yskittää, ahdistaa & masentaa

kröhhöm ja niisks

Moi. Olen 18-vuotias tyttö ja olen kärsinyt puolisen vuotta vakavista hengitysongelmista. Tupakointihan sen teki.. Olin polttanut reilun vuoden ajan 1-6 tupakkaa päivässä kunnes alkoi kamala yskä ja kutina kurkussa.. oli pakko lopettaa vaikka vaikeaahan se oli, kun pelkäs lihomista yli kaiken ja muutenkin elämän halu oli vähän ellei paljonkin hukassa. Nyt olen kuitenkin lopettanut tupakan polton, mutta yskä jatkuu ja jatkuu vaan vaikka olen ollut kaksi kuukautta sauhuttelematta röökiä.. jos ei lasketa muutamaa kännikömmähdystä.. Astmalääkkeet auttavat jonkin verran nykyisin, niitä aloin käyttämään heti yskän alettua, mutta lopetin välillä kun ei tahtonut auttaa (poltin silloin vielä nääs, niin eihän ne paljoo tohtinu auttaa) Kävin astmatutkimuksissa ja puhallukseni oli keskivertoa parempi, allergiatesteissä suun kutinan vuoksi - ei ollut allergiaa, sekä kävin poskiontelopunkteerauksessa.. ei mitään apua.. Mikä mua vaivaa.. elämä menee ihan täysin päin persettä ja oon alkanu sauhuttelemaan budia ja ryyppäämään valtavasti.. kauhee paniikki koko ajan päällä... tarviisin apua, mutta kukaan ei osaa auttaa vaikka kaikille selitän miten vaikeata on.. Ilmanvaihtokanavatkin on puhdistettu, talossa ei varppina ole hometta (siporex-kivitalo 10 v. vanha), ilmankostuttaja hankittu, teen joka päivä pari kertaa nenäkannuhuuhtelun, käytän öljytippoja nenään sekä suolaliuossuihketta, juon yskänlääkettä ja popsin allergialääkkeitä ne astmalääkkeet ja nasonex-nenäsuihke.. ei auta ratkaisevasti.. kohta pakko hommata paniikkikohtauslääkkeet kun pelkään kaikkee..

2

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toiveikas!!!!

      Just, ryyppäämisellähän ne ongelmat selviävät, mitä lienee budin sauhuttelukin. Nyt lopetat kaikki ylimääräiset, tahalliset jutut. Sitten teet asiallisen listan kertomiesi lääkkeiden ja toimenpiteiden ajankohdista. (jos olet ollut samassa paikassa saamassa ne, tiedot löytyvät sieltä). Sitten menet takaisin sinne mistä lääkkeesi, ohjeesi ja toimenpiteesi olet saanut ja rupeat siellä selvittelemään asiaa, miksi ei auta.

      Paniikki ei auta yhtään, eikä mikään tahallinen yleiskuntoa alentava provosointi. Kaksi kuukautta ilman tupakkaa on vielä lyhyt aika, jos limaa on kertynyt pieniin keuhkoputkiin. Ellei yskänlääke ole lääkärin määräämää, sekin voi olla turhaa, jos on astma koska astmaatikko ei tarvitse yskänlääkettä vaan toimivat astmalääkkeet. Niissä on valinnanvaraa. Tsemppiä!

    • Astman kaltainen tu-

      lehdustila keuhkojen limakalvoilla! Masennus:
      Oireet ovat korvien välissä, mutta varsinainen vika löytyykin seinien välistä!

