Suzuki sv 650 V2

Riittääkö?

Millasia kokemuksia ekan polven sv suzukeista. Haluaisin löytää halvan/keskikoisen ja mukavan näköisen pyörän. Ajan yksin joten en tarvi kauheita takatiloja.
Mutta mites tuo koneen luonne? onko se niin vääntävä kun jostain olen lukenut. Olen ajanut tarpeeksi motskarilla joka kulkee vasta kun koneessa 10000rpm ja se kamalaa pitkän päälle. Onko joku ajanut sv:llä vuosia ihan tyytyväisenä ja onko se vähän sellanen välimallinpyörä?

Mitat 181cm ja 74kg

23

4801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 200km kokemus riitti

      Ei 650kokoinen pyörä väännä. Pyörässä kyllä hienot äänet mutta muuten aika tylsä vehje. Kierroksilla ei tapahdu mitään yllättävää eikä alle 3000kierroksenkaan viitsi ajella.
      Jos tykkää et pyörässä' pitää olla äänet ja haluaa tylsän peruspyörän sv voisi olla sopiva.
      Radalle ei! matkaan ei! Näyttäytymispeliksi ei!
      Lyhyille työmatkoille ehkä? naisille kyllä

      • SV on hyvä pyörä.

        Taisi tuo 200km tulla 25kw kuristetulla koneella sillä lähes jokainen pointti meni väärin.

        SV:n koneen vetoalue on poikkeuksellisen laaja minkä johdosta ajaminen on miellyttävää kun ei koko ajan pidä hakea sitä "sopivaa" vaihdetta. Käytännössä 3500 kierroksen yläpuolella käyttökelpoista vääntöä ja voimaa löytyy koko ajan. Tehopiikkiä huippukierroksilta ei kylläkään enää löydy.

        Vakiopyörissä äänet ovat aika säyseät ja hijaiset. Äänityyppi ei ole sellaista kireää laulantaa vaan pikemminkiin matalampaa jytkettä. Monissa on slipari joka tuo ääneen lisää syvyyttä ja volyymia jos sitä haluaa.

        Radalla noilla on ajettu paljonkin. Googlaa vaikka briteistä tai jenkeistä. Matkaakin on tehty ja ainakin blogikirjoitusten mukaan vielä ihan onnistuneestikin.

        Se kuinka pyörä miellyttää silmää on makukysymys. Se pyöreä vanhempi malli on persoonallisen näköinen mutta myös jo aika iäkäs myöskin designiltaan. Uudempi on modernimpi mutta ei enää niin persoonallinen.

        Lyhyille työmatkoille pyörä sopii. Samoin pidemmillekin. Ja myös vapaa-ajan ajoihin.

        Naisille kyllä, kuten miehillekin.

        SV on pyörä jonka hinta/laatu/ominaisuussuhde on harvinaisen hyvin kohdallaan. Suzuki itse asiassa toi SV 650:n kakkosversion hetken tauon jälkeen uudelleen myyntiin viime vuonna. Eikä malliin tullut muita muutoksia kuin uusi väri.


    • yäkklö

      Tuohan on ruma ku perr...e ,eihän tuommosta kukaan voi haluta,osta iso V-koneinen pyörä , custom,piste !

    • vtr 1000 pikkuveli

      Tekniikka huippu mut ei kyllä miellytä omaakaan silmää. Jos kone olis "vanhemman" näköiseksi tehty nii ja putkirunko kiertäis pyttyjen etupuolelta olis hieno.

    • Ajoi tai ajaa

      Osta mielummin 600/650 Bandit 1/2 katteella, siinä on enemmän mukavuutta.

    • Kerro kerro??

      Millä perusteella bandit on mukavampi kuin sv 650?
      Käy tasaisemmin vai mitä meinasit?

    • Osta isompi!!!!!

      Tylsä vehje sanon minäkin. Ei oikein ne äänetkään ole sellaset hyvät.
      Halpojahan nuo kyllä ovat alk 2500€

    • nimetön,.

      Tuossa korean kokokatetussa on paremman näköiset katteet. Kävisköhän ne tuohon Suistsukiin? mihinkähän hintaan noita katteita sais?

    • 900kawa

      Tyttöjen pyörä. Ääänet saa kyllä hienoiksi.
      Vaisu moottori pilaa paljon.

    • tykkään

      Hyvä pyörä on! Itsellä ollut parisen kuukautta alla ja todella tyytyväinen olen pyörään. Äänet on aivan mahtavat varsinkin kun on tehoputki. Päät kääntyy, ajoi missä tahansa. Parin kaverin kanssa ajellaan, heillä on 600 kuutioiset nelirivikoneet Hondalta ja Suzukilta ja kyllä ne aika vaisuiksi jää SV:n rinnalla. Vauhtia piisaa näihin nähden hyvin ja pienellä tuunauksella saa pyörästä upean halusi sitten streetin tai kyykyn.

      Alussa voi olla hieman totuttelemista varsinkin moottorijarrutuksessa koska vääntö voi säikäyttää ja saattaa antaa "jäykän" tuntuman.

      Ja nyt, kun tämä keskustelu ei ikinä pysy asiallisena sanon, että turha kirjoittaa jos ei itselläsi ole kokemusta tai et pidä ulkonäöstä. Kirjoittaja halusi kokemuksia jakoon, vai oliko tämä joku muodin huipulle -keskustelu?

    • Varoo sitten.

      Näissä sitä vikaa et keuliessa öljypumppu haukkaa ilmaa ja siinä käy sitten laakerit hetken ilman öljyä. Paha paha. Saattaa tulla iso remppa ennenaikojaan. Olenpahan nyt tiedostanut tämänkin eteenpäin.
      Sama homma sv 1000 mallissa.

      • ei tarvi varoooooooo

        650sv ei keuli kaasusta ku ykkösellä et se siitä ja ei nosta toi tonninenkaa sen paremmin, nyt joku huutaa et keulii joo niin keulii ku jaksaa vetää sarvista...
        Hyvä ensipyörä muuten sopii naisille ja perheen pieninmille.


      • Korjaus ei keuli
        ei tarvi varoooooooo kirjoitti:

        650sv ei keuli kaasusta ku ykkösellä et se siitä ja ei nosta toi tonninenkaa sen paremmin, nyt joku huutaa et keulii joo niin keulii ku jaksaa vetää sarvista...
        Hyvä ensipyörä muuten sopii naisille ja perheen pieninmille.

        edes ykkösellä 650sv pelkästä kaasusta! Edes 650 v-strom samalla koneella,mutta herkemmin keulivalla runkorakenteella ei keuli kaasusta niin ei takuulla etupainoinen svkään! Tonninen juuri ja juuri nyppää ykkösellä kakkosella eienää sekään.


      • Haista sinä vittu
        Korjaus ei keuli kirjoitti:

        edes ykkösellä 650sv pelkästä kaasusta! Edes 650 v-strom samalla koneella,mutta herkemmin keulivalla runkorakenteella ei keuli kaasusta niin ei takuulla etupainoinen svkään! Tonninen juuri ja juuri nyppää ykkösellä kakkosella eienää sekään.

        Korjaa sinä vaan omia juttujas. Kyl se nostaa ykkösel sen nokan ylös mut siihen se sit jääkin, et puhu sinä vaan vtormista ja keulivista runkorakenteista ja avaa niille on ketju.


      • Niinkö
        Haista sinä vittu kirjoitti:

        Korjaa sinä vaan omia juttujas. Kyl se nostaa ykkösel sen nokan ylös mut siihen se sit jääkin, et puhu sinä vaan vtormista ja keulivista runkorakenteista ja avaa niille on ketju.

        No on noita maailmalla testattukin ihan ammattimiesten toimesta ja kaikissa testeissä sanovat samaa ei keuli millään kaasusta. Mutta virittäähän tuota voi ja vaihtaa välejä niin että varmasti keulii. Se on vaan eri juttu se. Peace vaan mulkero.


    • 800honda

      Kattokaapa nettimotosta kun joku mainostaa 650suzukia jossa on tehty 3000euron koneremppa. Keulittu hivenen. Ikävä heikkous koneessa.

    • suzuzuzu

      Etusylinterinen vaurioituminen keulimisen seurauksena on legendaa suzuki TL:n ja vanhan kaasari SV:n peruja. 03 -> eteenpäin olevissa ruiskulla toteutetuissa SV:ssä ei tuollaista ongelmaa ole. Turhaa pelottelua. Itse olen ajanut kolme vuotta 2005 sv650s:llä ja on toiminut kuin unelma. Ei mitään vikaa missään. sv 1000 keulii kevyesti kaasulla mutta 650 ei nosta eturengasta montaa senttiä kovin pitkäksi aikaa. Kytkimellä / taakse nojaamalla keulii 650 myös ihan hyvin.

      Erittäin hyvä pyörä eikä ole tarkoitus vaihtaa. Mittarissa tällä hetkellä 26 tuhatta ja mulla kokoa 180cm/82kg

      • On se jännää

        miten pomperilehden stunttimiehetkään ei saa testissä vakio sv650sta keulimaan kaasusta,mutta täällä keulivat helposti vaan vähän tangosta vetämällä. Se "keulii" tasan sen verran,että tuntee kuinka etupumpuissa kevenee,mutta rengas ei nouse senttiäkään tienpinnasta täysin vakiolla 650llä vaikka miten yrittää.


      • Siis pelkästä
        On se jännää kirjoitti:

        miten pomperilehden stunttimiehetkään ei saa testissä vakio sv650sta keulimaan kaasusta,mutta täällä keulivat helposti vaan vähän tangosta vetämällä. Se "keulii" tasan sen verran,että tuntee kuinka etupumpuissa kevenee,mutta rengas ei nouse senttiäkään tienpinnasta täysin vakiolla 650llä vaikka miten yrittää.

        kaasusta.


      • teho79
        Siis pelkästä kirjoitti:

        kaasusta.

        on se kumma kun näillä keksinnöillä pitäs ajaa nykyään kokoajan eturengasta säästäen. mä oon raaskinu vielä etusen ostaa uuden kun siltä näyttää että tarvii... takarenkaita mun tellu syö vähän enempi. (v)kahta en vaihda ;)


    • ttemu

      Olisko kellään kokemusta 650sv:stä niin tuo sulake palaa aina silloin tällöin? välillä ajaa 5km pamahtaa pääsulake ja välillä ajaa 1000km ja pamahtaa pääsulake!?

    • devotion4music

      Mulla nyt ekaa kesää 650 sv vm2000. Ja on muuten mainio pyörä! v2 kone todellakin antaa yllättävän paljon vääntöä ja sen ansiosta tolla ajaa mielellään vähä pidempiäkin matkoja kuin myös kaupunkirinkuloita. Mulla pyörässä wileycon tehari ja välitykset vission vaihdettu lyhyemmiksi. Keulii ykkösellä vaikka kuinka eteen nojaisi mutta toisaalta huutaa sitte 120vauhdissa jo yli 5000rpm :D suosittelen kaikkia ainakin koeajamaan ko. pyörän. Itse ainakin vähän epäilevästi pyörää sarvista tartuin mut koeajo vei kyllä sydämen! Ja ulkonäköön sen verran että tätä pyörää on erittäin helppo muuttaa mieleisekseen. Katteita löytyy vaikka minkälaista ja nakunakin on nätti. Ja tuohon moottorin leviämiseen sanon ettei kannata yhtään pelätä hajoamista tavan ajossa tai vähän aggressiivisemmassakaan. Ite oon pieniä siivuja keulien vetäny mut ei viitsi suuremmin bomberoida. Koneen tehothan löytyy melko matalalta kierrosalueelta joten huudattaa ei tarvitse ja tämähän näkyy sitten moottorien kestossa. Ja sanotaan vielä se että tehoa kuitenkin löytyy sen verran että kiihdytyksessä 600 gixxerin kanssa pysyy rinnalla reilusti yli sataseen asti että kyllähän tuollakin ehtii... :)

    • Mersumies

      Itse olen nyt 3 vuotta omistanut 650 naku sv:n. Pyörä on tosi mukava ajaa, kun nopeus pysyy maltillisena. 0-100 kiihtyvyys lähes 600 rivikoneiden tasoa, mutta 100:sen jälkeen alkaa tehon puute vaivata. Ainakin tuo suorasarvinen täysin vakio nostaa keulan 1:llä, 2:lla vaatii jo kytkintä. Todella mukava pyörä ajaa, jos ajelee suunnilleen rajoitusten mukaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1753
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1357
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1158
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1138
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      53
      987
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      966
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      954
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      870
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe