Olen 14 vuotias tyttö. Minulla on masennus ja monta asiaa jotka masentavat. Nyt kuitenkin pinnalle on noussut sotku kotona.
Olen hyvin järjestelmällinen ja siisti ihminen. Oma huoneeni on siisti melkeinpä aina, mutta on hetkiä jolloin se ei ole siisti. (Niinkuin kaikilla). Mutta kun katsoo kotia niin masentaa ja ahdistaa niin helvetin pahasti että tekee mieli karata, muutta pois kotoolta, päästä mihin tahansa muuhun kotiin, paitsi omaan. Olen yrittänyt jos vuosia saada järjestystä kotiin ja sääntöjä, mutta aina joku on ne rikkonut.
Äitini siivoaa usein, mutta ne siivoamiset ovat pyykin pesemistä, tiskikonetta, roskien viemistä jne... Perussiivoamista. Hän ei ymmärrä sitä että säilytys tilaa on liikaa, ja tavaroista on päästävä eroon.
Isäni ei siivoa koskaan, mutta saa joskus siivousinnon ja lähtee siivoamaan kotia, juuri siten miten alussa pitäisi tehdä. Hankkia tavaroille omat paikat, viedä niitä kellariin ja roskiin.
Siskoni ei siivoa ikinä mitään. Hän on lellitty. Saa aina tavaraa. (2 järkkäriä (puolen)vuoden sisällä. Radio tosta noin vaan. Uusi kannettava. 3/4 kännykkää vuoden sisällä, vaatteista ei juuri piittaa...)
Äitini mielestä siskon ei tarvitse tehdä mitään, koska on nuorempi. No olen jankannut vastaan aikani enkä jaksa valittaa enempää. Isäni pitää minua orjana. "Tee siskollesi leipä, ruokaa, teetä" "Tee äidille kahvi" "Tyhjennä tiskikone". Okei, toivottavasti saitte kuvan mitä tarkoitan.
Olen yrittäny aloittaa siivoamisen, mutta jälkeni sotketaan seuraavana päivänä. Olen palanut loppuun, en jaksa enää, ei ole voimia taistella, psykologit eivät vain puutu tähän. Olen loppu. En voi kutsua kavereita kotiin, ja muuttamiseen on aikaa.
Voisiko joku auttaa?
Sotku
tiredofthismess
0
85
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 692088
- 452082