Rautiassa on tiijä kukkaan mittään kun menee kysymään jostain tuotteesta ...yks kuulemma tietää mut se puhuu puhelimessa koko ajan...hienoa asiakaspalvelua;)
rautia
77
3322
Vastaukset
- leksa001
Elikkä ei muuttunna miksikää vaikka kappias vaihtu
- palvelua muualta
Totta turisette! En kyllä enää sieltä osta mitään sellaista mihin tarvitsen neuvontaa. Myyjät lukee purnukoitten kyljestä saman minkä itsekin osaan, ei mitään ylimääräistä tietoa asioista!
- AK
kävin kyselee eilen kärcherin märkäimurista myyjiltä ja he ohjasivat sinne rakennuspuolelle kun muut ei tiijä mistään mittään...kuinka ollakkaan tämä spadu oli näppäilemässä kännykkään jotain numeroa ..kuunteli kyllä minun kysymyksen ensin ja sitten soitti kyseiseen numeroon!..odottelin siinä kärsivällisesti 10 minuuttia ja lähin käveleen ja ajoin K-rautaan ja ostin vastaavan tuotteen..että näin puttaalla palvellaan maksavaa asiakasta!
- hiekkapaperi
Minulle kävi samalla tavalla kesällä. Olin ostamassa puutavaraa kun kesken kaupantekoa myyjälle tuli puhelu kaverilta. Siinä ne jutteli metsästyksestä ja lomista, ei mitään kiirettä. Kauppoja ei tullut eikä tule.
- töttörööpudas
tämähän on aivan vääränlaista asiakaspalvelua...suorastaan kyykyttämistä.
- remontti reiska
kodin saneeraajan jotain jos joudun hakemaan niin ei siellä ole tavaraa hyllyssä tai jos on niin ei ole kuin yksi kappale joten on vissiin sama ajaa aina välivainiolle tai äimärautiolle siellä hinnatkin halvemmat ja saa tarvittaessa palvelua
- uusia naamoja
Mihin/miksi vanhoja työntekijöitä on häipynyt Puttaan Rautiasta?
- '
Äimällä ja Välivainiolla ne on
- vettä myllyyn
Niin, niin mutta kysäsehän mitä siellä maksaa lasillinen vettä!!!
SE se vasta kallista on. Ensikerralla otan kyllä oman vesipullon käsilaukkuun, tai mukin, et voin käydä vessassa juomassa hanasta vettä!!! - tmi muurari
Mielestäni kauppa siistiytynyt paljon,kauppiaan pitäis panostaa henkilökuntaan jotta ammattitaito välittyis meihin asiakaisiin.Toivottavasti saadaan tähänkin asiaan pian parannus,Välivainiolta Paaso hommiin puttaalle muut sinne menneet puttaalaiset.
- -
Valitettavasti palvelu on edelleen yhtä surkeaa kuin ennenkin, nykyään ajan mieluummin kaupunkiin mihin tahansa muuhun rautakauppaan. Myyjien ylimielinen asenne asiakkaisiin näkyy nimenomaan parhaiten tässä puhelimen käytössä, jos myyjän puhelin soi, siihen vastataan mieluummin, kuin palvellaan asiakasta, joka on tullut myymälään asti jotakin ostamaan. Mutta onneksi on vaihtoehtoja :)
- tiiiiiiiiu
no ei ne ainakkaa asiakkaille puhelimessa vastaa..minne lie soittelevatkaan??
- palvelutaso?
Samaa mieltä. Myyjät ei viitsi tehdä mitään ja hyllyt ammottavat tyhjyyttään. Mitään, mitä tarvitsee ei sieltä saa. Säästökuopassakin paremmin rautakaupan tavaraa. Kumma, että kauppa edes pystyssä pysyy tuolla toimintatyylillä. Toista se oli Mannisen aikaan...
