Taulut tapettiseinään ilman vaurioita?!

opiskelija__

Vuokraisäntäni ei anna tehdä reikkiä seinään että saisin tauluni seinälle ja seinät ovat tapettia. Onko mitenkään mahdollista saada tauluja seinälle ilman että vaurioitan tapettia tai teen reikiä seinään?! Tarvitsen ihmettä...

10

10713

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ah!

Onpas ihme vuokraisäntä, jos ei edes taulukoukkuja anna seinään laittaa. Niistähän tulee ihan pienet rei'ät. Ärsyttää koko ajatus vuokrattavasta huoneistosta, jonne pannaan aivan kuin kiusaksi tapettia sun muuta ja jota asukas ei saa sisustaa omanlaisekseen kodiksi ja vuokraa pitäisi vielä moisesta kasarmista maksaa!

• _Annika_

Ei anna HOASikaan kiinnittää seinille tauluja, hyllyjä, peilejä jne. Keksin ratkaisuksi sisustustarrat, ne ei jätä mitään jälkiä sitten kun ne poistaa. Ei tietenkään kannata laittaa kohokuvioiselle tapetille, mutta tasaisella kyllä pysyy :) Tätä suosittelen: http://designskins.fi/

• -vuokralainen-

Kaupungin vuokra-asunnoissa ei suositella hyllyjen ja muiden isojen esineiden kiinnittämistä seiniin, seinäpinnan pitäisi olla siis ehjä, kun muuttaa pois. Kuulemma saa kiinnittää tauluja, peilejä ym., mutta on vuokralaisen vastuulla, että seinä on ehjä, kun muuttaa.

Itse olen sisustanut mieleni mukaan. Mieluummin remppaan seinän ennen lähtöäni kuin asun ahdistavassa vankilassa, jossa persoonani ei saa näkyä.

• +

Ei niitä ruuvin reikiä käytännössä tarvitse paikkailla ainakaan kunnallisilla vuokrayhtiöillä, katsotaan normaaliksi asunnon kulumiseksi.

• katosta?

No, johonkin ne reiät on tehtävä, ellei seinään, niin sitten kattoon, josta taulut olisi ripustettava taidegallerioiden ja -museoiden tapaan.

• Ihme tyyppejä

On kyllä omanlaatuisensa isäntä...
      Kannataisi kuitenkin ehkä ottaa selvää, onko reikien teko seinään nyt kuitenkin "normaali asumisesta aiheutuva kuluminen", jolloin olisi sallittua.
      Mikäli mies sitten edelleen kieltää taulut, pyydä vuokranalennusta! Täytyyhän ihmisen saada "kodissaan"elää.
      Kun itse asuin yksityisen vuokraamassa asunnossa, laski vuokraemäntä myös seinästä irronneen kulman(sohvaa sisään tuodessani tullut)normaaliksi kulumiseksi. Ja ainahan voi muuttaessa remontoida asunnon, myös HOAS:lla.
      Taistele :)

• Mieeeeeeeeeee!

Meillä on omistusasunto, mutta olen senverran vaihtelunhaluinen ,etten halua joka helkkarin seinään reikiä, siksi meillä on kolmion seinällä kaksi reikää ja loput on tarrakoukuilla kiinni.
      Hääkuvaa varten on taulunkiinnityspalat, ja hyvin on pysynyt painava kuva (kehys on painava) pysynyt makkarissa jo puolitoista vuotta.
      Kyse on 3 M command sarjasta.
      Kiinnitin parvekkeen oven metalliseen osaan kolme koukkua ja pingotin kankaan niihin näkösuojaksi. Hyvin on pysynyt vaikka aika tuulinen paikka onkin, ompelin kankaan ylä ja alaosaan sentin kujan, johon pujotin hieman kangasta reilumman puutikun ja nostin koukuille. Saa helposti talveksi pois, eikä tarvinnut metalliseen ovenkarmiin ruveta miettimään reikien tekoa

• T3ssu

vau, olipa kivoja noi http://designskins.fi/ :) Onko nuo koti/toimisto jne. kategorian tarrat siis sisustusta varten?

• siimalla

Jos katon ja seinien nurkassa (mikä lie nimi) on puiset listat, voisiko niihin laittaa pienet naulat ja ripustaa siimalla taulut. Näin olen joskus nähnyt tehtävän. Itse olen vuokraemäntä ja olen toivonut, että ei laitettaisi proppuja seiniin (vasta maalatut). Taulukoukut jättävät pienemmät reiät. Jos tuhmat vuokralaiset ei noudata pyyntöäni, paklaan ja maalaan seinän sitten seuraavaa varten. Pakkelin ja maalin vähennän verotuksessa. Lateksit kuivuvat muutamassa tunnissa.

• Vai niin...

Oletko varma, että rei'ät haittaisivat seuraavaa vuokralaista - ainakaan enemmän kuin ajatus siitä, että tässä asunnossa ei saa tehdä mitään...? Minä ainakin vuokralaisena kiertäisin kaukaa siistit seinäsi. Etsin nimittäin kotia, jos etsin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      84
      3852
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1822
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      109
      1136
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      100
      1101
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      64
      946
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      165
      875
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      846
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      811
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      61
      780
    10. Huono grilli kokemus

Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll
      Puolanka
      22
      751
    Aihe