Onko VW järkevin?

ostoaije

Eniten myyty. Tilastojen mukaan paras jälleenmyyntiarvo Skodan kanssa. Harkitut yksityiskohdat. Hyvä ajettavuus. Moderni tekniikka.

Onko uusi VW fiksuin valinta suomalaiselle tavis palkansaajalle?

23

438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osta Skoda

      Ainakin parempi kuin yksikään Aasialainen kinneri, kuten Toyota, Kia ja Hyandai.

      • 4+4

        Ja parempi kuin yksikään itäblokin auto,skoda tai Lada


    • On se

      Ja ruskeat teryleeniset miestenhousut, mieluiten hieman lyhyellä lahkeella.

    • minullakin volkkari

      Kyllä...! Hinaus ja korjaamoala kiittää hyvästä valinnasta.

    • mersupersu

      Suomalaiselle peruspalkansaajalle paras auto on Saksassa sisäänajettu Mersu. Siinä on hinta ja laatu kohdallaan ja lisäksi naapuri saa apskahalvauksen.

    • Filosofi.

      Yksinkertainen vastaus on että ei.

      Tuskin pystyt absoluuttisesti järkevintä edes määrittämään. Ja jos uusi auto on aivan pakko ostaa, niin se tarkoittaa että myös mukavuus ja makuasiat painaa, jolloin VW ei ainakaan puolusta paikkaansa järkevänä.

      Uutta autoahan ei taloudellisesti ole mitään järkeä ostaa. Sen arvo haihtuu hyvin nopeasti, ja auton tehtävän, paikasta A paikkaan B menemisen, hoitaa ihan yhtä hyvin käytetty ja hyvin huollettu vanhempikin auto.

      Joten syyt hankkia aina uusi auto, ovat enempi sitten mukavuuspuolen juttuja.

      VW ei kyllä maailman mittakaavassa ole myydyin missään perspektiivissä, Suomessa tosin varsin myyty. Mutta, miksi katsoa sitä mitä muut ostaa, voit itse valita, mitä itse tarvitset. Yleensäkin, keskivertoihmiset tuskin älyävät kovin paljoa autoista, joten siksi se on melkein viimeinen peruste sen vuoksi ostaa VW että kaikki muutkin ostavat.

      • Suosio selittää...

        Volkkarin ja Skodan suosio selittävät sen jälleenmyyntiarvon. Ei se, että ne olisivat kestäviä tai viattomia. Lukemalla vaikkapa kotimaisia merkkien foorumeita kuten ultimatevw.com tai vagarena.fi saa selville äkkiä että vikoja on, ja ne keskittyvät etenkin uusimmissa malleissa tsi-moottreiden jakoketjuun ja kaksoisahdetussa versiossa magneettikytkimeen ja öljyputkiston väärään sijoitukseen. DSG-automaatti on myös vika-ja hajoamisherkkä, edelleen, vaikka sitä on valmistettu jo pitkään.

        Kansan iso osa ei ole kiinnostunut autoista sen enempää, ei muodoista, ei fiiliksestä, kunhan on selkeät nippelit, ok ajaa ja tilaa ja hinta sopiva Siksi VW ja Skoda myy, ja moni sitten ostaa käytetynkin sellaisen koska päättelee myyntitilastoista tai vaihtoautohallin valikoimasta että noita on paljon ja että valitaanpas sellainen itselle.

        Jos kansamme olisi enemmän tunneautoilijoita eli kiinnittäisivät enemmän huomiota vaikkapa tyylikkyyteen ja fiilikseen, olisi top 10 -lista erilainen, aivan kuten vaatteissa ja pukeutumisessa näkee eron vaikkapa Tallinnan tai Pariisin ja Rooman kaduilla verrattuna maamme vastaavaan.


      • BMW 320dA -09
        Suosio selittää... kirjoitti:

        Volkkarin ja Skodan suosio selittävät sen jälleenmyyntiarvon. Ei se, että ne olisivat kestäviä tai viattomia. Lukemalla vaikkapa kotimaisia merkkien foorumeita kuten ultimatevw.com tai vagarena.fi saa selville äkkiä että vikoja on, ja ne keskittyvät etenkin uusimmissa malleissa tsi-moottreiden jakoketjuun ja kaksoisahdetussa versiossa magneettikytkimeen ja öljyputkiston väärään sijoitukseen. DSG-automaatti on myös vika-ja hajoamisherkkä, edelleen, vaikka sitä on valmistettu jo pitkään.

        Kansan iso osa ei ole kiinnostunut autoista sen enempää, ei muodoista, ei fiiliksestä, kunhan on selkeät nippelit, ok ajaa ja tilaa ja hinta sopiva Siksi VW ja Skoda myy, ja moni sitten ostaa käytetynkin sellaisen koska päättelee myyntitilastoista tai vaihtoautohallin valikoimasta että noita on paljon ja että valitaanpas sellainen itselle.

        Jos kansamme olisi enemmän tunneautoilijoita eli kiinnittäisivät enemmän huomiota vaikkapa tyylikkyyteen ja fiilikseen, olisi top 10 -lista erilainen, aivan kuten vaatteissa ja pukeutumisessa näkee eron vaikkapa Tallinnan tai Pariisin ja Rooman kaduilla verrattuna maamme vastaavaan.

        Kyllä,puhut asiaa.Auto on suurimmalle osalle väestä pelkkä käyttöväline josta pitää saada mahdollisimmaan paljon takaisin.Tämän voi lisäksi todistaa sillä että jos kennelle tahansa näistä "normiautoilijoista" antaisi 40 tuhatta euroa ja pitäisi ostaa itselleen ns.oman tyyllinen tai haaveita vastaava auto,niin eipä kukaan varmaan valitsisi itselleen hyundaita,Kia taikka Skodaakaan.


    • C5

      Jos ostat auton pelkästään järkevyyden perusteella, sinun tulee ostaa mahdollsimman pieni ja hyvin arvonsa pitävä auto. Eli tyypillisesti karvalakkiversio Aigosta tai Yarisista. Siinä häviät vähiten, ja pääsee silläkin paikasta toiseen. Sopii kaupunkipyöritteluun, ja miksei lähiöönkin. Pärjää maantielläkin, kunhan ei yritä liian pitkiä päivämatkoja.

    • 4VW

      On se hyvä valinta, on tullut muutamia ajettua peräkkäin japsien jälkeen, ja huollossa tarvitsee käydä todella harvoin, ja sittenkin kun pitää, niin hinnat ovat olleet kohtuullisia, toisin kun monella muulla, ajettavuus on sellainen mistä pidän ja kyytiläisillä ei ole ollut moitittavaa. Kyllä minä tottakai kävin Auriksella, Mazda 3:lla ja Focuksella ajelemassa ennen kun tuon kuutos Golfin ostin, mutta ei niissä sitten lopulta olleet kaikki jutut ihan niin viimeisenpäälle kun mitä olen VW:n autoissa tottunut, niinpä ostin taas VW:n. Tiedän että valinta saattaa olla jonkin mielestä tylsä, mutta minkäs teet kun ei parempiakaan ole tuossa luokassa.

      • kjhdkjgnb

        Kun on tottunut johonkin, kaikki erilainen tuntuu oudolta. Tällä ei ole mitään tekemistä paremmuuden kanssa.

        Jos VAGinamerkkiin päätyy, miksei siiten valitsisi Škodaa taI Seatia? Samaa kamaa eri paketissa ja halvemmalla.


      • BMW 320dA -09
        kjhdkjgnb kirjoitti:

        Kun on tottunut johonkin, kaikki erilainen tuntuu oudolta. Tällä ei ole mitään tekemistä paremmuuden kanssa.

        Jos VAGinamerkkiin päätyy, miksei siiten valitsisi Škodaa taI Seatia? Samaa kamaa eri paketissa ja halvemmalla.

        Niiii,vw taitaa kuitenkin olla vähän erillainen ajettava kuin Skoda tai Seat.Ei se tee autoista samanalaisia ajettavia jos niissä on käytetty samoja moottorin palikoita keskenään.


      • myöhäisherännäinenkö
        BMW 320dA -09 kirjoitti:

        Niiii,vw taitaa kuitenkin olla vähän erillainen ajettava kuin Skoda tai Seat.Ei se tee autoista samanalaisia ajettavia jos niissä on käytetty samoja moottorin palikoita keskenään.