Mekin käymme nykyisin pääasiassa Äimänraution K-raudassa. - puttaalainen-
talon rakennusvaiheessa yritimme kolmeen otteeseen saada tavaroiden hintoja selville eri vaiheissa, tavaraa ei ole, hintoja ei tiedetä, ei tiedetä mistä tavarat löytyy, oho puhelin soi ja vastataan siihen ja puolen tunnin odotuksen jälkeen lampsittiin lopullisesti puljusta ulos ja tyhjin käsin.. pariin otteeseen puhelimellakin soitin ja kysyin onko jotain tavaraa.. joko kone ei toimi ja toisella kerralla vastaus oli että tuotteita ja varsinkaan niiden hintoja ei puhelimitse voida kertoa? whot?
kyllä mekin käytiin loppuen lopuksi välivainion ja äimärautioin k-raudasta tavaraa hakemassa, viereinen säästökuoppakin palveli usein :) - puttaalta
Tais porukka lähtee Kaikkosen loppusähellyksen takis muihin leipiin, sääli uutta kauppiasta. Mutta kyllä sieltä tietoa saa ja palvelua kun saa myyjän kiinni. Kaikkihan myyjät aloittaa tietämättömän ja tiedon määrä kasvaa vuosien saatossa. Hyvä kauppa siittä vielä tulee :)
- ei mestari
Kukaan ei ole seppä syntyissään, antakaahan vielä mahdollisuus nuorillekkin :)
- Palvelutaso?
Mutta kauppias voisi pitää huolta kahdesta asiasta:
1) Huolehtia, että tavaraa ON HYLLYSSÄ ja riittävän hyvät valikoimat
2) Kouluttaa henkilökuntaa - jappali
Myyjät ei palvele lainkaan, juttelevat vain keskenään. Jos myyjältä kysyy jonkin tuotteen sijaintia, saa hölmistyneen katseen 'mikä se on?' huutaa toiselle myyjälle kysymyksen jolle tulee se sama ilme. Sanovat sitten: "käy katsoon tuolta" tulematta itse mukaan ja lopulta tuotteen löydän toiselta puolelta taloa, kun olen joutunut sitä omatoimisesti etsimään. Ainoa hyvä puoli myyjissä on, että ovat suht kauniita, lieeneekö se ollutkin pää prioriteetti työhaastatteussa.
- jappali
Jäi vielä sanomatta, että kun pihalla kysyin tuotteen sijaintia alkoi tyyppi käärimään sätkää, käärittyään sen sanoi "kysy tuolta". Kun tuote oli löytynyt eivät myyjät auttaneet sen lastauksessa ja se sama tyyppi tuli imemään tupakkiaan viereeeni. En todellakaan halua asioidessani kaupassa olla tupakan savun keskellä. Ihme pulju!
- palautetta antava
Yritän kyllä itse käyttää paikkakunnan palveluja tympiä jos kaikki pitää hakia kaupungista. Palautettahan kannattaa antaa kauppiaalle suoraan eikä purnata vain netissä. Ei näin parannusta saada :) Eihän kauppias voi tietää mitä tapahtuu, ei varmaankaan ehdi kaikkia valvomaan.
- palvelua
siellähä on ne kaksi vanhaa mölliskyä, toinen huutaa ja toinen mumisee. Tietoa varmaanki kummallaki muttei niiden kanssa voi asioida.
- kaiku,,,
palvelua kirjoitti:
siellähä on ne kaksi vanhaa mölliskyä, toinen huutaa ja toinen mumisee. Tietoa varmaanki kummallaki muttei niiden kanssa voi asioida.
tosi on ,ylimielisyyttä kyllä riittää tällä kyseisellä huutajalla
- Arvostan palvelua
Itsekin pettynyt asiakas. Tavaran sain kolmen myyjän kautta, yksikään ei johdattanut minua uudelle myyjälle vaan sanoi että "Kysy tuolta". Noutopiha sotkuinen ja itse sain tavarani sieltä hakea kun ei myyjiä näkynyt, portit olivat auki - olisin voinut ajaa läpi maksamatta mutta kävinpähän hyvänä kansalaisena maksamassa tuotteet vaikka kyllä otti päähän tuolla asiointi. Valitettavasti en tule asioimaan ko. kaupassa enään kuin hätätapauksissa jos niissäkään.
- Asiakas11
Ei aina mene nappiin kauppiaallakaan työntekijöitä palkatessa! Parempaan suuntaan on palvelu ja valikoima mennyt kuin edellisen kauppiaspariskunnan aikana.
Samaan hintaan olen sieltä tavaraa saanut kuin Oulustakin. Kauppias on reilu ja mukavaa nähdä häntä tiskin takanakin.
Yritetään ymmärtää nuoria työntekijöitä ja annetaan reilua palautetta, niin saadaan parhaiten muutosta.
