Auttakaas nyt hädässä! Olen Ranskassa Uttenheimissä (Strasbourgin lähellä) au pairina ja saan parin viikon päästä 2 vapaata putkeen. Aion käyttää nuo vapaat käymällä Sveitsissä, sillä haluaisin nähdä vähän Alppeja ja muutenkin Sveitsiä. Tiedän etten ehdi paljon, mutta haluan lähteä käymään.
Lähden autolla liikkeelle, joten matkaan täytyy varata aikaa. Olen miettinyt, että yöpyisin Bernissä tai jossain muussa kaupungissa lauantaina ja lähtisin sunnuntaiaamuna Alpeille. Menen varmaan Bern Backpackers Hotel & Hostel Glockeen yöksi. Kysymys kuuluu onko mitenkään mahdollista saada auto suht halvalla parkkiin siksi yöksi? Entä suosittelisitteko jotain muuta yöpymispaikkaa jos aion suunnata aamulla Alpeille? Olen yrittänyt etsiä halpaa paikkaa lähempää Alppeja, mutta mietin vain että montako parkkia joudun maksamaan jos haluan käydä vähän ostoksilla ja sitten mennä vielä toiseen paikkaan yöksi. Toisaalta jos joku helpompi ja kätevämpi löytyy eikä parkki ole kovin kallis, miksei.
Tulen siis Ranskasta pohjoisesta päin, joten aloitan vaelluksen varmaankin jostain Thunin läheltä? Mitä suosittelisitte? Saako auton "Alppien kupeeseen" hyvin parkkiin? Maksaako se roimasti?
Uskon, että kun pääsen vuorille, niin selviän niillä ohjeilla joita olen netistä löytänyt, mutta auton kanssa en oikein tiedä mitä tekisin ja yöpymispaikka on vielä auki. Lukemani perusteella luulen myös, että pääsen nauttimaan maisemista ja vuoristosta jo yhdenkin päivän aikana ihan mukavasti. Mutta antakaa ihmeessä vinkkiä ja neuvoja! Tarvitsen apua. En ehdi päivystää tässä keskustelua seuraamassa tuon au pair- homman vuoksi mutta toivon että vastauksia on tullut kun pääsen katsomaan : )
Apua! 2 päivän matka Sveitsiin, tarkoitus myös vaeltaa!
amule
0
166
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.726378- 1445863
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4933725Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1202139- 391391
Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved4051368- 741195
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun471054Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan56970Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja110962