Meganessa olis jakopäänvaihto ajankohtainen piakkoin. Onko hyvä vaihtaa myös vesipumppu samalla? Viimeks 4 vuotta sitten vaihdatin jakopään, vesipumpun, apulaitehihnan sekä ohjainrullat/kiristimet. Autolla ajettu nyt vain 54 tkm. viimesen vaihdon jälkeen ja apulaitehihna vaihdettiin reilu pari kuukautta sitten. Monenlaista kommenttia olen kuullut tuttujen tutuilta näistä vaihdoista, liikkeet (merkki) tietysti suosittelee vaihtamaan kaikki tilpehöörit ja hinta nousee
Kannattaako vaihtaa?
7
193
Vastaukset
- kireä hihna
Kyllä kannattaa vaihtaa rullat ja myös se vesipumppu samalla, kun on aivan tarjottimella hihnan vaihdon yhteydessä. Vesipumpun hinta tuossa remontissa on kärpäsenkakka valtameressä.
- nettimagan
Jo vain niin tein että vaihdoin tai vaihdatin koko paketin, olihan se taas iso tikki ja kustannus kun auto on vm.00 sillä 599 oli tarjoushinta...no jospa taas neljä vuotta hyristellään autolla. Tosiaan auton arvoon nähden nuo 16 V hihnanvaihdot vanhemmissa autoissa on kalliita mutta kun auto on NIIN hyvä muuten...
- eka ja vimonen
mun -04 romuun vaihdettiin ekan kerran hihna kun oli ajettu 120000! Sanoivat että 80th on vaihtoväli. Yleensä vaihtavat kuulemma vesipumpun ja kiristäjänkin. Maksoi keväällä 550€ loimaalla.Kyseinen laite on kyllä muuten ensimmäinen ja viimeinen ranskalaisen suunnittelema vikapesäke,jonka ikinä hankin! Onneksi on vielä muitakin merkkejä,Ladakin on parempi! Olen omistanut kymmeniä eri autoja,ja tämä on kyllä mystisin fiasko!
- Plaa, plaa, plaa
Joo, niin taas. Ja mitähän sitten ?
- mexmax***
5w/50 moottori öljyllä kauttaaltaan, jolloin siitä tulee eritääin notkea ja vähä kitkainen. Liika öljy pyyhitään rätillä pois. Olen autokorjaamolla töissä oleva asentaja ja voitelen hihnoja työkseni. Tietenkin veloitan hihnan vaihdoista sen 600 euroa, mutta todellisuudessa voitelen hihnat ja joskus vaihdan vesipumpun, jos se on väljä ja vuotaa. Muuten vain voitelen hihna ja hyvin tuntuu kestävän. Yhtään asikasta ei ole tullut valittamaan, joten homma toimii!! Aloitin voitelun keväällä 2011, kun perustin autokorjaus firmani Helsinkiin. Tervetuloa uudet ja vanhat asiakkaat tutustumaan uuteen edulliseen autokorjaamoon Tattarisuolle kytkintielle.
Öljyn vaihto vain 25 euroa, jakohihnan vaihto 600 euroa sis vesipumpun.
Valohoito 50 euroa tunti! - nettimegan
LOL...ylläolevalle kirjoitukselle...kaikenlaista persoonaa tähänkin palstaan näköjään kirjoittelee. Missäs se vesipumppu muuten sijaitsee tässä autossa, eli näkeekö sen konepellin alta? En juurikaan tiedä auton moottori/tekniikkaa enkä kysyny liikkeestä sen sijaintia vaan luotin liikkeen työhön. t. aloittaja
- kireä hihna
Eipä näy, vesipumppua pyörittää jakohihna ja on piilossa samoin kuin hihna ja muut hilut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818