Hei,
pohdin siis sitä, että onko Aaltoon OIKEASTI paljon vaikeampi päästä kuin Tampereelle, siis kauppatieteitä lukemaan?
Tähän asti olen ollut lähes varma, että Tampereelle minä haen, ei Aaltoon kannata edes yrittää. Onko tässä perää?
Riippuu kai siitä, mitä siellä lukisi, eli olen ajatellut lähinnä johtamista ja sivuaineena markkinointia. Tampereella kai ainakin vapaa sivuaine oikeus?
Olen siis vielä lukiossa, mutta kauppatieteen kiinnostaa. Kiitos kaikille jotka ottavat kantaa!
Aalto - Tampere, erot?
6
1058
Vastaukset
- Proffan Kaveri
Siis otetaanpas pari faktaa haluun:
Tänä vuonna Tampereen suosituimmalle (eikä ihme, laskis vaan on "järkisijoitus" tulevaisuuteen) linjalle pisterajat olivat vain n. 1 p alemmat kuin Aaltoon!
Ja voin sanoa, että 1p on kunnolla kokeeseen valmistautuneelle erittäin pieni ero - käytännössä siis näihin yliopistoihin on viime vuoden valossa yhtä vaikea päästä. Toki jos haluat jonkun kuppasemman / itseäsi enemmän kiinnostavan pääaineen, tulee eroa hieman enemmän.- MarikaaaaaaÅ^
oho, Tampereen laskentatoimi on näköjään helkatin vaikea päästä (siis katoin tuolta www.kauppatieteet.fi) kun käytännössä samat rajat aallon kans! ohoh!
Iteki aatellu laskiksee ens vuon, mut taidan tyytyy siihhe vakuutustieteesee :))
P.S Aalto kyl maineikkaampi koulu, mut eläminen siellä kallista. Siis pks. Tampere taas kuulemani mukaan erittäin mukava ja opiskeljaystävällinen kaupunki................. tosin ennoo itte asunu (vielä=
- turunekonomi
Turkuun se kannattaa painua.
- opwgäjswife
Tampere, Turku ja Helsinki on ollu vaikeimmat. Niiden välillä on pisterajoissa eroja ( yleensä Helsinki vaikein, Tampereella osa pääaineista helpompia ja osa vaikeampia kuin Turku). Kyseiset erot pisterajoissa eivät kuitenkaan ole hirvittävän suuria. Suuremmat erot pisterajoissa ovat näiden kolmen ja muiden yliopistojen välillä. Haussa on 3 vaihtoehtoa, kannattaa siis laittaa ensimmäiseksi vaihtoehdoksi joku edellisestä kolmesta jos niihin haluaisi päästä vaikka pelottaisinkin korkeat pisterajat, sillä samalla kokeella voit hakea myös kahteen muuhunkin kouluun.
Tuosta Helsingin asumisen hinnasta - Aallolla on tarjolla useita soluja jotka maksaa alle 200e/kk sisältäen sähköt, netin ja veden. Yksiöitä alkaen 250€/kk. Opiskelijakämpät HOAS:in tai Aallon kautta ovat halpoja, mutta niille riittää kysyntää. Vapailta markkinoilta hinnat ovat todella suolaiset. - adss
Joo, mutta kannattaa myös muistaa millaista paskaa solussa asuminen on pahimmillaan. Hyi helkatti! Pieni huone, yhteiset suihkut, vessat ja jääkaapit.. Kaverin jalkasienet ja runkkupaprut ympäri kämppää toinen kaveri syö "vahingossa" evääsi. Jes.
Suosittelen Aaltoa jos on massia asua "ihmisen lailla", jos ei (isällä) ole pätäkkää millä avustaa se 400-500e/kk vuokraan, muuta Tampere/Turku. - erhe
Pahimmillaan joo, mutta useimmiten ihmiset ympärillä soluissa on OK. Harvoin täydellisiä, harvoin todella kauheita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389