Onko VW järkevin?

ostoaije

Eniten myyty. Tilastojen mukaan paras jälleenmyyntiarvo Skodan kanssa. Harkitut yksityiskohdat. Hyvä ajettavuus. Moderni tekniikka.

Onko uusi VW fiksuin valinta suomalaiselle tavis palkansaajalle?

23

446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osta Skoda

      Ainakin parempi kuin yksikään Aasialainen kinneri, kuten Toyota, Kia ja Hyandai.

      • 4+4

        Ja parempi kuin yksikään itäblokin auto,skoda tai Lada


    • On se

      Ja ruskeat teryleeniset miestenhousut, mieluiten hieman lyhyellä lahkeella.

    • minullakin volkkari

      Kyllä...! Hinaus ja korjaamoala kiittää hyvästä valinnasta.

    • mersupersu

      Suomalaiselle peruspalkansaajalle paras auto on Saksassa sisäänajettu Mersu. Siinä on hinta ja laatu kohdallaan ja lisäksi naapuri saa apskahalvauksen.

    • Filosofi.

      Yksinkertainen vastaus on että ei.

      Tuskin pystyt absoluuttisesti järkevintä edes määrittämään. Ja jos uusi auto on aivan pakko ostaa, niin se tarkoittaa että myös mukavuus ja makuasiat painaa, jolloin VW ei ainakaan puolusta paikkaansa järkevänä.

      Uutta autoahan ei taloudellisesti ole mitään järkeä ostaa. Sen arvo haihtuu hyvin nopeasti, ja auton tehtävän, paikasta A paikkaan B menemisen, hoitaa ihan yhtä hyvin käytetty ja hyvin huollettu vanhempikin auto.

      Joten syyt hankkia aina uusi auto, ovat enempi sitten mukavuuspuolen juttuja.

      VW ei kyllä maailman mittakaavassa ole myydyin missään perspektiivissä, Suomessa tosin varsin myyty. Mutta, miksi katsoa sitä mitä muut ostaa, voit itse valita, mitä itse tarvitset. Yleensäkin, keskivertoihmiset tuskin älyävät kovin paljoa autoista, joten siksi se on melkein viimeinen peruste sen vuoksi ostaa VW että kaikki muutkin ostavat.

      • Suosio selittää...

        Volkkarin ja Skodan suosio selittävät sen jälleenmyyntiarvon. Ei se, että ne olisivat kestäviä tai viattomia. Lukemalla vaikkapa kotimaisia merkkien foorumeita kuten ultimatevw.com tai vagarena.fi saa selville äkkiä että vikoja on, ja ne keskittyvät etenkin uusimmissa malleissa tsi-moottreiden jakoketjuun ja kaksoisahdetussa versiossa magneettikytkimeen ja öljyputkiston väärään sijoitukseen. DSG-automaatti on myös vika-ja hajoamisherkkä, edelleen, vaikka sitä on valmistettu jo pitkään.

        Kansan iso osa ei ole kiinnostunut autoista sen enempää, ei muodoista, ei fiiliksestä, kunhan on selkeät nippelit, ok ajaa ja tilaa ja hinta sopiva Siksi VW ja Skoda myy, ja moni sitten ostaa käytetynkin sellaisen koska päättelee myyntitilastoista tai vaihtoautohallin valikoimasta että noita on paljon ja että valitaanpas sellainen itselle.

        Jos kansamme olisi enemmän tunneautoilijoita eli kiinnittäisivät enemmän huomiota vaikkapa tyylikkyyteen ja fiilikseen, olisi top 10 -lista erilainen, aivan kuten vaatteissa ja pukeutumisessa näkee eron vaikkapa Tallinnan tai Pariisin ja Rooman kaduilla verrattuna maamme vastaavaan.


      • BMW 320dA -09
        Suosio selittää... kirjoitti:

        Volkkarin ja Skodan suosio selittävät sen jälleenmyyntiarvon. Ei se, että ne olisivat kestäviä tai viattomia. Lukemalla vaikkapa kotimaisia merkkien foorumeita kuten ultimatevw.com tai vagarena.fi saa selville äkkiä että vikoja on, ja ne keskittyvät etenkin uusimmissa malleissa tsi-moottreiden jakoketjuun ja kaksoisahdetussa versiossa magneettikytkimeen ja öljyputkiston väärään sijoitukseen. DSG-automaatti on myös vika-ja hajoamisherkkä, edelleen, vaikka sitä on valmistettu jo pitkään.

        Kansan iso osa ei ole kiinnostunut autoista sen enempää, ei muodoista, ei fiiliksestä, kunhan on selkeät nippelit, ok ajaa ja tilaa ja hinta sopiva Siksi VW ja Skoda myy, ja moni sitten ostaa käytetynkin sellaisen koska päättelee myyntitilastoista tai vaihtoautohallin valikoimasta että noita on paljon ja että valitaanpas sellainen itselle.

        Jos kansamme olisi enemmän tunneautoilijoita eli kiinnittäisivät enemmän huomiota vaikkapa tyylikkyyteen ja fiilikseen, olisi top 10 -lista erilainen, aivan kuten vaatteissa ja pukeutumisessa näkee eron vaikkapa Tallinnan tai Pariisin ja Rooman kaduilla verrattuna maamme vastaavaan.

        Kyllä,puhut asiaa.Auto on suurimmalle osalle väestä pelkkä käyttöväline josta pitää saada mahdollisimmaan paljon takaisin.Tämän voi lisäksi todistaa sillä että jos kennelle tahansa näistä "normiautoilijoista" antaisi 40 tuhatta euroa ja pitäisi ostaa itselleen ns.oman tyyllinen tai haaveita vastaava auto,niin eipä kukaan varmaan valitsisi itselleen hyundaita,Kia taikka Skodaakaan.


    • C5

      Jos ostat auton pelkästään järkevyyden perusteella, sinun tulee ostaa mahdollsimman pieni ja hyvin arvonsa pitävä auto. Eli tyypillisesti karvalakkiversio Aigosta tai Yarisista. Siinä häviät vähiten, ja pääsee silläkin paikasta toiseen. Sopii kaupunkipyöritteluun, ja miksei lähiöönkin. Pärjää maantielläkin, kunhan ei yritä liian pitkiä päivämatkoja.

    • 4VW

      On se hyvä valinta, on tullut muutamia ajettua peräkkäin japsien jälkeen, ja huollossa tarvitsee käydä todella harvoin, ja sittenkin kun pitää, niin hinnat ovat olleet kohtuullisia, toisin kun monella muulla, ajettavuus on sellainen mistä pidän ja kyytiläisillä ei ole ollut moitittavaa. Kyllä minä tottakai kävin Auriksella, Mazda 3:lla ja Focuksella ajelemassa ennen kun tuon kuutos Golfin ostin, mutta ei niissä sitten lopulta olleet kaikki jutut ihan niin viimeisenpäälle kun mitä olen VW:n autoissa tottunut, niinpä ostin taas VW:n. Tiedän että valinta saattaa olla jonkin mielestä tylsä, mutta minkäs teet kun ei parempiakaan ole tuossa luokassa.

      • kjhdkjgnb

        Kun on tottunut johonkin, kaikki erilainen tuntuu oudolta. Tällä ei ole mitään tekemistä paremmuuden kanssa.

        Jos VAGinamerkkiin päätyy, miksei siiten valitsisi Škodaa taI Seatia? Samaa kamaa eri paketissa ja halvemmalla.


      • BMW 320dA -09
        kjhdkjgnb kirjoitti:

        Kun on tottunut johonkin, kaikki erilainen tuntuu oudolta. Tällä ei ole mitään tekemistä paremmuuden kanssa.

        Jos VAGinamerkkiin päätyy, miksei siiten valitsisi Škodaa taI Seatia? Samaa kamaa eri paketissa ja halvemmalla.

        Niiii,vw taitaa kuitenkin olla vähän erillainen ajettava kuin Skoda tai Seat.Ei se tee autoista samanalaisia ajettavia jos niissä on käytetty samoja moottorin palikoita keskenään.


      • myöhäisherännäinenkö
        BMW 320dA -09 kirjoitti:

        Niiii,vw taitaa kuitenkin olla vähän erillainen ajettava kuin Skoda tai Seat.Ei se tee autoista samanalaisia ajettavia jos niissä on käytetty samoja moottorin palikoita keskenään.

        Bemppupoika on vähän myöhässä viisauksiensa kanssa.


      • BMW 320dA LCI
        myöhäisherännäinenkö kirjoitti:

        Bemppupoika on vähän myöhässä viisauksiensa kanssa.

        Mene sinä tero sinne toyotasi luokse leikkimään subbarilla...


    • tekarit on/ei

      Onko tekariat a) suussa b) vesilasissa? Jos on, niin sitte VanhusWaunu on valintasi.

    • vithu mitään vw.tä

      Olen tavis palkansaaja, mutta autoni ei todellakaan ole mikään skeida eikä veewee, jokin tolkku kerjätessäkin. Aito jenkki on oikea auto.

    • problem story
    • Tahtoo vaihtaaa

      Jälleenmyyntiarvoa ei kannata väheksyä. Harva ajaa hautaansa samalla kiesillä.
      On se nähty miten naama mener norsunvitskalle kun autokuume polttelee mutta siitä entisestä ei kukaan tahdo maksaa mitä ite luulee... Kas kummaa

    • järki vai tunne?

      Jokaisen merkin kalleimmat mallit eivät ole koskaan järkeviä. Hiljattain TM:ssa 7/2012 oli juttu:
      "On harhaluulo, että premium-merkeillä on yleisesti ottaen hyvä jälleenmyyntiarvo. Premium-mallin korkeampi hinta tietää myös suurempaa euromääräistä arvonalennusta suhteessa saman kokoluokan edullisempiin automalleihin.
      Vaikka ostaa uuden noin 17000 euroa maksavan pikkuauton, jolla on todennäköisesti huono jälleenmyyntiarvo, on neljän vuoden arvonalennus korkeintaan 10 000 euroa. Uuden noin 40 000 euroa maksavan ylemmän keskiluokan premium-mallin arvonalennus on vastaavana aikana noin 20 000 euroa. Automallin hintaluokka määrittää siis ensi kädessä arvonalennuksen tason."

      VW ei ole kylläkään perinteinen premium-merkki, vaikka melko kalliitakin malleja mallistosta löytyy. Eli Up! ja Polon karvalakkimallit ovat ainakin suht järkeviä uusia autoja. Ja mielestäni kaikkein järkevin jokin tosi halpa, vanha ja hyväkuntoinen pienikulutuksinen auto, jossa ei juuri arvo laske.
      Itselleni ei muutamassa vuodessa muutaman tonnin arvonalennuksen ero merkitse mitään, vaan ostin sellaisen auton mistä itse tykkään. Jälleenmyyntiarvon maine tällä merkillä on melko huono, mutta ei haittaa kun hintakin oli edullinen.
      Mielestäni käytetyissä autoissa on jopa todella järkevää ostaa hintansa nopeasti pudottavia autoja. Niissä mielestäni ehkäpä paras Hinta - laatusuhde.

      • vwv Ville

        Wv on paras.No proplemos:http://www.taloussanomat.fi/autot/2010/02/26/kallis-moottorivaurio-uhkaa-naita-automalleja/20102977/304
        http://www.tekniikkatalous.fi/autot/varo tata kaytettya laatuautoa ndash taysi pommi/a800521


    • NoSe

      En tule koskaa olemaan niin kännissä, että ostasin Volokkarin. Mulla oli 4 Kuplaa aikoinaan ja sehän olikin tietyissä olosuhteissa kohtuullinen vekotin. Nykyset Volkkarit ei vain iske.
      Käytän Japanialaisvalmisteisia kulkuneuvoja, koska ovat huomattavasti parempia.
      Ei tarvi räplätä, kun aikoinaan tuli tarpeeksi räplättyä.

      • vaarin aikaan

        kyllähän 4 kuplaa omistaneen kokemus on pätevä nykymaailmassa.
        Koitappas uutta Volkkaria välillä Corollojesi väliin, niin yllätyt mitä on ajaa kunnon autolla.


    • Heh heh,

      jos järkevyys = tylsyys niin vissiin sitten..

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

      Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      194
      2655
    2. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

      Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      48
      2587
    3. Mikä on sinun ja kaivattusi ikä

      💕💕💕💕
      Ikävä
      165
      2453
    4. Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta

      "I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from
      Maailman menoa
      70
      2242
    5. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

      Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      71
      2105
    6. Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit

      https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen
      Maailman menoa
      41
      2095
    7. Riikka Purra on ihana, jämpti

      Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      1
      1718
    8. Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)

      Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la
      Sysmä
      72
      1557
    9. Onko sulla jotain

      Suunnitelmia?
      Ikävä
      146
      1447
    10. Poistettuun aloitukseen

      Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei
      Suhteet
      24
      1197
    Aihe