Yksi hyvin palveltu asiakas. - asiakas123
tavaraa voipi saada samaan hintaan mutta sitä ei ole ikinä varastossa rautiassa vaikka mainoslehdessä tuotetta hehkutetaan mikä on kyllä ärsyttävää. Ei voi ku itseä syyttää jos ei kauppa käy!!
- K-raudassa asioiva
Toivotaan että uusi kauppias saisi asiat järjestykseen...
Kyllä siellä osaavia myyjiäkin löytyy mutta pitäisi sinne
päivittää henkilökuntaa niin myyjilläkin motivaatio nousisi..
Tiedä vaikka vanhoja putaalaisia myyjiä palaisi.. - asiakas000
Nuorissa on tulevaisuus ja mitenkäs he voisivat heti kaiken osata. Palvelussa olisi parantamisen varaa ja eihän se parane ellei vanhat myyjät vaihdu ( ei vanha koira uutta opi) uusiin.
- Näin se vaan on.
Itse olen käynyt useimmissa oulunalueen Rautakaupoissa, enkä ole Haukiputaalla saanut sen huonompaa palvelua kuin muuallakaan.Varastolle on tullut kevään aikana uusia työntekijoitä ja aina on tultu jelppaamaan vaikka joskus on joutunut muutaman minuutin ootteleen ihan vaan ruuhkantakia.
- Rautia->Välivainio
On yksi v***n hailee osaako rautakaupan osastojen hoitajat (vaimitäneon) kaikki maailman nippelitiedot myymistään tuotteista/palveluista mikäli asiakaspalveluasenne puuttuu. Puolestaan - jos asiakaspalvelu sujuu niin se antaa kovasti anteeksi kokemuksen ja tiedon puutetta. Näkisin että mumisija ja huutaja saisivat etsiä muita hommia näin alkuun. Nuoria kehiin lisää!
- RemppaReino
No johan on taas outoa valitusta. Veikkaanpa, että ainakin osa tästä pupusta on yhden henkilön kirjoittamaa mustamaalausta. Taidanpa tuntea henkilönkin...
Käyn Haukiputaan Rautiassa viikoittain ja melkein aina olen heti saanut tarvitsemani tuotteet. Jos jokin on puuttunut, se on tilattu ja saapunut liikkeeseen muutaman päivän sisällä. Neuvoa saa, kun menee ja kysyy myyjiltä. Kyllä siellä on ihan asiantuntevaa henkilöstöä useiden vuosien työkokemuksella. Tuotteiden hinnat, pois luettuna sisäänveto tuotteet, eivät kyllä ole juuri sen kalliimpia kuin muuallakaan. Ja on niitä tarjoustuotteita Haukiputaan Rautiassakin. Seuratkaa ilmoittelua.
Jos koette asiakaspalvelun huonoksi, siitä kannattaa antaa palautetta kauppiaalle. Minun mielestä uusi kauppias on kehittänyt liikettään lyhyessä ajassa todella paljon. Liike on nykyään paljon siistimpi kuin ennen ja tuotevalikoimakin monipuolisempi. Tosin hevostarvikkeita ei enää ole kaupan, mutta niitä voi ostaa Kiimingistä tai muista alan liikkeistä.
Minä ainakin olen tyytyväinen, että Haukiputaalla on rautakauppa. Eipähän tarvitse jokaista listanpätkää, maalipurkkia ja muita tarvikkeita lähteä Oulusta asti hakemaan. Siinä säästyy aikaa ja rahaa. Sitäpaitsi, Haukiputaan Rautia työllistää ja tuo veroja kunnalle. Kyllä sellaista kannattaa tukea.- juhds
Tavalliset satunnaiset taaplaajat eivät tiedä itsekkään mitä ovat haluamassa ja syyttävät siitä henkilökuntaa... Hintataso ko. liikkeessä on nykyisin kilpailukykyinen ja palveluakin saa jos käy kaupassa ruuhka-ajan ulkopuolella. Tosi on, että noutopihan heppuille pitäisi pitää tiukempaa rotia. Mielummin kun he sätkää käärivät ja kahvia juovat kuin asiakkaitaan palvelisivat. Pojat ovat poikia... Kauppiaalle voi nostaa hattua kun on "tumman" kaverin palkannut. Moni perusjuntti on varmaankin silmiään hieraissut hänet nähdessään.
- niemestä
juhds kirjoitti:
Tavalliset satunnaiset taaplaajat eivät tiedä itsekkään mitä ovat haluamassa ja syyttävät siitä henkilökuntaa... Hintataso ko. liikkeessä on nykyisin kilpailukykyinen ja palveluakin saa jos käy kaupassa ruuhka-ajan ulkopuolella. Tosi on, että noutopihan heppuille pitäisi pitää tiukempaa rotia. Mielummin kun he sätkää käärivät ja kahvia juovat kuin asiakkaitaan palvelisivat. Pojat ovat poikia... Kauppiaalle voi nostaa hattua kun on "tumman" kaverin palkannut. Moni perusjuntti on varmaankin silmiään hieraissut hänet nähdessään.
Voihan se olla noinkin. Kun ei omat sanat riitä kertomaan mitä täsmälleen tarvii niin se alkaa helposti ärsyttämään kumpaakin osapuolta. Asiakaspalvelua on se että jaksetaan selvittää asiakkaan tarve ja täytetään se. Kun asiakas on saanut tarvitsemansa tuotteen on kauppa onnistunut. Tässä mielestäni on kuitenkin Rautialla parannettavaa. Mielellään jatistaan niitä näitä tuttujen kirvesmiesten kanssa jolloin aikaa jää vähemmän paneutua viikonloppurakentajien tarpeisiin.
- Asiakaspalvelija
Bauhaus on Oulun eteläpuolella.
- vakio asiakas
Tupakointia saisi rajoittaa, niin jäisi aikaa asiakaspalvelulle!
- kokemusta on
Haukiputaalla hinnat on samaa tasoa ja osa on halvempiakin kuin Oulun rautakaupoissa.
- Pihan remppaaja
Kannan oma korteni kekoon. Ei ole sama henkilö valittamassa. Minulle tupakoinnille ihan sama, samoin puhelimeen puhumiselle. Myyjät ei noutopihalla tiedä hintoja, sanovat että kyllä ne kassalla tietää. Nii just, kasaan peräkärryn täyteen ja menen peukut pystyssä kassalle. Ei siellä halvinta ole, Bauhaus on kutsunut. Haen jotain tästä rautiasta vain pientä juttua mistä itse tiedän. Aika kummaa kun palautteeseen ei kauppias osaa reagoida.
Laasteista ei kaverit tiedä varastolla mielestäni mitään. Jollei tavaraa ole, suosittelevat summassa jotain muuta. No ja juu olihan sinne hinnat tullut sitte loppukesästä. Sama tavara on Bauhaussissa halvempaa. Esim. halvin betoni, hintaeroa miltei euro/säkki. Ei suuri raha, mutta ostas isompi erä.
Nämä kokemukset heinäkuu-syyskuun alku 2011.- REMPPAREISTAQ
NII JA MATKA EI MERKKAA MITÄÄN. VÄHÄ SAMA ASIA KUN ENNEVANHAA HAETTII HAAPARANNASTA PENSAA KO OLI VIIS PENNIÄ HALAVEMPAA. MITÄ NE SUNKI PER´TONIS JOS OSTAT VIIS SÄKKIÄ?. 100 SÄKKIÄ NI SAA JO VARMAAN ALENNUSTAKIN.
- caps lock
REMPPAREISTAQ kirjoitti:
NII JA MATKA EI MERKKAA MITÄÄN. VÄHÄ SAMA ASIA KUN ENNEVANHAA HAETTII HAAPARANNASTA PENSAA KO OLI VIIS PENNIÄ HALAVEMPAA. MITÄ NE SUNKI PER´TONIS JOS OSTAT VIIS SÄKKIÄ?. 100 SÄKKIÄ NI SAA JO VARMAAN ALENNUSTAKIN.
hei sulla on caps lock päällä,
ota hyvä mies tai nainen se pois.
nyt lähetään siikamarkkinoille hailuotoon
TERVETULOA
- Pihan remppaaja
Hinta oli esimerkki. Yleensä tulee haettua useampaa tavaraa, toki sen 5 säkkiä voi hakea pelkästään tuolta rautiasta. Jos siellä sattuu olemaan tavaraa ja jos sattuu saamaan myyjän joka löytää tavaran. Ei monen tuotteen hinta tartte olla kalliimpaa, kun ajelu jo kannattaa.
- ei rautiaan
E helkatti, menin rautiaan ja sain odottaa ja kysellä myyjää 15 minuuttia, että saisin yhden maalirurkin - ei myyjää saapunut, katsoivat vain koneiltaan.Pakko oli poistua, menin toiseen kauppaan ja myyjä oli paikalla 10 sekunnissa.
Todella huono palvelu Haukiputaan Rautiassa. - Hyvin palveltu
Vkol kävin ja kyllä minkä ainakin palvelua sain,hyvää sellaista sekä oiken iloisesti ja hymyssäsuin tervehdittiin. On paljon varmasti asiakkaastakin kiinni miten palvelun kokee.Ruuhka aikana on oltava kärsivällinen ja odottaa vuoroaan että saa palvelua. Jos hermostuneena mennän asioimaan niin ei siitä kaupasta käynnistä jää kovin hyvä maku suuhun ja kaikki ärsyttää. Mutta totta on että aina on parantamisen varaa mutta kyllä kauppa on mennyt kauppiaan vaihdoksen jälkeen vain ylämäkeen kaikinpuolin.
- rautsi asiakas,
Muutaman kerran käynyt siinä puotissa, lastulevyjä hinta 10.90 oli hyllyssä levy,no kassalla yli 12 euroa kpl,no maksoin levyt (koneessa kuulemma oikeat)
Tänään kävin listoja ostamassa,hinta oli listanipun kohdalla 3.15e,listat mukaan ja kassalle,kone näytti 6.90e kpl,sanoin kassalle et ei pidä paikkaansa 3.15 oli siinä nippujen alla hinta.
Haettiin joku naishenkilö olisko ollut kauppias? mentiin katsomaan listoja,totesi että ovat väärässä välissä (3.15) pojat kuulemma laittaneet väärin,mutta näyttäähän kone kassalla oikean hinnan,niin näyttikin oikeassa oli,minä tietysti hänen mielestä väärässä,olis kai pitänyt tajuta ei noin halppaa ole 220 pitkä lista,mutta ei ostajan vika ole myöskään jos tavarassa on väärä hinta!
Tavarat jäi kauppaan,olikohan viimmeinen kerta siellä käyntiin,tiedä häntä? - k-rautaan
tuohan on jo huijausta,koska kukkaan ei tiijä mittään, mutta viivakoodi tietää eli asiakas yritti kusettaa kassaa huijausyrityksellä;)...rautian mielestä!
- uuuuu
No empä usko ,että maalitörppöä tarvii oottaa varttituntia jos myyjä on vapaana!!
Ja jos tarvii niin siellähän voi hörpätä kupin vaikka kuumaa kaakaota ootellessa...! - ssaasade
Jotain on pielessä kun Bauhausiin pitää ajaa tai sitten Ojanrautaan.
- Pihan Remppaaja
Taas tuli käytyä kaupassa Rautiassa. Kiire aikataulu oli ja kas kumma liike päivällä melkein tyhjä asiakkaista ja nais myyjä tuli ja palveli. Hinnat edelleen korkeat maalipurkeissa ja sävytteissä eli ei kyllä rahallisesti edelleenkään hakea.
Mutta ne jätkät siellä loossissaan. Niitä ei asiakkaat kiinnosta, höröttävät juttujaan toisilleen, yksikin mies sai ihan rauhassa siellä vertailla porakoneita. Tulihan se myyjä sille kun se kävi pyytämässä. Mitä sitä, hyvä työpaikka jossa naurattaa ja viihtyy. Paitsi minä asiakkaana.
- nii innn...
Ei se kannata mennä jos pitää joka asiasta valittaa.
- tosi on
Kyllä on tosi että H-putaan rautakaupassa on TOSI huonoa palvelua !! Ne "ikämiehet" sielä pöydän takana puhuvat aina puhelimessa ja vaikka kuin ootat ja yrität saada palvelua niin kattovat siihen malliin että "mitä tuo täältä hakee " ja varsinkin kun on nainen niin vielä vähemmän välittävät...eivät edes tervehdi !! Ihme on jos se perse nousee sieltä tuolilta asiakkaita palvelemaan !! Kävelinpä ulos ja hain tavaran muualta ja sain palvelua !
- Smartin Baari
Kävin tänään hakemassa Smartin Baariin uusia terassikalusteita, listanpätkiä ja nauloja, ja eilen puulaattoja ison nivaskan, ja molemmilla kerroilla oli tosi hyvä palvelu! Hintataso oli hitusen kalliimpaa kuin kilpailijoilla, mutta matkoissa sen jo säästi takaisin. Kysyin tuotteita, ja henkilö joka niistä tiesi, oli juuri lähtenyt syömään ,mutta tulikin välittömästi palvelemaan meitä, ja hinnat keskusteltiin kohdalleen vielä toisen myyjän kanssa.
Haluan mieluummin kannattaa oman kylän yrityksiä, jotka työllistävät paikallisia, kuin haalata lanttini kauemmas. Kiitos vielä Haukiputaan Rautiaan!- että silleen
Jospa sielä saakin palvelua "pärstäkertoimen "mukaan . Yrittäjät suosii yrittäjiä ja se "tavallinen " tallaaja menkööt muualle.
- k-rautaan
Käyty Rautiassa ja aivan esimerkillistä palvelua.. Jokainen oppii virheistään ja näin on nähtävästi Rautiakin tehnyt;) pointsit Rautialle;)
- Ei koskaan ikinä...
Ala-arvoista palvelua,3 kertaa olen kyseisessä kaupassa asioinut,mutta nyt riitti,tulipahan hommattua saha,ruohonleikkuri ja trimmeri ihan jostain muualta,yhdelläkään kertaa ei myyjiä näyttänyt kiinostavan kauppojen teko,joten äänestin jaloillani ja vaihdoin putiikkia.Harmi vaan,kun yleensä on ollut tapana käyttää oman kylän palveluja,mutta ku ei niin sitte ei...
Kannattaisi kyseisen puljun kauppiaanki lukea näitä palautteita,tarvis varmaan tehdäkkin jotain... - Kulpakka
Viimeksi sain ihan hyvää palvelua, mutta kappas vaan, nuorelta naismyyjältä, niitä looseissaan istuvia iänikuisia puhelinjaarittelijoita ei kiinnosta mikään, ja jos sattuu kysymään apua oikean tavaran valinnassa pidetään idioottina ja murahdellaan ylimielisesti jos jotain itse ehdottaa. JA puhelimeen puhutaan omat jutut kolmen kertaan ennenkuin asiakkaan asia kiinnostaa.
- afafafafafafaefeafae
Näiden seurankipeiden muka "kaupantekijöiden" häirintä kaikissa kaupoissa pitäisi kriminalisoida. Tullaan muka kyseleen tavaraa ja ihmetellään että mikähän tässä maksaa ja onkohan tämä nyt laatua vai ei.
Menkää seuroihin.- Asenteissako ongelma
Joku viikko sitten yritin maalia hakea, odottelin ja odottelin maaliosastolla. Siinä oli minua ennen jo toinen henkilö myös odottelemassa. Noin 10 minsaa jaksoin seisoskella, vaihdoin maisemaa, onneksi oikeaan maalikauppaan ei ole pitkä matka. Siellä se oli asioimassa jo se toinenkin odottelija kun menin....
Onkohan se ihan tarpeellista sitoa rautakaupassa yksi henkilö siihen kassalle, maalikaupassa ainakin myyjät palveli alusta loppuun yhden asiakkaan. Lisäksi on hyvä kun pyörivät siinä näkösällä ja asiakas huomaa että kaikilla on jo joku palveltavana, on kivempi odotella vuoroaan. Rautakaupassa ei näkynyt muita kuin se kassanvartija. Kilpailu piristäisi varmaan palveluhalukkuutta, arvelen. - Helena....
Asenteissako ongelma kirjoitti:
Joku viikko sitten yritin maalia hakea, odottelin ja odottelin maaliosastolla. Siinä oli minua ennen jo toinen henkilö myös odottelemassa. Noin 10 minsaa jaksoin seisoskella, vaihdoin maisemaa, onneksi oikeaan maalikauppaan ei ole pitkä matka. Siellä se oli asioimassa jo se toinenkin odottelija kun menin....
Onkohan se ihan tarpeellista sitoa rautakaupassa yksi henkilö siihen kassalle, maalikaupassa ainakin myyjät palveli alusta loppuun yhden asiakkaan. Lisäksi on hyvä kun pyörivät siinä näkösällä ja asiakas huomaa että kaikilla on jo joku palveltavana, on kivempi odotella vuoroaan. Rautakaupassa ei näkynyt muita kuin se kassanvartija. Kilpailu piristäisi varmaan palveluhalukkuutta, arvelen.Tuo on niin totta! Rauta kauppojen työntekijät epäpätevää väkeä. Ei ne mitään mistään tiedä.
