin ihmisiin on selvä , kamppulalaisen kaara on yleensä 20v ikäinen jokapuolelta erivärinen savuttava kottero jossa saattaa olla eri rekkari edessä ja takana, näitäkin olen nähnyt. Niitä työnnetään usein liikennevaloissa kun sammahtavat joko polttoaineen loputtua tai muutenvaan huonokuntoisuuttaan. Yhdessä asiassa kamppulalaiset ovat tasoissa ns. paremman väen kanssa , heilläkin on nimittäin liikennevaloissa sammuvat (eco) autot !! Tosin uudemmat käynnnistyvät itsestään , kamppulalaisen kärry voipi jäädä siihen. Luulen että autotehtaat ovat saaneet idean näihin valoissa sammuviin autoihin juuri kamppulasta.


    • oikea tie

      Jos joku asia Gammelbackassa häiritsee niin ottakaa yhteyttä meidän omaan edustajaan Timo Muhoseen. Tiedä vaikka apu olis lähempänä kuin luulettekaan

    • mikä auttaa tähän

      Kun kamppulassa syntynyt ja varttunut muuttaa muualle hän jatkaa samalla mallilla ja kasvattaa lapsensa jo pienestä pitäen varastamaan ja rikkomaan paikkoja. Tilanne on nähty Hamarissa ,Tolkkisissa, Kevätkummussa. Keskustassa, Eestimäessä, Monnikylässä ja kaikkialla Porvoossa.

      • apu valtuutettu

        Auton kattoon puhkottu reikiä, uutinen Uusimaassa. Pistäkää nyt Timo ja nuuskijat selvittämään juttu "apu lähellä" .


    • Himalaja....

      Että ihan auton kattoon puhkottu reikiä? Ja Gammelbackassa? Onpas taas suuren luokan uutinen. Jos toi olis tapahtunut keskustassa niin lehti ei kirjoittelis mitään.

    • pimpompimpom

      Jos kamppulalainen saa turpaansa keskustassa kulkiessaan vain sen takia, että asuu kamppulassa. Onko turpaanvetäjä toinen kamppulalainen? Vai sivistynyt, kunnollinen, ykkösluokan kansalainen keskustasta, hamarista, haikkoosta tai kevarista?

    • Minä luulen

      Että turpaan antaja on näitä keskustan sivistyneitä,ykkösluokan kansalaisia tai jostain Haikkoon vuokra rivarista kun ollaan niin hienoja koska asutaankin niin hienossa paikassa.

    • Haikkoo

      Oon ykkösluokan kansalainen asun haikkoossa meren rannalla

    • 477

      Kamppulassa on hyvä meininki! Tulkaaha te muutki ostarille kaljalle? Oisko huomenna? Sossu rahat pitäis tulla tällä viikolla, kundit hei!

      • Epäilijä

        Kamalaa lukea tälläistä tekstiä kamppulasta. Meidän läheinen juuri muuttanut kyseiseen paikkaan . Johan tässä ärsyttää tällaiset kommentit. Ei saisi mollata että uskaltaa liikkua siellä.. Tähän asti ainakin ihan jees asuinalue.. Toivon mukaan jatkossakin.


    • OnTheRoadAgain63

      Tosi mageeta, että meillä on kaupungissa Kamppula jotta voimme olla parempiosaisia kun emme asu siellä.
      H**vetin vesipäät, teidät pitäis muiluttaa Intian slummeihin, että oppisitte kunnioittamaan ihmistä eikä rahaa!

    • sanojo

      Kun näitä kommentteja lukee tulee mieleen onko nämä kirjoittajat omasta mielestään tälläisilla alaarvoisilla kommenteillaan jotenkin muita ihmisiä parempia...tai tekeekö joku asuinpaikka ihmisistä jollain lailla huonompi osaisia..kamppulaa kadehtiditaan maisemia,puistomaista ympäristöä,monenlaista toimintaa jokaiselle jotain ym..kuka lähtee tuollaista roskaa kirjoittamaan jostain asuinlähiöstä ..vois vaan miettiä mistähän tuo kaunaisuus ja katkeruus oikein juontaakaan ;) luulisi olevan onnellinen omasta asuinpaikastaan jos se on niin hyvä ??

    • Sulautunut

      Tämä aloitus on vanha, joten älkää nostako vanhoja aloituksia.


      Tuskin muut asukkaat voi sille mitään, jos joku tahot tappaa toisiaan. "Ehkä luonto kerää satoaan"

      Kyllä vain, kauniit maisemat täällä on.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      220
      1883
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      67
      1699
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      68
      1485
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1179
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1100
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1065
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      4
      988
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      940
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      871
    Aihe