vanhan kirjoituspöydän pinta uusiksi?!?

tumpeloinen

Mitä mun pitäis tehdä tummalle, lakattu??vahattu? kiiltämätön, harmaantunut.....
Kirjoituspöydälle. Se on edestä hiukan pyöreä, kannessa nahkaa. Pinta on ruma nyt... jotenkin matta.
Vaiko maalaan valkoisella koko höskän, käyköön kuin käy?
l

2

1663

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M

      Maalaaminen ei lakkaan käy, kaikki vanhat pintakäsittelymatskut hylkii lähes kaikkea uutta, ja täten pitää hioa pois ennen uuttakäsittelyä.
      Jos vieläpä huonekalu on lakattu, on siihen nähty erikseen vaivaa että pinta on hyvännäköinen ja maalaamisella peität kaiken tämän erityisen vaivannäön ja pöydän valmistanut unkarilaisessa tehtaassa duunannut rivityöläinen saa päänsäryn tästä raiskaamisesta.

      Käsin lakan hinkkaaminen on yleisesti ottaen itsemurhapuuhaa ja pitää ottaa alan firmoihin yhteyttä (pintakäsittelijät/puusepät). Kannessa oleva nahka vain lisää jännitysmomenttia jos yrität itse alkaa maalailemaan mutufiiliksellä. Ja nahkapäällysteinen kirjoituspöytä ei vaikuttaisi mitenkään ihan hirvittävän halvalta muutenkaan.

    • sirup

      Tämä ehdotus saattaa tulla liian myöhään, mutta kerron sen silti.

      Harmaantuminen viittaisi siihen, että pöytää on pesty vedellä. Lakkapinta ja vesi ovat huono yhdistelmä eli vie kiillon ja muuttaa pinnan sameaksi. Jatkossa puhdistus nihkeällä liinalla. Ja/tai pinta on vaan likainen.

      Pese mööpeli huonekalujen puhdistusaineella (esim.Liberon - ohjeet purkin kyljessä). Poistaa liat ja mahdolliset vahat. Haju on sen verran tuju, että ikkunat auki, maski naamalle tai ulos pesemään, niin et pökrää. Pesun jälkeen Finishing oilia (Liberon, muiltakin merkeiltä löytyy öljyjä) pintaan, niin mööpeli kiiltää taas. Eikä varmaan tarvitse sanoa, että suojaa se nahka ennen näitä touhuja ;)... Nahalle löytyy myös omia aineita, joilla saa pinnan taas kuntoon.

      Tällä systeemillä saat helposti itse puhdasta jälkeä. Ja muuten, ne maalit pysyy, kun käyttää tartuntapohjamaalia ja sutii kalustemaalin sen päälle. Maalikaupoista saa neuvoja lisää.

      Hauskoja mööpelin kunnostushetkiä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      83
      1868
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      240
      1749
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      92
      1562
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      110
      1368
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      168
      1131
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1093
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      932
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      926
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      866
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      97
      860
    Aihe