Heippa! Kertokaahan kokemuksianne (te joilla niitä on omasta takaa tai kaverien kautta) tällaisessa vanhassa, museosuojellussa talossa asumisesta? Lähinnä siis kiinnostaa ne hankaluudet, plussia olen itsekin keksinyt roppakaupalla :).
Asuminen Portsan tmv. puutalossa
3
1602
Vastaukset
- Ex-asukas
Talonmiehen hommat on usein jaettu osakkaille ainakin osittain. Yhtiö ei huolehdi asuntojen pikkuvioista kuten kerrostaloissa usein. Yhtiön autopaikkoja ei yleensä ole.
Jos asunnossa on huonot eristeet, voi olla korkeat lämmityskulut tai liikaa kuuluvuutta naapuriin. Naapurit tuntevat toisensa naamalta, kerrostalossa voi olla anonyymimpi. Posti tulee ulos laatikkoon. Omat portaat pitää putsata lumesta ja hiekottaa. Kaikissa asunnoissa ei ole hyvät pesutilat. Useimmissa taloyhtiöissä ei ole yhtiöllä pesukonetta asukkaiden käyttöön tai kuivatushuonetta, joissain ei ole yhtiön saunaakaan.
Portsa on viime aikoina tullut niin suosituksi, että asuntoja on vähän tarjolla ja hinnat korkealla. Yhtä hyvän puutaloasunnon saa muualta halvemmalla. Osa omistajista on remontoinut asunnon typerästi tai rumasti tai sen henkeä kunnioittamatta. Museosuojelu koskee (valitettavasti) vain talon ulkoasua.
Hieno paikka ja kaikki palvelut lähellä, suosittelen! - Termiitti..
Martinmäestä löytyy myös puutaloja.
- L.
Yksi vinkki mikä tulee mieleen olisi tarkistaa onko vanhassa talossa jonkinlaista kosteusvauriota: Olen asiakaspalvelutyössä tällaisella puutaloalueella, en tiedä kuinka moni asiakkaista asuu nimenomaan puutalossa ja kuinka moni pelkästään vanhassa talossa, mutta hajusta erottaa heti kenen kotona on hometta.
Toinen asia on se, että usea puutalo-asunto jakaantuu pariin kolmeen kerrokseen, mikä on sinällään ihan viehättävää, mutta miettikää valmiiksi alkaako jossain vaiheessa kyllästyttää se että joutuu kulkemaan portaissa päästäkseen keittiöstä olohuoneeseen jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645616Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204257Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172916- 1702227
- 171926
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231774- 951377
- 681164
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171136Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77988