Olen utelias kuinka helppo täydennyshaun paikka on yleensä saada? Kokemuksia? Luitko paljon täydennyshaun kokeseen jos sellainen oli? Onko yleensä paljon hakijoita?
täydennyshaku
2
418
Vastaukset
- Haalari-insinööri
Täydennyshaku on vähän ninku alennusmyynnit, joissa on vaan jämät ja hajakoot jäljellä. On siinä helpompi päästä sisään kuin varsinaisessa haussa, mutta kaikki parhaat paikat on jo menneet. Joskus voi kuitenkin käydä hyvä tuuri ja täydennyshaussa voi olla sopiva paikka, jota kannattaa hakea.
Mä vähän harkitsin tänä vuonna hakea täydennyshaussa merenkulkuinsinööriksi, kun siihen oli paikkoja kahteenkin amk:hon, jotka ei kumpikaan olisi olleet pahoja opiskelupaikkoja. En sitten hakenut kumminkaan kun laiva vaikuttaa aika ikävältä työpaikalta, hierarkinen ja vanhanaikainen jne, ja siellä sitten haalarihommissa on aika huonossa asemassa vaikka oliskin insinööri. En varmaan tykkäis olla siellä töissä. Muuten kyllä laivatkin kiinnostaa. Mutta en mä siihen kokeeseen mitään olis lukenut, jos olisinkin hakenut. Mitä siihen olisi edes vonut lukea?
Autoinssiksi ei ole syksyllä hakua, joten haen keväällä uudestaan. Onneksi sain työpaikan ensi talveksi, ja sekin tietysti vaikutti että kun on tyo niin ei ole pakko hakea täydennyshaussa tai syksyn haussa. Pääsin autokorjaamolle töihin ja työpaikka on tosi mukava. - Resto..
Itse hain 3 vuotta sitten täydennyshaun kautta opiskelemaan. Hakijoita oli noin 30 mutta kokeessa meitä oli 8 - 5 valittiin (kaikki olisi otettu mutta nuo 3 eivät saaneet riittäviä pisteitä - vaikka kokeita tarkistaneet opettajat olivat kuulemma yrittäneet jotenkin kalastaa kaikille vaadittavat pisteet).
Pääsykokeissa 80% kysymyksistä oli samoja kuin varsinaisella hakukierroksella, matematiikan kysymykset olivat samoja, vain eri arvoilla (eli 2:n sijaan olikin 3 jne.).
Kärsin yhden vuoden tässä perähikijän koulussa, suoritin perusopintoja hyvin arvosanoin ja hain sitten keväällä siirtoa toiseen kouluun. Sain siirron arvostettuun kouluun, ja tutkintonimike pysyi samana vaikka suuntaus vaihtuikin. Uusi koulu hyväksyi aikaisemmat opintoni osaksi tutkintoa, ja nyt kirjoittelen opinnäytetyötäni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417044
- 323958
- 463384
- 402959
- 172736
- 372238
- 162206
- 412163
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472117- 402078