Niin suuri pettymys etten enää osta Soneralta enää mitään

Silmään kustu

Kihisen tässä vielä vähän raivosta kun päätin juuri viidennen puheluni Soneran asiakaspalveluun ja irtisanoin sopimukseni. Nyt on kyllä semmoista sössimistä ja asiakkaan pompottelua etten jaksa koko firmaa vähään aikaan. Tilasin siis 10megan valokuidun tuossa kesäkuussa ja tarjous oli hinnaltaan varsin hyvä. No, yhteys ei koskaan pelannut ja näin sen toimisen eteen jo ihan liikaa vaivaakin, joten peruin sen nyt. Aloitetaanpa alusta.

Tilattuani laajakaistan puhelinmyyjältä olin varsin tyytyväinen. Hyvä tarjous, olin tutkinut tietoja Soneran sivuilta ja myyjä lupasi pistää toimituspäiväksi 1.8, jotta saan sopivasti edellisen yhteyden peruttua kuukauden perusmisajalla.

Heinäkuun alussa saan tekstiviestin, että liittymä ollaan parin päivän päästä asentamassa. Soitin heti asiakaspalveluun ja kysyin tätä, koska myyjä oli luvannut päiväksi 1.8. Enhän halunnut maksaa kahdesta päällekkäisestä yhteydestä. Asiakaspalvelija sanoi, että päivä on laitettu väärin ja korjasi sen. Sain tekstarin, että liittymä toimitetaan 1.8.

Parin päivän päästä modeemi toimitettiinn ja saan tekstarin, että kohta ollaan liittymää asentamassa (siis heinäkuun alussa). Soitin asiakaspalveluun ja kysyin tätä ihmeissäni, olinhan jo saanut viestin, että liittymä tulee 1.8. Asiakaspalvelija sanoi, että on tänne jotain tietoja korjattu, mutta edellinen asiakaspalvelija ei ollut osannut laittaa niitä oikein. Tiedot korjattiin ja liittymä luvattiin toimittaa 1.8.

31.7. kytkin modeemin seinään (ja voi kyllä tiedän kuinka tämä toimii... en ole mitään väärin kytkenyt) ja 1.8. mitään ei tapahtunut. Buuttailin boksia vähän väliä ja odotin puoleen yöhön. Ei mitään.

2.8. Aamulla buuttasin modeemin, ei mitään. Soitin töistä asiakaspalveluun ja sieltä valiteltiin, että asentaja taitaa olla myöhässä. Sitä ei oltukaan asennettu 1.8. Toivottiin, että asia hoituisi. Sanoinkin jo, että ei tässä nyt mitään toivota, vaan kyllä se yhteys pitää voida asentaa ajoissa. Myöhemmin päivällä asentaja soitti ja varmisti osoitteeni ja sanoi soittavansa jos ongelmia ilmenee. Illalla netti ei toiminut vaikka buuttasin boksin.

3.8. (tänään) buuttasin boksin aamulla, ei mitään. Nyt töiden jälkeen netti ei toiminut ja soitin asiakaspalveluun ja puhuin äänentunnistusohjelmalle 10 minuuttia ennen kuin minulta meni hermo. Suljin puhelun ja soitin uudestaan asiakaspalveluun. Tällä kertaa minut ohjattiin ihmiselle, koska sanoin tunnistesanoiksi laajakaistaliittymän perumisen enkä toimimattomuutta.

Puhuin yhdelle asiakaspalvelijalle ja selitin asian uudestaan. Sitten hän siirsi minut vikapalveluun ja selitin asian uudestaan. Vikapalvelussa sanottiin, ettei liittymän toimintaa voida luvata täksi päiväksi, mutta huomenna asentaja voisi tulla. En enää jaksanut pelleilyä ja sanoin lopettavani liittymän. Minut ohjattiin taas uudelle asiakaspalvelijalle ja selitin asiani jo miljoonanteen kertaan ja sain lopulta liittymän peruttua.

Huoh. Pääsin eroon jatkuvasta toimimattomuudesta, soittelusta ja säheltävistä työntekijöistä.

En jatkossa aio edes harkita Soneran asiakkuutta, oli hinta kuinka hyvä tahansa. Ei sillä halvalla hinnalla mitään tee jos tuotetta ei koskaan toimiteta. Ja tämän kokemuksen jaan teidän kanssanne, jotta te voitte välttää tämän kaiken vaivan, jonka minä jouduin kokemaan.

3

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KffkOsäg

      No miksi et ottanu sitä liittymää sillon ku se oli sulle tarjolla, vaan aloit sooloilemaan?

      • ap

        Koska en halua maksaa kahdesta päällekkäisestä?


    • onpas pipo kireellä ... asiakas"palvelujen" kanssa aikuinen ihminen tietää odottaa varsin venyvää toimintaa. Tuolla irtisanomisketjussa kirjoittelen 11.7. käynnistetyn (keskeneräisen) irtisanomisen vaiheita ... odottelua vaan, kyllä se siitä ...

      (edellisessä ruuhkalähiössä oli tuollainen valokuituyhteys tarjolla 19,90 €/kk ... vakavasti harkitsin mutta langaton laajakaista oli niinä viikkoina toimintatuulella)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannan kirja USA:n bestseller!

      "Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      117
      11079
    2. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

      Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      154
      10302
    3. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

      ...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      26
      8030
    4. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

      Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      180
      6488
    5. Metsäalan rikolliset

      Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      48
      5543
    6. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

      Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      73
      5051
    7. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

      Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      144
      4352
    8. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      25
      4226
    9. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      62
      4029
    10. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

      Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      132
      3597
    Aihe