Kannattaako vaihtaa?

nettimegan

Meganessa olis jakopäänvaihto ajankohtainen piakkoin. Onko hyvä vaihtaa myös vesipumppu samalla? Viimeks 4 vuotta sitten vaihdatin jakopään, vesipumpun, apulaitehihnan sekä ohjainrullat/kiristimet. Autolla ajettu nyt vain 54 tkm. viimesen vaihdon jälkeen ja apulaitehihna vaihdettiin reilu pari kuukautta sitten. Monenlaista kommenttia olen kuullut tuttujen tutuilta näistä vaihdoista, liikkeet (merkki) tietysti suosittelee vaihtamaan kaikki tilpehöörit ja hinta nousee

7

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kireä hihna

      Kyllä kannattaa vaihtaa rullat ja myös se vesipumppu samalla, kun on aivan tarjottimella hihnan vaihdon yhteydessä. Vesipumpun hinta tuossa remontissa on kärpäsenkakka valtameressä.

    • nettimagan

      Jo vain niin tein että vaihdoin tai vaihdatin koko paketin, olihan se taas iso tikki ja kustannus kun auto on vm.00 sillä 599 oli tarjoushinta...no jospa taas neljä vuotta hyristellään autolla. Tosiaan auton arvoon nähden nuo 16 V hihnanvaihdot vanhemmissa autoissa on kalliita mutta kun auto on NIIN hyvä muuten...

    • eka ja vimonen

      mun -04 romuun vaihdettiin ekan kerran hihna kun oli ajettu 120000! Sanoivat että 80th on vaihtoväli. Yleensä vaihtavat kuulemma vesipumpun ja kiristäjänkin. Maksoi keväällä 550€ loimaalla.Kyseinen laite on kyllä muuten ensimmäinen ja viimeinen ranskalaisen suunnittelema vikapesäke,jonka ikinä hankin! Onneksi on vielä muitakin merkkejä,Ladakin on parempi! Olen omistanut kymmeniä eri autoja,ja tämä on kyllä mystisin fiasko!

      • Plaa, plaa, plaa

        Joo, niin taas. Ja mitähän sitten ?


    • mexmax***

      5w/50 moottori öljyllä kauttaaltaan, jolloin siitä tulee eritääin notkea ja vähä kitkainen. Liika öljy pyyhitään rätillä pois. Olen autokorjaamolla töissä oleva asentaja ja voitelen hihnoja työkseni. Tietenkin veloitan hihnan vaihdoista sen 600 euroa, mutta todellisuudessa voitelen hihnat ja joskus vaihdan vesipumpun, jos se on väljä ja vuotaa. Muuten vain voitelen hihna ja hyvin tuntuu kestävän. Yhtään asikasta ei ole tullut valittamaan, joten homma toimii!! Aloitin voitelun keväällä 2011, kun perustin autokorjaus firmani Helsinkiin. Tervetuloa uudet ja vanhat asiakkaat tutustumaan uuteen edulliseen autokorjaamoon Tattarisuolle kytkintielle.
      Öljyn vaihto vain 25 euroa, jakohihnan vaihto 600 euroa sis vesipumpun.
      Valohoito 50 euroa tunti!

    • nettimegan

      LOL...ylläolevalle kirjoitukselle...kaikenlaista persoonaa tähänkin palstaan näköjään kirjoittelee. Missäs se vesipumppu muuten sijaitsee tässä autossa, eli näkeekö sen konepellin alta? En juurikaan tiedä auton moottori/tekniikkaa enkä kysyny liikkeestä sen sijaintia vaan luotin liikkeen työhön. t. aloittaja

      • kireä hihna

        Eipä näy, vesipumppua pyörittää jakohihna ja on piilossa samoin kuin hihna ja muut hilut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1945
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1423
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe