vanhan kirjoituspöydän pinta uusiksi?!?

tumpeloinen

Mitä mun pitäis tehdä tummalle, lakattu??vahattu? kiiltämätön, harmaantunut.....
Kirjoituspöydälle. Se on edestä hiukan pyöreä, kannessa nahkaa. Pinta on ruma nyt... jotenkin matta.
Vaiko maalaan valkoisella koko höskän, käyköön kuin käy?
l

2

1872

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M

Maalaaminen ei lakkaan käy, kaikki vanhat pintakäsittelymatskut hylkii lähes kaikkea uutta, ja täten pitää hioa pois ennen uuttakäsittelyä.
      Jos vieläpä huonekalu on lakattu, on siihen nähty erikseen vaivaa että pinta on hyvännäköinen ja maalaamisella peität kaiken tämän erityisen vaivannäön ja pöydän valmistanut unkarilaisessa tehtaassa duunannut rivityöläinen saa päänsäryn tästä raiskaamisesta.

Käsin lakan hinkkaaminen on yleisesti ottaen itsemurhapuuhaa ja pitää ottaa alan firmoihin yhteyttä (pintakäsittelijät/puusepät). Kannessa oleva nahka vain lisää jännitysmomenttia jos yrität itse alkaa maalailemaan mutufiiliksellä. Ja nahkapäällysteinen kirjoituspöytä ei vaikuttaisi mitenkään ihan hirvittävän halvalta muutenkaan.

• sirup

Tämä ehdotus saattaa tulla liian myöhään, mutta kerron sen silti.

Harmaantuminen viittaisi siihen, että pöytää on pesty vedellä. Lakkapinta ja vesi ovat huono yhdistelmä eli vie kiillon ja muuttaa pinnan sameaksi. Jatkossa puhdistus nihkeällä liinalla. Ja/tai pinta on vaan likainen.

Pese mööpeli huonekalujen puhdistusaineella (esim.Liberon - ohjeet purkin kyljessä). Poistaa liat ja mahdolliset vahat. Haju on sen verran tuju, että ikkunat auki, maski naamalle tai ulos pesemään, niin et pökrää. Pesun jälkeen Finishing oilia (Liberon, muiltakin merkeiltä löytyy öljyjä) pintaan, niin mööpeli kiiltää taas. Eikä varmaan tarvitse sanoa, että suojaa se nahka ennen näitä touhuja ;)... Nahalle löytyy myös omia aineita, joilla saa pinnan taas kuntoon.

Tällä systeemillä saat helposti itse puhdasta jälkeä. Ja muuten, ne maalit pysyy, kun käyttää tartuntapohjamaalia ja sutii kalustemaalin sen päälle. Maalikaupoista saa neuvoja lisää.

Hauskoja mööpelin kunnostushetkiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3432
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3252
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      3088
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      50
      2663
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1983
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1880
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1555
    9. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      40
      1455
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1350
    Aihe