      "" KVHT-altistuneen oiretesti.
      KVHT-altistusta (=KosteusVaurioHomeidenToksiini-altistus, Toksiini=Myrkky) ei voida todeta yksilötasolla veren IgG vasta-aineista, eikä ihon Prick-testeillä. KVHT-altistus voidaan todeta alla olevalla oiretestillä, tai keuhkojen BAL-huuhtelulla. Kun epäillään kosteusvaurio-hometta, voi sen olemassa olon varmistaa kotikonstillakin ja poistaa ensiapuna välitön terveyshaitta. Koska kosteusvaurio-hometta ei välttämättä ole näkyvissä, eikä se välttämättä haise, niin on vielä yksi varma kotikonsti todeta sen olemassa olo. */ Kosteusvaurio-homeen hajusta kantapään kautta koettua ja käytännössä testattua: Asunnossani on todettu jo aiemmin kosteusvaurio-hometta, jonka itse haistan selvästi, koska olen altistunut jo pitemmän aikaa kv-homeille. Tein viimeisen testin erään ystäväni kanssa. Kysyessäni häneltä, haistaako hän mitään erikoista asunnossani? Hän vastasi: En, mutta minun on raskasta hengittää täällä, eli jotain täällä on. Mitä tästä opimme?
      >>>>No miksei haise? Homeita tunnetaan yli satatuhatta eri lajia, joista noin sadan tiedetään aiheuttavan terveyshaitan, tai vakavan terveyshaitan. Edellä mainituista homeista koostuu rakenteissa muhiva homeiden-cocktail.
      1. Välittömästi haiseva homeiden-cocktail.
      - Tämä ryhmä on vain muutama prosentti kaikista kv-homeiden kohteista.

      2. >>>>Haisematon homeiden-cocktail. Tämä ryhmä on valtaosa kaikista kv-homeiden kohteista!
      - Tällaisen homeiden-cocktailin pystyy haistamaan ainoastaan jo pitemmän aikaa(vuosia) kv-homeiden toksiinille altistunut henkilö, tai koulutettu homekoira.
      Tuon salakavalan haisemattomuuden vuoksi kehitin tämän oiretestin, joka sittemmin on osoittautunut varmimmaksi yksittäiseksi kotikonstiksi todeta kosteusvaurio-homeen olemassa olo ja se voidaan tehdä joka kodissa. Elimistömme on tarkempi kuin yksikään sähköinen mittari. Kv-homeen toteaminen varmuudella ja ilmaiseksi:
      >>>>Huomaa testin *-kohdat koska tästä löytyy syy "outoon" käyttäytymiseen.

      >>>>Tässä toisenlainen lähestymistapa masennukseen.
      Masentaa - ainakin sitten, kun kärsit allaolevista oireista ja kerrot näistä lääkärille, joka tekee pahimman mahdollisen virheen: Syyllistää potilasta lisää kertomalla että "vika on korvien välissä", vaikka todellisuudessa oireet ovat korvien välissä, mutta varsinainen vika onkin seinien välissä!
      Kun kokosin tätä kvht-testiä hermostollisten oireiden osalta, niin itselleni tuli "outoja oireita":
      - Olin selittämässä eräälle ystävälleni erästä asiaa ja yhtäkkiä kesken lauseen "Ding"-en muistanut edes aihetta, mistä olin kertomassa (14). Tällainen jos mikä masentaisi, mutta onneksi tajusin heti mistä on kysymys.
      - >>>>Toinen tosi inhottava oire on kun esimerkiksi tulitikku tippuu kädestä lattialle ja "pinna palaa" heti ja aloitat helvetillisen raivoamisen (6) asiasta johon normaalisti et reagoisi mitenkään!
      Se, miksi tuon tämän esille, johtuu siitä, että nämä ovat turhankin yleisiä ongelmia ja jatkuvasti saan (onneksi!) kuunnella potilaiden helpotuksen huokauksia, että "Ei minulla olekaan vikaa korvien välissä, vaan vika onkin seinien välissä!"
      >>>>Jos satut törmäämään näihin oireisiin, niin tiedät jo ennakolta mistä on kyse!
      Jatkuu.............. Hoito-ohje on lopussa:""
      http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Oiretesti.html

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7488
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2812
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2402
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2113
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1799
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1379
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe