Onko keinoja unohtaa joku ihminen kokonaan?

haluan unohtaa

Petyin. Kohteli minua huonosti. Olin kiltti ja hyväuskoinen. Olin vain väline tälle narsistille. Nyt haluaisin unohtaa koko ihmisen elämästäni. Sanoin tälle ihmiselle, että en halua enää koskaan tavata häntä. Käskin painua pois elämästäni.
Onko mitään keinoja miten voisin unohtaa ja saada tämän ihmisen pois mielestäni? Joo ja tiedän, AIKA on yksi, mutta jotain "nopeuttaisi" unohtamista ja katkeruuttani.
Kokemuksia?

14

3226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..

      Mäkin haluaisin tietää, mutta ei kai auta kuin klrjoittaa noita tuntemuksia tänne salaisiin päiväkirjoihin.Luulen että se auttaa.

    • Onnea matkaan

      Kyllä on lähdet maailmanympärys matkalle
      saat muuta ajateltavaa

      • Anonyymi

        Tuo oli hyvä tuo matka,mutta ei se silti lähe mielestä niin vain,pitäisi ajatella omaa parasta vain!


    • Anna palaa

      Ei muuta kuin uutta matoa koukkuun. Pikkuhiljaa se helpottaa.

    • kyllä se siitä

      Koittakaahan nyt.

    • -Susku-

      Samaa mietin. Tunnen oloni henkisesti raiskatuksi. Tunteet ja tuntemukset kaahaavat laidasta laitaan. Olo ei helpota, vaikka erosta on jo kuukausia. Olen tapaillut muita miehiä, harrastanut, keskustellut ystävieni ja terapeutin kanssa. Mistään ei ole ollut apua. Miksi paha ei unohtu??

    • Saamasi pitää

      En tiedä haluaisinko itsekään enää tavata. Silti voi kysyä, että auttaako asioiden selvittäminen? Onko jotain sellaista, mikä voisi vähentää katkeruutta ja lisätä ymmärrystä? Kärjistäminen ei ratkaise mitään eikä edes paranna oloa.

      • -Susku-

        Mulle tulee tuosta mieleen, että voisi vähän valehdella itselleen. Olisiko se väärin? Uskottelisi itselleen, ettei mitään pahaa ollutkaan, että asiat vaan menivät niin. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että asioiden hautaaminen käsittelemättöminä vain pahentaa myöhemmissä vaiheissa elämää. Pahimmassa tapauksessa siihen omaan valheeseensa uskoisi taas, ja menisi uudestaan samaan halpaan saman ihmisen kanssa...

        Olisi tärkeää pystyä antamaan toiselle anteeksi. Se on vaikeaa, kun terveys pettää ja voi huonosti toisen kylmän hyväksikäytön vuoksi. Kun koko ajan sattuu, on vaikea unohtaa. Kierre. Kehen voi enää luottaa, valehteleeko se toinenkin ihminen samalla tavalla?

        Rehellisyys olisi voinut olla hyvästä. Ei olisi niin pitkään tarvinnut ollut tyhmänä. Olisi voinut säilyttää jonkinlaisen itsekunnioituksen.

        Mietin, kuinka paljon nyt kokemani vaikuttaa negatiivisesti seuraaviin suhteisiini ja niiden yrityksiin. Ja käykö niin koko lopun elämäni ajan? Ja koska ihminen on taas valmis yrittämään suhdetta? Vasta kun on toipunut? Missä menee toipumisen raja? Kyllä se eletty elämä vaan mukana kulkee. En usko tulevani koskaan valmiiksi ihmiseksi.


    • avuliass

      Aloittajan kannattaa mennä jonkin ammattiauttajan puheille, jos tuntuu et on kärsinyt vääryyttä ja muutenkin hakemaan apua.

    • ei se asia muutu

      Suomessa on ammattiauttajille vähän senlaiset jonot, että jos sinne joka petturin takia joku menisi, eihän täällä ehtis kukaan saada mitään apua koskaan mihinkään omaan ongelmaan. Pitää olla vähän raskaammat oireet, että se onnistuisi. Yksityiselle saa toki maksaa itsensä vielä kipeämmäksi. Tuo kuitenkin on aika lailla sen vedättäjänkin ongelma.
      Lisäks ammattiauttaja voi kyllä auttaa ihmistä hänen asioidensa selvittelyssä, mutta ei voi ratkaista niitä puolesta. Ja ei ammattiauttaja muuta sitä asiaa, että joku on kärsinyt vääryyttä. Tai joku on jättänyt tai ollut paska tai kohdellut ilkeästi.

    • Napapiirinsankaritar

      Ajan hukkaa ja rahan haaskuuta mokomat terapiat. Mitä te ihmiset odotatte?, että kaikkien asioiden pitäisi aina olla hyvin ja huonot ja pahat asiat ja kokemukset heti paikalla pois pyyhityt. Koittakaa nyt hyvät ihmiset ymmärtää, että ei elämä ole mikään mulle vaan kaikki kiva ja hyvä- ei mitään huonoa kiitos. Elämästä ja ihmisistä voi oppia ja ottaa opiksi. Kokemukset ja koettelumukset ovat oppia elämän edessä. Heti ollaan tarvitsemassa pienemmänkin vaikeuden edessä terapiaa, eikä tajuta että asiat pitää ottaa vastaan siten, että ymmärtää mistä on ollut kysymys.

