Kohdun laskeuma!

Vaihoehtoja kaipaava

On yleisempi vaihdevuosien aikana, mutta voi oireilla jo nuorillakin. Miten teillä on hoidettu ko. ongelma ja miten hoito on auttanut. Voiko laskeuma pysähtyä vai paheneeko se jatkuvasti. Miten oireet hankaloittavat muilla arkielämää. Väitetään, että laskeumia on 40%:lla naisista, kuitenkin hyvin vähän niistä puhutaan. Laskeumia on myös eri tyyppisiä. Voiko Suomessa saada tukipesaarin ja auttaako se?

5

13300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laskeumia

minua kiinnostaa minkälaisia monenkirjavia oireita kohdunlaskeuma tai virtsarakon laskeuma aiheuttaa, epäilen itselläni. kuinka aloittajalla oirehtii?

• Vaihtoehtoja kaipaan

Selkäkipuja, painon tunnetta alavatsassa ja ylimääräinen pullistuma emätimestä, jonka koko vaihtelee rasituksen mukaan ja on toisinaan poiskin ja olo normaali.Pullistuman voi painaa omalle paikalleen, eikä siis varsinaisesti haittaa esim. yhdynnässä. Joillakin on virtsan karkailua tai muita virtsaongelmia.
      Pullistuman sijainista voi päätellä mikä lakeuma on kyseessä.Netissä on useita tiedostoja ja kuvia eri tyypeistä.

• kohduton 44v

Laskeumaa voipi olla kohdussa,virtsarakossa ja peräsuolessakin..kohdunlaskeumaa ja ed.lasekumia voi yrittää hoitaa lantionpohjan jumpalla ja tarv,hormoneilla(jos vaihdevuodet) Kohdunlaskeuma aiheuttaa toisilla painontunnetta ja tihentynyttä virtsaamistarvettakin..peräsuolenlaskeuma voi tehdä ulostamisvaikeuksia..kohdunlaskeumaa voidaan hoitaa prolapsirenkaalla joka voi olla paikallaan useita kuukausia..ja sitten se voidaan pestä,ja laittaa paikalleen..yleensä lääkäri pistää sen paikalleen. Itse päädyin leikkaukseen koska laskeuman takia hormonikierukka ei pysynyt paikallaan ja vuodot olivat ilman sitä kamalan runsaat.Leikkaus tehtiin nukutuksessa ja (spinaali vaihtoehtokin) ja olin sairauslomalla 3vkoa ja kipu kuin synnytyksen jälkeen utta parikin viikkoa-siihen auttoi särkylääke.Ihanaa ei kuukautisia-ei laskeumaa.Syön pprogynova 1mg vaihtareihin..

• Vaihtoehtoja ???

Joidenkin kohdalla kohdun poistokaan ei paranna laskeumaa, etenkin jos laskeumaan liittyy virtsarakon laskeuma ym. Miten sinun kohdallasi diagnoosi varmennettiin? Virtsarakn laskeuma ei kaiketi voi auttaa prolapsirenkaallakaan, luin jotakin että Suomessa on tarjollakin vain renkaita , ulkomalla monen mallisia ja ilmatäytteisiäkin, jotka muotoutuvat.

• kuusviis

Kaikkien elinten laskeuma leikattiin n. 25 v sitten. Se oli melkoinen leikkaus, pari kk sairaslomaakin.
        Peräsuolen osalta leikkaus petti melkein heti, muitten osalta vähitellen.
        Hankalin oire oikeastaan on, ettei virtsarakko tyhjene kunnolla jos peräsuoli ei ole tyhjä. Täytyy siis pitää löysänä, mikä ei ehkä ole terveellistä ravinnon imeytymisen kannalta.
        Yhdyntöjä ei haittaa ellei siis maha ole kovalla jolloin paakut tuntuisivat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5161
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2809
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2468
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      22
      1770
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1610
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1324
    9. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1268
    10. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1197
    Aihe