Tiineys ja pentue

JohnDoe_

Hei!

Olen ensimmäistä kertaa elämässäni teettämässä koirallani pentuja. Narttu on nyt astutettu ja odottelemme tapahtuman tuloksia. Miten mahdollisen tiineyden pystyy havaitsemaan ja miten aikaisin ilman ultraäänitutkimusta? Olisin myös kysynyt vinkkejä ja kokemuksia toisilta rottweilerin omistajilta?:)

4

612

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sumppi1

Moi kaikki!
      Itsekin olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksista kun olette teettäneet omalle koirallenne pentuja. Kuinka on sujunut ja kuinka on vaikuttanut emoon koko raskaus, synnytys sekä pennuista huolehtiminen?
      Kiitos!

• Vielä muistissa

Omalla koirallani alkoi etumus täyttyä muutama viikko astutuksen jälkeen. Ultrattiin muistaakseni 1 kk. astutuksesta.
      Tiineys sujui hyvin omalla nartulla, sain oman koirani kasvattajalta paljon apua ja neuvoja niin ruokintaan, liikuntaan jne.

Kannattaa lukea kirja Helena Koskentalon "Parempaan Pentutulokseen".

• Sumppi1

Moi,

Kiitos vinkistä, kirja kuullostaa mielenkiintoiselta!

• rusettirinta

Ensimmäisiä merkkejä onnistumisesta on toisilla nartuilla viikon kestävä ruokahaluttomuus 3 - 4 vk astutuksesta. Sitten nisät punertuvat 33vrk ja sitten vähäinen, vaalea, limainen vuoto. Lantio pyöristyy (riippuu pentumäärästä) noin 6vk ja 35 vrk voi osaava omistaja erottaa pentujen liikkeet. Synnytys on yksilöllinen ja aina pitää varautua myös siihen, että apua on saatavilla. Synnytyksen jälkeenkin (vaara 3:n viikon ajan), vaikka kaikki näyttää hyvältä voi tulla yht`äkkiä kalkkikramppi, jolloin emon on saatava kiireesti apua. Joten emoa ja pentuja on valvottava. Onnea!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      60
      1128
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      871
    3. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      641
    4. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      315
      627
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      114
      614
    6. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      598
    7. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      595
    8. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      93
      590
    9. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56