        Bemppupoika on vähän myöhässä viisauksiensa kanssa.


      • BMW 320dA LCI
        myöhäisherännäinenkö kirjoitti:

        Bemppupoika on vähän myöhässä viisauksiensa kanssa.

        Mene sinä tero sinne toyotasi luokse leikkimään subbarilla...


    • tekarit on/ei

      Onko tekariat a) suussa b) vesilasissa? Jos on, niin sitte VanhusWaunu on valintasi.

    • vithu mitään vw.tä

      Olen tavis palkansaaja, mutta autoni ei todellakaan ole mikään skeida eikä veewee, jokin tolkku kerjätessäkin. Aito jenkki on oikea auto.

    • problem story
    • Tahtoo vaihtaaa

      Jälleenmyyntiarvoa ei kannata väheksyä. Harva ajaa hautaansa samalla kiesillä.
      On se nähty miten naama mener norsunvitskalle kun autokuume polttelee mutta siitä entisestä ei kukaan tahdo maksaa mitä ite luulee... Kas kummaa

    • järki vai tunne?

      Jokaisen merkin kalleimmat mallit eivät ole koskaan järkeviä. Hiljattain TM:ssa 7/2012 oli juttu:
      "On harhaluulo, että premium-merkeillä on yleisesti ottaen hyvä jälleenmyyntiarvo. Premium-mallin korkeampi hinta tietää myös suurempaa euromääräistä arvonalennusta suhteessa saman kokoluokan edullisempiin automalleihin.
      Vaikka ostaa uuden noin 17000 euroa maksavan pikkuauton, jolla on todennäköisesti huono jälleenmyyntiarvo, on neljän vuoden arvonalennus korkeintaan 10 000 euroa. Uuden noin 40 000 euroa maksavan ylemmän keskiluokan premium-mallin arvonalennus on vastaavana aikana noin 20 000 euroa. Automallin hintaluokka määrittää siis ensi kädessä arvonalennuksen tason."

      VW ei ole kylläkään perinteinen premium-merkki, vaikka melko kalliitakin malleja mallistosta löytyy. Eli Up! ja Polon karvalakkimallit ovat ainakin suht järkeviä uusia autoja. Ja mielestäni kaikkein järkevin jokin tosi halpa, vanha ja hyväkuntoinen pienikulutuksinen auto, jossa ei juuri arvo laske.
      Itselleni ei muutamassa vuodessa muutaman tonnin arvonalennuksen ero merkitse mitään, vaan ostin sellaisen auton mistä itse tykkään. Jälleenmyyntiarvon maine tällä merkillä on melko huono, mutta ei haittaa kun hintakin oli edullinen.
      Mielestäni käytetyissä autoissa on jopa todella järkevää ostaa hintansa nopeasti pudottavia autoja. Niissä mielestäni ehkäpä paras Hinta - laatusuhde.

      • vwv Ville

        Wv on paras.No proplemos:http://www.taloussanomat.fi/autot/2010/02/26/kallis-moottorivaurio-uhkaa-naita-automalleja/20102977/304
        http://www.tekniikkatalous.fi/autot/varo tata kaytettya laatuautoa ndash taysi pommi/a800521


    • NoSe

      En tule koskaa olemaan niin kännissä, että ostasin Volokkarin. Mulla oli 4 Kuplaa aikoinaan ja sehän olikin tietyissä olosuhteissa kohtuullinen vekotin. Nykyset Volkkarit ei vain iske.
      Käytän Japanialaisvalmisteisia kulkuneuvoja, koska ovat huomattavasti parempia.
      Ei tarvi räplätä, kun aikoinaan tuli tarpeeksi räplättyä.

      • vaarin aikaan

        kyllähän 4 kuplaa omistaneen kokemus on pätevä nykymaailmassa.
        Koitappas uutta Volkkaria välillä Corollojesi väliin, niin yllätyt mitä on ajaa kunnon autolla.


    • Heh heh,

      jos järkevyys = tylsyys niin vissiin sitten..

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      151
      10934
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5220
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2433
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      30
      2133
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1701
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1544
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      30
      1241
    8. Känniläiset veneessä?

      Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1166
    9. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

      Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      92
      935
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

      Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      317
      892
    Aihe