Moi!
Omistan 1:n vuoden täyttäneen chinchillauroksen. Kävin katsomassa infoa chinchilloista ja huomasin, että joissakin niistä puhuttiin hiusrenkaista ursten sukukalleuksissa.
No, päätin mennä etsimään tietoa tuosta erikoisuudesta. Sain tietää, mikä se on, mistä se syntyy ja sen seuraukset. Koska olen kiintynyt chinchillaani ja minua alkoi vähän pelottamaan, että chinchillani kuolee sen hiusrenkaan aiheuttamaan kuolioon.
Kuulemma hiusrengas tulee, kun chinchillauros rakastelee/yrittää rakastella
naarasta. Minulla on vain yksi chinchilla, eikä naarasta. Kyllä se tykkää sukkien kanssa rakastella, mutta yleensä estän sen.
Kirjoitin tänne siksi, että voisin kysyä joltain hyvältä chinchillatietäjältä muutaman kysymyksen näistä hiusrenkaista:
- Onko mahdollista chinchillaurokselle tulla hiusrengas, jos ei omista chinchillanaarasta?
- Tuleeko chinchillaurokselle hiusrengas, jos se rakastelee esim. sukkia?
- Miten vaikeaa on poistaa hiusrengas chinchillalta?
Olisin iloinen, jos joku vastaisi!
Chinchillat ja "hiusrenkaat"
5
316
Vastaukset
- Huolestunut hoitaja
Ja muutenkin tuli mieleen yksi kysymys.
- Pystyykö chinchilla ottamaan itse hiusrenkaan pois, kun se puhdistaa sukupuolielintään? - accd
Esim. Kingis-kasvattajan sivuilta löytyy ohjeita karvarenkaan poistamiseen: http://kingis.net/ (Hoito-ohjeet - Sairaudet ym.) Samoin Harlequin's -kasvattajan sivuilta löytyy asiaa karvarenkaista http://www.chinchillat.net.
Karvarengas saattaa syntyä karvanlähdön aikaan muutenkin tai esimerkiksi penikseen voi tarttua karvaa pehmoleluista tai vastaavista, jos uros yrittää astua niitä. Todennäköisintä karvarenkaan syntyminen kuitenkin on uroksella, joka asuu naaraan kanssa. Sukista ei pitäisi lähteä karvaa, mutta esim. naruja chinchilla voi niistä nyppiä irti/koittaa syödä. Sukkapallo on kyllä yleensä ihan toimiva kapine murrosiässä olevalle urokselle.
Pääsääntöisesti chinchilla puhdistaa itse itsensä eikä karvarenkaita pääse syntymään. - Apina 007
Uros saattaa ihan yksinään asuessaankin saada karvarenkaan penikseensä, ilman, että häkissäkään olisi mitään, mitä astua.
Joten kannattaa tarkkailla cincun penistä aika ajoin. - Huolestunut hoitaja
Kiitos infosta!
- Karvarengs
KARVARENGAS on oikea nimitys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 245172
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34607- 1031392
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361350Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211014viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168885En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61833- 37799