      Kun narsistin tai luonnehäiriöisen ihmisen kanssa on elänyt pitkään ihmetellyt ja kärsinyt, eikä ole ymmärtänyt mikä toisessa on vialla tai miksi toinen käyttäytyy siten kuin käyttäytyy, niin on ymmärrettävää että mieli on sekaisin. Pitää lukea, ottaa selvää luonnehäiriöistä, pitää tutkia ja päästä perille narsistisen ihmisen ajatusmaailmasta ja luonteesta vasta silloin itse vapautuu kaikesta katkeruudesta ja on valmis menemään elämässä eteenpäin. Ellei ole tietoa ei ole ymmärrystäkään.


      Olette niin käpertyneet omaan itseenne ja oma itsekeskeisyytenne estää teitä näkemästä mitää muuta kuin oman surkeutenne vaikka teillä ei mitään syytä enää ole märehtiä menneitä, niin tunnutte nauttivan siitä että teitä on kohdeltu kaltoin ja ette omaa itsekeskeisyyttänne osaa luovuttaa ja antaa anteeksi niin itsellenne kuin toisellekaan.

      Ärsyttää suunnattomasti ihmisten rutinat siitä miten he eivät uskalla enää elää tai aloittaa uutta suhdetta. Ei kai tarkoitus olekaan hypätä heti tiiviiseen parisuhteeseen vaan rauhassa antaa itselleen aikaa katsella ja kuunnella ja tavata ihmisiä ja ottaa heidät sellaisena kuin ovat ja tehdä ajan kanssa päätelmiä siitä millaisen ihmisen kanssa on tekemisissä.

      Kyllä jokainen joka on luonnehäiriöisen kanssa ollut riittävän pitkään tekemisissä ei toista kertaa samaan vipuun mene. Jotakin pitää silloin ihmisessä itsessään olla pielessä, jos niin antaa tapahtua. Liika kiire saada vaan joku ei osaa olla yksinään tai imartellulle niin perso ettei näe ja osaa tulkita vaaran merkkejä.

      • aukaise silmäsi

        Mua ärsyttää taas todella paljon tuo sun juttus. Elä itse vaikea elämä ja tule sitten valittaan muille, että kun te ette tajua elää parempaa. Sä kuvittelet, että kun sataa paljon paskaa niskaan, sitä oppii paljon. Kun sataa paljon paskaa niskaan, käy niin, että hukkuu ja läpivettyy siihen paskaan, mutta ei opi. Miks sä et tajua, että hyvistä kokemuksista oppii hyvää elämää ja huonoista huonoa. Ja miten sä voit mennä kertomaan jollekin huonoja kokemuksia läpieläneelle, että ei. ei elämä ole tuollaista, elämä onkin kivaa ja asiat on hyvin. Sinähän se omaan napaantuijottaja olet. Aivan yhtä realistista on uskoa seuraavasta suhteesta huonoa huonon suhteen jälkeen kuin hyvän kokemuksen jälkeen seuraavasta hyvää.
        Sä väännät huonot asiat hyviksi, oppimisen elämyksiksi. Voi ******* sun kanssas, vedä se kultalusikka pois siellä ******stä ja aukaise silmäsi.

        Ei tollaset ihmiset kohtaa niitä hyviä ihmissuhteita, joissa rauhassa katsellaan ja asiat alkaa sujumaan. Ei se vaan mene niin tässä maailmassa. Ne joilla on hyvät kokemukset ja hyvä elämä, niillä sujuu ja ne haistaa toisensa jostain valovuosien päästä. Mut muuten ei.

        Sä väität, et se on itsekeskeisyyttä elää siinä elämässään, missä on kokenut mitä on. Itsekeskeistä märehtiä niissä murheissa. Sanoisitko sä onnelliselle noin, että märehdit itsekeskeisesti onnessasi, tulepas pois sieltä. Et koska tajuaisit, että ihminen kantaa kaikki kokemukset jälkenään itsessään, jotkut syvempinä, jotkut lievempinä. Ihminen on kävelevä historiankirja, joka haisee niitä kokemuksiaan niin kauas, että sen tunnistaa toisetkin. Jos elämä menee väärille urille, ei sitä saa itseään pettämällä välttämättä paremmaksi, eikä sillä ,et sä alat halveksua ihmisiä.


    • väärä

      Puhut kuin minun suullani sanasta sanaan. napapiirinsankaritar.

    • katkotuin siivin

      persoonallisuushäiriöisen kanssa sänkyni jakaneena sanon vain että kestää melko pitkään päästä "uhriutumisesta" irti. en käynyt terapiassa en, mutta nyt muutaman vuoden jälkeen hän on poistunut ajatuksistani. harmi vain että on lasteni isä :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6063
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3836
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      249
      2188
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1860
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1303
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe