Chinchillat ja "hiusrenkaat"

Huolestunut hoitaja

Moi!

Omistan 1:n vuoden täyttäneen chinchillauroksen. Kävin katsomassa infoa chinchilloista ja huomasin, että joissakin niistä puhuttiin hiusrenkaista ursten sukukalleuksissa.

No, päätin mennä etsimään tietoa tuosta erikoisuudesta. Sain tietää, mikä se on, mistä se syntyy ja sen seuraukset. Koska olen kiintynyt chinchillaani ja minua alkoi vähän pelottamaan, että chinchillani kuolee sen hiusrenkaan aiheuttamaan kuolioon.

Kuulemma hiusrengas tulee, kun chinchillauros rakastelee/yrittää rakastella
naarasta. Minulla on vain yksi chinchilla, eikä naarasta. Kyllä se tykkää sukkien kanssa rakastella, mutta yleensä estän sen.

Kirjoitin tänne siksi, että voisin kysyä joltain hyvältä chinchillatietäjältä muutaman kysymyksen näistä hiusrenkaista:

- Onko mahdollista chinchillaurokselle tulla hiusrengas, jos ei omista chinchillanaarasta?

- Tuleeko chinchillaurokselle hiusrengas, jos se rakastelee esim. sukkia?

- Miten vaikeaa on poistaa hiusrengas chinchillalta?

Olisin iloinen, jos joku vastaisi!

5

393

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huolestunut hoitaja

Ja muutenkin tuli mieleen yksi kysymys.

- Pystyykö chinchilla ottamaan itse hiusrenkaan pois, kun se puhdistaa sukupuolielintään?

• accd

Esim. Kingis-kasvattajan sivuilta löytyy ohjeita karvarenkaan poistamiseen: http://kingis.net/ (Hoito-ohjeet - Sairaudet ym.) Samoin Harlequin's -kasvattajan sivuilta löytyy asiaa karvarenkaista http://www.chinchillat.net.

Karvarengas saattaa syntyä karvanlähdön aikaan muutenkin tai esimerkiksi penikseen voi tarttua karvaa pehmoleluista tai vastaavista, jos uros yrittää astua niitä. Todennäköisintä karvarenkaan syntyminen kuitenkin on uroksella, joka asuu naaraan kanssa. Sukista ei pitäisi lähteä karvaa, mutta esim. naruja chinchilla voi niistä nyppiä irti/koittaa syödä. Sukkapallo on kyllä yleensä ihan toimiva kapine murrosiässä olevalle urokselle.

Pääsääntöisesti chinchilla puhdistaa itse itsensä eikä karvarenkaita pääse syntymään.

• Apina 007

Uros saattaa ihan yksinään asuessaankin saada karvarenkaan penikseensä, ilman, että häkissäkään olisi mitään, mitä astua.

Joten kannattaa tarkkailla cincun penistä aika ajoin.

• Huolestunut hoitaja

Kiitos infosta!

• Karvarengs

KARVARENGAS on oikea nimitys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      121
      1084
    2. 65
      993
    3. Carunan hinnat

Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun
      Maailman menoa
      93
      773
    4. Koetko vielä et

Olen elämäsi rakkaus?
      Ikävä
      77
      743
    5. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
      Ikävä
      41
      665
    6. Kunnan päätie ja sen lähialueet

Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la
      Hyrynsalmi
      35
      641
    7. Oletko tullut siihen

Tulokseen ettet saa minua
      Ikävä
      67
      604
    8. Toimittajat ulkomailta saapuivat eilen vaskiviikoille

Toimittajat lähtivät tutustumaan Lieksan yöelämään ja kultturitarjontaan. Kaikki yllättyivät kuinka aktiivista ja innoka
      Lieksa
      28
      576
    9. Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit

ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka
      Ikävä
      22
      572
    10. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      37
      498
    Aihe