Olen 14-vuotias poika. Olen pelannut erilaisia pelejä pienestä pitäen. Tasohyppypelejä osaan pelata (mariot etc), mutta esim Battlefield Bad Company 2, Call of Dutyt, niistä ei tule mitään. Joku aina ampuu mut jostain ja kuolen yhtäkkiä. Joudun aina miettimään, että mistä painan, eikä ohjaaminen ole sujuvaa. Pelaan siis Xboxilla. Esim tähtääminen on hankalaa ja on vaikea saada tähtäin juuri oikeean kohtaan. Se tuppaa liikkumaan aivan liikaa joka kerta. Muutenkin napit tuntuvat aina liikahtavan pienestäkin liikkeestä todella paljon. Koko ajan on epämukava olo, kun "näkökenttä" on pieni ja sitä joutuu kääntelemään koko ajan.
Enkö vain yksinkertaisesti osaa ja multa vaan puuttuu jotain taitoja, vai voinko parantua pelaamisessa jos pelaan paljon?
En osaa pelata sotapelejä
10
474
Vastaukset
- j.rocket
Kyllä luulen, että pelitaitosi paranee vielä. Sitten kun muistat mitä mistäkin napista tapahtuu, voit keskittyä enemmän itse peliin. Ei kannata lopettaa pelaamista heti, kun joku taso ei mene läpi ekalla kertaa.
Noita nappejen liikkuvuuksia voi muistaakseni säädellä, voin olla väärässäkin.- ytrtdfcuj58yfghfbfgg
Mulla on playstation 3selle Battlefield Bad Company 2 ja osaan pelata sitä oikeen rakastan sen laisia pelejä. En eka osannut ekaa tasoa kun siinä oli niin pimeää ja kaikki tappo mut joten se ei sujunut. Mut pelasin vähän aikaa niin sain sen läpi. Mut en osaa niin hyvin taso hyppely kuin sotapelejä missä näkyy vain ase ja kädet mut ei koko ukkelia.
- aloittaja__
ytrtdfcuj58yfghfbfgg kirjoitti:
Mulla on playstation 3selle Battlefield Bad Company 2 ja osaan pelata sitä oikeen rakastan sen laisia pelejä. En eka osannut ekaa tasoa kun siinä oli niin pimeää ja kaikki tappo mut joten se ei sujunut. Mut pelasin vähän aikaa niin sain sen läpi. Mut en osaa niin hyvin taso hyppely kuin sotapelejä missä näkyy vain ase ja kädet mut ei koko ukkelia.
Mulla oli siinä tasossa just tuo ongelma, mut kyllä se meni sit lopulta läpi. Nyt oon jossain tasossa missä pitää ajaa mönkijällä jonnekkin, mut mut aina ammutaan jostain.
Kiitti muillekkin vastauksista.
- Pelimies86yth347622
Syitä voi olla monia kuten se, että sun vaan pitää treenata vieläkin enempi tai sitten se, että muilla on välineitä Xboxissa, joista on selvä etu nettipelaamisessa.
Nettipelaamisessa on se sitten PC:lla, Xboxilla, PS3 jne. käytetään jos jonkin moista välinettä sekä myös ikävä kyllä huijausjuttuja, joilla nostetaan omaa "pelitaitoa".
Mä luulen, että varsinkin ulkomaiden peliservuilla pelaavat ulkomaiset pelaajat käyttävät monet Xboxin kanssa näppistä ja hiirtä ja tästä on aivan varmasti iso etu niin nopeudessa, tarkkuudessa kuin liikkuvuudessa, koska hiiri ja näppis on paljon nopeammat oikeasti nettipelaamisessa kuin se pelikonsolin oma ohjain.
Netissä sivustoja, joista voit käydä katsomassa tätä välinepuolta ja onhan se hieman epäreilun olosta jos toiset vetää hiirellä ja näppiksella vs. tavallinen konsolin ohjain, eikä siinä tarvi miettiä kumpi jää kakkoseksi.
Sivuja netissä:
http://www.engadget.com/2011/02/05/xim3-xbox-360-keyboard-mouse-etc-adapter-goes-on-sale-imme/
http://xbox360.ign.com/articles/747/747585p1.html
http://faqs.ign.com/articles/846/846694p1.html
http://gizmodo.com/223963/xcm-xfps-xbox-360-keyboardmouse-adapter-in-action
http://kotaku.com/5715140/use-a-mouse--keyboard-on-your-xbox-360
http://news.teamxbox.com/xbox/12316/Connect-a-Mouse-and-Keyboard-to-Your-Xbox-360/
http://www.amazon.com/Xfps-360-Keyboard-Mouse-Adapter-Xbox/dp/B0010ZH3V8
En ole tarkkaan tätä asiaa tutkinut kun en pelaile Xboxilla ja konsoleilla FPS pelejä, pelaan niitä PC:llä. Joten tarkkaan en tiedä kuinka laajalle ovat nuo näppis hiiri systeemit konsoleissa levinneet ja paljonko niitä käytetään.
En osaa myöskään sanoa, kuinka paljon on ns. "värkättyjä" Xboxeja ja pelikonsoleita ja voiko niitä mitenkä muokata, jotta saisi huijausohjelmia niihin.
Tunnen vaan tätä PC pelimaailman puolta koska olen pelannut vuosia ja sanotaan aika kovallakin tasolla eli maajoukkueessa sekä omissa kovanluokan peliporukoissa (klaaneissa) ja erillaisissa turnauksissa niin Suomessa, euroopassa kuin maailmalla muuallakin (huom! en puhu nyt varsinaisesti ns. ammatista vaan amatööripelaamisesta, jossa myös liikkuu suht hyviä palkintoja sekä myös hyviä sponsseja eli esim. saa kovia pelikoneita, ilmaisia pelejä jne. kun on tietyissä porukoissa ja pärjää).
Jos tuntuu siltä, että koet olevasi jotenkin huono pelaaja nii pari juttua:
- Treenaa ja pelaa pelit aina kovimmalla tasolla
- Jos ei pärjää niin siihen on monta syytä kuten
a) Jos pelaat yksin ilman kavereita niin melko varmasti ne kaverit on myös ns puheohjelmalla toistensa kanssa netissä eli Headset, jossa kertovat missä vihu luuraa ja menee ja eikä tarvi ampu kun talon kulmaan jo etukäteen kun kaveri sanoo että sieltä tulee.
b) Nopeassakaan pelissä ei kannata juosta ihan miten sattuu eli nopea liike, suoja ja ammu on aika perus mikä pitää tajuta
c) Konsolipelit on tarkoitettu pelattavaksi konsolin omilla ohjaimilla eli se pelin nopeus on sen mukainen, joten jos jollain on näppis ja hiiri on tästä etua ja aivan varmasti tätä osa pelaajista käyttää
d) ikävä kyllä uskon, että myös Xbox ja muissa konsolipeleissä on ns. huijareita, jotka käyttää ohjelmallisia apukeinoja eli joko suoranaisia cheatteja tai muita apuohjelmia peliin liittyen (kuten yllä totesin, en tunne tätä konsolipelipuolta niin tarkkaan mutta melko varma olen kuitenkin asiasta).
e) Liity johonkin mukavaan peliporukkaan ja klaaniin, tämä jo senkin takia että on kivempi pelata tutussa porukassa ja pelaaminen on myös yksilönä parempaa koska teamikaveri auttaa ja toisin päin. Hyvin treenattu peliporukka pärjää pitkälle vaikka ei olisi niin huippuyksilöitä
No nyt tuli aika pitkä kirjoitus. Älä masennus ja pidä hauskaa ja jos tuntuu siltä niin PC:llä on edelleenkin paljon pelaajia ja sillä PC:llä voi tehdä paljon sellaista mitä konsoleilla ei.
Peli iloa toivottan sulle ;-) - Vanha Pelaaja
Kysymäsi pelit ovat kielletty alle 18-vuotiailta, joten ole ihan rauhassa!
Palataan asiaan kun olet 18-vuotias. Sinun kaltaisesi pennut pilaavat videopelaajien maineen. Kukkahattutädit pian estävät aikuisten pelien julkaisemisen koska tunnetusti kaikki pelit ja kaikki piirretyt elokuvat ja kaikki on tunnetusti "lapsille".- ft4etwrfwesdrfwefwef
Kuuleppas nyt Battlefield Bad Company 2 on k16 ja minä olen 12 vuotias mutta pelaan sitä silti joten ole sinä vaan hiljaa ja mee pelaa sun napero pelejäs ja sitä paitsi mun äiti on tosi tarkka mitä mä pelaan ja on silti ostanu sen pelin mulle.
- sami1508SUOMI
ft4etwrfwesdrfwefwef kirjoitti:
Kuuleppas nyt Battlefield Bad Company 2 on k16 ja minä olen 12 vuotias mutta pelaan sitä silti joten ole sinä vaan hiljaa ja mee pelaa sun napero pelejäs ja sitä paitsi mun äiti on tosi tarkka mitä mä pelaan ja on silti ostanu sen pelin mulle.
"Kuuleppas nyt Battlefield Bad Company 2 on k16 ja minä olen 12 vuotias mutta pelaan sitä silti joten ole sinä vaan hiljaa ja mee pelaa sun napero pelejäs ja sitä paitsi mun äiti on tosi tarkka mitä mä pelaan ja on silti ostanu sen pelin mulle. "
Mun isä on aika tarkka siinä mitä teen, mutta se on ostanu mulle silti GTA IV:n :D Ja pelaan batllefield (Play4Free) Eikä se mtn sano :P - sami1508SUOMI
sami1508SUOMI kirjoitti:
"Kuuleppas nyt Battlefield Bad Company 2 on k16 ja minä olen 12 vuotias mutta pelaan sitä silti joten ole sinä vaan hiljaa ja mee pelaa sun napero pelejäs ja sitä paitsi mun äiti on tosi tarkka mitä mä pelaan ja on silti ostanu sen pelin mulle. "
Mun isä on aika tarkka siinä mitä teen, mutta se on ostanu mulle silti GTA IV:n :D Ja pelaan batllefield (Play4Free) Eikä se mtn sano :PHuom. oon 11v
- hdhhhrdrhdrh
Pelaa hiirellä tietokoneella niin osut johonkin, xbox ohjain joutaa roskiin.
- GTAThings
Kurkatkaa kanava http://www.youtube.com/user/GrandTheftAutoThings
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1104316
- 793513
Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?833359Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223301Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?263258- 732935
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim642807"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452790Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852579- 92492