Eikai taas masennusta...

...

Kolmas lapsi, vauva kolme viikkonen ja nyt jo tuntuu et pää hajoo. Tuntuu et taas mut on jätetty yksin, vaikka kuvittelin et tää olis erilaista nyt. Kahen ekan lapsen isä kuoli ku ootin toista. Sillon iski synnytyksen jälkeen masennus, ku olin kahen ihan pienen kans yksin. Ensimmäinen ei ollu vuottakaan ku toinen synty.
Tapasin uuden miehen ja todellakin ajattelin et tää olis erilaista, kun ei tarvis yksin kantaa vastuuta vauvasta. Mut ei, mies sai töitä tietenki just nyt ku olisin tarvinnu sitä kotona. Sitten mies sanoi, että nyt hän sitten menee joka ikinen viikonloppu mökille, kun ei voi olla siellä muuten.
Mä alan vihata sitä mökkiä, mä en haluu kuulla siitä enää sanaakaa. Mies on mieluummin siellä, ku mun kans. Tietty mä voisin vauvan kanssa mennä mukaan, mut joutuisin sielläki varmaan hoitamaan vauvan yksin ku miehen pitää päästä kalaan.
Tuntuu et ulos on tosi hankala päästä, ku vauva tuntuu syövän ja kakkaavan koko ajan. Ja yksin ei voi jättää hetkekskään ku alkaa kitisemään. Nää seinät kaatuu jo nyt päälle, vaikka vauva vasta kolme viikkoa.
Moneen kuukauteen ei oo ollu tietoakaan seksistä. Mahtaako mies enää mua rakastaakkaa...
Öisin en oikeestaan nuku, kun mies kuorsaa ja mä joudun tönimään sitä jatkuvasti et vaihtais asentoo ja hiljenis. Ja tietysti syötän ja vaihdan vaippaa monta kertaa yössä.
ja niin paljon ku vauvan syntymää ootinki, ni kaikki tuntuu menevän pieleen..
Jospa huomenna olis parempi päivä...

6

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiredMOM

      Tsemppiä sulle! Tiedän omasta kokemuksesta että vauva-arki tuntuu joskus aivan liian painavalta! Itselläni meinasi levitä pää 8viikkoisen kanssa, mutta mulla se johtui hormonien heilahteluista.. En tiedä mitä kannustavaa tai auttavaa voisin sanoa. Itse koin ainakin että ei kenenkään sanomiset mun alakuloisuuteeni auttanut. Nyt kun oon pyytänyt apua muilta ja saanut vihdoinkin nukkua niin elämä näyttää melkeinpä valoisalta. Tsemppiä ja halauksia sinne! :)

    • ap

      Kiitos sulle vastauksesta :) Eiköhän tää oo ohimenevää. Itse ainakin oon huomannut, että jos joudun olemaan ihan yksin vauvan kanssa, niin tulee olo aivan kuin kaikki olis hylännyt, eikä kukaan välitä.
      Sillon kun tuon ekan jutun kirjotin, niin itkin sen koko päivän ku olin vauvan kanssa yksin. Isommat lapset oli anopilla, jotta itse saisin keskittyä vain vauvan hoitoon ja levättyä. Mies töissä. Ehkä se väsymys sitten jotenkin purkautui, kun ei ollu ylimäärästä hälinää ympärillä. Toisaalta tuntu ettei sitä yksin oloa kestä yhtään. Mies kun oli kotona, niin olokin parani.
      Mun omat vanhemmat ja sisarukset asuu satojen kilometrien päässä. Tänään äiti ja toinen siskoista tulee ekan kerran meille muutamaks päiväks. Oon siis vuoden asunut täällä.
      Jospa masennusta, ainakaan pahaa sellasta ei tulisikaan ja pystyis nauttimaan näistä hetkistä kun vauva on vielä niin pieni. Tätä kuitenkin on oottanu niin pitkään, että sais sen pienen käärön syliin..

    • tiredMOM

      Hyvä että piristi edes vähän oloasi. Muista että meitä on monia muitakin väsyneitä äitejä, et oo yksin tunteidesi kanssa! :)

      Toiset ei vaan tunnusta että ne rikki ja totaalisen kypsiä koko hommaan joinain huonoina päivinä. Toiset haluaa pitää kulissit ylhäällä ja näyttää pystyvänsä kaikkeen. Toisilla on tarve näyttää elämänsä parempana kuin muiden ja se on mun mielestä niin surullista =(

      Se että on väsynyt ei tee kenestäkään meistä huonoa äitiä vaikka joku niin haluaakin uskotella! :) Tsempataan toisiamme tän ekan raskaan vauvavuoden yli, eiköhän se väsymys rupea jossain vaiheessa helpottamaan niin mä ainakin haluan uskoa! :) Mä oon niin iloinen että tulee syksy ja pääsee työntelemään vaunuja kirpsakkaan syysilmaan

    • thtg

      Ei seksiä kuukausiin ja mies viikonloput mökillä!? Herätys! Sillä on toinen nainen ja luultavasti roikkuu sussa vain että ei tarviis elareita maksaa. Ei millään pahalla , mut älä please tee enää lapsia. Keksi jotain muuta tekemistä. Vai riittääkö aivokapasiteetti? Musta tuntuu että lapses huostaanotetaan n.puolen vuoden sisään. Nice life? Ja kaikki vaan sen takii et sun äo ei riitä muuhun kuin järjettömään sikiämiseen. Btw, missä sun aiemmat lapses ees nyt on? in da fosterhome i bet.

      • hyi että ilkeetä

        eikö sulla oo parempaa tekemistä todellakaan? Kirjoitukses on melkoista shittiä ja tarkoituksesi on kai vain "lyödä lyötyä".

        Ehkä kirjoitat omia kokemuksiasi ja oletkin elämään katkeroitunut ilkeä ihminen.

        Etkö osaa lukea... isommat lapset ei ole missään sijoituskodissa, vaan oli anoppilassa kyläilemässä....


    • kolkatan olka

      onkos siellä tilanne helpottanut?? kuulostaa aika tutulle toi mökki inho ja seksittömyys ja moni muukin asia. ei sellasta miestä tarvii joka noin pienen vauvan kans jättää sinut ittekseen ja kaks muutakin tarvii äitiä. harmittaa sun puolesta. yks asia jäi mieleen..miks vaihat vaippaa yöllä? aika pien kyl mun aihe mut silti kysyn. ei meil muuta kun syödään ja pimeessä sekin ja heti petiin kainaloon siis. ukko on asunu jo vuoden alakerran sohvalla.. kuljettaskohan huonekaluliike molemmat pois =) ei saa vitsailla. jotenkin vaan tuntuu et tarviit apua ja äkkiä ja mies ei siitä ota ressii. tee joku ratkasu.sano että mökki tai te. asiahan on niin että yh:na saat apua viikoittain.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4623
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe