Nikon D3100 vai Canon EOOS 1100D??

Taistelupari

Eli ensimmäistä digijärkkäriä ostamassa oleva harrastelia valokuvaaja. Kuvannut aikaisemmin vanhalla Nikon- filmijärjestelmäkameralla ja kahdella normaalilla digikameralla, toinen Nikon ja toinen Kodak.

Hinnan ja ominaisuuksien mukaan olen katsastanut digijärkkäreitä ja päädyin tähän taistelupariin. Eli kumman te itse valitsisitte ja miksi? Myös jomman kumman omistajien arvostelut ovat tervetulleita.

7

849

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iomfkjfh

Ei pidä tuijottaa johonkin tiettyyn runkomalliin, vaan ottaa selville, kumpi systeemi on mukavampi käyttää ja missä on paremmin saatavissa halutut lisälaitteet.
      Ehkä "misson impossible" vasta-alkajalle. Totuus on kuitenkin se, että jos kuvausintoa riittää vaihtuu ensirunko parissa vuodessa, varsinkin, jos se on aloittelijamalli. Objektiivien ja muiden lisälaitteiden kanssa joutuu sitten elämään pidempään, joten valittu merkki yleensä pysyy, vaikka toinen myöhemmin tuntuisi paremmalta. (suuret vaihtokustannukset)
      Mitä sitten tarvitaan riippuu siitä, mitä kuvataan. Kaikki nykyinin myytävät kamerat riittää kaikkiin normaalitilanteisiin käytettävissä olevien lisälaiteiden puitteissa.
      Esim. kameran mukana tulevat objektiivit riittää kaikkeen "turisti" kuvaukseen, mutta ei lähi, tele, laajakulma, urheilu, ei sisäkuviin ilman salamaa, huonosti potretteihin jne.
      Lisäobjetiiveja siis tarvitaan, eikä ne aina ole himoittuja zoomeja.

• -_-

Nikon ehdottomasti, toi Canon eos 1100d on ihan muovilelu..

• hihi

Nikon D3100:---)

• Jaanalainen.

Voisitte perustellakkin että miksi nikoni.

Itse olen tottunut Canonin käyttäjä, mutta silti jostain syystä päädyin Nikoniin tuon Eoksen sijaan. Olin myös molempien kanssa kahden vaiheella.
      Kuvailen itse tilannekuvia(hevosia, koiria, satunnaisesti muutakin esim. ihmisiä ja maisemia) niin päädyin Nikonin d3100 koska se tarkentaa nopeammin. Ja objektiivi vaikuttaa peliin myös todella paljon.

En ole koittanut vielä kauheasti että miten nikoni sopii käteen, siksi menossakin huomenna kuvakauppaan kokeilemaan nikonin kameroita käteen ja siinä sitten saa tietää että onko se canon vai nikon se oma kamera :)

• kjkkk

Itselle Canon ei antanut kauhean hyvää kuvaa liikkeessä kameroidensa laadusta. Alkaen jo niin pienestä asiasta kuin tuon otekumin liimauksesta. Tonnista kymppiin oli liikkeen C-kameroissa tuo kumi jo repsottamassa laukaisunapin alapuolelta. Vissiin ominaisuus, mutta jotenkin silmiinpistävä sellainen.

• taistelupari

Mistä tulee se, että nuo kamerat taistelevat?

Voisiko kysymyksessä olla omistajien tyhmyys?

• jaanalainen1

ei todellakaan! nikon on huippihyvä ja itse rakastan nikonia ja nikon on laadukkaampi ja pitää yll'ään aktiivista sivustoa. canon ei ole niinkään pitänyt mitään tapahtumia ja koulutuksia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      1564
    2. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      64
      1549
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      125
      1183
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      123
      1101
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      79
      777
    6. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      164
      710
    7. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      168
      701
    8. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      400
      605
    9. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      572
    10. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      525
    Aihe