- ykkkk
Haukiputaan Rautia: Kesäharjoittelijat ei tiedä mistään mitään (eivätkä osaa ottaa selvää) ja palvelutiskillä taas ei viitsitä/jakseta tietää, vaan asiakasta vaan pompotetaan seuraavalle myyjälle: "kysy tuolta". Asiakaspalvelu tuosta touhusta kaukana! Mielellään tukisi paikallisia yrityksiä, mutta joku raja sentään!
Jos myyjä ei jotakin tiedä, niin noheva asiakaspalvelija lähtee ja ottaa asiasta selvää tai vie asiakkaan asiasta enemmän tietävän myyjän luo. Siinä tosin joutuu joskus kävelemään ja jopa puhumaankin.. Innokkaita, asiantuntevia ja asiakaspalvelutaitoisia ( ystävällisiä) myyjiä olisi kyllä pilvin pimein tarjolla, miksi nämä työhönsä kyllästyneet jäärät mököttävät tiskeillä vuodesta toiseen?- ffqwfqfqfqqfqfqqqfqf
Sama trolli se vaan jaksaa vääntää. Taidat olla oulun kauppiaita kun tuolleen heittelet.
- ykkkk
ffqwfqfqfqqfqfqqqfqf kirjoitti:
Sama trolli se vaan jaksaa vääntää. Taidat olla oulun kauppiaita kun tuolleen heittelet.
Ihan paikkakuntalainen maksava asiakas olen, joka kantaa rahansa muihin kauppoihin tästä eteenpäin.
Kyllä sitä asiakaspalvelua saa ja pitää vaatia!
- gg
Rakennusluvat ja kilpailu on kovaa! Kyllä nyt pitäisi saada asiakaspalvelu henkiset myyjät kauppaan!Vanhukset eläkkeelle!
- nuori
Kuuluuko nuorten kesätyöntekijöiden kaikkea tietää? jos ovat lukiosta valmistuneen, mistä he voisivat kaikkea tietää? järki käteen ihmiset! nuorethan ovat sinne menneet oppimaan sinne ja hakemaan sitä työkokemusta. Ei sitä kaikkea voi oppia yhdessä kesässä! ootte tekin joskus olleet ensimmäisessä työpaikassa, osasitteko itse kaiken heti?!
- ykkkk
No ei tietenkään tule tietää kaikkea lähellekään, mutta asiakaspalvelua pitää osata sen verran, että ottaa niistä asioista selvää, joista ei tiedä asiakkaan kanssa tai erikseen. Ei se ole asiakaspalvelua, jos tuore kesuri kohottaa vain hartioita ja sanoo"emmää tiiä, ku ooon harjottelija". Se pitäis sanoa, että enpä valitettavasti tiedä, mutta otetaan selvää ja haetaan (!) sellainen kaveri, kuka tietää..
Jos ei noita perusasioita edes osaa, niin sitten taitaa olla väärä ala kyseessä. Ja kyllähän ne lukiostakin valmistuneet ovat hyvänen aika aikuisia ihmisiä, eikä mitään esikoululaisia.
- gg
nyt nuoriso puhuu asiaa! Haukiputaalaiset pitäisi saada vielä asioimaan kyseisessä kaupassa. Itse kun rakensin niin tuli kilpailutettua hintoja Oulun kaupoissa mutta rahti oli niin kallis että kannatti kannattaa oman kylän kauppaa..
Kannattaisi asioida oman kylän kaupoissa tiedä vaikka sinun lapsesi tai vaikka sinä itse olisit joskus töissä kyseisessä kaupassa.. Tuota menoa jos ei käy asiakkaita tarpeeksi niin kohta pitää ajaa jokainen pienikin asia oulusta asti... - vähän huvitti
Joo, oli vanha patu puhelimessa. Ostelin ulko-ovea ja oli hiukka kiire. Kuuntelin 5 minuuttia vieressä kun raksapuolen myjä höpötteli perämoottoriostoksiaan puhelimessa.
Sittrn sanoin että nyt saatana lyöt sen puhelun poikki ja aletaan töihin.
Nopsaan loppu puhelu, alkoi kaupanteko ja ovi lähti 279 hintaan. - hyvin toimii
monessa liikkeessä ympäri maan on auttanut kun nostaa sitä puheäänen desibeliä sellaasen 30-50db ylemmäs ja kajauttaa silleen koko kaupan kuultavaksi jotta HENKILÖKUNTA!!! myyjä kun saapuu paikalle voi asiansa hoitaa normi äänellä..
- mitääh!
Palvelu parantunut!
- idiootit
Kyllä rautiassa osataan minun mielestäni palvella asiakkaita, kunhan asiakaskin osaa olla asiallinen. Olen monesti kuullut asiakkailta vaikka mitä törkeyksiä, vaikka myyjät ovat palvelleet hyvin. Jokainen voi mennä itseensä.
- Libom
Olen asioinut Haukiraudassa ja sen esiasteissa viimeiset 20-vuotta. Samoin olen käyttänyt Oulun alueen muita rautakauppoja. Enpäs kyllä allekirjoita näitä väitteitä, keskimäärin olen saanut palvelua nopeammin kuin muualta ja hinnat täytyy kysyä myyjältä, kuten muuallakin,Niissä ei tingattuna suurta eroa ole muihin verrattuna. Surkeinta palvelua olen kylläkin saanut "paukauksessa". Olen tuntematon "harrastelijatimpuri", joten sekään ei vaikuta asiaan.
- the end
Näiden epäkohtien korjaaminen ajoissa olisi säästänyt kaupan lakkauttamiselta
- Haukipudas häviää
Eiköhän Haukiputaan Rautian ongelmat johdu Oulun kaupunkiin liittymisestä, sillä esim. Haukiputaalla olevat rakennuskohteet Oulun kaupunki kilpailuttaa.
Ennen kuntaliitosta Haukiputaan kunta oli merkittavä asiakas rautakaupalle, mutta nyt Oulun kaupunki määrittelee asioista hyvinkin pitkälle, jolloin esim. rakennustarvikkeet tuodaan paikanpäälle muualta.
Tässäkin on yksi monista esimerkeistä, joista näkee, että Haukiputaan puolesta puhujia/tekijöitä ei Oulun päättävistä elimistä löydy, valitettavasti.
- yleinen syyttäjä
Haukipudasko ei sit noudattanut kilpailulakia vaan suosi paikallista yrittäjää.
Kerro toki lisätietoja.
Markkinaoikeudessa tavataan- Kotiin päin?
Hah, ha... eiköhän tämä kilpailuttaminen ole aika tuore asia ja toisaaltahan se on varsin tyhmääkin toimintaa, jos ei käytetä oman asuinalueen toimitsijoita, jos niitä kerta löytyy.
Mitenhän siitäkin tulisi, jos kaikki Haukiputaalla asuvat päättäisivät ostaa esim. ruokaostoksensa muualta, taitaisi "itku" tulla puseroon kauppiailla.
Toisaalta onhan se nähty, mihin tämä kilpailuttaminen johtaa, sillä esim. Oulun kaupungin rakennuskohteissa monesti virolaiset tekijät, vaikka rakennuspuolen työntekijöitä kortistossa pilven pimein, että sillä laillahan se menee.
- yleinen syyttäjä
Sä vertaat yksityisen henkilön ruokaostoksia kuntalaisten verovaroja käyttävään kuntaan. Huomaa että et edes ymmärrä koko hommaa mihin otat kantaa.
Sun laisia sutkeja on yleisen syyttäjän asiakkaana kokoajan - tuomari n.o 1
Pienet ostoksen voi ostaa ilman kilpailutusta määrätyt viranhaltijat joilla on siihen esimiehen lupa
suuret investoinnit on tehtävä kilpautuksella
laki julkisista hankinnoista- yleinen syyttäjä
Tuomari takaisin koulun penkille. Pitää olla puitesopimus pientarvikkeiden hankintaan ja puitesopimuskin pitää kilpailuttaa.
- huonoa palvelua 2014
Haukiputtaan rautia lopettaa. Nyt sankoin joukoin ostoksille.
- hyvä alennus.
Ilman muuta ostoksille,kyselin erään tuotteen humtaa oikea 95e mut sain 75e jo oli edullista.
Käväisin tos Ojan raudas,sattui sama tuote siinä olemaan,hintakin oli siinä lapussa 50e ilman mitään alea !!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1363995- 881972
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151841Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi541448Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541442Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1331385VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu991312- 741196
- 691053
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1151050