Tällaista hommaa olen kelaillut: Mitäpä jos ottaisi ja rojauttaisi itselleen oman poijun johonkin Stadin vesialueelle (lähinnä ajattelin Laajalahtea tai Seurasaaren lähivesiä) ja alkaisi pitämään venettään siinä säilössä kesäisin.Matkat rannalta veneelle sujuisivat kätevästi jollain pikku jollalla tai kumiveneellä. Kuka kieltää ja millä perusteella jos paikka on valittu siten ettei sen pitäisi haitata ketään?
Ilmainen poijupaikka?
8
387
Vastaukset
- gdyeghfjvrf-3
Joku sen vesialuen varmaan omistaa ja ei ehkä sulata poijussa killuvaa venettä. Vähän sama kuin, jos joku säilyttäisi autoaan omakotitalosi pihalla ;)
Eipä sitä taida mikään estää. Stadilla ja parilla muullakin kunnalla on oikea ongelma kun joku pitää/hylkää jonkun romun, jopa johonkin laituriin.
Lehdissä on aina välillä juutua noista.
Ainakin Granön lahdella näkyy edelleen jököttävän yksi romu, jo vuosia.
Älä jätä väylälle.- 1090
Jep, Naantalissa joku ratkaisi ongelman upottamalla "troolarinsa" pohjaan. Siinä se nyt sitten makaa jo kolmatta vuotta...
- Sakko sille sakko
Mielestäni tästäkin ongelmasta päästään asettamalla reilu sakko.
Eiköhän se ongelma ole tällä ratkaistu ja jos ongelma jatkuu korotetaan sakkoa heti reilusti niin asia selviää varmasti. - poijukas
Minäkin voisin rojauttaa oman poijun poijusi läheisyyteen, niin olisi kaksi venettä.
Näyttäisi paremmalle. Jos vielä muutamia tulisi mukaan, niin voitaisiin perustaa aivan oma poijuseura. Kiinnostavaa. Ei mitään maksuja eikä muitakaan velvoitteita. Vain auvoisaa veneilyä sopuhintaan. - 66tytrr
ankkurointi on sallittu melko monessa paikassa, siispä jumiuta ankkurisi johonkin kivenkoloon tai poijupainoon ja laita fendari merkiksi, että tähän mun ankkuri jäi jumiin. Säännöllisesti sitten käyt veneellä tsekkaamassa ,vieläkö ankkuri on tallella.
- albatross*
Asia hiukan sivuaa tätä keskustelua. Omistamme luodon mutta emme vesialuetta. Voimmeko tehdä laiturin rantaan ja pistää pari poijua veteen?
Voiko vesialueen omistaja kieltääaiturinpidon?
- Seth mutta ei Jet
Hyvä kysymys, ei kai mikään suorastaan kiellä poijun laittamista kaupungin vesialueelle. Ainakin juuri laajalahden venesataman läheisyydessä on poijuja ja veneitä sikin sokin ja olen ymmärtänyt ainakin että muutama niistä ei ole kaupungin liikuntaviraston eikä laajalahden venekerhon ylläpitämiä.
Itsellänikin on ilmainen poiju minkä olen veteen jättänyt 15 rannasta tosin omistan kiinteistön millä on omaa rantaa parikymmentä metriä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043558
- 623207
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342704- 822507
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422134- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706