Koiran nukkumapaikka?

Huolissaanturhaanko?

Meillä on useampi kääpiökoira jotka nukkuvat niille varatussa omassa huoneessa. Huoneeseen on laitettu sanomalehtipaperia, sekä kaksi isoa petiä, joihin kaikkien pitäisi kyllä mahtua nukkumaan.

Nyt pidemmän aikaa kesän mittaan olen huomannut, että koirat menevät nukkumaan sanomalehtipaperin päälle tai lattialle, petien sijaan. Juuri äsken kun vilkaisin, niin yksi nukkui suurella metri kertaa metri pedillä yksin(!) ja kaksi muuta toisella samankokoisella, yksi lattialla ja yksi sanomalehtipaperin päällä.

Itselle tulee surku olo, että nahistelevatko ne nyt sitten itsekseen yöllä niin, etteivät voi samoilla pedeillä nukkua (en kyllä ole kuullut mitään?!), vai onko tuo ihan normaalia, etteivät halua kesällä lämpimällä kylki kyljessä kyyhöttää ohuesta turkista huolimatta? Olen kokeillut asetella useampia petejä, mutta lopputuloksena aina vähintään kaksi (ja eri koirat aina kyseessä, eli ei ole koirakohtaista, että esim. lauman alin ajettaisiin kovimmalle alustalle..) niistä päätyy nukkumaan lattialle tai sanomalehdelle.

Onko tuo ihan terveellistä, ok käytöstä kääpiökoirilta, jotka yleensä ovat niin hellyyden ja pehmeän pedin kaipuisia, vai tapahtuuko laumassa jotain, mitä en itse näe?? Haluaisin, että kaikilla olisi pehmeä välly jonka päällä viettää yönsä, kovan lattian sijaan... :(

4

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koirkoir

      Koirilla voi olla vain yksinkertaisesti kuuma. Kyllä meilläkin koirat monesti hakeutuvat nukkumaan paljaalle lattialle vaikka vieressä olisi tyhjänä mukava peti. Mutta jos siltä tuntuu, niin voihan sitä jokaiselle yksilölle hankkia oman vuoteen, joten ei tarvitse lattialla olla jos ei halua.

    • Alkup.

      Hyvä tietää, että muillakin on tällaista! Tänään kokeilin antaa kaikille lenkin ja piha-altaassa polskuttelun jälkeen oman pedin, jos vaikka jokainen nyt haluaa sen ihkaoman sen yhden ison jättipedin sijaan.

      Kolme meni siitä huolimatta lattialle, ja makaa siellä vieläkin >_

    • ei oo totta!?

      Onko tämä provo!? Anteeksi, mutta naurattaa.

      Koiralla voi olla kuuma, ne voivat haluta rauhaa.

      Miksi ihmeessä kuvittelet, että ihmisen valitsema peti ja paikka pedille, olisi koirankin mielestä juuri se paras? Nekin voivat haluta rauhaa, eivätkä nukua klimpissä!

    • Mun koira nukkuu välillä lattialla ja välillä sohvalla jopa selällään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4815
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3056
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1451
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1189
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1157
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1147
    Aihe