Teinityttö juo!

Äyyyts

Kertokaa minulle ystävät, mitä kaikkea kauheaa on odotettavissa... mieheni tytär, nyt kohta 16 v juo viinaa mielestäni tolkutomasti. Kouluaikoina 2-3 kertaa kuussa viikonloppuisin ja nyt kesällä on mennyt joka viikonloppu ja välillä arkisinkin, jos ei ole menoa mihinkään. Kauheat krapulat, oksentaa, torkkuu iltapäiväviiteen ja sitten pari päivää on taas ok. Ja siis viinaa, lonkeroa joskus, mutta aina, kun tytöt "lähtevät ryyppäämään", on pakko olla se kolmevarttinen leijona, ja sen tyttö juo yksin sekä lisäksi vielä kavereiden tarjoamia makeita breezerilitkuja ym. Ja hei, tätä on jatkunut jo vuosia, siis vuosia!! Ekat kaatokännit otti kuulema kuudennen luokan päätösbileissä, silloin en tuntenutkaan heitä vielä.

En minäkään raitis ole, mutta en myöskään alaikäinen. Tytön vanhemmat eivät välitä, isänsä ostaa röökit ja äitinsä antaa lonkerot, ja täysi-ikäiset kaverit ostavat ne viinat. Isänsä on sitä mieltä, että siitähän tyttö oppii kun antaa örveltää. Eikä kuulema ole mikään sanomaan, kun itse vetää lärpät aina viikonloppuisin.

Niin, sitä siis mietin, että miten kaikki tämä vaikuttaa tuollaiseen pikku tyttöön (158 cm, 55 kg), fyysisesti ja älyllisesti? Olen yrittänyt netistä löytää aiheesta tietoa, mutta esim. Päihdelinkin sivuilla ei ole. En minä mitään asialle voi tehdä, mutta olisi vaan kiva tietää, jos joskus jotain merkkejä näkyy, sitten voi sanoa, että siinäs näet nyt.

13

420

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1kalle

"Isänsä on sitä mieltä, että siitähän tyttö oppii kun antaa örveltää."

Varsin mahdollista ja oikeastaan todennäköistä, että kun toleranssi kasvaa, ja viinaa voi juoda yrjöilemättä - tyttö on kunnolla päässyt viinan makuun, niin ei opikaan mitään örveltämisestä, vaan juominen jatkuu ja kehkeytyy ehta alkoholisti.
      Enemmän kuin todennäköistä.

• Äyyyts

Noin mäkin ajattelen, ja oon varovasti yrittäny sitä miehelle sanoa (tyttö asuu meidän kanssa), mutta jotenkin vaan ei mies ota kuuleviinkaan sitä, että sallimalla ryyppäämisen ja ostamalla röökiä tytölle, hän edesauttaa oman lapsensa mahdollista ennenaikaista kuolemaa! Ikinä en voisi tehdä noin omille lapsilleni, mulla 14 ja 11 v lapset. Mies vaan sanoo, että eihän sille nyt mitään enää voi tehdä, isohan se jo on ja tiensä valinnut. No, olen eri mieltä, mutta en pysty asiaan puuttumaan. Joskus vaan elämä menee noin...

• -----

PDF, joten koneella pitää olla Adobe Reader, tai vastaava:

www.laakarilehti.fi/files/potilaansivu/SLL212006-2448.pdf

http://tinyurl.com/43xzmrb

• Äyyyts

Kiitti linkeistä, mll ei tullut mieleenkään! Menenpä kattelemaan...

• Toivoton Tappaaas

Eihän se ole sulle edes sukua... Anna tytsyn juoda vaan vanhempiinsa se tulee eli ei siitä mitään tule alkis on kirjoitettu jo ennen syntymää sen geeneihin.. Katsot vaan rappiota mihin huonoista aineista tehty ihminen joutuu ennen kolmea kymppiä...... Surullista mutta totta!!!

• (!)

Jauhat sontaa, sillä perinnöllisyyden merkitystä ja osuutta alkoholismiin edes nykytiede ei täysin tunne.
        Ja mitä olet tietävinäsi tytön vanhempien juomisesta?

• VaLiteTttavAsti..
        (!) kirjoitti:

Jauhat sontaa, sillä perinnöllisyyden merkitystä ja osuutta alkoholismiin edes nykytiede ei täysin tunne.
        Ja mitä olet tietävinäsi tytön vanhempien juomisesta?

Vaikkei geeneissä niin jotenkin vaan dokujen lapsista tulee samanlaisia. Oisko se sitten pakoa paskasta todellisuudesta joka vallitsee juoppejen perheissä, eli alitajuisesti opittua vaikka juopot kuinka inhottais lapsina niin aletaan vaan heti dogaan kun kynnelle kyetään.

• 1+11

Hieman meni nyt ohi tuo juttu?
      Miehesi tytär, Tytön vanhemmat eivät välitä, tyttö asuu meidän kanssa?
      No unohdetaan tuo lievä epäselvyys.

Hankala juttu ja tietty voisit ilmoittaa lastensuojeluun mutta parantaako se tilannetta vai pahentaa.
      http://www.sosiaaliportti.fi/fi-FI/lastensuojelunkasikirja/tyoprosessi/lastensuojeluntarve/lastensuojeluilmoitus/

Toisaalta tulee mieleen että ehkä pelastat yhden elämän tältä kirotulta alkoholilta mutta,,,
      Lainauksia tuosta linkistä:
      "Ilmoituksen voi tehdä kuka tahansa, jos epäilee, että on tarpeen selvittää, voiko joku lapsi huonosti. Kun lapsi, nuori tai vanhemmat ottavat itse yhteyttä lastensuojeluun, käytetään tästä nimitystä hakemus. Lapsen läheiset tai esimerkiksi naapuri voivat tehdä lastensuojeluilmoituksen. Edellä mainituilla henkilöillä ei kuitenkaan ole velvollisuutta tehdä lastensuojeluilmoitusta. Ilmoituksen voi aina tehdä salassapitosäännöksien estämättä. Ilmoituksen voi tehdä myös lapsi itse, hänen vanhempansa, perheen naapuri tai muu henkilö, jolla on herännyt huoli lapsen hyvinvoinnista."

Jos teet ilmoituksen niin siitä voi tulla tosi ruma juttu, ei vaan siitä tulee erittäin ruma juttu mutta luulisi että tyttö on jo törmännyt virkavaltaan tuolla kokemuksella.

• Äyyyts

Mikähän tässä nyt epäselvää oli? Siis että tyttö on mieheni edellisestä avioliitosta, mutta asuu nyt samassa taloudessa isänsä ja minun kanssani, kun ei halua olla äidillään. Ja sitä tarkoitin, että isänsä ja äitinsä eivät välitä, minä kyllä välittäisin, mutta kun olen tällainen "puoliäiti" ja vasta parisen vuotta sitten kuvioihin mukaan tullut, niin ei minulla ole sananvaltaa tähän asiaan.

En voi mitään lastensuojeluilmoitusta tehdä, sitten vaan rikkoisin meidän perheen, alkuperäinen ajatus oli vaan kysyä, miten tytön psyyke ja fyysinen kehitys kärsivät tuollaisesta juomisesta.

Olen kyllä silti sitä mieltä, että tuo lastensuojeluilmoitusasia on hyvä juttu, ja olen kerran aikaisemmin tehnyt sellaisen tuttavastani, joka jätti 10 vee lapsen aina yksin kotiin ja veti tappiin asti baarissa. Se ei kuitenkaan johtanut mihinkään muuhun kuin sen tuttavuuden rikkoutumiseen, kun sossut olivat kertoneet, kuka ilmoituksen oli tehnyt ja minut leimattiin katkeraksi ämmäksi. Ja se pikkuinen on edelleen tällä ryyppäävällä yh-äipällään...

Ihme juttu muuten, että tähän ketjuun on tullut näin asiallisia vastauksia! Kiitos niistä kaikista teille kaikille, ootte ihania!

• Vanhemmilla vastuu

Eipä tule muutakuin yhteiskunnan elätti ja reisa läheisille.

• oivoi kädettömyys

Kynnys myydä itseään laskee aika reippaasti noilla känneillä. Moni toki on tietämättään tai välittämättä "käytetty" ihan ilmaiseksi. Ne on niitä nuorten kännisekoiluja. Onneksi tänä päivänä on ne katumuspillerit. Sukupuolitauteja nekään ei estä.

Nuorten huoli sukupuolitauteja kohtaan on aika laimeaa tänä päivänä. Tieto vissiin turruttaa vai oisko se alkoholi?
      Vanhempien oma reipas alkoholin käyttö kyllä helpottaa nuorten juomista. Kun on itse hiukan kännissä niin ei huomaa jos lapsi on kännissä. Aloittajalla vanhemmat näköjään kiittää ja silottaa ryyppyelämää. Näiden ongelmien kanssa sitten painii muut tahot, kun vanhemmat ja uusioperheet ei välitä. Tai eivät tee mitään.

• putki ja putka

Naiset alkoholisoituvat paljon nopeammin kuin miehet, joten tytärpuolesi on muutaman vuoden kuluttua matkalla kohti deegulaa.
      Saako hän juoda kotonasi? Vai ryyppäilee kadulla tai kaverien luona?

Suomessa on huonoa, että viinaa alaikäisille välittäviä ei rangaista.

• =====

P*ska edesvastuuton ja välinpitämätön isä edesauttaa ja mahdollistaa tyttärensä alkoholisoitumisen...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 521
      7910
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      233
      2735
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2601
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      164
      1989
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      120
      1854
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      6
      1636
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      2
      1386
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      78
      1219
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1198
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1175
    Aihe