Lääkäri oli siitä mieltä että voi vaikuttaa tulevaan vauvaan. Join runsasti ennen RV4:(
Masentaa!!
Kertokaa, kenellä on kokemuksia alkuraskauden juomisesta? Minkälaiset lapset teillä sitten, onko terveitä?:(
Kävin lääkärissä (alkuraskaus+alkoholi)
13
11474
Vastaukset
- kaikkea sitä kuulee
höpö höpö se mitään vaikuta jos juo ennen rv4 :) pöljä lääkäri. Eiköhän suurin osa ole nauttinut alkoholia ennen kuin on tiennyt ollensa raskaana. Minäkin. Ja ihan terveenoloinen poika on.
- sthasrh
Yleensä ennen rv12 tulee pois itsestään, jos on vioittunut. Useimmiten jo ennenkuin tietää raskaana olleensakaan.
- voiei1985
Haluan kysyä, sinä joka joit ja terve poika sinulla. Paljonko joit? Mä join ennen RV4 ,6 kerta itseä känniin lomalla:(
- tretretret
Lääkäri ei ollut pöljä. Vaan hoiti ammattinsa vaatiman tehtävän. Aloittajahan totesi lääkärin sanoneen, että alkoholi VOI vaikuttaa.Olisko hänen pitänyt sanoa, ettei se alkoholi mitenkään saata vaikuttaa? Todennäköistä on ettei vaikuta mitenkään, mutta riski on olemassa. Samoin kuin tupakoinnilla. Kuka kykenee sanomaan, millainen alkoholi määrä on turvallinen?
- ...12.
sikiö on ensi viikot ruskuaispussissa, eikä ole vielä yhteydessä äidin verenkiertoon.
Itse olen vahingossa juonut ihan humalaan itseni kahden lapsen kohdalla, aina kesällä selvinnyt raskaus, meillä on ollut häitä,sukujuhlia jne. joissa on tullut otettua.- Minäkin-
Suoraansanoen vedin kahdet kunnon "perseet" ennekuin selvisi, että olen raskaana. No tietty alkoholi jäi sitten siihen. Onneksi lapseni on täysin terve - ja äärimmäisen ihana persoona!
- kaikkea sitä kuulee
No en hirveästi juonut mutta join kuitenkin. Ja se on ihan tosi kuten joku jo tässä totesikin että lapsi ei edes siinä vaiheessa ole yhteydessä äidin verenkiertoon. Taas turhaa napinaa joka asiasta. Ei kannate stressata turhanpäiväisiä asioita. Täällä palstalla niitä nipottavia kitisijöitä kyllä riittää. Ei saisi mitään tehdä raskaana. Parempi ku istut koko raskausajan paikallaan ja popsit oikeanlaisia ruokia.
- ghfgngfhkstg
lasta yritin melkein 2vuotta ennen kun onnisti. kierto oli pillerien loppettamisen jälkeen 25-jopa 48 vuorokauteen. alussa kulutin raskaustestejä tiuhaan mutta kun aikaa kului niin en enää viitsinyt käyttää rahoja siihen että koko ajan testailin. raskaus selvisi mulle vasta viikolla 9 kun oli onnistanut.
ihan normaalisti join ja juhlin sitä ennen, söin kiellettyjä ruokia ja jopa kiellettyjä lääkkeitä(särky) ja ihan terve lapsi tuli.
itse kanssa silloin alussa olin huolissani teinkö jotain lapselle, mutta lääkäri totesi että tuskimpa vaan.
ei elämää ja elämistä kuulu ja voikkaan täysin lopettaa jos toiveena raskaus ja kun kaikilla ei onnistukkaan heti ensimmäisillä yrityskerroilla.
ole aloittaja huoletta ja niinkuin monissa artikkeleissa on ollut tutkimuksia myös siitä että äidin tressikin on haitaksi kehittyvälle sikiölle. joten turhat miettimiset sikseen ja nauti raskaudesta. - höpöhöpö.....
Juu, kuten tässä muutkin on sanoneet, ei tuossa vaiheessa vielä vaikuta lapseen, jos äiti on juonut. Minäkin sain tietää vasta viikolla 8 olevani raskaana ja elin ihan normaalisti siihen asti. (mm. poltin tupakkaa) Minun elämään tosin ei alkoholin käyttö kuulunut muutenkaan kuin pieninä määrinä silloin tällöin. Mutta siis lapsi on vielä tuossa vaiheessa erillään äidin verenkierrosta, joten ei hätää.
- aadd
Tuli juotua ja aika reippaastikin ennen kuin plussasin. Siihen loppu tietysti juominen ja ihan terve tyttö tuli.
- voiei1985
Onko joku juonut saman verran, eli paljon, kuin minäkin? 6kerta känniin join itseä , lomalla:(
ap
Kiitoksia teille! - tättärääräähähhähh
Tunnen naisen joka ryyppäsi rankasti koko raskaus ajan. Olin ihan varma että lapsi tulee olemaan vaikeasti vammainen. Ihme kyllä ei. 3kk ikäinen poika eikä päälle päin näy mitään :O ihan uskomatonta. Tosin onhan sillä aika suuri todennäköisyys että ongelmat ilmaantuvat myöhemmin...oppimisvaikeudet sun muut...
Sulla ei oo mitää huolta. rv 4 vauvasi on ollut vasta solumöykky :) - rauhoitu :)
Minulla on tässä neuvolasta saamani vauvakirja, jossa käydään sikiön kehitys läpi viikko viikolta. Joit siis ennen raskausviikkoa 4, tai viikolla 4.
RV 3
Raskaus 3 viikosta 0 päivästä 3 viikkoon ja 6 päivään:
Eli:
4. VIIKKO
Tämän viikon alussa on alkio yhden viikon vanha. Se on kiinnittymäisillään kohdun seinämään ja paras paikka on ylhäällä takaseinämässä. Istukka ja ruskuaispussi alkavat kehittyä. --- Alkio on edelleen kuin laakea laatta, joka muodostuu kahdesta solukerroksesta. Tällä viikolla se yhdistyy istukkaan pienellä varrella. Tästä varresta muodostuu MYÖHEMMIN napanuora ja MUUTAMAN VIIKON KULUTTUA veresi ravintoaineet siirtyvät sen läpi lapseen.
(Eli viikolla, jolla ryyppäsit, vauva vasta keräili ihan ihkaomia eväitään, ts. ruskuaispussia ja vasta muutaman viikon kuluttua vauva saa ravintonsa sinun verestäsi. Alkoholin määrällä ei siis ole niin väliä, koska alkoholi ei mennyt vauvaan viikolla 3 tai 4. Vasta RV 6 kohdalla, eli 7. viikkoa mentäessä sanotaan näin:
Veri pumpataan NYT läpi napanuoran, jotta sikiö voi päästä eroon kuona-aineistaja ottaa vastaan ravintoa elimistöstäsi.
Rauhoitu nyt siis, äläkä juo enää. Syö sen sijaan ekstraterveellisesti, että kun vauva alkaa ottamaan ravintonsa sinusta, on hänellä otettavissa vaikka mitä hyvää ja tarpeellista :) Soita neuvolaan ja kysele, mitä vitamiineja sinun tulisi nyt syödä ja missä määrin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803