Kaksoset tuloillaan

Rouva02

Saimme tietää rv 6 3 ( yksityisellä) että saamme kaksoset. Takana Clomit. Riesana JÄRJETÖN väsymys ja ruokahaluttomuus. Nukkuisin kokoajan! Miten te tupla äidit olette selvinneet alkuraskaudesta? Meillä kotona vielä 2 alle 3v lasta, onneks ovat päivisin hoidossa ja mies hakee. Olen saikulla kun en ole mielestäni työkykyinen, töissä eivät ymmärrä poissaolojani, vaikka tietävät asiasta. ( hoitoala) Toivotaan että raskaus menee hyvin ja molemmat selviävät kun viikkojakin takana vasta vähän.

9

1421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Babboon

      Alkuraskaus mennyt melko rauhallisesti, ei muuta suurempaa "vaivaa" kuin armoton väsymys koko ajan...nukun aina kun vain mahdollista... :) Olen välttynyt pahoinvoinneilta yms.yms ja ainoat oireet kaksosista ovatkin kauhea väsymys ja valtaisa maha :) Hyvin on ruoka maistunut ja muutenkin mennyt hyvin. Nuku aina kun vain voit ja syö hyvin,käy kävelylenkillä tms.jos vain jaksat, siinä minun ohjeet! :)

    • Marde77

      Itselläni kohta 4v. kaksoset tyttö ja poika, oi muistan kyllä raskausajan. Kyllä se väsymys menee ohi n 3 kk jälkeen ja alkaa energinen kausi. itselläni kaksoset syntyivät vasta 39 4 viikolla ja olivat isoja 3600g ja 3050g. Alateitse synnytin ja kaikki meni tosi hienosti. Raskauden seurantakin kaksosten kanssa on ainutlaatuista. Onnea kaikille kaksosia odottaville! kaksoset ovat kyllä aivan ihania ja omalaatuisia persoonia

    • 20 + 14

      mulla nyt rv 20 kaksosraskaudessa ja kyllä tämä väsymys ja pahoinvointi jatkuu edelleen. nyt tosin voi jo syödä vähän laajemmin mutta esim suihkun jälkeen saatan olla yksinkertaisesti niin sippi että vaan yksinkertaisesti nukahdan istuilleen. kaksi lasta meilläkin ennestään mutta onneksi jo niin isoja että pärjäävät keskenään. ymmärrän kyllä että saatat olla helisemässä noin pienten kanssa! ja työkykyinen en todellakaan ole minäkään, esim. kävelylenkit on jo saanut unohtaa aikoja sitten supistelujen takia. aiemmin ei ollut vielä nuo supistelut vaikuttanut mitenkään mutta viime viikolla ultrassa näkyi jo kohdunkaulan pehmenemistä, joten kaikki "raskaampi" on kielletty ja ensi kuussa pitäisi muuttaa ;DDD
      mieliala on kuitenkin ihan ok, huimaavan onnellinen olen vaikka kroppa ihan selvästi on äärirajoilla. kotitöitä lukuunottamatta aika menee käsitöiden parissa... pikku myssyjä tumppuja ja tossuja saa värkätä kaksinverroin, ihanaa! ;D

    • tuplaonni

      Mulla alkuraskaus meni kivasti, vaikka aiemmissa raskauksissa oli pahoinvointia kovastikin. 20 viikon paikkeilla maha alkoi sitten olla iso ja painoi jo kylkiluita. Jäin silloin sairaslomalle. Otin iisisti viikoille 32 asti. Kävelin ja hommailin kaikkea pientä. Neuloin töppösiä ja lakkeja ja lapasia..
      Mitään ongelmia raskauden kanssa ei ollut. Sektio tehtiin viikolla 36, kun lapset oli mahassa vinksin vonksin, toinen poikittain ja toinen viistossa. Itse halusin sen jo silloin ettei tulisi mitään hässäkkää, jos alkaisivat vaikka syntymään. Olisi ehkä kannattanut odottaa vaikka viikko, kuten lääkäri neuvoi. Vauvat ei tahtoneet pysyä lämpiminä, eivät tarvinneet kuitenkaan mennä keskososastolle.
      Nukkuivat villavaatteet päällä vierekkäin tai minun kainalossa. Eli omat villavaatteet oli käytössä jo sairaalassa :) Vauvat painoivat 2810 ja 2880 gr.

    • öploö

      mulla 4kk ikäiset kaksoset ja esikoinen 2,5v. Muistan myös alkuraskauden väsymyksen ja varsinkin kun eskoisemme nukkuu tosi huonosti (vieläkin). Mutta pakko se oli jaksaa, ei vaihtoehtoja. Onneksi muutne nautin raskaana olosta suuresti.

    • Äitee3

      Alkuraskaudessa kaikki oireet tuplana. Väsymys ihan tajutonta. Pahoinvointia melko lailla. Ei ollut helppoa tehdä ruokaostoksia perheelle kaupassa, kun mitä tahansa yritti miettiä päivälliseks meinas yrjötä siihen paikkaan. Lihaosasto oli pahin. Keskiraskaus oli jo helpompaa ja kaikki oireet tipo tiessään. Loppuraskaudessa taas näköjään väsymys on tosi rankkaa. Olen nyt viikolla 34. Voisin nukkua kaiket päivät. Maha painaa jo niin et kyljen kääntäminen voi tehdä kipeää. Vatsanahka paukkuu siihen malliin et tuntuu et se kohta repee. Käveleminen on raskasta ja lantio kipeytyy tosi nopeesti. Jos vähänkään kävelen liian nopeasti alkaa supistella. On myös jatkuva jano. Juon vettä ja mehuja ehkä 5 litraa päivässä. Onhan tässä aikamoinen tehdas käynnissä kun hoitaa kolmen hengen aineenvaihduntaa :) Vain toivon ja rukoilen et kaikki sujuu loppuun saakka hyvin ja pääsen hyville viikoille. Tsemppiä kaikille kanssaodottajille!

    • mirjuai

      Heippa!!
      Pakko on kysyä että missä vaiheessa rupesitte tuntemaan kaksosten potkuja??

    • Babboon

      Moikka mirjuai! Minulla alkoi kaksosten liikkeet tuntua heti rv 13 Tuntuivat niin,että jopa neuvolassa pystyi sanomaan, että kumpi touhuaa. Olen kyllä itse ollut aina aika pieni (alle 160 cm ja hoikkanen), niin näkyivät ja tuntuivat mahassa melko pian...nyt rv melkein 30 ja tuntuu kuin mahassa olisi kaksi alienia, maha liikkuu puolelta toiselle niin, että jos pelkkä paita päällä menen kaupassa esimerkiksi käymään, niin kyllä huomaa liikkeet ulkopuolinenkin....on se sen verran hurjan näköinen! =)

    • kaksoset kerralla

      Minulla ei kyllä ollut väsymystä yhtään sen enempää kuin normaalissa raskaudessakaan. Tietty valvominen vanhempien lasten kanssa ja töissäkäynti vaatii veronsa, mutta kyllä minä kävin töissä ja hoidin kaiken ihan normaalisti äitiyslomaani asti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      80
      1615
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      70
      1288
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1218
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      178
      1028
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      148
      998
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      994
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      882
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      844
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      816
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      774
    Aihe