Olisi tarjolla 80-luvun puolivälin Jammu 40 hv, joka mydään pilkkahinnalla vesivahinkoisena. Ilmeisesti siis uponut ja nostettu. Mitähän tuollaisessa on mennyt paskaksi kastuttuaan. Eli onko helpostikin korjattavissa vai kannattaako unohtaa koko paska.
Vesivahinkoinen perämoottori
5
4751
Vastaukset
- Kokemusta
Aika oleellista on se, onko se uponnut meriveteen vai makeaan veteen, ja mitä sille tehtiin heti
sen jälkeen ?
Mulla upposi kerran 50 hp Mercury meriveteen ja siitä alkoi kyllä sellainen alamäki ettei ole tosikaan vaikka kuinka purin siitä kaasareita,
korjailin sähköliitäntöjä jne. - Benkku
Yleensä hankalin korjata on kiertokankien neulalaakerit. Kampiakselin laakeripinnoissa on poikittaiset ruosteraidat.
Saadaan hiomalla/täytehitsamalla kuntoon- kustannukset vaan helposti karkaa käsistä.
Sähkölaitteet vielä voi saada järkevin ksutannuksin vaihdettua uusiin (käytettyihin).
Oliko koneessa muuten trimmiä?
B - Jari
Uitin ite pari kesää sitten 60hv mercuryn.
Välittömästi ylösnostamisen jälkeen-> tulpat irti ja kaasareista suuttimet.. vedet pois koneesta pyöräyttämällä käsin vauhtipyörästä.. sen jälkeen startilla.. osat kiinni ja käymään.. tietenki vedettömällä bensalla.
suihkitaan moottoritila jokapuolelta moottoripesuaineella.. ja putsataan sitten suojataan sumuttamalla corrosion guardia.
Moottoria käytetään niin kauan, että vesi varmasti haihtuu jokapaikasta.. kannattaa siis tehdä kohtuullinen ajolenkki..
Solenoidin kuparimutterit meni vaihtoon syöpymisen takia, mutta muuten on edelleen täysin toimiva ja siisti.
Jos moottoria ei ole välittömästi putsattu/ käytetty, voi sen tiputtaa suoraan takaisin mereen, siitä tulee muuten kohtuuttoman kallis korjattava!
Unohda se jammu, ellet saa sitä jo valmiiksi toimivana!- sisu
Saitte koneenne ylös pohjasta?Minulla meni pari viikkoa sitten 15 heppanen 20 metriin ja ei ole naaraus vielä tuottanut toivottua tulosta.
- Jari
sisu kirjoitti:
Saitte koneenne ylös pohjasta?Minulla meni pari viikkoa sitten 15 heppanen 20 metriin ja ei ole naaraus vielä tuottanut toivottua tulosta.
Ajoin kilpurini ympäri merellä.
Keulapiikki jäi näkyviin veneestä. Vene hinattiin luotsin rantaan nostettavaksi, siitä saareen ja sitte kauhee huolto operaatio. Vielä toimii vehkeet.. startti on myös hyvä avata, jotta saadaan kaikki vedet pois, muuten magneetit menee pieniksi murusiksi viimeistään talvella, siitäkin kokemusta löytyy.
Joskus putosi 20hp mercury mereen, sitä ei sukeltajatkaan löytäny.. luultavasti vajonnu saveen. putoamiskohtakin oli merkattu ankkurilla, jossa oli fenderi poijuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823616
- 302993
- 612985
- 92896
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562343- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351659